Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Al vaker voorbij gekomen, maar goed:quote:
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.quote:One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.
En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.comquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
quote:Previous plane crashes involving suicide on planes
1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died
1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died
1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died
United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died
American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died
United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died
1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died
1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died
1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died
2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Wow dat zijn er nog wel wat extra. Bedenk me ook net dat die Amerikaan een faal was, de rest van de crew kreeg hem onder controle.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Egyp Air 990 zou uit wraak zijn neergestort.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.
Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat het voornamelijk overheidsinstanties zijn die een gratis dienst leveren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef eight het volgende:
[..]
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:33 schreef xzaz het volgende:
Deze is ook leuk:
[..]
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:04 schreef eight het volgende:
[..]
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.
Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:
[ afbeelding ]
Om precies dit wat er nu gebeurd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands.quote:In the Kuala Lumpur and Kota Kinabalu FIRs, radar services are provided using the following civil/military ATC
Radars:
a) A 200 NM long range en-route SSR located at Bt. Chin Chin, Genting Highlands, 23 NM east of Subang -
Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
b) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
west of Johor Bahru-Sultan Ismail Airport runway,
c) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bt.
Subang, 1 NM west of Subang-Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
d) A Transportable Radar, 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse
SSR located at KL International Airport;
e) KL International Airport Terminal Approach Radar - A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) comounted
with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport,
f) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Hill
Chengkuang 1.5 NM NE of Langkawi International Airport,
g) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
south of Kota Bharu-Sultan Ismail Petra Airport runway.
h) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bukit
Kepayang, 1 NM NE of Kota Kinabalu International Airport;
i) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located in Kuching
International Airport;
j) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located at Miri
Airport.
k) A 50 NM Terminal Approach Radar with co-mounted 250 NM conventional SSR located one each at
Butterworth, Labuan and Kuantan Air Forces Bases;
snorkelenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef Ludacriss het volgende:
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
Misschien een reclame stunt van de VVV daar. Niemand die de Andaman Eilanden kenden tot nu toe.quote:
Vooral dat laatste komt "regelmatig" voor, zou idd een plausibele verklaring zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:14 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
Leg eens uit waar ik naar kijk..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:
https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Mooi plaatje van de theorie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:
https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Ja, zover was ik ookquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
Radartorens misschien?quote:
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.quote:
Wat wil je hiermee zeggen ..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.quote:
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
het was dan ook niet helemaal ongezienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
de reikwijdte van de radar?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Yep, chief electronica.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:48 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
Die zie ik niet op het kaartje waarnaar ik linkte, maar zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:01 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.
Deze dingen:
[ afbeelding ]
Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Collectieve zelfmoord boven Angkor Wat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ze zijn al 6 dagen geen steek verder gekomenDe speculaties zijn ook wel 'op' nu. Wat blijft er dan nog over??
Het is mogelijk een mislukt kapingsplan. Het eerste doel van de kapers was in dat geval om detectie te vermijden, het vliegtuig op de gewenste lokatie te landen en onder kontrole te brengen. Daarna kunnen ze eisen stellen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:59 schreef TLC het volgende:
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.
Klopt, was een rekenfoutje in het vorige topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:40 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Het gaat wel vooruit eigenlijk, want in het vorige topic was hij 170 uur vermist en nu nog maar 150 uur.
Ok, hier niet hoor? Soms laadt de pagina niet in één keer, maar als hij het wel doet is hij ook gewoon snel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Veel te langzaam, duurt meerdere minuten om 1 tile te laden
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende:
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Het is raar dat China en Maeleisie de aandacht de hele tijd focussen op de Maleisische oostkust, terwijl er steeds meer aanwijzingen zijn voor de westkust maar die komen dan wel van anonieme bronnen of bvb Amerika, ik denk dat er iets of iemand aan boord was van dat vliegtuig waarvan China en Maleisie niet willen dat een andere partij het zal vinden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende:
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Gek, bij mij is die nu idd wel snelquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ok, hier niet hoor? Soms laadt de pagina niet in één keer, maar als hij het wel doet is hij ook gewoon snel.
quote:
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wel interessant:
http://www.quest.nl/artikel/vijf-verdwenen-vliegtuigen
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.
Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
Aangespoeld niet, maar na 5 dagen zijn wel brokstukken en lijken gevonden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:48 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.
dat komt hier vandaan:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.
Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
nu.nlquote:Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Het vliegtuig hield daarbij volgens de onderzoekers vaste navigatiepunten aan, wat er op zou kunnen wijzen dat het toestel werd bestuurd door iemand met vliegtraining of -ervaring.
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.quote:
Oh maar dat beweer ik ook niet, geef alleen aan waar het vandaan komt, want dat vroeg hij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
quote:Woensdag meldden Amerikaanse media dat de Boeing nadat het contact verloren was gegaan, mogelijk nog uren in de lucht is geweest. Dat zou zijn opgemaakt uit automatisch doorgestuurde signalen over de motoren.
Maar volgens de Maleisische autoriteiten klopte die bewering niet. Ook vrijdagochtend (Nederlandse tijd) sprak de Maleisische minister van Transport dergelijke beweringen tegen.
Moeilijk te zeggen of het speculaties zijn of keiharde feiten, dat ligt eraan of je de bronnen (die van binnenuit het onderzoeksteam zouden komen) wil geloven. Het onderzoeksteam maakt niet al hun kennis openbaar. Het kan voor dit team natuurlijk nog steeds een feit zijn, ongeacht of een bron het naar buiten brengt of niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
Radar spoor:quote:Malaysia Airlines' missing jet transmitted its location repeatedly to satellites over the course of five hours after it disappeared from radar, people briefed on the matter said, as searchers zeroed in on new target areas hundreds of miles west of the plane's original course.
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
The people, who included a military official, the industry official and others, declined to say what specific path the transmissions revealed. But the U.S. planned to move surveillance planes into an area of the Indian Ocean 1,000 miles or more west of the Malay peninsula where the plane took off, said Cmdr. William Marks, the spokesman for the U.S. Seventh Fleet.
quote:Military radar data suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown hundreds of miles off course, heightening suspicions of foul play among investigators, sources told Reuters on Friday.
Analysis of the Malaysia data suggests the plane, with 239 people on board, diverted from its intended northeast route from Kuala Lumpur to Beijing and flew west instead, using airline flight corridors normally employed for routes to the Middle East and Europe, said sources familiar with investigations into the Boeing 777's disappearance.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.quote:
Waarschijnlijk zijn het feiten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
quote:
ik ben het spoor bijster...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.
Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweestquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
ja, alleen heb ik daar nog niet over gehoord dat ze ook aan het zoeken zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes![]()
Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?
Het verhaal wordt met de dag bizarder.
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan jaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
Ja, maar zolang je het vliegtuig niet vindt mag dat dus geen feit zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan jamaar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
Zeker bizar, maar weer aangeeft dat het dus wel mogelijk is om te verdwijnen met zo'n bakbeest, met of zonder passagiers.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende:
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Ook bizar eigenlijk.
Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
quote:Military radar-tracking evidence suggests the plane was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, according to Reuters. Its sources said the plane appeared to have flown between navigational waypoints west of Malaysia indicating it was being flown by someone with aviation training.
Op dit moment zijn er twee kanten, de Maleisische en de Amerikaanse kant, waar experts zeggen die meewerken aan het onderzoek dat de Maleisiers van alles roepen om het vervolgens te ontkennen of te ontkrachten zeggen ze dat dit bij oud-onderzoek, zoals bij Air France, pas iets naar buiten werd gebracht na enorme voorzichtigheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:27 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]![]()
Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten.
Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:42 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |