quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:56 schreef niels0 het volgende:
Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia.Dat wordt even intekenen het komende uur.
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
"Kan bijna niet anders". Euh nee, het kan makkelijk anders. Er zijn 1001 scenario's denkbaar en voor 1001 scenario's is wel wat te zeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende:
Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is
Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
Transponder manipuleren, en je hebt het perfecte stealth wapenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..
Hoe gaat GPS onder water werken dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...
Leg eens uit hoe dat moet werken danquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.
Technisch is het zeker mogelijk, maar waarschijnlijk nooit voor echt noodzakelijk geacht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:04 schreef Twiitch het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel.
Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.
Waarom zou dat moeten?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:
Iemand meneer banaan al een dm gestuurd met de laatste update?
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten?
Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?
Echt, is een kosten baten verhaal. Hoe vaak komt dit voor?
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzettenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
quote:In the wake of the crash of Air France Flight 447, there has been discussion about making ACARS an "online-black-box."[4] If such a system were in place, it would avoid the loss of data due to: (1) black-box destruction, and (2) inability to locate the black-box following loss of the aircraft. However, due to high bandwidth requirements, the cost would be excessive and there have in fact been very few incidents where the black boxes were not recoverable.
Ja oke dat weet ikquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
Is al eerder genoemd, basis veiligheidsregel in de luchtvaart: Alle systemen waar spanning op staat dienen te kunnen worden uitgeschakeld om brand te voorkomen in geval van storing/kortsluiting.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:21 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.
Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.
[..]
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...quote:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?
GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe.
Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig.
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |