abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137729522
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:32:24 #182
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:29 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33:03 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729541
Deze is ook leuk:

quote:
Why, then, does a plane like the MH370 keep all of its secrets locked up in a black box? Why don’t planes constantly transmit all of their black box data, so that we know their exact location, bearing, altitude, and other important factors, at all times?

The short answer is, there’s no good reason.
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33:15 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137729553
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef eight het volgende:

[..]

Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.
deze was nieuw voor mij

quote:
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.

Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
misschien ook voor hem
pi_137729582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel.. ;)
oh, nieuw doelwit? Dus niet meer met zwaaiende f16's naar de nss in den haag, waar hij dan kan worden neergeschoten door nederlandse f16's?
pi_137729615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:

Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.
En geen van die technieken werkt boven zee.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34:51 #187
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137729626
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight

Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34:52 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En geen van die technieken werkt boven zee.
Jawel
pi_137729684
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Rolls Royce kríjgt real time updates van hun Boeing 777 motoren, of ze nou boven land of boven zee vliegen. 4 normale berichten per vlucht en meer berichten als er problemen zijn.
pi_137729691
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]
En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Dit inderdaad. Men wil in de zomer altijd voor een tientje naar Spanje, maar nu het hardst roepen om dure, maar in de praktijk praktisch nutteloze maatregelen..
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
RR baseert (preventieve) onderhoud op de data die ze binnenkrijgen. Met andere woorden, de data gaat in een programma welke na een tijdje bijvoorbeeld de opdracht geeft de verbrandingskamers te inspecteren omdat er afwijkende temperaturen gemeten zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:37:07 #191
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
pi_137729740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
klopt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38:24 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.

Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
pi_137729767
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137729811
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef TLC het volgende:
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:39:54 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:40:03 #197
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729825
quote:
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.

En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
pi_137729830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.

Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137729858
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.
Dan heb je het verkeerd begrepen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:41:07 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137729859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd begrepen.
Dat is interessant, heb je een linkje?
pi_137729864
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:43:08 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137729923
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd.
Of als klokkenluider, dat je toch nog redelijk ongezien of pas erg laat gezien eea kunt uitvoeren in de lucht.
pi_137729924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137729952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

Dat is interessant, heb je een linkje?
Al vaker voorbij gekomen, maar goed:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

quote:
One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.
pi_137729958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat:
100.000 vluchten * 100 passagiers * 365 dagen = 3.65 miljard
1 miljard jaarlijkse kosten leveren dus ongeveer 30ct extra kosten per vliegticket :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137729963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.

En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44:29 #207
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729970
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.

Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46:02 #208
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).
pi_137730056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

quote:
Previous plane crashes involving suicide on planes
1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died
1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died
1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died
United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died
American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died
United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died
1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died
1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died
1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died
2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
pi_137730105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')