Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Dat is maar te hopen voor ze. Een snelle dood die ze nauwelijks zagen aankomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende: [..] Als het daar ligt.... Men weet op dit moment gewoon heel erg weinig. Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Lozing van een schipquote:Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat plaatje met een 'kerosinespoor' was uiteindelijk niks toch?
Moah, speculaties hoeven er niet meer bij, dus. Als er echt iets concreets gevonden wordt plak ik er wel een updateje onder.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden...
Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat plaatje met een 'kerosinespoor' was uiteindelijk niks toch?
Uit OP dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.
bittequote:
Zou het juist laten staan, met de melding erbij dat bekend is dat het NIET van het vliegtuig is. Dan weten mensen dat ook als ze hier komen.quote:
Kerosine is ook geen olie idd.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit.Maar met die Boeing heeft dat oliespoor volgens mij niet zoveel te maken.
Had je de lapo niet moeten kapen of de nieuwe niet moeten starten.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ja godver heb het net uit de op gehaald
Dat had je je avond gekost.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:19 schreef Draailamp het volgende:
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend
Bron: NU.nlquote:Familieleden van de passagiers van het toestel van Malaysia Airlines, dat sinds zaterdagochtend wordt vermist, zijn boos dat ze zo slecht worden geïnformeerd.
Zondag las een man een verklaring voor die werd ondertekend door ongeveer honderd familieleden. In de verklaring staat dat als de luchtvaartmaatschappij hen niet meer informatie geeft ze zich tot de Maleisische ambassade zullen wenden.
"We geloven Malaysia Airlines gewoon niet meer", zei de man die zijn naam weigerde te geven. Al twee dagen wachten de wanhopige mensen op nieuws over hun dierbaren. Nog steeds is niet bekend wat er met het vliegtuig is gebeurd. De familieleden klagen dat de luchtvaartmaatschappij hen geen informatie geeft en dat ze alleen via de media worden geïnformeerd.
"We doen ons uiterste best om erachter te komen wat er gebeurd is en totdat we het vliegtuig vinden kunnen we hier gewoon niets over zeggen", aldus commercieel directeur van Malaysia Airlines Hugh Dunleavy. "We geven de familieleden zo veel informatie als we kunnen, maar we willen hen geen valse hoop bieden."
Boeing 777
De Boeing 777 was zaterdagochtend met 239 passagiers aan boord onderweg van Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Beijing. Ergens tussen Maleisië en Vietnam verloren luchtverkeersleiders het contact met het toestel.
Mogelijk is het toestel neergestort en hadden de piloten geen tijd of waren ze niet in staat om een noodsignaal uit te zenden.
In totaal zoeken 34 vliegtuigen en veertig schepen uit Vietnam, Maleisië, Thailand, Australië, Singapore, Indonesië, China en de Verenigde Staten naar het toestel of brokstukken daarvan. Het kan dagen, zo niet maanden duren voordat restanten worden teruggevonden.
beide vliegtuigen vol (belangrijke?) zakenlieden.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden
Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.
Simpele zielquote:Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:
Dit is de captain:
http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg
Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben.
Vleugels en staartstukken zijn toch licht, vol lucht en drijven toch? Stoelen, koffers ook. Het hangt van de impact af. Explosie in de lucht laat dingen drijven.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.
De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest...
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.quote:
Ja, heel bizar. Het vliegtuig is nu 71 uur (!) van de radar verdwenen...quote:Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Simpele ziel
----------------------
Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten.
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:27 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger.
Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden
De manier waarop je het formuleert alleen al.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:27 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger.
Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden
Copiloot was/is slechts 27!quote:Op maandag 10 maart 2014 18:27 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger.
Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden
Ik denk dat iedereen een mogelijk scenario anders verwoordt, koffiegast.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
De manier waarop je het formuleert alleen al.
"Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!"
Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel.
[Lambiekje-mode]quote:Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden.
quote:Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden.
http://au.ibtimes.com/art(...)min.htm#.Ux33p_m1ZBMquote:According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
Bijna iedereen lag te slapen. Met 4 man kan je het personeel achterin makkelijk aan en loop je zo rustig naar de cockpit.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef Draailamp het volgende:
@Koffiegast:
Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder.
Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen.
Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het verschil is dat de AF-vlucht verdween in open oceaan, met waterdieptes van 4-4.5 km, breuken, ondergrondse canyons.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van ene op andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven.
Mooi verhaal, maar AF447 vloog al een tijdje buiten radarbereik.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut).
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien verklaart het niet de U-turn.
Uiteraard of je moet niet de tijd hebben gehad om alarm te slaan (of het niet hebben gewild).quote:Op maandag 10 maart 2014 18:46 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.
Of gebeurd dit ook bij een explosie bv?
Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
Kan ook een technisch defect zijn geweest.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:46 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.
Of gebeurd dit ook bij een explosie bv?
Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
Maar is er dan maar 1 manier waarop je alarm kan slaan?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:47 schreef Nemephis het volgende:
Kan ook een technisch defect zijn geweest.
De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:46 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.
Of gebeurd dit ook bij een explosie bv?
Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
maar dan weten ze toch ook waar ze moeten zoeken?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
Die piloot van Egyptair die in de VS de kist naar de grond stuurde had toch ook al heel wat vliegervaring?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:51 schreef Draailamp het volgende:
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen?
Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden?
Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten.
Vliegervaring etc maakt daarbij niks uit.
Je kan niet in iemands hoofd kijken.
Hoeveel gekaapte vluchten zijn gebruikt om ook op land slachtoffers te maken? Ik maak het je lastig, 11 september 2001 mag je niet meenemen in de tellingquote:Op maandag 10 maart 2014 18:51 schreef Draailamp het volgende:
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen?
Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden?
Was dit een zelfmoordactie of een fout?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:52 schreef Halcon het volgende:
Die piloot van Egyptair die in de VS de kist naar de grond stuurde had toch ook al heel wat vliegervaring?
Jupquote:Op maandag 10 maart 2014 18:52 schreef arjan1112 het volgende:
Ze zouden ook nog in Noord - Korea kunnen zijn.
Volgens de VS een bewuste actie van de piloot, volgens Egypte een technisch mankement. Volgens mij zijn de meeste deskundige het er wel over eens dat het een bewuste actie van de piloot geweest moet zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:53 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Was dit een zelfmoordactie of een fout?
om zo wat bewijs (= info) onvindbaar te maken?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:51 schreef Draailamp het volgende:
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen?
Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden?
Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten.
Vliegervaring etc maakt daarbij niks uit.
Je kan niet in iemands hoofd kijken.
Of onbewust. Niet elke terrorist kan een vliegtuig besturen.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
om zo wat bewijs (= info) onvindbaar te maken?
dus eerst had ze de mannen elk op een andere vlucht en daar kreeg ze geen reactie meer op en toen ze samen op een vlucht konden werd het bevestigdquote:Op maandag 10 maart 2014 18:55 schreef matthijst het volgende:
The Financial Times exclusively reported that a Thai travel agent who booked the tickets for the men said she had been asked to make the travel arrangements by an Iranian contact.
Travel agent Benjaporn Krutnait, booked the tickets through a business contact whom she only knew as "Mr Ali". She said that his first request to book cheap tickets to Europe for the two men was made on March 1.
She told The Financial Times that it was quite common for people to book tickets through middlemen who then retake a commission.
Ali had asked for the cheapest route to Europe for his clients and did not mention the specific booking Kuala Lumpur-Beijing - unlikely behaviour by would-be terrorists.
Benjaporn initially reserved one of the men on a Qatar Airways flight and the other on Etihad. But the tickets expired when Benjaporn did not hear back from Ali.
The Financial Times said when Ali contacted her again on Thursday, she rebooked the men on the Malaysia Airlines flight through Beijing because it was the cheapest available.
ik denk dat als er sprake was van terrorisme, dat ook niet geprobeerd is.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of onbewust. Niet elke terrorist kan een vliegtuig besturen.
En alle passagiers, lijkt me sterkt dat die in miljoenen stukjes uit elkaar zijn geklaptquote:Op maandag 10 maart 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel.
Dat stukje zee waar hij die turn maakte lijkt me wel op de millimeter doorzocht. Hell, daar kan je nog freeduiken als je een beetje getraind bent...
Het lijkt me fysiek onmogelijk om een in de lucht ge-explodeerd vliegtuig niet terug te vinden in een zee van 50 meter diep. Onmogelijk ALLE stukjes kunnen naar de bodem zakken en dingen die "inslaan" kunnen ook terugbouncen en beginnen te drijven...
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus eerst had ze de mannen elk op een andere vlucht en daar kreeg ze geen reactie meer op en toen ze samen op een vlucht konden werd het bevestigd
Ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
Gaat die kapotquote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
Ik denk dat je dan de zeebodem in gaat en je daar vast blijft hakenquote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
Van 10km hoogte en volle vaart? Daar blijft niet veel van over denk ikquote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
Dat klinkt als een terrorisme test.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:09 schreef matthijst het volgende:
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij...
Kan, maar het kan ook gemakkelijk doormidden breken denk ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dat sowieso maar kan die in zijn geheel de diepte in gaan?
Ja, dat kan.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dat sowieso maar kan die in zijn geheel de diepte in gaan?
Dat kan ja... Ik heb in het vorige topic 4 opties genoemd en dit was er eentje van.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen.
Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan ja... Ik heb in het vorige topic 4 opties genoemd en dit was er eentje van.
En dat is relevant, omdat ?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag?
quote:Op maandag 10 maart 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten.
De 27 jarige fokker zou dit inderdaad kunnen beamenquote:Op maandag 10 maart 2014 19:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een leeftijd waarin je heel vatbaar bent voor suggesties.
idd, een terrorist.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef Halcon het volgende:
Stom dat al die mensen aan het zoeken zijn zeg. De co piloot is 27, dus dan is het toch wel duidelijk wat er is gebeurd. Verder onderzoek overbodig.
Dat hangt volledig af van op welke hoogte dat de val begint.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
ik dacht meer waarom eerst niks meer katen horen en later opeens wel?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
tsja, zo kan je het ook lezen. Ik las het meer als: schijnbaar wilden ze het goedkoopste ticket en boeide het verder niet met welke maatschappij...
Hij zal wel op dezelfde plek staan als het vliegtuig die zich in het Pentagon boordequote:Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk.......dat ie gewoon gejat is....hij staat ergens in een vaag land en de mensen moeten lopend naar huis.
Omdat ze samen -met gestolen paspoorten- in hetzelfde vliegtuig wilden reizen?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:19 schreef Marrije het volgende:
ik dacht meer waarom eerst niks meer katen horen en later opeens wel?
precies, dat was mijn eerste reactiequote:Op maandag 10 maart 2014 19:22 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat ze samen -met gestolen paspoorten- in hetzelfde vliegtuig wilden reizen?
Een worsteling? De communicatie doorgesneden?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot.
Het lijkt me dat de landen in die regio een redelijke radar hebben om te zien wie hun luchtruim betreedt...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat áls het terroristen of een kaping is, dat er dan een mogelijkheid is dat de co-piloot erbij betrokken is? Tuurlijk, de tickets (dat las ik net) waren niet bewust voor deze vlucht geboekt, maar dannog denk ik dat het mogelijk is.
En wat ik eerder al las is nieteens onmogelijk; dat het vliegtuig gestolen is en ergens anders op een privevliegveld is geland.
Ja, volgensmij wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
Is die cabine nu wel of niet afsluitbaar vanaf de binnenkant in dat vliegtuig?
dat klinkt als, 'er was wat gaande', waarom geen duidelijk antwoord.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kregen eerst geen contact met het vliegtuig, toen via een emergency kanaal wel en hoorden gemurmel van de copiloot. Daarna verloren ze het contact.
Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebtquote:Op maandag 10 maart 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de landen in die regio een redelijke radar hebben om te zien wie hun luchtruim betreedt...
Maar inderdaad, dat opperde ik ook. Alleen dit vliegtuig land je niet eventjes tussen de palmbomen op een kort strookje Thais eiland, zeg maar... Dat is het andere probleem.
Gasdampen?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:
Een worsteling? De communicatie doorgesneden?
Het kan ook zijn dat de copiloot bezig was met zijn zelfmoordactie en dat de andere piloot al uitgeschakeld was of buiten de cabine met de deur op slot.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat klinkt als, 'er was wat gaande', waarom geen duidelijk antwoord.
Goeie.quote:
Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat de copiloot bezig was met zijn zelfmoordactie en dat de andere piloot al uitgeschakeld was.
Want?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt.
En de passagiers liggen te chilen op een eiland die door de tijd reistquote:Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebtAls iemand een privevliegveld heeft, ZOU het kunnen. De radar is dan idd weer een ander verhaal.
Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het bericht over de murmelende co-piloot pleit hem eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt.
In een theoretisch geval zou iran dit nog uit kunnen voeren natuurlijk...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is ook weer geen Antonov waar je 3km landingsbaan voor nodig hebtAls iemand een privevliegveld heeft, ZOU het kunnen. De radar is dan idd weer een ander verhaal.
Wat trek jij gemakkelijk conclusies zeg.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.
Ach, je hoeft er vooralsnog geen Einstein voor te zijn. Eerder een kwestie van logisch redeneren.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het had kunnen uitmaken op welke manier jouw expertise en mening ingeschat kon worden
Dat wisten ze in 2001 alquote:Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.
twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Ik heb toevallig in december en januari met zo'n 777 van Malaysia meegevlogen, maar het was vis of kip met rijst en de kip was al heel snel opquote:Op maandag 10 maart 2014 19:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Werd er bruine bonenschotel geserveerd?![]()
En hoe weet je dat laatste zo zeker?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het contact verbreekt daarna. Dat kan alleen de piloot doen, een kaper weet niet hoe dat moet.
Het kan ook dat die tickets met valse paspoorten echt mensensmokkel is en dat er daarnaast nog wat terroristen aan boord waren.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat áls het terroristen of een kaping is, dat er dan een mogelijkheid is dat de co-piloot erbij betrokken is? Tuurlijk, de tickets (dat las ik net) waren niet bewust voor deze vlucht geboekt, maar dannog denk ik dat het mogelijk is.
En wat ik eerder al las is nieteens onmogelijk; dat het vliegtuig gestolen is en ergens anders op een privevliegveld is geland.
Dat uiteraard maar de inzicht van een expert, zoals lui die wel eens geïnterviewd worden bij radio 1 of BNR zijn tamelijk interessant. Vandaar dat ik het vroeg, was geenszins een diss of subtiele hint, eerder een complimentquote:Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, je hoeft er vooralsnog geen Einstein voor te zijn. Eerder een kwestie van logisch redeneren.
Elke terrorist heeft een shirtje met daarop het woord 'terrorist' aan?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Intellectueel het volgende:
BREAKING: de twee passagiers met de vervalste paspoorten zijn van Iraanse afkomst. Ze worden beschreven als 'normale' figuren. Me dunkt dat ze vluchtelingen waren en geen terroristen.twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal?quote:
Ik luister ook al de hele dagquote:Op maandag 10 maart 2014 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat uiteraard maar de inzicht van een expert, zoals lui die wel eens geïnterviewd worden bij radio 1 of BNR zijn tamelijk interessant. Vandaar dat ik het vroeg, was geenszins een diss of subtiele hint, eerder een compliment
Als je weet waar je moet zijn natuurlijk wel ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal?
Dan lijkt het mij slimmer -ivm pakkans- om niet dezelfde vlucht te nemen.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Intellectueel het volgende:
BREAKING: de twee passagiers met de vervalste paspoorten zijn van Iraanse afkomst. Ze worden beschreven als 'normale' figuren. Me dunkt dat ze vluchtelingen waren en geen terroristen.twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Dat kun je wel leren, net zoals in de wc plassen, vliegen en een eitje bakken.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo. Het is een emergencykanaal, dus het gewone kanaal stond al uit, en dat emergencykanaal is daarna ook uitgezet. Kan een kaper dat allemaal?
quote:Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kun je wel leren, net zoals in de wc plassen, vliegen en een eitje bakken.
Vrienden vallen dit soort dingen al gauw op.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke terrorist heeft een shirtje met daarop het woord 'terrorist' aan?
Een piloot kan toch alles uitzetten?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je weet waar je moet zijn natuurlijk wel ja.
Maar hoe fotosjop je je vliegtuig van de radar??
Dat lag niet aan de veiligheid maar de moordende concurrentie (no pun intended) van de prijsvechters, zoals je dat in Europa (KLM, Iberia) ook hebt...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef arjan1112 het volgende:
Mja.. een gerenomeerde maatschappij, die vrijwel failliet is.... zag op cnbc dat de koers maar 27 cent is
Yeah right.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vrienden vallen dit soort dingen al gauw op.
Ja, en de stealth aanzetten?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Een piloot kan toch alles uitzetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat zegt niet alles. Het is een maatschappij die qua veiligheid en service als een van de beste ter wereld op de lijst staat. Het is 1 van de slechts 6 maatschappijen met een 5 sterren status.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:35 schreef arjan1112 het volgende:
Mja.. een gerenomeerde maatschappij, die vrijwel failliet is.... zag op cnbc dat de koers maar 27 cent is
Was 'ie op Facebook ook offline?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Loekie1 het volgende:
Het is in elk geval vreemd dat er geen gewoon contact te krijgen was met de piloot.
Onzin.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Politieke/religieuze opvatting, etc. Wel degelijk.
quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en de stealth aanzetten?Radar kan niet overal volgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters everywhere but I don't really care.
Veel mensen boeken volgens mij gewoon het goedkoopste ticket...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles. Het is een maatschappij die qua veiligheid en service als een van de beste ter wereld op de lijst staat. Het is 1 van de slechts 6 maatschappijen met een 5 sterren status.
Op alle vluchten naar de VS zit de cabine de gehele vlucht al dicht sinds 2001quote:Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
Een risico bij de afsluitbare cabine is dat een piloot zichzelf opsluit en het vliegtuig laat crashen. Het lijkt me dat ze daar iets op moeten verzinnen. Het is al eerder gebeurd.
Van hoeveel terroriste figuren de afgelopen tien jaar wisten de nabije vrienden, familie, etc. niet dat ze op een gegeven moment geradicaliseerd waren?quote:
Nou, zeg het eens...quote:Op maandag 10 maart 2014 19:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Van hoeveel terroriste figuren de afgelopen tien jaar wisten de nabije vrienden, familie, etc. niet dat ze op een gegeven moment geradicaliseerd waren?
op een meter of 30-100 wordt het problematisch geloof ik. Verder mag ik aannemen dat het lokale leger goed op de hoogte is met wat er rondvliegt in de buurt van land. Ergens onopvallend geland zijn kan niet denk ik?quote:
Veel mensen zeker. Maar dat doet toch niets af aan wat ik zeg? Malaysia Airlines is namelijk vaak helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld KLM. Ik vlieg vaak met Malaysia Airlines (AMS - HAN), en boek toch daar puur voor kwaliteit en miles. Ik denk dat een goede airline als Malaysia Airlines of Singapore Airlines een voldoende goede positie hebben om sterk te blijven, al wordt de concurrentie wel steeds groter (vooral op korte vluchten).quote:Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel mensen boeken volgens mij gewoon het goedkoopste ticket...
http://www.dailymail.co.u(...)d-never-boarded.htmlquote:'One of two men who boarded doomed Air Malaysia flight on a stolen passport looked like Mario Balotelli': Authorities reveal key clue as they hunt Mr Ali, mystery Iranian businessman who booked their tickets
Dat kan er wel voor zorgen dat ze minder centen verdienen, juist omdat mensen iets goedkopers prefereren en ze misschien vaak niet de goedkoopste zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:43 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Veel mensen zeker. Maar dat doet toch niets af aan wat ik zeg? Malaysia Airlines is namelijk vaak helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld KLM. Ik vlieg vaak met Malaysia Airlines (AMS - HAN), en boek toch daar puur voor kwaliteit en miles. Ik denk dat een goede airline als Malaysia Airlines of Singapore Airlines een voldoende goede positie hebben om sterk te blijven, al wordt de concurrentie wel steeds groter (vooral op korte vluchten).
Wordt het natquote:Op maandag 10 maart 2014 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig zich met de neus in het water boort?
Dat klopt, de concurrentie wordt sterker, maar dat is dus vooral op korte vluchten (zeker in azie heb je veel prijsvechters als Air Asia en Jetstar). Voor de lange vluchten doet MA gewoon mee met de andere grote maatschappijen, ook qua prijs.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan er wel voor zorgen dat ze minder centen verdienen, juist omdat mensen iets goedkopers prefereren en ze misschien vaak niet de goedkoopste zijn.
