abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137736926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12:45 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Oh maar dat beweer ik ook niet, geef alleen aan waar het vandaan komt, want dat vroeg hij.

Het wordt ook tegengesproken:

quote:
Woensdag meldden Amerikaanse media dat de Boeing nadat het contact verloren was gegaan, mogelijk nog uren in de lucht is geweest. Dat zou zijn opgemaakt uit automatisch doorgestuurde signalen over de motoren.

Maar volgens de Maleisische autoriteiten klopte die bewering niet. Ook vrijdagochtend (Nederlandse tijd) sprak de Maleisische minister van Transport dergelijke beweringen tegen.
pi_137737048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
Moeilijk te zeggen of het speculaties zijn of keiharde feiten, dat ligt eraan of je de bronnen (die van binnenuit het onderzoeksteam zouden komen) wil geloven. Het onderzoeksteam maakt niet al hun kennis openbaar. Het kan voor dit team natuurlijk nog steeds een feit zijn, ongeacht of een bron het naar buiten brengt of niet.

Feit is inmiddels dat er enerzijds bronnen zijn die zeggen dat het vliegtuig nog pings aan satellieten heeft afgegeven die info hebben verstrekt over locatie/speed/altitude. Deze pings stopten op een gegeven moment. Wellicht dat het 'uitgezet' is. Informatie over de locatie wilde de bron niet zeggen. Gevolg zou zijn dat de US nu, vanwege deze info, aan het zoeken is in de Indian Ocean richting de Andaman eilanden.

Anderzijds is er de informatie dat military radar het spoor van het vliegtuig heeft opgepikt en dat zou aantonen dat het vliegtuig een aantal waypoints heeft gevolgd. Ook dit zou wijzen naar de Andaman eilanden. Dit spoor stopte, wss omdat het vliegtuig buiten het bereik van de radar kwam.

Is het toeval dat beide routes stoppen rond de Andaman eilanden? Of haalt de media twee verhalen door elkaar?

Satellite spoor:
http://m.us.wsj.com/artic(...)nding_now_1&mobile=y
quote:
Malaysia Airlines' missing jet transmitted its location repeatedly to satellites over the course of five hours after it disappeared from radar, people briefed on the matter said, as searchers zeroed in on new target areas hundreds of miles west of the plane's original course.

The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.

The people, who included a military official, the industry official and others, declined to say what specific path the transmissions revealed. But the U.S. planned to move surveillance planes into an area of the Indian Ocean 1,000 miles or more west of the Malay peninsula where the plane took off, said Cmdr. William Marks, the spokesman for the U.S. Seventh Fleet.
Radar spoor:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2D0DG20140314
quote:
Military radar data suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown hundreds of miles off course, heightening suspicions of foul play among investigators, sources told Reuters on Friday.

Analysis of the Malaysia data suggests the plane, with 239 people on board, diverted from its intended northeast route from Kuala Lumpur to Beijing and flew west instead, using airline flight corridors normally employed for routes to the Middle East and Europe, said sources familiar with investigations into the Boeing 777's disappearance.

Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drebbelman op 14-03-2014 17:21:41 ]
In the coolest little capital of the world
pi_137737192
quote:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.

Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
In the coolest little capital of the world
pi_137737302
quote:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
De Amerikanen schijnen ook eigen (??) satellietbronnen te hebben.
pi_137737336
quote:

[..]

Waarschijnlijk zijn het feiten.
pi_137737429
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn het feiten.
:+

Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten.
Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27:13 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.

Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
ik ben het spoor bijster...
Pings worden vanuit het vliegtuig zelf verzonden dacht ik? Maar is dat dan met zekerheid dit vliegtuig? Of kan dat dan elk vliegtuig geweest maar ze weten nog niet welke en omdat ze niet weten welke, KAN dat dit vliegtuig zijn?
pi_137737453
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes :o
Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?

Het verhaal wordt met de dag bizarder.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:28:12 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737458
quote:

[..]

ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
pi_137737539
inmiddels is het daar alweer nacht en hebben ze nog steeds niks gevonden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:31:02 #287
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes :o
Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?

Het verhaal wordt met de dag bizarder.
ja, alleen heb ik daar nog niet over gehoord dat ze ook aan het zoeken zijn
pi_137737578

File photographs of clouds hanging over the North Sentinel Island, in India's southeastern Andaman and Nicobar Islands. India used heat sensors on flights over hundreds of uninhabited Andaman Sea islands on Friday, and will expand its search for the missing Malaysia Airlines jet farther west into the Bay of Bengal, officials said.
pi_137737583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja :D maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34:35 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja :D maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
Ja, maar zolang je het vliegtuig niet vindt mag dat dus geen feit zijn.
Dus dan blijf je tot je het vindt in speculaties hangen, om het daarom minder geloofwaardig te vinden is dan ook weer zo wat.
Anders blijf je tussen Maleisie en Vietnam hangen en daar is (ook) nog steeds niks gevonden.
pi_137737748

The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Kidd and USS Pinckney are seen en transit in the Pacific Ocean in this US Navy picture taken May 2011.
pi_137737765
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Ook bizar eigenlijk. :')

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
pi_137737802
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
pi_137737820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende:
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Ook bizar eigenlijk. :')

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
Zeker bizar, maar weer aangeeft dat het dus wel mogelijk is om te verdwijnen met zo'n bakbeest, met of zonder passagiers.
pi_137737834
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
_O-
pi_137737876
quote:
Military radar-tracking evidence suggests the plane was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, according to Reuters. Its sources said the plane appeared to have flown between navigational waypoints west of Malaysia indicating it was being flown by someone with aviation training.
:o
pi_137737895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:27 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

:+

Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten.
Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
Op dit moment zijn er twee kanten, de Maleisische en de Amerikaanse kant, waar experts zeggen die meewerken aan het onderzoek dat de Maleisiers van alles roepen om het vervolgens te ontkennen of te ontkrachten zeggen ze dat dit bij oud-onderzoek, zoals bij Air France, pas iets naar buiten werd gebracht na enorme voorzichtigheid.

Mede op basis daarvan ga ik af op wat de Amerikanen zeggen, of dit vliegtuig is neergestort of geland is speculatie, maae de koers richting het noordwesten zie ii niet meer als speculatie dus.
pi_137737904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:o
Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden :)
pi_137737960
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
pi_137737974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:42 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden :)
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten?
Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')