Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...quote:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?
GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe.
Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig.
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:29 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missingquote:Why, then, does a plane like the MH370 keep all of its secrets locked up in a black box? Why don’t planes constantly transmit all of their black box data, so that we know their exact location, bearing, altitude, and other important factors, at all times?
The short answer is, there’s no good reason.
deze was nieuw voor mijquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef eight het volgende:
[..]
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.
misschien ook voor hemquote:Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
oh, nieuw doelwit? Dus niet meer met zwaaiende f16's naar de nss in den haag, waar hij dan kan worden neergeschoten door nederlandse f16's?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..
En geen van die technieken werkt boven zee.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Jawelquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En geen van die technieken werkt boven zee.
Rolls Royce kríjgt real time updates van hun Boeing 777 motoren, of ze nou boven land of boven zee vliegen. 4 normale berichten per vlucht en meer berichten als er problemen zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Dit inderdaad. Men wil in de zomer altijd voor een tientje naar Spanje, maar nu het hardst roepen om dure, maar in de praktijk praktisch nutteloze maatregelen..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
RR baseert (preventieve) onderhoud op de data die ze binnenkrijgen. Met andere woorden, de data gaat in een programma welke na een tijdje bijvoorbeeld de opdracht geeft de verbrandingskamers te inspecteren omdat er afwijkende temperaturen gemeten zijn...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
klopt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef TLC het volgende:
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:33 schreef xzaz het volgende:
Deze is ook leuk:
[..]
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.
Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
Dan heb je het verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
Dat is interessant, heb je een linkje?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |