Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Al vaker voorbij gekomen, maar goed:quote:
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.quote:One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.
En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.comquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
quote:Previous plane crashes involving suicide on planes
1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died
1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died
1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died
United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died
American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died
United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died
1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died
1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died
1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died
2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Wow dat zijn er nog wel wat extra. Bedenk me ook net dat die Amerikaan een faal was, de rest van de crew kreeg hem onder controle.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Egyp Air 990 zou uit wraak zijn neergestort.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.
Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat het voornamelijk overheidsinstanties zijn die een gratis dienst leveren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef eight het volgende:
[..]
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:33 schreef xzaz het volgende:
Deze is ook leuk:
[..]
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:04 schreef eight het volgende:
[..]
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.
Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:
[ afbeelding ]
Om precies dit wat er nu gebeurd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands.quote:In the Kuala Lumpur and Kota Kinabalu FIRs, radar services are provided using the following civil/military ATC
Radars:
a) A 200 NM long range en-route SSR located at Bt. Chin Chin, Genting Highlands, 23 NM east of Subang -
Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
b) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
west of Johor Bahru-Sultan Ismail Airport runway,
c) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bt.
Subang, 1 NM west of Subang-Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
d) A Transportable Radar, 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse
SSR located at KL International Airport;
e) KL International Airport Terminal Approach Radar - A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) comounted
with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport,
f) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Hill
Chengkuang 1.5 NM NE of Langkawi International Airport,
g) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
south of Kota Bharu-Sultan Ismail Petra Airport runway.
h) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bukit
Kepayang, 1 NM NE of Kota Kinabalu International Airport;
i) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located in Kuching
International Airport;
j) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located at Miri
Airport.
k) A 50 NM Terminal Approach Radar with co-mounted 250 NM conventional SSR located one each at
Butterworth, Labuan and Kuantan Air Forces Bases;
snorkelenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef Ludacriss het volgende:
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
Misschien een reclame stunt van de VVV daar. Niemand die de Andaman Eilanden kenden tot nu toe.quote:
Vooral dat laatste komt "regelmatig" voor, zou idd een plausibele verklaring zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:14 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
Leg eens uit waar ik naar kijk..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:
https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Mooi plaatje van de theorie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:
https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Ja, zover was ik ookquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
Radartorens misschien?quote:
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.quote:
Wat wil je hiermee zeggen ..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.quote:
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
het was dan ook niet helemaal ongezienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
de reikwijdte van de radar?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Yep, chief electronica.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:48 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |