abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137729864
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:43:08 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137729923
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd.
Of als klokkenluider, dat je toch nog redelijk ongezien of pas erg laat gezien eea kunt uitvoeren in de lucht.
pi_137729924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137729952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

Dat is interessant, heb je een linkje?
Al vaker voorbij gekomen, maar goed:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

quote:
One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.
pi_137729958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat:
100.000 vluchten * 100 passagiers * 365 dagen = 3.65 miljard
1 miljard jaarlijkse kosten leveren dus ongeveer 30ct extra kosten per vliegticket :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137729963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.

En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44:29 #207
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729970
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.

Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46:02 #208
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).
pi_137730056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

quote:
Previous plane crashes involving suicide on planes
1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died
1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died
1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died
United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died
American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died
United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died
1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died
1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died
1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died
2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
pi_137730105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137730111
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:50:01 #212
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

Wow dat zijn er nog wel wat extra. Bedenk me ook net dat die Amerikaan een faal was, de rest van de crew kreeg hem onder controle.

Interessante kwestie.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52:03 #213
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
pi_137730249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137730274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.

Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
Egyp Air 990 zou uit wraak zijn neergestort.


http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:55:08 #216
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137730349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:56:02 #217
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:55 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat het voornamelijk overheidsinstanties zijn die een gratis dienst leveren.
pi_137730481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef eight het volgende:

[..]

Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.
Bovendien zouden de kapers dan alles uit moeten zetten, en ik kan me niet voorstellen dat ze dan zo technisch begaafd zijn dat ze weten hoe dat te doen, zelfs onder dwang zou een piloot dan iig een signaal kunnen openlaten zodat ze van de grond uit zijn te volgen,
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137730517
[quote]0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

[/quote

1991 = 2001 zeker?
geen goud zonder schuim
pi_137730667
quote:
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.

Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137730785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:04 schreef eight het volgende:

[..]

Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.

Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:

[ afbeelding ]
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen.

Voor zowel zelfmoord als een technisch mankement zou een directe duikvlucht logischer zijn :{
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10:30 #222
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137730856
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:00 schreef amsoor het volgende:
1991 = 2001 zeker?
Yep, en het dodenaantal mag ook wel aangepast worden.
pi_137730996
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
pi_137731260
-Primary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar heeft een beperking met minimum en maximum hoogte ivm beam hoogte.
-Secondary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar werkt niet als de transponder uitstaat.
-Terminal Approach Radar grid heeft een beperkte dekking met bereik en hoogte.
quote:
In the Kuala Lumpur and Kota Kinabalu FIRs, radar services are provided using the following civil/military ATC
Radars:
a) A 200 NM long range en-route SSR located at Bt. Chin Chin, Genting Highlands, 23 NM east of Subang -
Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
b) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
west of Johor Bahru-Sultan Ismail Airport runway,
c) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bt.
Subang, 1 NM west of Subang-Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
d) A Transportable Radar, 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse
SSR located at KL International Airport;
e) KL International Airport Terminal Approach Radar - A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) comounted
with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport,
f) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Hill
Chengkuang 1.5 NM NE of Langkawi International Airport,
g) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
south of Kota Bharu-Sultan Ismail Petra Airport runway.
h) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bukit
Kepayang, 1 NM NE of Kota Kinabalu International Airport;
i) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located in Kuching
International Airport;
j) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located at Miri
Airport.
k) A 50 NM Terminal Approach Radar with co-mounted 250 NM conventional SSR located one each at
Butterworth, Labuan and Kuantan Air Forces Bases;
Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands.

Zou India dan misschien achter de 'kaping' zitten? India en China zijn aartsrivalen.
pi_137731398
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
pi_137731545
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
pi_137731553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef Ludacriss het volgende:
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
snorkelen
pi_137731579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

snorkelen
Malay bedrijfsuitje, moet kunnen.
pi_137731588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

snorkelen
Misschien een reclame stunt van de VVV daar. Niemand die de Andaman Eilanden kenden tot nu toe.
pi_137731671
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137731707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:14 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
Vooral dat laatste komt "regelmatig" voor, zou idd een plausibele verklaring zijn.

De geschiedenisboeken halen... }:|
pi_137731732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Leg eens uit waar ik naar kijk..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137731898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Mooi plaatje van de theorie. :Y
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41:29 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137731922
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:36 schreef eight het volgende:

[..]

Leg eens uit waar ik naar kijk..
die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:52 #236
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137731981
Maar wat zijn al die cirkels?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137731993
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
Ja, zover was ik ook
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137732012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef MrTorture het volgende:
Maar wat zijn al die cirkels?
Radartorens misschien?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44:46 #239
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137732053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:43 schreef eight het volgende:

[..]

Radartorens misschien?
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137732091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games

Wat wil je hiermee zeggen ..
pi_137732104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef MrTorture het volgende:
Maar wat zijn al die cirkels?
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
pi_137732119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben.
Toch kan het in deze ook zijn dat hij niet enkel een luchtvaardnerd was maar e.e.a. hier met heeft voorbereid. Het onderzoeken waard denk ik.
pi_137732172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:58 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137732187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
het was dan ook niet helemaal ongezien
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:49:49 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137732212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
de reikwijdte van de radar?
pi_137732286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:48 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
Yep, chief electronica. :7
pi_137732324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

de reikwijdte van de radar?
Staat in post #224
pi_137732391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
pi_137732562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.
Deze dingen:

Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1
Die kleine rondjes met een streep zijn indd vliegvelden. En die streep stelt dan de landingsbaan voor. Zie je gelijk wat voor richting ze hebben.
pi_137732643
RadarBox24.com
RadarBox24.com - News (BBC) - The US has sent surveillance teams to the Indian Ocean to help search for the missing Malaysian plane, after claims emerged that it may have flown for longer than investigators had thought.

Unnamed officials said the plane sent signals to satellites for up to five hours after its apparent disappearance.

More at:
http://www.bbc.com/news/world-asia-26572172
pi_137732718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:01 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.
Deze dingen:
[ afbeelding ]
Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1

Die zie ik niet op het kaartje waarnaar ik linkte, maar zal wel aan mij liggen.
pi_137733049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]



Mogge allen, issie al gevonden? 8-)

Een aantal (wel gecheckt) staan in de OP. Meer kan er n.a.v. deze post bij, maar dat mag een volgende kandidaat doen.

Verder is de OP geupdate met eight zijn DM.

Mist er iets? Ik ben af en toe online vandaag, niet zo ziek meer als afgelopen dagen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137733055
Ze zijn al 6 dagen geen steek verder gekomen :') De speculaties zijn ook wel 'op' nu. Wat blijft er dan nog over??
pi_137733087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ze zijn al 6 dagen geen steek verder gekomen :') De speculaties zijn ook wel 'op' nu. Wat blijft er dan nog over??
Collectieve zelfmoord boven Angkor Wat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137733097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:59 schreef TLC het volgende:
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.
Het is mogelijk een mislukt kapingsplan. Het eerste doel van de kapers was in dat geval om detectie te vermijden, het vliegtuig op de gewenste lokatie te landen en onder kontrole te brengen. Daarna kunnen ze eisen stellen.

Om de een of andere reden is het vliegtuig toch neergestort. Het heeft dan voor de handlangers van de kapers geen zin meer om eisen te stellen. De gebeurtenis zou dan nog als aanslag op te eisen zijn en dit is misschien ook gebeurd, maar is niet serieus genomen of wordt nog geheim gehouden.
pi_137733099
quote:
Mist er iets?
Het schijnt dat er een vliegtuig mist ergens
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:20:18 #257
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137733221
Ik blijf bij een zwart gat.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137733967
Het gaat wel vooruit eigenlijk, want in het vorige topic was hij 170 uur vermist en nu nog maar 150 uur.
pi_137734010
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:40 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Het gaat wel vooruit eigenlijk, want in het vorige topic was hij 170 uur vermist en nu nog maar 150 uur.
Klopt, was een rekenfoutje in het vorige topic. :+

Nu off.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137735520
Iemand nog bezig met dat TomNod?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:28:21 #261
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137735602
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
2000 light years from home
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:29:03 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_137735630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:25 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Iemand nog bezig met dat TomNod?
Veel te langzaam, duurt meerdere minuten om 1 tile te laden
pi_137735716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Veel te langzaam, duurt meerdere minuten om 1 tile te laden
Ok, hier niet hoor? Soms laadt de pagina niet in één keer, maar als hij het wel doet is hij ook gewoon snel.
pi_137735755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende:
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.
pi_137735785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende:
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Het is raar dat China en Maeleisie de aandacht de hele tijd focussen op de Maleisische oostkust, terwijl er steeds meer aanwijzingen zijn voor de westkust maar die komen dan wel van anonieme bronnen of bvb Amerika, ik denk dat er iets of iemand aan boord was van dat vliegtuig waarvan China en Maleisie niet willen dat een andere partij het zal vinden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:35:08 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_137735823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ok, hier niet hoor? Soms laadt de pagina niet in één keer, maar als hij het wel doet is hij ook gewoon snel.
Gek, bij mij is die nu idd wel snel
pi_137735846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:20 schreef Dos37 het volgende:
Ik blijf bij een zwart gat.
ik bij E.T. die een betere ride naar huis wilde
pi_137735937
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Malay bedrijfsuitje, moet kunnen.
:D
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137736194
quote:
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.
pi_137736198


Gezien de ondiepte van de zee daar en de hoeveelheid dat er naar zoekt zou je zeggen dat ze vrijwel zeker ergens anders naar toe zijn gevlogen alvorens [..] .
pi_137736205
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.

Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
In the coolest little capital of the world
pi_137736326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.

Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
pi_137736774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:48 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.
Aangespoeld niet, maar na 5 dagen zijn wel brokstukken en lijken gevonden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:07:15 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137736827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.

Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
dat komt hier vandaan:

quote:
Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.

Het vliegtuig hield daarbij volgens de onderzoekers vaste navigatiepunten aan, wat er op zou kunnen wijzen dat het toestel werd bestuurd door iemand met vliegtraining of -ervaring.

Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
nu.nl
pi_137736926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12:45 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Oh maar dat beweer ik ook niet, geef alleen aan waar het vandaan komt, want dat vroeg hij.

Het wordt ook tegengesproken:

quote:
Woensdag meldden Amerikaanse media dat de Boeing nadat het contact verloren was gegaan, mogelijk nog uren in de lucht is geweest. Dat zou zijn opgemaakt uit automatisch doorgestuurde signalen over de motoren.

Maar volgens de Maleisische autoriteiten klopte die bewering niet. Ook vrijdagochtend (Nederlandse tijd) sprak de Maleisische minister van Transport dergelijke beweringen tegen.
pi_137737048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
Moeilijk te zeggen of het speculaties zijn of keiharde feiten, dat ligt eraan of je de bronnen (die van binnenuit het onderzoeksteam zouden komen) wil geloven. Het onderzoeksteam maakt niet al hun kennis openbaar. Het kan voor dit team natuurlijk nog steeds een feit zijn, ongeacht of een bron het naar buiten brengt of niet.

Feit is inmiddels dat er enerzijds bronnen zijn die zeggen dat het vliegtuig nog pings aan satellieten heeft afgegeven die info hebben verstrekt over locatie/speed/altitude. Deze pings stopten op een gegeven moment. Wellicht dat het 'uitgezet' is. Informatie over de locatie wilde de bron niet zeggen. Gevolg zou zijn dat de US nu, vanwege deze info, aan het zoeken is in de Indian Ocean richting de Andaman eilanden.

Anderzijds is er de informatie dat military radar het spoor van het vliegtuig heeft opgepikt en dat zou aantonen dat het vliegtuig een aantal waypoints heeft gevolgd. Ook dit zou wijzen naar de Andaman eilanden. Dit spoor stopte, wss omdat het vliegtuig buiten het bereik van de radar kwam.

Is het toeval dat beide routes stoppen rond de Andaman eilanden? Of haalt de media twee verhalen door elkaar?

Satellite spoor:
http://m.us.wsj.com/artic(...)nding_now_1&mobile=y
quote:
Malaysia Airlines' missing jet transmitted its location repeatedly to satellites over the course of five hours after it disappeared from radar, people briefed on the matter said, as searchers zeroed in on new target areas hundreds of miles west of the plane's original course.

The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.

The people, who included a military official, the industry official and others, declined to say what specific path the transmissions revealed. But the U.S. planned to move surveillance planes into an area of the Indian Ocean 1,000 miles or more west of the Malay peninsula where the plane took off, said Cmdr. William Marks, the spokesman for the U.S. Seventh Fleet.
Radar spoor:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2D0DG20140314
quote:
Military radar data suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown hundreds of miles off course, heightening suspicions of foul play among investigators, sources told Reuters on Friday.

Analysis of the Malaysia data suggests the plane, with 239 people on board, diverted from its intended northeast route from Kuala Lumpur to Beijing and flew west instead, using airline flight corridors normally employed for routes to the Middle East and Europe, said sources familiar with investigations into the Boeing 777's disappearance.

Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.


[ Bericht 1% gewijzigd door Drebbelman op 14-03-2014 17:21:41 ]
In the coolest little capital of the world
pi_137737192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.

Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
In the coolest little capital of the world
pi_137737302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat komt hier vandaan:

[..]

nu.nl
De Amerikanen schijnen ook eigen (??) satellietbronnen te hebben.
pi_137737336
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Waarschijnlijk zijn het feiten.
pi_137737429
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn het feiten.
:+

Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten.
Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27:13 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.

Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
ik ben het spoor bijster...
Pings worden vanuit het vliegtuig zelf verzonden dacht ik? Maar is dat dan met zekerheid dit vliegtuig? Of kan dat dan elk vliegtuig geweest maar ze weten nog niet welke en omdat ze niet weten welke, KAN dat dit vliegtuig zijn?
pi_137737453
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes :o
Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?

Het verhaal wordt met de dag bizarder.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:28:12 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
pi_137737539
inmiddels is het daar alweer nacht en hebben ze nog steeds niks gevonden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:31:02 #287
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes :o
Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?

Het verhaal wordt met de dag bizarder.
ja, alleen heb ik daar nog niet over gehoord dat ze ook aan het zoeken zijn
pi_137737578


File photographs of clouds hanging over the North Sentinel Island, in India's southeastern Andaman and Nicobar Islands. India used heat sensors on flights over hundreds of uninhabited Andaman Sea islands on Friday, and will expand its search for the missing Malaysia Airlines jet farther west into the Bay of Bengal, officials said.
pi_137737583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja :D maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34:35 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137737681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja :D maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
Ja, maar zolang je het vliegtuig niet vindt mag dat dus geen feit zijn.
Dus dan blijf je tot je het vindt in speculaties hangen, om het daarom minder geloofwaardig te vinden is dan ook weer zo wat.
Anders blijf je tussen Maleisie en Vietnam hangen en daar is (ook) nog steeds niks gevonden.
pi_137737748


The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Kidd and USS Pinckney are seen en transit in the Pacific Ocean in this US Navy picture taken May 2011.
pi_137737765
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Ook bizar eigenlijk. :')

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
pi_137737802
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
pi_137737820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende:
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Ook bizar eigenlijk. :')

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
Zeker bizar, maar weer aangeeft dat het dus wel mogelijk is om te verdwijnen met zo'n bakbeest, met of zonder passagiers.
pi_137737834
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
_O-
pi_137737876
quote:
Military radar-tracking evidence suggests the plane was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, according to Reuters. Its sources said the plane appeared to have flown between navigational waypoints west of Malaysia indicating it was being flown by someone with aviation training.
:o
pi_137737895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:27 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

:+

Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten.
Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
Op dit moment zijn er twee kanten, de Maleisische en de Amerikaanse kant, waar experts zeggen die meewerken aan het onderzoek dat de Maleisiers van alles roepen om het vervolgens te ontkennen of te ontkrachten zeggen ze dat dit bij oud-onderzoek, zoals bij Air France, pas iets naar buiten werd gebracht na enorme voorzichtigheid.

Mede op basis daarvan ga ik af op wat de Amerikanen zeggen, of dit vliegtuig is neergestort of geland is speculatie, maae de koers richting het noordwesten zie ii niet meer als speculatie dus.
pi_137737904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:o
Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden :)
pi_137737960
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende:
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar...
'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
pi_137737974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:42 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden :)
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten?
Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')