Opstijgen - 00:50quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Tenzij je ze uitnodigt...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
Zie OP; eerdere kapingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:04 schreef Draailamp het volgende:
Kaping of actie van piloot blijft sterk aanwezig.
Dat zou dan vrij snel naar buiten komen lijkt me?quote:
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
Net als die Ruben & Julian-zoekers die met broodtrommeltje, stok en vrouw en kinderen op de vrije woensdagmiddag even mee komen helpen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.
Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd.
Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:04 schreef Crazy-M het volgende:
De VS start weer een nieuwe zoekactie lees ik net op nu.nl:
http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.html
Ze weten de coordinaten mag ik hopenquote:Volgens de woordvoerder van het Witte Huis, Jay Carney, is ''nieuwe informatie'' daar de reden van. Hij liet wel weten dat de aanwijzingen niet heel concreet zijn.
Bronnen melden dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen, zo meldt persbureau Reuters India.
Dat is in de Andaman Zeequote:The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
3) Season: All year - Season peak: Late August to early Septemberquote:Bij de planning van een vlucht met een (verkeers)vliegtuig wordt altijd rekening gehouden met de ligging en sterkte van de straalstroom. Het vliegtuig "lift" mee met de straalstroom als dat van pas komt (of probeert de straalstroom te vermijden als die nadelig is voor de te vliegen route). Een nadeel van het vliegen in of nabij de straalstroom is de turbulentie die vaak optreedt bij de straalstroom.
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.
Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd.
Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende:
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen.
Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.
[..]
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende:
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
jawel, makkelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:33 schreef Speculant. het volgende:
[..]
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
Hoe denk je dat het nu opgemerkt wordt? Het is bijna 7 volle dagen van de aardbodem verdwenen...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:38 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
Ik heb een plaatje bij m'n post gezet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Lambiekje, in je hok.quote:
Ja, ik zag het. Mooi. De Aarde draait rond de evenaar met zo'n 1500 km/u. Dan kom je nog een heel eind Afrika in (Tsjaad?) met die paar uur brandstof...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:42 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb een plaatje bij m'n post gezet.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven.
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende:
Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat...
Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos..
Hier lijkt het alsof 1 steward 1 flesje draagbare O2 had. Vond ik ook heel vaag, maar hoe je het dan verklaart weet ik niet...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |