abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137587910
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =-

Flight MH370 bound for Beijing goes missing

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:

(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)

Zoekgebieden en laatste contact:

Het vliegtuig:

De passagiers:

Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De laatste waarneming van flightradar24.com:

De geplande route:

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" -
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs
• Anders - ?

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts

• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51 #BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.

[ Bericht 6% gewijzigd door MrBanaan1 op 10-03-2014 22:34:12 ]
pi_137587932
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137587955
Dat plaatje met een 'kerosinespoor' was uiteindelijk niks toch?
pi_137587956
In theorie zou dat scenario van el_Matador natuurlijk kunnen. :)
pi_137587958
Dit is de captain:
http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg

Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben.
pi_137587959
is nogal een groot zoek gebied
  Donald Duck held maandag 10 maart 2014 @ 18:15:51 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137587963
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende: [..] Als het daar ligt.... Men weet op dit moment gewoon heel erg weinig. Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Dat is maar te hopen voor ze. Een snelle dood die ze nauwelijks zagen aankomen.
Je zou maar de crash overleven om later alsnog in de kille oceaan aan je einde te komen door uitputting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137587969
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lozing van een schip
pi_137587971
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden... ;)
Moah, speculaties hoeven er niet meer bij, dus. Als er echt iets concreets gevonden wordt plak ik er wel een updateje onder.
pi_137587973
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.
pi_137587987
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.
Uit OP dan?
pi_137587995
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Uit OP dan?
bitte
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137588003
quote:

[..]

Uit OP dan?
Maakt mij niet uit. :) Maar met die Boeing heeft dat oliespoor volgens mij niet zoveel te maken.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:17:25 #14
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588009
quote:

[..]

Uit OP dan?
Zou het juist laten staan, met de melding erbij dat bekend is dat het NIET van het vliegtuig is. Dan weten mensen dat ook als ze hier komen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137588017
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit. :) Maar met die Boeing heeft dat oliespoor volgens mij niet zoveel te maken.
Kerosine is ook geen olie idd. ;)

pi_137588032
Ja godver heb het net uit de op gehaald :')
  maandag 10 maart 2014 @ 18:18:19 #17
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588035
http://www.foxnews.com/wo(...)g-malaysia-airlines/

Komt dus inderdaad niet van het vliegtuig.
pi_137588053
Laat maar zo, anders wordt het ook erg veel.

Ik ben nu eten, en blijf natuurlijk niet 24/7 in dit topic. Mocht er dus iets zijn wat unaniem besloten is dat in de OP moet (of eruit) dan DM maar even.
pi_137588060
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ja godver heb het net uit de op gehaald :')
Had je de lapo niet moeten kapen of de nieuwe niet moeten starten.

Daar komt verantwoordelijkheid bij kijken ;)

pi_137588077
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 18:20:07 #21
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588094
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:19 schreef Draailamp het volgende:
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend ;)
Dat had je je avond gekost.
pi_137588096
quote:
Familieleden van de passagiers van het toestel van Malaysia Airlines, dat sinds zaterdagochtend wordt vermist, zijn boos dat ze zo slecht worden geïnformeerd.

Zondag las een man een verklaring voor die werd ondertekend door ongeveer honderd familieleden. In de verklaring staat dat als de luchtvaartmaatschappij hen niet meer informatie geeft ze zich tot de Maleisische ambassade zullen wenden.

"We geloven Malaysia Airlines gewoon niet meer", zei de man die zijn naam weigerde te geven. Al twee dagen wachten de wanhopige mensen op nieuws over hun dierbaren. Nog steeds is niet bekend wat er met het vliegtuig is gebeurd. De familieleden klagen dat de luchtvaartmaatschappij hen geen informatie geeft en dat ze alleen via de media worden geïnformeerd.

"We doen ons uiterste best om erachter te komen wat er gebeurd is en totdat we het vliegtuig vinden kunnen we hier gewoon niets over zeggen", aldus commercieel directeur van Malaysia Airlines Hugh Dunleavy. "We geven de familieleden zo veel informatie als we kunnen, maar we willen hen geen valse hoop bieden."

Boeing 777

De Boeing 777 was zaterdagochtend met 239 passagiers aan boord onderweg van Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Beijing. Ergens tussen Maleisië en Vietnam verloren luchtverkeersleiders het contact met het toestel.

Mogelijk is het toestel neergestort en hadden de piloten geen tijd of waren ze niet in staat om een noodsignaal uit te zenden.

In totaal zoeken 34 vliegtuigen en veertig schepen uit Vietnam, Maleisië, Thailand, Australië, Singapore, Indonesië, China en de Verenigde Staten naar het toestel of brokstukken daarvan. Het kan dagen, zo niet maanden duren voordat restanten worden teruggevonden.
Bron: NU.nl

Ik gok dat de ambassade ook niet weet waar dat vliegtuig precies is.
pi_137588114
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden :P
pi_137588151
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden :P
beide vliegtuigen vol (belangrijke?) zakenlieden.

Op die AF-vlucht zat het zoontje (9) van een collega. -O-

pi_137588185
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.
pi_137588216
Zit er geen tussendeur bij dit soort vluchten?
Het lijkt me sterk dat je zoveel passagiers, bemaningsleden en een toegangsdeur kan overmeesteren?
pi_137588229
Het was een neger.

Balotelli kunnen we overduidelijk uitsluiten:

Blijft er nog maar 1 mogelijkheid over:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

maandag 10 maart 2014 @ 18:25:04 #28
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137588239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.
Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.
De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest...
pi_137588250
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:
Dit is de captain:
http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg

Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben.
Simpele ziel

----------------------

Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten.
pi_137588272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.
De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest...
Vleugels en staartstukken zijn toch licht, vol lucht en drijven toch? Stoelen, koffers ook. Het hangt van de impact af. Explosie in de lucht laat dingen drijven.

pi_137588321
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef koffiegast het volgende:
Simpele ziel
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger.
Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden
pi_137588395
e
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Simpele ziel

----------------------

Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten.
Ja, heel bizar. Het vliegtuig is nu 71 uur (!) van de radar verdwenen...

Maar ja, in een wereld waar "we" al 11 jaar zoeken naar "Weapons of Mass Destruction" in de huizen en moskeeën van arme onschuldige Irakezen... O-)

pi_137588405
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:27 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden.
pi_137588407
quote:

[..]

De manier waarop je het formuleert alleen al.

"Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!"

Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel.
pi_137588423
quote:

[..]

Copiloot was/is slechts 27!

De piloot begon op zijn 20e bij Malaysian Airlines!

pi_137588444
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef koffiegast het volgende:

[..]

De manier waarop je het formuleert alleen al.

"Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!"

Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel.
Ik denk dat iedereen een mogelijk scenario anders verwoordt, koffiegast.

Respect the differences

pi_137588494
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[Lambiekje-mode]
Reptilians die een antiradar-cloak om het vliegtuig hangen, ontvoeren, Chinezen klonen en infecteren en terug in de samenleving plaatsen.
[/Lambiekje-mode]

pi_137588507
@Koffiegast:

Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder.
Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen.

Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur
  maandag 10 maart 2014 @ 18:35:11 #39
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588560
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

quote:
According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
http://au.ibtimes.com/art(...)min.htm#.Ux33p_m1ZBM
pi_137588579
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef Draailamp het volgende:
@Koffiegast:

Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder.
Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen.

Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur
Bijna iedereen lag te slapen. Met 4 man kan je het personeel achterin makkelijk aan en loop je zo rustig naar de cockpit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_137588580
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven.
pi_137588664
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van ene op andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven.
Het verschil is dat de AF-vlucht verdween in open oceaan, met waterdieptes van 4-4.5 km, breuken, ondergrondse canyons.

De zee tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is ondiep, Noordzee, en modderig van de delta's die erin uitmonden. Alles wat afwijkt is van het vliegtuig, op de geteste oliesporen en "deur" die geen deur bleek na.

bekijk de foto's in de OP van de zeebodem.

Dat scenario zou kunnen als ie bij Andaman of vrij oostelijk in de Chinese Zee zou zijn.

Bovendien verklaart het niet de U-turn.

maandag 10 maart 2014 @ 18:42:30 #43
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137588814
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut).
Mooi verhaal, maar AF447 vloog al een tijdje buiten radarbereik.
pi_137588984
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien verklaart het niet de U-turn.
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.
Of gebeurd dit ook bij een explosie bv?
Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
pi_137589014
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:46 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
Uiteraard of je moet niet de tijd hebben gehad om alarm te slaan (of het niet hebben gewild).
pi_137589015
quote:

[..]

Kan ook een technisch defect zijn geweest.
pi_137589052
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:47 schreef Nemephis het volgende:
Kan ook een technisch defect zijn geweest.
Maar is er dan maar 1 manier waarop je alarm kan slaan?
pi_137589092
quote:

[..]

De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel.

Dat stukje zee waar hij die turn maakte lijkt me wel op de millimeter doorzocht. Hell, daar kan je nog freeduiken als je een beetje getraind bent...

Het lijkt me fysiek onmogelijk om een in de lucht ge-explodeerd vliegtuig niet terug te vinden in een zee van 50 meter diep. Onmogelijk ALLE stukjes kunnen naar de bodem zakken en dingen die "inslaan" kunnen ook terugbouncen en beginnen te drijven...

pi_137589177
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen?
Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden?

Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten.
Vliegervaring etc maakt daarbij niks uit.
Je kan niet in iemands hoofd kijken.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:52:25 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137589208
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
maar dan weten ze toch ook waar ze moeten zoeken? :?
blijkbaar niet
pi_137589216
Ze zouden ook nog in Noord - Korea kunnen zijn.
pi_137589218
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:51 schreef Draailamp het volgende:

Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten.
Die piloot van Egyptair die in de VS de kist naar de grond stuurde had toch ook al heel wat vliegervaring?
pi_137589242
quote:

Hoeveel gekaapte vluchten zijn gebruikt om ook op land slachtoffers te maken? Ik maak het je lastig, 11 september 2001 mag je niet meenemen in de telling
pi_137589265
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:52 schreef Halcon het volgende:
Die piloot van Egyptair die in de VS de kist naar de grond stuurde had toch ook al heel wat vliegervaring?
Was dit een zelfmoordactie of een fout?
pi_137589277
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:52 schreef arjan1112 het volgende:
Ze zouden ook nog in Noord - Korea kunnen zijn.
Jup :Y
Of niet :Y
  maandag 10 maart 2014 @ 18:55:02 #56
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137589307
The Financial Times exclusively reported that a Thai travel agent who booked the tickets for the men said she had been asked to make the travel arrangements by an Iranian contact.
Travel agent Benjaporn Krutnait, booked the tickets through a business contact whom she only knew as "Mr Ali". She said that his first request to book cheap tickets to Europe for the two men was made on March 1.
She told The Financial Times that it was quite common for people to book tickets through middlemen who then retake a commission.
Ali had asked for the cheapest route to Europe for his clients and did not mention the specific booking Kuala Lumpur-Beijing - unlikely behaviour by would-be terrorists.
Benjaporn initially reserved one of the men on a Qatar Airways flight and the other on Etihad. But the tickets expired when Benjaporn did not hear back from Ali.
The Financial Times said when Ali contacted her again on Thursday, she rebooked the men on the Malaysia Airlines flight through Beijing because it was the cheapest available.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137589308
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:53 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Was dit een zelfmoordactie of een fout?
Volgens de VS een bewuste actie van de piloot, volgens Egypte een technisch mankement. Volgens mij zijn de meeste deskundige het er wel over eens dat het een bewuste actie van de piloot geweest moet zijn.
pi_137589384
Daarom. Waarom zou deze piloot dat niet hebben kunnen denken en uitvoeren.
Hoe dan ook, het blijven speculaties. We weten het niet, niemand niet.
En degene die het weten zijn wellicht dood helaas.
Of zal de mogelijkheid bestaan dat het ergens is geland?
  maandag 10 maart 2014 @ 18:57:35 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137589412
quote:

om zo wat bewijs (= info) onvindbaar te maken?
pi_137589457
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

om zo wat bewijs (= info) onvindbaar te maken?
Of onbewust. Niet elke terrorist kan een vliegtuig besturen.
pi_137589519
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kerosine is ook geen olie idd. ;)
Gasolie (schepen) en Jet A1 (vliegtuigen) zit niet zo'n bijster groot verschil tussen.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:01:41 #62
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137589574
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:55 schreef matthijst het volgende:
The Financial Times exclusively reported that a Thai travel agent who booked the tickets for the men said she had been asked to make the travel arrangements by an Iranian contact.
Travel agent Benjaporn Krutnait, booked the tickets through a business contact whom she only knew as "Mr Ali". She said that his first request to book cheap tickets to Europe for the two men was made on March 1.
She told The Financial Times that it was quite common for people to book tickets through middlemen who then retake a commission.
Ali had asked for the cheapest route to Europe for his clients and did not mention the specific booking Kuala Lumpur-Beijing - unlikely behaviour by would-be terrorists.
Benjaporn initially reserved one of the men on a Qatar Airways flight and the other on Etihad. But the tickets expired when Benjaporn did not hear back from Ali.
The Financial Times said when Ali contacted her again on Thursday, she rebooked the men on the Malaysia Airlines flight through Beijing because it was the cheapest available.
dus eerst had ze de mannen elk op een andere vlucht en daar kreeg ze geen reactie meer op en toen ze samen op een vlucht konden werd het bevestigd
pi_137589657
In another potentially bizarre twist to the story, the Thai travel agent who booked the tickets for the two men with stolen passports said the purchase had been arranged through an "Iranian contact". The clients were looking for cheap flights to Europe, Benjaporn Krutnait of the Grand Horizon travel agency in the resort town of Pattaya told the Financial Times, adding that a "long-term business contact" who went by the name of Mr Ali had asked her to reserve the flights, which were later paid for in cash by a friend of Mr Ali's.

While there is as yet no reason to believe that Mr Ali, who Benjaporn described as a middleman, knew that the two men were travelling on stolen passports, the revelations are sure to further fuel speculation of foul play.
http://www.theguardian.co(...)ts-not-asian-looking
  maandag 10 maart 2014 @ 19:03:47 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137589678
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of onbewust. Niet elke terrorist kan een vliegtuig besturen.
ik denk dat als er sprake was van terrorisme, dat ook niet geprobeerd is.
pi_137589816
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel.

Dat stukje zee waar hij die turn maakte lijkt me wel op de millimeter doorzocht. Hell, daar kan je nog freeduiken als je een beetje getraind bent...

Het lijkt me fysiek onmogelijk om een in de lucht ge-explodeerd vliegtuig niet terug te vinden in een zee van 50 meter diep. Onmogelijk ALLE stukjes kunnen naar de bodem zakken en dingen die "inslaan" kunnen ook terugbouncen en beginnen te drijven...
En alle passagiers, lijkt me sterkt dat die in miljoenen stukjes uit elkaar zijn geklapt
pi_137589875
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
  maandag 10 maart 2014 @ 19:09:37 #67
28167 matthijst
pi_137589899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

dus eerst had ze de mannen elk op een andere vlucht en daar kreeg ze geen reactie meer op en toen ze samen op een vlucht konden werd het bevestigd
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij...
  maandag 10 maart 2014 @ 19:09:46 #68
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137589901
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af.
pi_137589912
quote:
Gaat die kapot
pi_137589930
quote:
Ik denk dat je dan de zeebodem in gaat en je daar vast blijft haken
pi_137589939
Dat sowieso maar kan die in zijn geheel de diepte in gaan?
pi_137589941
quote:
Van 10km hoogte en volle vaart? Daar blijft niet veel van over denk ik
pi_137589951
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:09 schreef matthijst het volgende:
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij...
Dat klinkt als een terrorisme test.
Bv de bomschoen testen
  maandag 10 maart 2014 @ 19:11:23 #74
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137589967
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
Kan, maar het kan ook gemakkelijk doormidden breken denk ik.
pi_137589982
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ja, dat kan.
pi_137590056
Een vliegtuig van 55 meter in 55 meter waterdiepte kan natuurlijk in theorie helemaal onder water blijven, dat er geen plastic zakje blijft drijven, maar dat lijkt me toch vrij sterk, eerlijk gezegd...

Wie weet gewoon een gek aan boord?

pi_137590078
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen. Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten.
Vlak daarvoor had een ander vliegtuig contact maar er was alleen wat gemurmel te horen.
pi_137590121
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen.
Dat kan ja... Ik heb in het vorige topic 4 opties genoemd en dit was er eentje van.
pi_137590157
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan ja... Ik heb in het vorige topic 4 opties genoemd en dit was er eentje van.
Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag?
pi_137590171
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag?
En dat is relevant, omdat ?
pi_137590184
quote:
Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten.
_O-

We hadden een Jim Morrison aan boord?

pi_137590231
Het is een leeftijd waarin je heel vatbaar bent voor suggesties.
pi_137590246
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een leeftijd waarin je heel vatbaar bent voor suggesties.
De 27 jarige fokker zou dit inderdaad kunnen beamen
pi_137590257
Stom dat al die mensen aan het zoeken zijn zeg. De co piloot is 27, dus dan is het toch wel duidelijk wat er is gebeurd. Verder onderzoek overbodig.
pi_137590272
Ik denk.......dat ie gewoon gejat is....hij staat ergens in een vaag land en de mensen moeten lopend naar huis.
pi_137590289
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef Halcon het volgende:
Stom dat al die mensen aan het zoeken zijn zeg. De co piloot is 27, dus dan is het toch wel duidelijk wat er is gebeurd. Verder onderzoek overbodig.
idd, een terrorist.
Case closed
pi_137590306
quote:
Dat hangt volledig af van op welke hoogte dat de val begint.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:19:44 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137590322
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

ik dacht meer waarom eerst niks meer katen horen en later opeens wel?
Kan ook dat ze niet op tijd betaalden, dat ze dat geld nog niet bij elkaar hadden. Mensensmokkel sluit ik ook niet uit.
pi_137590328
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk.......dat ie gewoon gejat is....hij staat ergens in een vaag land en de mensen moeten lopend naar huis.
Hij zal wel op dezelfde plek staan als het vliegtuig die zich in het Pentagon boorde
pi_137590333
Nog steeds vermist dus?
pi_137590381
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:20 schreef Speculant. het volgende:
Nog steeds vermist dus?
Klopt, geen enkel spoor
pi_137590419
SEPANG: A BOEING 777 pilot, who was flying 30 minutes ahead of the missing Malaysia Airlines aircraft, said he established contact with MH370 minutes after he was asked to do so by Vietnamese air traffic control.

The captain, who asked to not be named, said his plane, which was bound for Narita, Japan, was far into Vietnamese airspace when he was asked to relay, using his plane's emergency frequency, to MH370 for the latter to establish its position, as the authorities could not contact the aircraft.

"We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace.

"The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot.

"There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end.

"That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
  maandag 10 maart 2014 @ 19:22:20 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_137590427
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:19 schreef Marrije het volgende:

ik dacht meer waarom eerst niks meer katen horen en later opeens wel?
Omdat ze samen -met gestolen paspoorten- in hetzelfde vliegtuig wilden reizen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 10 maart 2014 @ 19:24:05 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137590488
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:22 schreef APK het volgende:

[..]

Omdat ze samen -met gestolen paspoorten- in hetzelfde vliegtuig wilden reizen?
precies, dat was mijn eerste reactie
pi_137590489
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot. Daarna verloren ze het contact.
pi_137590512
Iemand al gedacht dat áls het terroristen of een kaping is, dat er dan een mogelijkheid is dat de co-piloot erbij betrokken is? Tuurlijk, de tickets (dat las ik net) waren niet bewust voor deze vlucht geboekt, maar dannog denk ik dat het mogelijk is.

En wat ik eerder al las is nieteens onmogelijk; dat het vliegtuig gestolen is en ergens anders op een privevliegveld is geland.
pi_137590528
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot.
Een worsteling? De communicatie doorgesneden?

hoeveel tijd zat er tussen dat precieze moment en de U-turn?

pi_137590562
Is die cabine nu wel of niet afsluitbaar vanaf de binnenkant in dat vliegtuig?
pi_137590580
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat áls het terroristen of een kaping is, dat er dan een mogelijkheid is dat de co-piloot erbij betrokken is? Tuurlijk, de tickets (dat las ik net) waren niet bewust voor deze vlucht geboekt, maar dannog denk ik dat het mogelijk is.

En wat ik eerder al las is nieteens onmogelijk; dat het vliegtuig gestolen is en ergens anders op een privevliegveld is geland.
Het lijkt me dat de landen in die regio een redelijke radar hebben om te zien wie hun luchtruim betreedt...

Maar inderdaad, dat opperde ik ook. Alleen dit vliegtuig land je niet eventjes tussen de palmbomen op een kort strookje Thais eiland, zeg maar... Dat is het andere probleem.

maandag 10 maart 2014 @ 19:26:28 #100
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137590589
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
Is die cabine nu wel of niet afsluitbaar vanaf de binnenkant in dat vliegtuig?
Ja, volgensmij wel.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:26:51 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137590602
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot. Daarna verloren ze het contact.
dat klinkt als, 'er was wat gaande', waarom geen duidelijk antwoord.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:27:17 #102
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137590623
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me dat de landen in die regio een redelijke radar hebben om te zien wie hun luchtruim betreedt...

Maar inderdaad, dat opperde ik ook. Alleen dit vliegtuig land je niet eventjes tussen de palmbomen op een kort strookje Thais eiland, zeg maar... Dat is het andere probleem.
Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebt :P Als iemand een privevliegveld heeft, ZOU het kunnen. De radar is dan idd weer een ander verhaal.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:27:35 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_137590637
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

Een worsteling? De communicatie doorgesneden?
Gasdampen?
pi_137590648
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat klinkt als, 'er was wat gaande', waarom geen duidelijk antwoord.
Het kan ook zijn dat de copiloot bezig was met zijn zelfmoordactie en dat de andere piloot al uitgeschakeld was of buiten de cabine met de deur op slot.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:27:57 #105
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137590650
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef APK het volgende:

[..]

Gasdampen?
Werd er bruine bonenschotel geserveerd? :7 :P
pi_137590692
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef APK het volgende:

[..]

Gasdampen?
Goeie.

maandag 10 maart 2014 @ 19:29:39 #107
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137590726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat de copiloot bezig was met zijn zelfmoordactie en dat de andere piloot al uitgeschakeld was.
Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137590738
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:29 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt.
Want?
pi_137590759
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat is relevant, omdat ?
Het had kunnen uitmaken op welke manier jouw expertise en mening ingeschat kon worden
pi_137590765
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebt :P Als iemand een privevliegveld heeft, ZOU het kunnen. De radar is dan idd weer een ander verhaal.
En de passagiers liggen te chilen op een eiland die door de tijd reist
pi_137590766
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:29 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:30:48 #112
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137590786
quote:

[..]

In een theoretisch geval zou iran dit nog uit kunnen voeren natuurlijk... (8>

Operation Northwoods kan als inspiratie dienen, dan laat je het vliegtuig onder een andere naam later weer opduiken...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 10 maart 2014 @ 19:30:56 #113
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137590792
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.
Wat trek jij gemakkelijk conclusies zeg.
pi_137590809
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het had kunnen uitmaken op welke manier jouw expertise en mening ingeschat kon worden
Ach, je hoeft er vooralsnog geen Einstein voor te zijn. Eerder een kwestie van logisch redeneren.
pi_137590827
quote:

[..]

Dat wisten ze in 2001 al
pi_137590832
BREAKING: de twee passagiers met de vervalste paspoorten zijn van Iraanse afkomst. Ze worden beschreven als 'normale' figuren. Me dunkt dat ze vluchtelingen waren en geen terroristen.

MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51 #BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 19:31:59 #117
6941 APK
Factual, I think.
pi_137590840
quote:

[..]

Werd er bruine bonenschotel geserveerd? :7 :P
Ik heb toevallig in december en januari met zo'n 777 van Malaysia meegevlogen, maar het was vis of kip met rijst en de kip was al heel snel op :+

Maar even serieus, er zijn regelmatig verhalen over gasdampen in de cockpit -en het passagiersdeel- van vliegtuigen, kan best dat ze buiten westen zijn geraakt door iets.
pi_137590844
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370
Nog altijd wordt met tientallen schepen, vliegtuigen en helikopters gezocht naar het wrak van het toestel van Malaysia Airlines. Wat precies is gebeurd is vooralsnog een raadsel. Vijf dingen die we al wél weten over de vermissing van vlucht MH 370.
1 - Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.

Het vliegtuig was op weg was van Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar.

Luchtvaartkenner Hans Heerkens, van de Universiteit Twente, zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."

2 - Er is geen noodsignaal verstuurd.

Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan. Autoriteiten houden de mogelijkheid open dat het vliegtuig onderweg is omgekeerd. De weersomstandigheden waren uitstekend.

Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."

Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."

"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."

3 - De optie dat het hier om een terreurdaad gaat, wordt opengehouden.

Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines.

Inmiddels is de identiteit van één van de personen bij de Maleisische autoriteiten bekend, al is zijn afkomst niet openbaar gemaakt.

4 - Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.

Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van tientallen kilometers zoeken.

In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.

5 - Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij

De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden. De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring
Door: NU.nl/Joost Nederpelt & Daan Heijink

pi_137590849
quote:

[..]

En hoe weet je dat laatste zo zeker?
  maandag 10 maart 2014 @ 19:33:10 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137590896
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef MrBanaan1 het volgende:

Het kan ook dat die tickets met valse paspoorten echt mensensmokkel is en dat er daarnaast nog wat terroristen aan boord waren.

En het vliegtuig ergens geland, zou dat dan niet te zien geweest moeten zijn?
pi_137590905
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ach, je hoeft er vooralsnog geen Einstein voor te zijn. Eerder een kwestie van logisch redeneren.
Dat uiteraard maar de inzicht van een expert, zoals lui die wel eens geïnterviewd worden bij radio 1 of BNR zijn tamelijk interessant. Vandaar dat ik het vroeg, was geenszins een diss of subtiele hint, eerder een compliment
pi_137590930
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Intellectueel het volgende:
BREAKING: de twee passagiers met de vervalste paspoorten zijn van Iraanse afkomst. Ze worden beschreven als 'normale' figuren. Me dunkt dat ze vluchtelingen waren en geen terroristen.

Elke terrorist heeft een shirtje met daarop het woord 'terrorist' aan?
pi_137590950
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

En hoe weet je dat laatste zo zeker?
Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal?
pi_137590964
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat uiteraard maar de inzicht van een expert, zoals lui die wel eens geïnterviewd worden bij radio 1 of BNR zijn tamelijk interessant. Vandaar dat ik het vroeg, was geenszins een diss of subtiele hint, eerder een compliment
Ik luister ook al de hele dag :)
pi_137590987
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal?
Als je weet waar je moet zijn natuurlijk wel ja.

Maar hoe fotosjop je je vliegtuig van de radar?? ;)

maandag 10 maart 2014 @ 19:34:59 #126
6941 APK
Factual, I think.
pi_137590993
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Intellectueel het volgende:

Dan lijkt het mij slimmer -ivm pakkans- om niet dezelfde vlucht te nemen.
pi_137590997
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat kun je wel leren, net zoals in de wc plassen, vliegen en een eitje bakken.
pi_137591024
Mja.. een gerenomeerde maatschappij, die vrijwel failliet is.... zag op cnbc dat de koers maar 27 cent is
pi_137591030
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kun je wel leren, net zoals in de wc plassen, vliegen en een eitje bakken.
_O-

pi_137591032
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Elke terrorist heeft een shirtje met daarop het woord 'terrorist' aan?
Vrienden vallen dit soort dingen al gauw op.
pi_137591036
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je weet waar je moet zijn natuurlijk wel ja.

Maar hoe fotosjop je je vliegtuig van de radar?? ;)
Een piloot kan toch alles uitzetten?
pi_137591061
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef arjan1112 het volgende:
Mja.. een gerenomeerde maatschappij, die vrijwel failliet is.... zag op cnbc dat de koers maar 27 cent is
Dat lag niet aan de veiligheid maar de moordende concurrentie (no pun intended) van de prijsvechters, zoals je dat in Europa (KLM, Iberia) ook hebt...

pi_137591069
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Vrienden vallen dit soort dingen al gauw op.
Yeah right.
pi_137591082
Het is in elk geval vreemd dat er geen gewoon contact te krijgen was met de piloot.
pi_137591085
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Een piloot kan toch alles uitzetten?
Ja, en de stealth aanzetten?

SPOILER

maandag 10 maart 2014 @ 19:36:52 #136
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137591089
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zegt niet alles. Het is een maatschappij die qua veiligheid en service als een van de beste ter wereld op de lijst staat. Het is 1 van de slechts 6 maatschappijen met een 5 sterren status.
pi_137591097
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Halcon het volgende:
Yeah right.
Politieke/religieuze opvatting, etc. Wel degelijk.
pi_137591109
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Loekie1 het volgende:
Het is in elk geval vreemd dat er geen gewoon contact te krijgen was met de piloot.
Was 'ie op Facebook ook offline?
pi_137591128
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Politieke/religieuze opvatting, etc. Wel degelijk.
Onzin.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:37:51 #140
28167 matthijst
pi_137591147
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en de stealth aanzetten?

SPOILER
Radar kan niet overal volgen?
pi_137591152
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Dat zegt niet alles. Het is een maatschappij die qua veiligheid en service als een van de beste ter wereld op de lijst staat. Het is 1 van de slechts 6 maatschappijen met een 5 sterren status.
Veel mensen boeken volgens mij gewoon het goedkoopste ticket...
pi_137591157
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:37 schreef Halcon het volgende:
Onzin.
Niet.
pi_137591184
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niet.
Want?
pi_137591192
Een risico bij de afsluitbare cabine is dat een piloot zichzelf opsluit en het vliegtuig laat crashen. Het lijkt me dat ze daar iets op moeten verzinnen. Het is al eerder gebeurd.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:39:39 #145
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137591239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
Een risico bij de afsluitbare cabine is dat een piloot zichzelf opsluit en het vliegtuig laat crashen. Het lijkt me dat ze daar iets op moeten verzinnen. Het is al eerder gebeurd.
Op alle vluchten naar de VS zit de cabine de gehele vlucht al dicht sinds 2001 ;)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137591263
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want?
Van hoeveel terroriste figuren de afgelopen tien jaar wisten de nabije vrienden, familie, etc. niet dat ze op een gegeven moment geradicaliseerd waren?
pi_137591352
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:40 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Van hoeveel terroriste figuren de afgelopen tien jaar wisten de nabije vrienden, familie, etc. niet dat ze op een gegeven moment geradicaliseerd waren?
Nou, zeg het eens...
pi_137591364
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Radar kan niet overal volgen?
op een meter of 30-100 wordt het problematisch geloof ik. Verder mag ik aannemen dat het lokale leger goed op de hoogte is met wat er rondvliegt in de buurt van land. Ergens onopvallend geland zijn kan niet denk ik?

Ze zoeken echter ook aan de west thaise kust dus misschien dat er toch gaten in zitten?
pi_137591370
Laten ze hier eens gaan zoeken....

Pirate Island
  maandag 10 maart 2014 @ 19:43:16 #150
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137591398
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel mensen boeken volgens mij gewoon het goedkoopste ticket...
Veel mensen zeker. Maar dat doet toch niets af aan wat ik zeg? Malaysia Airlines is namelijk vaak helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld KLM. Ik vlieg vaak met Malaysia Airlines (AMS - HAN), en boek toch daar puur voor kwaliteit en miles. Ik denk dat een goede airline als Malaysia Airlines of Singapore Airlines een voldoende goede positie hebben om sterk te blijven, al wordt de concurrentie wel steeds groter (vooral op korte vluchten).
pi_137591460
De tickets zijn geregeld door een Iranier
quote:
'One of two men who boarded doomed Air Malaysia flight on a stolen passport looked like Mario Balotelli': Authorities reveal key clue as they hunt Mr Ali, mystery Iranian businessman who booked their tickets
http://www.dailymail.co.u(...)d-never-boarded.html
pi_137591470
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:43 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Veel mensen zeker. Maar dat doet toch niets af aan wat ik zeg? Malaysia Airlines is namelijk vaak helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld KLM. Ik vlieg vaak met Malaysia Airlines (AMS - HAN), en boek toch daar puur voor kwaliteit en miles. Ik denk dat een goede airline als Malaysia Airlines of Singapore Airlines een voldoende goede positie hebben om sterk te blijven, al wordt de concurrentie wel steeds groter (vooral op korte vluchten).
Dat kan er wel voor zorgen dat ze minder centen verdienen, juist omdat mensen iets goedkopers prefereren en ze misschien vaak niet de goedkoopste zijn.
pi_137591522
quote:
Wordt het nat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 10 maart 2014 @ 19:45:31 #155
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137591532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan er wel voor zorgen dat ze minder centen verdienen, juist omdat mensen iets goedkopers prefereren en ze misschien vaak niet de goedkoopste zijn.
Dat klopt, de concurrentie wordt sterker, maar dat is dus vooral op korte vluchten (zeker in azie heb je veel prijsvechters als Air Asia en Jetstar). Voor de lange vluchten doet MA gewoon mee met de andere grote maatschappijen, ook qua prijs.
pi_137591540
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef RVer het volgende:

[..]

Mario Balotelli, dan moet het een flink zwarte Iranier zijn geweest aan boord (ervan uitgaand dat de passagiers net als de touroperator Perzen waren).

Of een Pakistani/Indier? Kunnen ook bijna neger zijn.

maandag 10 maart 2014 @ 19:47:02 #157
28167 matthijst
pi_137591618
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:42 schreef Speculan. het volgende:

[..]

op een meter of 30-100 wordt het problematisch geloof ik. Verder mag ik aannemen dat het lokale leger goed op de hoogte is met wat er rondvliegt in de buurt van land. Ergens onopvallend geland zijn kan niet denk ik?

Ze zoeken echter ook aan de west thaise kust dus misschien dat er toch gaten in zitten?
https://imageshack.com/i/mao7vaj
pi_137591628
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef RVer het volgende:

[..]

Ah, een Iraanse tussenpersoon dus, in plaats van twee Iraanse passagiers.
pi_137591631
quote:
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen. Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten.
Ik denk meer dode artiesten dan terroristen. _O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_137591681
Ik heb hier een enorm Lost gevoel over. De overlevenden zijn gewoon gestrand op een klein eiland.
pi_137591726
Copiloot had geen ervaring met dit toestel.

CNN) -- The first officer aboard Malaysia Airlines MH370 when it disappeared early Saturday from radar was transitioning to work on the Boeing 777-200.

Fariq Ab Hamid, a 27-year-old Malaysian, helped fly the plane from Hong Kong to Kuala Lumpur, where he landed it under the supervision of a senior pilot as well as a safety captain, according to CNN aviation correspondent Richard Quest, who was also in the cockpit.

The network was shooting video of the landing for use in a "CNN Business Traveler" program.

"It was interesting to watch the way he brought the aircraft in to land," Quest recalled about the February 19 landing, which the captain described as textbook-perfect.
Questions swirl after airliner vanishes
Are flight recorders 'antiquated?'
International crews search for plane

Hamid, who has 2,763 flying hours, joined Malaysia Airlines in 2007. He had been flying another jet and was transitioning to the Boeing 777-200 after having completed training in a flight simulator.

The airline's first officers are trained to the same standards as the captains, Quest said he was told by airline officials. "The captain was very much in control, but the first officer was flying the aircraft."

The missing plane was piloted by Capt. Zaharie Ahmad Shah, a 53-year-old Malaysian with 18,365 flying hours who joined the airline in 1981.
http://edition.cnn.com/20(...)lines-first-officer/
pi_137591727
Ik zit na te denken over die mogelijkheid dat het mensensmokkel is en vluchtelingen.

Waarom zou je dan op een als paspoort op 3 of 4 vliegvelden de gok nemen bij de immigratie? 3 als je bij aankomst in Frankfurt/Kopenhagen niet gecontroleerd wordt omdat je al vanuit binnen Schengen (Schiphol) vliegt.

Lijkt me veel teveel risico, met een vals paspoort juist naar Nederland waar een Italiaans en Oostenrijks paspoort toch echt wel grondig onderzocht worden en die "Balotelli" en "Jorg Haider" zitten dan lekker in een Schipholasielcel en niet op een zonnig terrasje in Duitsland of Denemarken...

maandag 10 maart 2014 @ 19:50:20 #164
28167 matthijst
pi_137591774
Q&A:

Nearly three days after it disappeared while en route from Kuala Lumpur to Beijing, mystery still shrouds the fate of Malaysia Airlines flight MH370 and the 239 people on board.
No debris from the Boeing 777-200ER has been recovered despite an international search involving the navies and air forces of several Asian nations as well as the United States.
Following are some questions surrounding the disappearance and the search, and answers by industry experts who spoke to AFP:
Q: Could the plane have disintegrated in mid-air?
The failure of the plane's pilots to send a distress signal has given rise to speculation there was a sudden catastrophe -- possibly caused by a mechanical failure or an explosion.
The lack of wreckage recovered so far also suggests a high-altitude disaster which spread debris across an area too wide to be easily detected.
"If it had been an impact at sea level of the whole craft, chances are more debris will be found immediately," said Chris de Lavigne, an expert on aerospace and defence issues at business consultancy Frost & Sullivan.
Sudden, accidental structural failures are considered extremely unlikely in today's passenger aircraft. This is especially so with the Boeing 777-200, which has one of the best safety records of any jet.
Authorities said the plane was at cruising altitude, 35,000 feet (11 kilometres) above sea level, when it last made contact.
"It's the safest point in the flight," de Lavigne said. "It's an extremely safe aircraft with very, very few incidents in its history. This is just overly puzzling."
Q. Have there been other plane mysteries like this?
Air France flight 447 crashed into the Atlantic Ocean in June 2009 while on a flight from Rio de Janeiro to Paris, killing 216 passengers and 12 crew. Debris was not found for days and it took years to locate the wreckage. Investigators eventually concluded that both technical and human error were to blame for the tragedy.
Adam Air flight 574 with 102 people on board disappeared from radar in January 2007, also at its cruise phase during a domestic flight in Indonesia. Debris was found nine days later after an extensive search and it took months to recover the plane's black box.
Indonesian authorities said the pilots lost control after becoming preoccupied with malfunctioning navigational equipment.
Q: What are the theories on what happened to MH370?
"One possibility is a mid-air explosion," said Gerry Soejatman, an Indonesia-based independent aviation analyst.
"The other is when there is a simple problem and then the crew tries to diagnose it, gets caught up in it and then they don't realise what's happening and the plane crashes. That's what happened with the Air France case. At the moment, until we find anything, it has to be one of these two scenarios."
De Lavigne said that at this stage, with so little information, all possibilities must be considered.
"It's either a serious mechanical failure or something a little bit more sinister," he said.
"It's pretty surprising that there was no SOS call from the plane and it just disappeared. It would lead to the conclusion that something fast and drastic happened."
Malaysian authorities have launched a terror investigation, but are refusing to rule anything out, including a possible hijacking.
Q: Why is it so hard to find evidence?
The region being searched, including the Gulf of Thailand and the South China Sea, are busy shipping lanes with large amounts of flotsam that will complicate the search for any wreckage.
"When they see something, it is not blatantly obvious that it is a wing or tail. They have to go and examine what it is, it takes time," Soejatman said.
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
The plane also has a "black box" consisting of the cockpit voice recorder and the flight data recorder. If immersed in water they should activate a "pinger" that can draw investigators to the location. However, the sound cannot be heard over long distances.
"You need a ship equipped with a listening sonar to pick up the signal within the area," Soejatman said, cautioning however that the shallow waters of the MH370 search site could create interference.
The missing Boeing 777-200ER was also equipped with ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System), a system which sends short messages to ground controllers -- either automatically or manually depending on the airline.
"If Malaysia Airlines does have these messages, that would be very useful" to determine events before it lost contact, Soejatman said.
Malaysia Airlines' chief executive Ahmad Jauhari Yahya told reporters at a press conference late Monday that the missing aircraft was equipped with ACARS, but did not provide any further details.
An airline representative later confirmed: "The aircraft has got the ACARS system which transmits automatically. There were no distress calls. No information was relayed."
Q: Is security at Kuala Lumpur International Airport questionable?
Revelations that at least two people aboard the plane were using stolen European passports have heightened fears about a security breach.
Rohan Gunaratna, a terrorism expert at Singapore's Nanyang Technological University, said the passport issue could indicate a "glaring flaw" in the airport's immigration clearance.
He noted that Interpol maintains a database of stolen passports that should have raised alarms at the immigration counter.
"There are two categories of people who use these (stolen passports) -- criminals and terrorists," he said.
pi_137591775
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:48 schreef Max23 het volgende:
Ik heb hier een enorm Lost gevoel over. De overlevenden zijn gewoon gestrand op een klein eiland.
Australie ofzo? :')
pi_137591792
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:

CNN) -- The first officer aboard Malaysia Airlines MH370 when it disappeared early Saturday from radar was transitioning to work on the Boeing 777-200.

Fariq Ab Hamid, a 27-year-old Malaysian, helped fly the plane from Hong Kong to Kuala Lumpur, where he landed it under the supervision of a senior pilot as well as a safety captain, according to CNN aviation correspondent Richard Quest, who was also in the cockpit.

The network was shooting video of the landing for use in a "CNN Business Traveler" program.

"It was interesting to watch the way he brought the aircraft in to land," Quest recalled about the February 19 landing, which the captain described as textbook-perfect.

Hamid, who has 2,763 flying hours, joined Malaysia Airlines in 2007. He had been flying another jet and was transitioning to the Boeing 777-200 after having completed training in a flight simulator.

The airline's first officers are trained to the same standards as the captains, Quest said he was told by airline officials. "The captain was very much in control, but the first officer was flying the aircraft."

The missing plane was piloted by Capt. Zaharie Ahmad Shah, a 53-year-old Malaysian with 18,365 flying hours who joined the airline in 1981.
Ja, en hoe doe je ervaring op in de regel denk je? Door er niet mee te vliegen?
pi_137591796
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:

Wonderlijke conclusiezin die jij erboven plaatst.

Hij vloog "text book example". Prima piloot dus.

pi_137591882
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:50 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, en hoe doe je ervaring op in de regel denk je? Door er niet mee te vliegen?
Eerst 50 jaar op de simulator en dan met pensioen. :Y
  maandag 10 maart 2014 @ 19:52:41 #169
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137591897
MENSEN!

Ik heb de OP even een beetje opgemaakt. Alle info staat redelijk logisch en in dezelfde opmaak. Alle nieuwsfeiten begin ik gewoon onder elkaar onderaan te plaatsen; constant verwerken wordt chaotisch. Dit heb ik ook bovenaan gezet. Dus voor de volgende TS (die hoef ik niet nog eens :P) houd je hier aub aan!

Kijk er aub even door, en laat maar weten of er nog iets mist.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:56:14 #170
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137592080
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:
1) is de serie afgelopen of still running
2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar.

Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf.
pi_137592326
Ik denk dat ze toch in een of andere tijdsdimensie zijn gevlogen :) en dat ze dan in een parallel universum ergens zijn geland of ver ver in de toekomst in het jaar 3980 of zo :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 20:00:35 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137592340
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:

Afgelopen, echt einde wat door veel mensen verkeerd begrepen wordt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137592408
quote:
Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog.

Vliegtuig stelen level 100.
pi_137592460
quote:

Is al een paar jaar afgelopen, zijn 6 seizoenen in totaal
Geen open einde, maar wel beetje vaag
  maandag 10 maart 2014 @ 20:03:26 #175
28167 matthijst
pi_137592491
quote:

Afgelopen en zwaar crappy einde.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:05:00 #176
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137592579
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef RVer het volgende:

[..]

Is al een paar jaar afgelopen, zijn 6 seizoenen in totaal
Geen open einde, maar wel beetje vaag
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Afgelopen en zwaar crappy einde.
-O-

* MrBanaan1 gaat toch maar even onderladen
  maandag 10 maart 2014 @ 20:05:08 #177
28167 matthijst
pi_137592585
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog.

Volgens mij zijn die cirkels de radars die vliegtuigen zoeken?
Radar in het vliegtuig kan je wel uitzetten, maar grondradar die de lucht scant op objecten niet. Alleen zien die alleen maar: vliegend object :)
pi_137592595
Ik ken geen serie met een idioter einde dan lost. Het begon goed, maar o jee, wat een kuteinde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137592621
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

In Luanda (Angola) is er een keer een Boeing 727 gestolen. Het komt dus wel voor.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:06:48 #180
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137592653
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

[..]

-O-

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Afgelopen, echt einde wat door veel mensen verkeerd begrepen wordt.
:D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137592678
Kan die onzin over die belachelijke serie misschien achterwege worden gelaten?
pi_137592691
quote:

[..]

[..]

-O-

Je kan het gewoon online kijken
http://www.free-tv-video-online.me/internet/lost/
  maandag 10 maart 2014 @ 20:09:37 #183
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137592774
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:07 schreef RVer het volgende:

[..]

Je kan het gewoon online kijken
http://www.free-tv-video-online.me/internet/lost/
Heb het liever gewoon zelf ;)
pi_137592885
Moest toch ff aan dit zeer lullige ongeval denken. Druk-probleem, zuurstoftekort, waarschuwingen genegeerd en vervolgens (bijna) iedereen buiten westen.
In dat geval zend je ook geen noodsignaal uit en kunnen ze geen contact meer opnemen. Weet verder niet hoe plotseling je van de radar kan verdwijnen als je op auto-piloot vliegt en geen bergen tegenkomt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_137592939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eerst 50 jaar op de simulator en dan met pensioen. :Y
Wel zo veilig _O-
pi_137592957
quote:

Dikke kans dat je voor het einde al bent afgehaakt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137593080
quote:

[..]

[..]

-O-

Joh ook al zijn misschien de laatste 3-4 afleveringen wat twijfelachtig, staan wel >110 toffe afleveringen tegenover. Ik vond het einde best mooi overigens.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:18:46 #188
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137593218
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:12 schreef Loohcs het volgende:
Moest toch ff aan dit zeer lullige ongeval denken. Druk-probleem, zuurstoftekort, waarschuwingen genegeerd en vervolgens (bijna) iedereen buiten westen.
In dat geval zend je ook geen noodsignaal uit en kunnen ze geen contact meer opnemen. Weet verder niet hoe plotseling je van de radar kan verdwijnen als je op auto-piloot vliegt en geen bergen tegenkomt.
het zou kunnen verklaren waarom er gemompel werd gehoord.
pi_137593378

pi_137593463
quote:
Je leuk, ga ff naar TV met die Lost-shit. Dit is echt en dus een stuk interessanter.

pi_137593471
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:25:40 #193
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137593534
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:
Zit dat niet in de Black Boxes?
  maandag 10 maart 2014 @ 20:26:21 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137593567
quote:
3e dag zit erop, hoeveel dagen zullen ze zo actief nog doorgaan?
pi_137593777
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

3e dag zit erop, hoeveel dagen zullen ze zo actief nog doorgaan?
"Joah, we hebben nu wel lang genoeg gezocht, wat boeit het, zo'n vliegtuigje"

maandag 10 maart 2014 @ 20:31:43 #196
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137593830
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Joah, we hebben nu wel lang genoeg gezocht, wat boeit het, zo'n vliegtuigje"
Ja, 't is jammer, maar we kopen wel een nieuwe. Dit schiet ook niet op.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:32:21 #197
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137593865
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:31 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ja, 't is jammer, maar we kopen wel een nieuwe. Dit schiet ook niet op.
Mensen zijn toch al dood.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:34:37 #198
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137594001
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:32 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Mensen zijn toch al dood.
;(
pi_137594055
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Zit dat niet in de Black Boxes?
Nee, ELTs zijn aparte apparaten. Maken gebruik van het russische Cospas-Sarsat satelliet-systeem dmv doppler effect.
Flight-data-recorders registreren alleen. Dat is iets wezenlijk anders.

ELT:

Flight-data-recorder:
  maandag 10 maart 2014 @ 20:39:17 #200
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137594224
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, ELTs zijn aparte apparaten. Maken gebruik van het russische Cospas-Sarsat satelliet-systeem dmv doppler effect.
Flight-data-recorders registreren alleen. Dat is iets wezenlijk anders.

ELT:
[ afbeelding ]
Flight-data-recorder:
[ afbeelding ]
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??
pi_137594340
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:39 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:42:33 #202
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137594404
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:44:33 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137594526
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Dat doen ze ook, alleen komt dat signaal maar max een paar kilometer ver. En onder water maar een paar 100 meter las ik.

Heb je meer bereik nodig dan gaat de stroomtoevoer snel omhoog. Je zou enorme accu's nodig hebben om een signaal te versturen wat 100km ver komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137594643
Bovendien, we hebben een niet-Aziatisch signalement en de volgende verdachten op het oog:

pi_137594778
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Oh dat zou best kunnen maar ELT is slechts een lokalisatie-systeem. Het werkt omgekeerd als GPS.
In de scheepvaart wordt een soortgelijk systeem gebruikt, namelijk EPIRB (Emergeny Position Indicating Radio Beacon) en op schepen zijn die verplicht.

EPIRB:
  maandag 10 maart 2014 @ 20:49:30 #206
28167 matthijst
pi_137594801
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:

Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.

"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
pi_137594873
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, kijk eens aan.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:51:29 #208
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137594893
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, duidelijk ^O^
pi_137594937
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137594961
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef TLC het volgende:
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;

[ afbeelding ]

ook verdacht
  maandag 10 maart 2014 @ 20:54:12 #211
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137595026
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:53 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ook verdacht
Ohja _O-
pi_137595267
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ohja _O-
Wie is die freak?

maandag 10 maart 2014 @ 20:58:48 #213
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137595332
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie is die freak?
Fokker, lang verhaal, had paspoort getrolled.
pi_137595397
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie is die freak?
LEF / Oversight Hackt EU

LEF / Rijbewijs met hoed op en schmink + 5 delen

pi_137595465
quote:
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.

pi_137595495
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten :D _O-
pi_137595645
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten :D _O-
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...

maandag 10 maart 2014 @ 21:04:24 #218
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137595671
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
How can I make this topic about me?
pi_137595683
quote:
8s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...
Of Mark Rutte.
pi_137595964
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...

pi_137596038
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
3 en 2 uur. ;)

Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal...

pi_137596095
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

3 en 2 uur. ;)

Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal...
Het zal nog wel een paar dagen duren vrees ik :X vermoed zelf het weekend
  maandag 10 maart 2014 @ 21:11:34 #223
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137596098
'T zijn ook altijd de buitenlanders he... :N
pi_137596144
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.
pi_137596315
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.

maandag 10 maart 2014 @ 21:16:36 #226
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137596445
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
Op zn Titanics :P
pi_137596469
quote:
How does a plane simply 'disappear off the radar'?

Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: "Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply."

But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: "Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding."

Malaysia Airlines has confirmed its plane had a system called ACARS, or the Aircraft Communications Addressing and Reporting System, which would also automatically alert engineers at base of any mechanical failure.

So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others), or there was a complete electrical failure, or the plane disintegrated. Where the Malaysian plane was flying, the signals are picked up by sites only once a minute and only at a plane's cruising height above 29,000 feet. So a dramatic loss of altitude could conceivably also see a plane drop off their radar but potentially continue to travel for some distance.

http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
pi_137596584
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is.
Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist:
In the coolest little capital of the world
pi_137596602
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Past dat wel in de handbagage?
pi_137596649
quote:
Why are the searches taking place over such vastly different areas?

Searches have been taking place at sea along the original flight path to Vietnam, and on the other side of the Malay Peninsula in the Strait of Mallaca, and are now being widened even further. At cruising altitude the plane would have been travelling at between 500-600mph – allowing for some considerable distance to be travelled if the plane was still intact when it disappeared from the radar. Even with complete engine failure, some aviation experts have estimated the plane could glide for 20 minutes.Malaysian authorities said on Sunday that the plane could have turned just before vanishing. According to tracking site FlightRadar24, the last data it received showed the plane was changing its bearing, but in a way that matched the usual flight path on that route – although the site's experts say the plane could conceivably have changed path after dropping down.

http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
  maandag 10 maart 2014 @ 21:19:09 #231
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137596651
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef Drebbelman het volgende:
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is.
Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist:
[ afbeelding ]
Wie is dat ?
pi_137596777
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Past dat wel in de handbagage?
Geen Ableton Live bij je hebben. :{w

pi_137596910

Chinese kaper overmeestert piloot (53) in 0.274 seconden

maandag 10 maart 2014 @ 21:23:41 #234
28167 matthijst
pi_137596970
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:19 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wie is dat ?
De held van de Hudson landing
pi_137596978
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:19 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wie is dat ?
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.
In the coolest little capital of the world
  maandag 10 maart 2014 @ 21:24:17 #236
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137597008
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

De held van de Hudson landing
Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio :P
  maandag 10 maart 2014 @ 21:24:58 #237
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137597064
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:23 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.
Snap de humor niet.
pi_137597071
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:24 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio :P
Ik dacht aan Wesley Snipes.

maandag 10 maart 2014 @ 21:25:03 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137597074
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.
pi_137597742
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.
Dat ligt vooral aan jouw verwachtingen.

Het zoekgebied is overigens nog groter dan dat van AF447.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137598183
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren?
pi_137598267
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren?
In principe wel, zeker omdat bijvoorbeeld de flightrecorders continu een signaal uitzenden. Heb alleen geen idee hoe ver dat door het water penetreert.
'And I called your name,
  maandag 10 maart 2014 @ 21:43:55 #243
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137598310
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?

De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137598367
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?

Nee.
'And I called your name,
pi_137598513
Misschien toch terrorisme?

Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim

http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia

-
pi_137598518
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:

De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven.
Beter lachen dan huilen, "asskicker". Vragen om een ban is trouwens sollicitatie naar een.

Doe gewoon mee of kijk er niet naar, tight ass.

maandag 10 maart 2014 @ 21:49:21 #247
132605 kawotski
Il Dottore
pi_137598577
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:

Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim

-
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 10 maart 2014 @ 21:49:49 #248
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137598597
quote:

-
Ik weet t niet... Zo op het 1e gezicht zou ik het niet geloven.
pi_137598612
quote:

Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
pi_137598637
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:49 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.
Ze geven ook geen enkele blijk van daderkennis, dus lijkt me een 'grappige' scholier uit midden-China ofzo.

pi_137598660
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...

pi_137598783
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Chinezen aka Hui moslims?
Of Uygurs?

Lijkt mij eerlijk gezegd te ingewikkeld voor Uygurs, gezien zij vaker ''lokaal'' aanvallen met messen, omdat wapens krijgen ook nogal moeilijk is in China blijkbaar.
pi_137598839
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...
Daarom staat als ook cursief, hè. :) Als het terrorisme is lijkt mij een Oeigoerse link logischer dan een link met bijvoorbeeld Al Qaida.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:58:16 #254
132605 kawotski
Il Dottore
pi_137599094
Het zijn geen terroristen. En als het wel zo was moeten het de grootste debielen allertijden zijn geweest. Laten we een toestel uit een land waar heel veel moslims wonen s'nachts zonder ook maar 1 doel ergens in zee neer laten storten. Operatie geslaagd jongens.. Next... morons..
  maandag 10 maart 2014 @ 21:59:25 #255
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137599164
Jullie moeten niet vergeten dat dit niet het doel van terroristen hoefde te zijn he..... Als die opweg waren naar wat anders, dan is dit gewoon een fuck-up van hun kant.
pi_137599227
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jullie moeten niet vergeten dat dit niet het doel van terroristen hoefde te zijn he..... Als die opweg waren naar wat anders, dan is dit gewoon een fuck-up van hun kant.
Juist.

Een mislukte kaping of een bomaanslag op 1 persoon uit het vliegtuig (is de volledige lijst met passagiers al bekend?) kan prima

pi_137599309
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Lijkt mij eerlijk gezegd te ingewikkeld voor Uygurs, gezien zij vaker ''lokaal'' aanvallen met messen, omdat wapens krijgen ook nogal moeilijk is in China blijkbaar.
Tsja, dat is natuurlijk waar, de Chinese overheid heeft de teugels daar stevig in handen. Maar een vliegtuig vol Chinezen op weg naar Beijing lijkt mij voor hen toch wel een soort hoofdprijs. Maar inderdaad die aanval op dat treinstation was ook met messen.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:01:49 #258
132605 kawotski
Il Dottore
pi_137599311
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist.

Een mislukte kaping of een bomaanslag op 1 persoon uit het vliegtuig (is de volledige lijst met passagiers al bekend?) kan prima
ja, het kan, zoals ik al zei, dan zal het de faalhaas (mv) allertijden zijn geweest. Ik zie nog steeds een AF447 of gebeurtenis van die strekking.
pi_137599421
Hey, jullie speculeren volop, en ik moet mij zeker op de vlakte houden. :{w
pi_137599463
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:03 schreef Kowloon het volgende:
Hey, jullie speculeren volop, en ik moet mij zeker op de vlakte houden. :{w
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?

maandag 10 maart 2014 @ 22:06:17 #261
132605 kawotski
Il Dottore
pi_137599571
Molims?
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

pi_137599719
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:06 schreef kawotski het volgende:
Molims?

[..]

geintje van een ander forum. Je kent het wel, PVV-tuig dat alles aan MOLIMS!!1!! wil linken om de discussie dood te slaan. Een soort linksen met hun "rasiesme".

pi_137599745
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niks tegen moslims hoor. :)
pi_137599778
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen moslims hoor. :)
Dat weet ik.

maandag 10 maart 2014 @ 22:17:58 #265
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137600166
Jongens, het wordt tijd voor wat nieuwe info :P
pi_137600420
quote:
Vietnam says large fragments spotted at sea by HK aircraft

HANOI, March 10 (Xinhua) -- Vietnam said several large fragments were spotted in waters off southern Ba Ria Vung Tau province late Monday, as the search for a missing Malaysian jet continued.
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htm

Dat is zuid-oost Vietnam
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 22:24:53 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137600509
quote:
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137600631
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrent
  maandag 10 maart 2014 @ 22:29:41 #269
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137600792
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrent
Maar nog steeds niks zekers dus -O-
pi_137600843
Passagierslijst:

http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De Franse inzittenden:

163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52

pi_137600850
Zou het mogelijk zijn dat er een satelliet op die plek gericht wordt?
pi_137600905
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:58 schreef kawotski het volgende:
Het zijn geen terroristen. En als het wel zo was moeten het de grootste debielen allertijden zijn geweest. Laten we een toestel uit een land waar heel veel moslims wonen s'nachts zonder ook maar 1 doel ergens in zee neer laten storten. Operatie geslaagd jongens.. Next... morons..
Op weg naar China vol met Chinezen ?
  maandag 10 maart 2014 @ 22:31:48 #273
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137600908
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:

De Franse inzittenden:

163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
Gaat de OP in. Wel alleen link, want te lang.
pi_137601288
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:

De Franse inzittenden:

163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)
pi_137601388

Electronic booking records show that one-way tickets with those names were issued Thursday from a travel agency in the beach resort of Pattaya in eastern Thailand. Thai police Col. Supachai Phuykaeokam said those reservations were placed with the agency by a second travel agency in Pattaya, Grand Horizon.

Thai police and Interpol officers questioned the owners. Officials at Grand Horizon refused to talk to The Associated Press.

Police Lt. Col. Ratchthapong Tia-sood said the travel agency was contacted by an Iranian man known only as "Mr. Ali" to book the tickets for the two men.

"We have to look further into this Mr. Ali's identity because it's almost a tradition to use an alias when doing business around here," he said.

http://www.foxnews.com/wo(...)g-malaysia-airlines/

pi_137601510

pi_137601555
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:39 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)
Zo ongeveer de enige niet-spleetogen op de vlucht. ;)

pi_137601566
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
pi_137601587
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
Op een gestolen paspoort, ja?

pi_137601612
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..

quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?
  maandag 10 maart 2014 @ 22:47:31 #281
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137601664
Speculeren is leuk, maar om op zo'n te details te mierenneuken vind ik een beetje doelloos :@ :X

Laten we de reeks een beetje serieus houden...
pi_137601727
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef mschol het volgende:

[..]

dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..

[..]

ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?
HUH?

Die "Italiaan" en "Oostenrijker" reisden op een vals paspoort, ticket gekocht in Pattaya, enkele reis DK en DE.

Die Fransen zaten ook op de vlucht.

pi_137601773
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?
pi_137601828
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.

pi_137601880
quote:
18s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.
Jij zet de naam van vier Fransen neer alsof er wat mee aan de hand is.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:52:13 #286
28167 matthijst
pi_137601895
Als je illegaal Europa in wilt boek je doorgaans geen retourvlucht op je valse paspoort?
pi_137601970
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:52 schreef matthijst het volgende:
Als je illegaal Europa in wilt boek je doorgaans geen retourvlucht op je valse paspoort?
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".

maandag 10 maart 2014 @ 22:56:13 #288
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137602124
Zou het niet veel makkelijker zijn op rusland/noord afrika oid te vliegen en dan met de bus/trein de grens over gaan?
  maandag 10 maart 2014 @ 23:03:33 #289
28167 matthijst
pi_137602481
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".
ah, en wat hadden ze voor paspoort?

Schijnbaar geen acars meldingen:
"There were no signals from ACARS from the time the aircraft disappeared," a source involved in the investigations said.
[..]
In addition to standard ACARS messages, airlines can install a system sold by Boeing called Airplane Health Management which provides real-time troubleshooting and allows Boeing to monitor the flight as well as the airline, according to its brochure.

This optional system was not installed on the missing Malaysia Airlines jet, people familiar with the matter said.
pi_137602501
pi_137602611
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others),

waarom is dit mogelijk?
  maandag 10 maart 2014 @ 23:08:18 #292
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137602681
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:06 schreef Loekie1 het volgende:
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others),

waarom is dit mogelijk?
Simpel, als er geen signaal meer wordt uitgezonden, kan ook niemand het opvangen...
pi_137602778
Ik bedoel waarom maken ze dat mogelijk. Waarom zou een piloot de signalen moeten kunnen uitschakelen.
Als het niet mogelijk was, kon die mogelijkheid uitgesloten worden.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:15:49 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_137602979
Het mysterie rond de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt steeds groter, zeker nu Chinese media berichtten dat verschillende telefoons van passagiers blijven rinkelen. Familieleden zouden verklaard hebben dat ze verbinding kregen wanneer ze nummers van vermiste geliefden probeerden te bellen, maar dat er niet werd opgenomen.

Volgens verschillende media zijn enkele familieleden erin geslaagd verbinding te maken met de telefoons van passagiers aan boord van het vermiste toestel. Zo belde de zus van een van de Chinese passagiers live op tv het nummer van haar broer. Zij kreeg twee keer verbinding en deed dit later op de dag opnieuw met hetzelfde resultaat.

Een man uit Peking probeerde ook zijn vermiste broer te bellen en meldde aan de luchtvaartmaatschappij dat de telefoon drie keer verbinding maakte en rinkelde alvorens de verbinding verbroken werd. Ook hij zou dit in het bijzijn van reporters gedaan hebben.

Verschillende familieleden hebben de telefoonnummers die nog bleken te werken, doorgegeven aan Malaysia Airlines en de Chinese politie. Ze hopen dat dit het vliegtuig kan helpen lokaliseren. De commercieel directeur van Malaysia Airlines, Hugh Dunleavy zou hierop gereageerd hebben dat ook de luchtvaartmaatschappij zelf verbinding kreeg toen het de nummers van het vliegtuigpersoneel probeerde te bellen.

Families eisen verklaring
Volgens China.org.cn hebben 19 families een gezamenlijke verklaring ondertekend waarin ze beweren dat de telefoons van hun vermiste familieleden nog blijven rinkelen, maar dat de verbinding wordt beëindigd. De families vragen Malaysia Airlines om enige informatie die het zou kunnen achterhouden, vrij te geven en eisen een verklaring voor deze spookachtige telefoonverbindingen.

Woedende familieleden gooiden onlangs ook waterflessen naar een woordvoerder van het luchtvaartbedrijf en dreigden te protesteren voor de ambassade van Maleisië in China als het bedrijf de 'waarheid' niet zou 'bekendmaken'.

Verdachte passagiers
Vandaag raakte ook bekend dat de twee verdachte passagiers met valse paspoorten aan boord van het verdwenen toestel geen Aziaten waren, maar zwarte mensen. Dat verklaarde het hoofd van de Maleisische Rijksluchtvaartdienst, Asharuddin Abdul Rahman tijdens een persconferentie.

De Maleisische minister van Defensie maakte eerder al bekend dat er nog twee verdachte personen aan boord waren van vlucht MH370 met bestemming Peking. 'We weten onder welke namen ze reisden.' Ook hun identiteit wordt volgens hem gecheckt. Waarom deze twee passagiers verdacht zijn, wilde hij niet zeggen.

http://news.google.nl/new(...)9845288046836&ssid=h

Wat bizar zeg. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137603139
ze hebben gewoon dat ding in een grot geparkeerd en zijn op vakantie gegaan... :')

daarnaast vind ik het verbinding krijgen wat vreemd, maar:
1) telefoons liggen om de een of andere reden nog redelijk droog
2) als verbinding maken gelijk staat aan overgaan, dan kan je nog alle kanten op.. (telefoon hoeft niet direct dood te zijn in het water immers)
pi_137603233
quote:
phones will still ring if dead or broken.

the ringing is the switch from the carrier company you are connecting to, it's not the actual ring of the phone on the other end.

if the service was interrupted or turned off, it would not ring, but that would need to happen at the carrier level.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:22:35 #297
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137603292
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou een piloot de signalen moeten kunnen uitschakelen.
- Als ATC het vraagt
- Op de grond
- als de transponder gek doet (kapot is)

Bij kortsluiting in het systeem is het wel handig dat er een zekering uit klapt zodat de boel afgesloten wordt van stroom. Die zekering kun je dus ook zelf eruit trekken.
pi_137603302
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef RVer het volgende:

[..]

mja, een simkaart zonder telefoon (of in een dooie telefoon) gaat hier echt niet over hoor.. ga je gelijk naar de voicemail (of "kan x niet bereiken)
pi_137603311
Ik heb vaak genoeg gehad dat ik iemand belde maar dat diegene niks ontving of telefoon gewoon uit stond. Hoe dat kan weet ik niet, maar dat is hier ook misschien het geval.

edit: ligt dus aan de provider
pi_137603410
sja

pi_137603417
vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')