abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137722283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Opstijgen - 00:50
1e contactverlies - 01:07
2e contactverlies - 01:21

In 17 minuten kan precies de zuurstof opgebruikt zijn; in zijn roes drukt de copiloot per ongeluk het eerste knopje om? Daarna raakt iedereen bewusteloos en vliegt het op de automatische piloot langzaam maar zeker de zee in?

Hoe verklaar jij dat 2e contactverlies? Kortsluiting? Een wakkere steward met een zuurstoffles (hoeveel hebben ze daarvan in zo'n vliegtuig?) die per ongeluk het 2e knopje uitdrukt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137722310
De VS start weer een nieuwe zoekactie lees ik net op nu.nl:
http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.html
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137722311
Ik hoorde op het nieuws dat de twee ccommunicatie systemen los van elkaar zijn losgekoppeld (volgens de vs).

Explosie, terrorisme, crash op laatste radar punt is dan uitgesloten denk ik.
Kaping of actie van piloot blijft sterk aanwezig.
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 09:05:14 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137722326
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:06:06 #55
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137722336
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
Tenzij je ze uitnodigt...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137722344
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:04 schreef Draailamp het volgende:
Kaping of actie van piloot blijft sterk aanwezig.
Zie OP; eerdere kapingen.

Lekker is dat, een stel kapers toelaten tot je land. 8)7

Heel erg "humanitair" voor de Noorse vrouwen die met zo'n tikkende tijdbom aanpappen. :|W

[ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 09:12:27 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 09:07:07 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137722347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:06 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Tenzij je ze uitnodigt...
Dat zou dan vrij snel naar buiten komen lijkt me?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137722398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.
Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd.
Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
pi_137722668
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:11 schreef Draailamp het volgende:

[..]

De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.
Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd.
Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
Net als die Ruben & Julian-zoekers die met broodtrommeltje, stok en vrouw en kinderen op de vrije woensdagmiddag even mee komen helpen. :')
pi_137722721
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:04 schreef Crazy-M het volgende:
De VS start weer een nieuwe zoekactie lees ik net op nu.nl:
http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.html
quote:
Volgens de woordvoerder van het Witte Huis, Jay Carney, is ''nieuwe informatie'' daar de reden van. Hij liet wel weten dat de aanwijzingen niet heel concreet zijn.

Bronnen melden dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen, zo meldt persbureau Reuters India.
Ze weten de coordinaten mag ik hopen ;)
quote:
The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Dat is in de Andaman Zee
pi_137722731
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen.
Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.

quote:
Bij de planning van een vlucht met een (verkeers)vliegtuig wordt altijd rekening gehouden met de ligging en sterkte van de straalstroom. Het vliegtuig "lift" mee met de straalstroom als dat van pas komt (of probeert de straalstroom te vermijden als die nadelig is voor de te vliegen route). Een nadeel van het vliegen in of nabij de straalstroom is de turbulentie die vaak optreedt bij de straalstroom.
3) Season: All year - Season peak: Late August to early September
4) Season: April to June and October to December - Season peak: May and November
5) Season: October to May - Season peak: mid January to early March


[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 09:46:22 ]
pi_137722769
Juist waterdrinker.
Erg voor nabestaanden zoiets.
Berekeningen of/en speculaties zijn altijd nutteloos omdat je niet de juiste info hebt als buitenstaander.
pi_137722807
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:11 schreef Draailamp het volgende:

[..]

De speculaties worden sowieso met de dag vreemder.
Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd.
Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
pi_137722919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende:
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen.
Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.

[..]

goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137722925
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende:
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
pi_137722998
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:33 schreef Speculant. het volgende:

[..]

hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
jawel, makkelijk.

20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie.

De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723024
Hoe zit het nou met die UFO?
pi_137723041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:38 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
Hoe denk je dat het nu opgemerkt wordt? Het is bijna 7 volle dagen van de aardbodem verdwenen...

Je kan nu alles verwachten, als zelfs een miniem zeetje als de Golf van Thailand al zoveel moeite kost iets te ontdekken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723043
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Ik heb een plaatje bij m'n post gezet.
pi_137723059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:41 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe zit het nou met die UFO?
Lambiekje, in je hok.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:42 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik heb een plaatje bij m'n post gezet.
Ja, ik zag het. Mooi. De Aarde draait rond de evenaar met zo'n 1500 km/u. Dan kom je nog een heel eind Afrika in (Tsjaad?) met die paar uur brandstof...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723112
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lambiekje, in je hok.
Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven.
pi_137723156
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723162
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende:
Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:


De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat... :o

Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos.. :X
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
pi_137723198
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:47 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Hier lijkt het alsof 1 steward 1 flesje draagbare O2 had. Vond ik ook heel vaag, maar hoe je het dan verklaart weet ik niet...

Hoeveel van die flessen zijn er aan boord van een 777-200, weet je dat? En hoe lang kunnen de passagiers zuurstof happen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:41 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe zit het nou met die UFO?
pi_137723265
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten).
Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.

De passaatwind heeft wel z'n oorsprong in de draaiing van de aarde dus eigenlijk werkt de draaiing van de aarde wel mee, het is maar hoe je het bekijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:02:36 ]
pi_137723276
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jawel, makkelijk.

20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie.

De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.

Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren.
Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
In the coolest little capital of the world
pi_137723430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:52 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.

Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren.
Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
Ja, precies. Al zit ik nu dieper dan 45 meter, wat het gemiddelde schijnt te zijn. Water is duidelijk donkerder. En die drukte idd, al die getuigen, in die Golf. Maar als die kist niet (ver) weg is gevlogen, zou die daar moeten liggen. Het is het meest logische, al geloof ik zelf van niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:51 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten).
Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
ja ik zit net verkeerd om, klopt. :7 bedtijd.

Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137723611
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja ik zit net verkeerd om, klopt. :7 bedtijd.

Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben.
Ik wilde net zeggen, moet jij niet eens gaan slapen? :P
pi_137723724
Ik vond dit verhaal wel grappig. Staat los van de hele MH370-zaak, maar haakt wel een beetje aan op het cloaking device gerucht:

http://www.pratt.duke.edu(...)-hides-objects-sound

quote:
Using little more than a few perforated sheets of plastic and a staggering amount of number crunching, Duke engineers have demonstrated the world’s first three-dimensional acoustic cloak. The new device reroutes sound waves to create the impression that both the cloak and anything beneath it are not there.

The acoustic cloaking device works in all three dimensions, no matter which direction the sound is coming from or where the observer is located, and holds potential for future applications such as sonar avoidance and architectural acoustics.

The study appears online in Nature Materials.

Bogdan Popa, a graduate student in electrical and computer engineering, shows off the 3D acoustic cloak he helped design and build as a member of Steven Cummer’s laboratory.

“The particular trick we’re performing is hiding an object from sound waves,” said Steven Cummer, professor of electrical and computer engineering at Duke University. “By placing this cloak around an object, the sound waves behave like there is nothing more than a flat surface in their path.”

To achieve this new trick, Cummer and his colleagues turned to the developing field of metamaterials—the combination of natural materials in repeating patterns to achieve unnatural properties. In the case of the new acoustic cloak, the materials manipulating the behavior of sound waves are simply plastic and air. Once constructed, the device looks like several plastic plates with a repeating pattern of holes poked through them stacked on top of one another to form a sort of pyramid.

A close up view of the 3D acoustic cloak. The geometry of the plastic sheets and placement of the holes interacts with sound waves to make it appear as if it isn’t there.
To give the illusion that it isn’t there, the cloak must alter the waves’ trajectory to match what they would look like had they had reflected off a flat surface. Because the sound is not reaching the surface beneath, it is traveling a shorter distance and its speed must be slowed to compensate.

“The structure that we built might look really simple,” said Cummer. “But I promise you that it’s a lot more difficult and interesting than it looks. We put a lot of energy into calculating how sound waves would interact with it. We didn’t come up with this overnight.”

To test the cloaking device, researchers covered a small sphere with the cloak and “pinged” it with short bursts of sound from various angles. Using a microphone, they mapped how the waves responded and produced videos of them traveling through the air.

Cummer and his team then compared the videos to those created with both an unobstructed flat surface and an uncloaked sphere blocking the way. The results clearly show that the cloaking device makes it appear as though the sound waves reflected off an empty surface.

Although the experiment is a simple demonstration showing that the technology is possible and concealing an evil super-genius’ underwater lair is a long ways away, Cummer believes that the technique has several potential commercial applications.

“We conducted our tests in the air, but sound waves behave similarly underwater, so one obvious potential use is sonar avoidance,” said Cummer. “But there’s also the design of auditoriums or concert halls—any space where you need to control the acoustics. If you had to put a beam somewhere for structural reasons that was going to mess up the sound, perhaps you could fix the acoustics by cloaking it.”
Geldt alleen niet voor een radar, denk ik zo.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:08:47 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137723786
Hoe lang blijft zo'n black box trouwens een signaal uitzenden?
Don't let my username fool you...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:09:20 #84
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137723808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:08 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe lang blijft zo'n black box trouwens een signaal uitzenden?
~30 dagen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137724175
Zit er niet een sterke ontvanger in die zwarte dozen of zo?
blablablabla
pi_137724285
quote:
A “seismic event” consistent with an airplane crash has been detected on the sea floor close to where the missing Malaysia Airlines jet lost contact with air traffic control on Saturday, Chinese scientists said Friday.


http://www.nbcnews.com/#/(...)na-scientists-n52516
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137724340
quote:
Interessant, deze mag best in de OP.
pi_137724395
Deze knakker schijnt erg goed op de hoogte te zijn, via forum van airliners.net:

https://twitter.com/jonostrower

Geeft toch wel "breaking info", als dit waar is:
quote:
Each ping that came from the 777's SATCOM included GPS, altitude and speed data http://on.wsj.com/1fuZM8d #MH370
quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
pi_137724458
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel?
En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137724589
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:21 schreef Elan het volgende:
Zit er niet een sterke ontvanger in die zwarte dozen of zo?
Nee, wel een zender.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:37:10 #91
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137724607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:29 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze knakker schijnt erg goed op de hoogte te zijn, via forum van airliners.net:

https://twitter.com/jonostrower

Geeft toch wel "breaking info", als dit waar is:

[..]

[..]

Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137724635
Heeft er al iemand op tomnod een marine schip gezien? Ik vind het nogal raar dat ik er nog geen een ben tegengekomen terwijl er toch zo'n 25 rond zouden varen.

edit: hier wel een vliegtuig trouwens: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/92535
pi_137724641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:27 schreef niels0 het volgende:

[..]

Interessant, deze mag best in de OP.
Done.

Ik ben laat (nog op), maar die Maleiers zijn pas echt laat:

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.

Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137724679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel?
En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
Primary Surveillance Radar berekent hoogte zelf. Namelijk: Radar zendt een puls, vliegtuig reflecteert die, en de radar ontvangt 'em terug. Aan de hand van de tijd die dit duurt kan de afstand berekend worden. De hoek waarmee de teruggekaatste puls wordt ontvangen wordt ook geregistreerd.
Met de sinusregel (sinus vd hoek = overstaande zijde / schuine zijde) kan dan de hoogte berekend worden.
Dit werkt onafhankelijk van de boordinstrumenten dus.
Snelheid en richting kunnen óók bepaald worden door horizontale en vertikale hoekverdraaiing met betrekking tot het tijdsverschil met de vorige puls.

Secondary Surveillance Radar doet dit ook maar werkt iets anders, daarbij wordt er bij SSR ook nog data van de boordinstrumenten teruggezonden als zijnde een downlink data stream. Die transponder moet dan wel aanstaan natuurlijk anders werkt SSR in het geheel niet.

Het beste is dus beide te gebruiken en dat ziet er dan zou uit:

SSR boven, PSR onder:



Ik zal je maar niet gaan vervelen met valse reflecties, garbling effect, multi path, fruiting effect etc. :P

Wel interessant leesvoer trouwens:
http://www.gabrielefalciasecca.it/documenti/lesson_SSR.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:52:48 ]
pi_137724953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:37 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
De berichten komen van de kranten, die weten niet exact hoe alles werkt, net zo min als wij. Misschien noemt iedereen het een ping, maar is het net ff iets anders.

Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.

Het klinkt mij in ieder geval niet in de oren als onmogelijk.
pi_137725113
quote:
Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.
In the coolest little capital of the world
pi_137725115
quote:
Lijkt me een boot
pi_137725207
Zo jammer dat we niet verder kunnen inzoomen.

Hier ligt ook iets wat zeker geen boot is.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/#malaysiaairsar2014/map/92604
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')