abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137729864
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:43:08 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137729923
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd.
Of als klokkenluider, dat je toch nog redelijk ongezien of pas erg laat gezien eea kunt uitvoeren in de lucht.
pi_137729924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137729952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

Dat is interessant, heb je een linkje?
Al vaker voorbij gekomen, maar goed:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

quote:
One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.
pi_137729958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.

Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.

Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat:
100.000 vluchten * 100 passagiers * 365 dagen = 3.65 miljard
1 miljard jaarlijkse kosten leveren dus ongeveer 30ct extra kosten per vliegticket :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137729963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.

En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44:29 #207
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137729970
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.

Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46:02 #208
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).
pi_137730056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

quote:
Previous plane crashes involving suicide on planes
1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died
1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died
1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died
United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died
American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died
United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died
1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died
1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died
1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died
2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
pi_137730105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137730111
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:50:01 #212
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

Wow dat zijn er nog wel wat extra. Bedenk me ook net dat die Amerikaan een faal was, de rest van de crew kreeg hem onder controle.

Interessante kwestie.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52:03 #213
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
pi_137730249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137730274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef Westerling het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van.
En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.

Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
Egyp Air 990 zou uit wraak zijn neergestort.


http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:55:08 #216
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137730349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:56:02 #217
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137730375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:55 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat het voornamelijk overheidsinstanties zijn die een gratis dienst leveren.
pi_137730481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef eight het volgende:

[..]

Vrijwel allemaal jaren '80 en '90.
Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.
Bovendien zouden de kapers dan alles uit moeten zetten, en ik kan me niet voorstellen dat ze dan zo technisch begaafd zijn dat ze weten hoe dat te doen, zelfs onder dwang zou een piloot dan iig een signaal kunnen openlaten zodat ze van de grond uit zijn te volgen,
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137730517
[quote]0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com

[..]

[/quote

1991 = 2001 zeker?
geen goud zonder schuim
pi_137730667
quote:
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.

Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137730785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:04 schreef eight het volgende:

[..]

Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen.

Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig:

[ afbeelding ]
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen.

Voor zowel zelfmoord als een technisch mankement zou een directe duikvlucht logischer zijn :{
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10:30 #222
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137730856
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:00 schreef amsoor het volgende:
1991 = 2001 zeker?
Yep, en het dodenaantal mag ook wel aangepast worden.
pi_137730996
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende:
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
pi_137731260
-Primary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar heeft een beperking met minimum en maximum hoogte ivm beam hoogte.
-Secondary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar werkt niet als de transponder uitstaat.
-Terminal Approach Radar grid heeft een beperkte dekking met bereik en hoogte.
quote:
In the Kuala Lumpur and Kota Kinabalu FIRs, radar services are provided using the following civil/military ATC
Radars:
a) A 200 NM long range en-route SSR located at Bt. Chin Chin, Genting Highlands, 23 NM east of Subang -
Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
b) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
west of Johor Bahru-Sultan Ismail Airport runway,
c) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bt.
Subang, 1 NM west of Subang-Sultan Abdul Aziz Shah Airport;
d) A Transportable Radar, 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse
SSR located at KL International Airport;
e) KL International Airport Terminal Approach Radar - A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) comounted
with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport,
f) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Hill
Chengkuang 1.5 NM NE of Langkawi International Airport,
g) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the
south of Kota Bharu-Sultan Ismail Petra Airport runway.
h) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bukit
Kepayang, 1 NM NE of Kota Kinabalu International Airport;
i) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located in Kuching
International Airport;
j) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located at Miri
Airport.
k) A 50 NM Terminal Approach Radar with co-mounted 250 NM conventional SSR located one each at
Butterworth, Labuan and Kuantan Air Forces Bases;
Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands.

Zou India dan misschien achter de 'kaping' zitten? India en China zijn aartsrivalen.
pi_137731398
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
pi_137731545
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
pi_137731553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef Ludacriss het volgende:
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal.
snorkelen
pi_137731579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

snorkelen
Malay bedrijfsuitje, moet kunnen.
pi_137731588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

snorkelen
Misschien een reclame stunt van de VVV daar. Niemand die de Andaman Eilanden kenden tot nu toe.
pi_137731671
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137731707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:14 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Om precies dit wat er nu gebeurd.
Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
Vooral dat laatste komt "regelmatig" voor, zou idd een plausibele verklaring zijn.

De geschiedenisboeken halen... }:|
pi_137731732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Leg eens uit waar ik naar kijk..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137731898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze kaart heb ik nog niet gezien:

https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large
Mooi plaatje van de theorie. :Y
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41:29 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137731922
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:36 schreef eight het volgende:

[..]

Leg eens uit waar ik naar kijk..
die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:52 #236
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137731981
Maar wat zijn al die cirkels?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137731993
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route
Ja, zover was ik ook
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137732012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef MrTorture het volgende:
Maar wat zijn al die cirkels?
Radartorens misschien?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44:46 #239
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137732053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:43 schreef eight het volgende:

[..]

Radartorens misschien?
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137732091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games

Wat wil je hiermee zeggen ..
pi_137732104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef MrTorture het volgende:
Maar wat zijn al die cirkels?
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
pi_137732119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef TLC het volgende:
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben.
Toch kan het in deze ook zijn dat hij niet enkel een luchtvaardnerd was maar e.e.a. hier met heeft voorbereid. Het onderzoeken waard denk ik.
pi_137732172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:58 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137732187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
het was dan ook niet helemaal ongezien
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:49:49 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137732212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
de reikwijdte van de radar?
pi_137732286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:48 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore?
Yep, chief electronica. :7
pi_137732324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

de reikwijdte van de radar?
Staat in post #224
pi_137732391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range.
Die rode vlakken Terminal Control Area.
Die rode vlakken zijn Restricted Areas.
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
pi_137732562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens.
Deze dingen:

Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1
Die kleine rondjes met een streep zijn indd vliegvelden. En die streep stelt dan de landingsbaan voor. Zie je gelijk wat voor richting ze hebben.
pi_137732643
RadarBox24.com
RadarBox24.com - News (BBC) - The US has sent surveillance teams to the Indian Ocean to help search for the missing Malaysian plane, after claims emerged that it may have flown for longer than investigators had thought.

Unnamed officials said the plane sent signals to satellites for up to five hours after its apparent disappearance.

More at:
http://www.bbc.com/news/world-asia-26572172
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')