abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137728385
Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia. :) Dat wordt even intekenen het komende uur. :P
pi_137728409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:56 schreef niels0 het volgende:
Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia. :) Dat wordt even intekenen het komende uur. :P
_O_ Held
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:58:32 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137728450
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:00:55 #154
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137728521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.
pi_137728541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos... :')
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:03:21 #156
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137728588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende:
Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is
Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
"Kan bijna niet anders". Euh nee, het kan makkelijk anders. Er zijn 1001 scenario's denkbaar en voor 1001 scenario's is wel wat te zeggen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137728627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel.. ;)
Transponder manipuleren, en je hebt het perfecte stealth wapen
Dat kunnen die Chinezen aan boord wel :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:04:22 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137728631
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel.
Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
pi_137728735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:

[..]

En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos... :')
Hoe gaat GPS onder water werken dan? :')
pi_137728785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:

[..]

En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos... :')
Leg eens uit hoe dat moet werken dan
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137728794
Boh, na een paar uur kijk ik weer eens en weer iets heel anders nieuws.
Wat een film joh.

Laten we van een kant nog hopen op een kaping.
Niet dat dat positief is voor de passagiers en hun familie, maar in iedergeval meer overlevingskans dan een crash.

Wederom dank voor de mensen die zich inzetten voor updates.
Hier is het beter bij te houden dan waar ook.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:01 #162
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137728845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.
pi_137728943
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:04 schreef Twiitch het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel.
Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
Technisch is het zeker mogelijk, maar waarschijnlijk nooit voor echt noodzakelijk geacht.
Vrijwel altijd heeft de piloot nog tijd om een signaal uit te zenden en in het geval van een plotselinge explosie kan het vliegtuig nooit heel ver van zijn koers af zijn, waardoor hij snel gevonden kan worden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:15:20 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137728944
Iemand meneer banaan al een dm gestuurd met de laatste update?
pi_137728952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?

Echt, is een kosten baten verhaal. Hoe vaak komt dit voor?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16:09 #166
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137728972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
Waarom zou dat moeten?

Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
pi_137728976
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:
Iemand meneer banaan al een dm gestuurd met de laatste update?
:?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137729017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef Westerling het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten?

Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17:35 #169
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729022
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?

Echt, is een kosten baten verhaal. Hoe vaak komt dit voor?
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
pi_137729076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten :')
pi_137729108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.

Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.

quote:
In the wake of the crash of Air France Flight 447, there has been discussion about making ACARS an "online-black-box."[4] If such a system were in place, it would avoid the loss of data due to: (1) black-box destruction, and (2) inability to locate the black-box following loss of the aircraft. However, due to high bandwidth requirements, the cost would be excessive and there have in fact been very few incidents where the black boxes were not recoverable.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:21:22 #172
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
Ja oke dat weet ik :) . Ik bedoelde dat het op het eerste oog vreemd is dat luchtverkeersleidingen dit niet gebruiken.

Maar als je er langer over nadenkt wel logisch, deze vorm van communicatie wordt minder betrouwbaar geacht dus volledig overgaan doen ze niet. Dan vervolgens nog een parallel systeem hanteren leidt inderdaad tot hoge kosten.

Zelfde met GPS. Nog steeds moeten vliegtuigen zonder GPS kunnen navigeren, terwijl het het nauwkeurigste navigatiemiddel is. Maar de beschikbaarheid is niet gegarandeerd.
pi_137729148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten :')
Is al eerder genoemd, basis veiligheidsregel in de luchtvaart: Alle systemen waar spanning op staat dienen te kunnen worden uitgeschakeld om brand te voorkomen in geval van storing/kortsluiting.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:18 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729149
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:21 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.

Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.

[..]

  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:33 #175
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729162
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten :')
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:23:34 #176
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Westerling het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?

GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe.

Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:25:04 #177
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137729262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef eight het volgende:

[..]

:?
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:28:05 #178
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?

GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe.

Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:28:18 #179
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729384
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight

Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:29:56 #180
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight

Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')