Mario Balotelli, dan moet het een flink zwarte Iranier zijn geweest aan boord (ervan uitgaand dat de passagiers net als de touroperator Perzen waren).quote:Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef RVer het volgende:
De tickets zijn geregeld door een Iranier
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)d-never-boarded.html
https://imageshack.com/i/mao7vajquote:Op maandag 10 maart 2014 19:42 schreef Speculan. het volgende:
[..]
op een meter of 30-100 wordt het problematisch geloof ik. Verder mag ik aannemen dat het lokale leger goed op de hoogte is met wat er rondvliegt in de buurt van land. Ergens onopvallend geland zijn kan niet denk ik?
Ze zoeken echter ook aan de west thaise kust dus misschien dat er toch gaten in zitten?
Ah, een Iraanse tussenpersoon dus, in plaats van twee Iraanse passagiers.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef RVer het volgende:
De tickets zijn geregeld door een Iranier
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)d-never-boarded.html
Ik denk meer dode artiesten dan terroristen.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt me toch wel een optie dat de piloot alles heeft uitgezet en met de neus naar beneden het vliegtuig heeft laten vallen. Misschien de copiloot die was 27 een leeftijd waarin ook veel terroristen zitten.
Australie ofzo?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:48 schreef Max23 het volgende:
Ik heb hier een enorm Lost gevoel over. De overlevenden zijn gewoon gestrand op een klein eiland.
Ja, en hoe doe je ervaring op in de regel denk je? Door er niet mee te vliegen?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Copiloot had geen ervaring met dit toestel.
CNN) -- The first officer aboard Malaysia Airlines MH370 when it disappeared early Saturday from radar was transitioning to work on the Boeing 777-200.
Fariq Ab Hamid, a 27-year-old Malaysian, helped fly the plane from Hong Kong to Kuala Lumpur, where he landed it under the supervision of a senior pilot as well as a safety captain, according to CNN aviation correspondent Richard Quest, who was also in the cockpit.
The network was shooting video of the landing for use in a "CNN Business Traveler" program.
"It was interesting to watch the way he brought the aircraft in to land," Quest recalled about the February 19 landing, which the captain described as textbook-perfect.
Questions swirl after airliner vanishes
Are flight recorders 'antiquated?'
International crews search for plane
Hamid, who has 2,763 flying hours, joined Malaysia Airlines in 2007. He had been flying another jet and was transitioning to the Boeing 777-200 after having completed training in a flight simulator.
The airline's first officers are trained to the same standards as the captains, Quest said he was told by airline officials. "The captain was very much in control, but the first officer was flying the aircraft."
The missing plane was piloted by Capt. Zaharie Ahmad Shah, a 53-year-old Malaysian with 18,365 flying hours who joined the airline in 1981.
http://edition.cnn.com/20(...)lines-first-officer/
Wonderlijke conclusiezin die jij erboven plaatst.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Copiloot had geen ervaring met dit toestel.
CNN) -- The first officer aboard Malaysia Airlines MH370 when it disappeared early Saturday from radar was transitioning to work on the Boeing 777-200.
Fariq Ab Hamid, a 27-year-old Malaysian, helped fly the plane from Hong Kong to Kuala Lumpur, where he landed it under the supervision of a senior pilot as well as a safety captain, according to CNN aviation correspondent Richard Quest, who was also in the cockpit.
The network was shooting video of the landing for use in a "CNN Business Traveler" program.
"It was interesting to watch the way he brought the aircraft in to land," Quest recalled about the February 19 landing, which the captain described as textbook-perfect.
Questions swirl after airliner vanishes
Are flight recorders 'antiquated?'
International crews search for plane
Hamid, who has 2,763 flying hours, joined Malaysia Airlines in 2007. He had been flying another jet and was transitioning to the Boeing 777-200 after having completed training in a flight simulator.
The airline's first officers are trained to the same standards as the captains, Quest said he was told by airline officials. "The captain was very much in control, but the first officer was flying the aircraft."
The missing plane was piloted by Capt. Zaharie Ahmad Shah, a 53-year-old Malaysian with 18,365 flying hours who joined the airline in 1981.
http://edition.cnn.com/20(...)lines-first-officer/
Eerst 50 jaar op de simulator en dan met pensioen.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja, en hoe doe je ervaring op in de regel denk je? Door er niet mee te vliegen?
Afgelopen, echt einde wat door veel mensen verkeerd begrepen wordt.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:
1) is de serie afgelopen of still running
2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar.
Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf.
Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog.quote:
Is al een paar jaar afgelopen, zijn 6 seizoenen in totaalquote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:
1) is de serie afgelopen of still running
2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar.
Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf.
Afgelopen en zwaar crappy einde.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:
1) is de serie afgelopen of still running
2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar.
Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef RVer het volgende:
[..]
Is al een paar jaar afgelopen, zijn 6 seizoenen in totaal
Geen open einde, maar wel beetje vaag
quote:
Volgens mij zijn die cirkels de radars die vliegtuigen zoeken?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog.
Vliegtuig stelen level 100.
In Luanda (Angola) is er een keer een Boeing 727 gestolen. Het komt dus wel voor.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik las een dagen geleden al dat de transmissies allemaal eenvoudig uit kunnen worden gezet dus de optie gewoon geland ergens in de jungle kan dus ook altijd nog.
Vliegtuig stelen level 100.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
* MrBanaan1 gaat toch maar even onderladen
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Afgelopen, echt einde wat door veel mensen verkeerd begrepen wordt.
Je kan het gewoon online kijkenquote:Op maandag 10 maart 2014 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
* MrBanaan1 gaat toch maar even onderladen
Heb het liever gewoon zelfquote:Op maandag 10 maart 2014 20:07 schreef RVer het volgende:
[..]
Je kan het gewoon online kijken
http://www.free-tv-video-online.me/internet/lost/
Wel zo veiligquote:Op maandag 10 maart 2014 19:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerst 50 jaar op de simulator en dan met pensioen.
Dikke kans dat je voor het einde al bent afgehaakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even off-topic trouwens. Ik heb nog nooit Lost gekeken, maar wil dit al heel lang doen. Kan iemand mij zonder te spoilen dus even 2 dingen zeggen:
1) is de serie afgelopen of still running
2) heeft de serie een open einde, of is het (zoals Prison Break) echt klaar.
Ik wil niet online kijken, want dan spoil ik het eventueel voor mezelf.
Joh ook al zijn misschien de laatste 3-4 afleveringen wat twijfelachtig, staan wel >110 toffe afleveringen tegenover. Ik vond het einde best mooi overigens.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:05 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
* MrBanaan1 gaat toch maar even onderladen
het zou kunnen verklaren waarom er gemompel werd gehoord.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:12 schreef Loohcs het volgende:
Moest toch ff aan dit zeer lullige ongeval denken. Druk-probleem, zuurstoftekort, waarschuwingen genegeerd en vervolgens (bijna) iedereen buiten westen.
In dat geval zend je ook geen noodsignaal uit en kunnen ze geen contact meer opnemen. Weet verder niet hoe plotseling je van de radar kan verdwijnen als je op auto-piloot vliegt en geen bergen tegenkomt.
Je leuk, ga ff naar TV met die Lost-shit. Dit is echt en dus een stuk interessanter.quote:
Zit dat niet in de Black Boxes?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden.
3e dag zit erop, hoeveel dagen zullen ze zo actief nog doorgaan?quote:
"Joah, we hebben nu wel lang genoeg gezocht, wat boeit het, zo'n vliegtuigje"quote:Op maandag 10 maart 2014 20:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
3e dag zit erop, hoeveel dagen zullen ze zo actief nog doorgaan?
Ja, 't is jammer, maar we kopen wel een nieuwe. Dit schiet ook niet op.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Joah, we hebben nu wel lang genoeg gezocht, wat boeit het, zo'n vliegtuigje"
Mensen zijn toch al dood.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:31 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ja, 't is jammer, maar we kopen wel een nieuwe. Dit schiet ook niet op.
quote:
Nee, ELTs zijn aparte apparaten. Maken gebruik van het russische Cospas-Sarsat satelliet-systeem dmv doppler effect.quote:
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??quote:Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, ELTs zijn aparte apparaten. Maken gebruik van het russische Cospas-Sarsat satelliet-systeem dmv doppler effect.
Flight-data-recorders registreren alleen. Dat is iets wezenlijk anders.
ELT:
[ afbeelding ]
Flight-data-recorder:
[ afbeelding ]
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.
Dat doen ze ook, alleen komt dat signaal maar max een paar kilometer ver. En onder water maar een paar 100 meter las ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Oh dat zou best kunnen maar ELT is slechts een lokalisatie-systeem. Het werkt omgekeerd als GPS.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Q: Why have authorities not picked up any signals?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden.
Ah, kijk eens aan.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
Ah, duidelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef TLC het volgende:
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;
[ afbeelding ]
Wie is die freak?quote:
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
LEF / Oversight Hackt EU
LEF / Rijbewijs met hoed op en schmink + 5 delen
[ afbeelding ]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachtenquote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten![]()
Of Mark Rutte.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...
3 en 2 uur.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Het zal nog wel een paar dagen duren vrees ikquote:Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
3 en 2 uur.
Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal...
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.
Op zn Titanicsquote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:How does a plane simply 'disappear off the radar'?
Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: "Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply."
But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: "Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding."
Malaysia Airlines has confirmed its plane had a system called ACARS, or the Aircraft Communications Addressing and Reporting System, which would also automatically alert engineers at base of any mechanical failure.
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others), or there was a complete electrical failure, or the plane disintegrated. Where the Malaysian plane was flying, the signals are picked up by sites only once a minute and only at a plane's cruising height above 29,000 feet. So a dramatic loss of altitude could conceivably also see a plane drop off their radar but potentially continue to travel for some distance.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Past dat wel in de handbagage?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:Why are the searches taking place over such vastly different areas?
Searches have been taking place at sea along the original flight path to Vietnam, and on the other side of the Malay Peninsula in the Strait of Mallaca, and are now being widened even further. At cruising altitude the plane would have been travelling at between 500-600mph – allowing for some considerable distance to be travelled if the plane was still intact when it disappeared from the radar. Even with complete engine failure, some aviation experts have estimated the plane could glide for 20 minutes.Malaysian authorities said on Sunday that the plane could have turned just before vanishing. According to tracking site FlightRadar24, the last data it received showed the plane was changing its bearing, but in a way that matched the usual flight path on that route – although the site's experts say the plane could conceivably have changed path after dropping down.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Wie is dat ?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef Drebbelman het volgende:
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is.
Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist:
[ afbeelding ]
Geen Ableton Live bij je hebben.quote:
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.quote:
Snap de humor niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:23 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.
Ik dacht aan Wesley Snipes.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Dat ligt vooral aan jouw verwachtingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.
In principe wel, zeker omdat bijvoorbeeld de flightrecorders continu een signaal uitzenden. Heb alleen geen idee hoe ver dat door het water penetreert.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren?
Nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
Beter lachen dan huilen, "asskicker". Vragen om een ban is trouwens sollicitatie naar een.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven.
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
-
Ik weet t niet... Zo op het 1e gezicht zou ik het niet geloven.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
-
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
Ze geven ook geen enkele blijk van daderkennis, dus lijkt me een 'grappige' scholier uit midden-China ofzo.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
Chinezen aka Hui moslims?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
Daarom staat als ook cursief, hè.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...
Juist.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jullie moeten niet vergeten dat dit niet het doel van terroristen hoefde te zijn he..... Als die opweg waren naar wat anders, dan is dit gewoon een fuck-up van hun kant.
Tsja, dat is natuurlijk waar, de Chinese overheid heeft de teugels daar stevig in handen. Maar een vliegtuig vol Chinezen op weg naar Beijing lijkt mij voor hen toch wel een soort hoofdprijs. Maar inderdaad die aanval op dat treinstation was ook met messen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Lijkt mij eerlijk gezegd te ingewikkeld voor Uygurs, gezien zij vaker ''lokaal'' aanvallen met messen, omdat wapens krijgen ook nogal moeilijk is in China blijkbaar.
ja, het kan, zoals ik al zei, dan zal het de faalhaas (mv) allertijden zijn geweest. Ik zie nog steeds een AF447 of gebeurtenis van die strekking.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist.
Een mislukte kaping of een bomaanslag op 1 persoon uit het vliegtuig (is de volledige lijst met passagiers al bekend?) kan prima
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:03 schreef Kowloon het volgende:
Hey, jullie speculeren volop, en ik moet mij zeker op de vlakte houden.
quote:Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?
geintje van een ander forum. Je kent het wel, PVV-tuig dat alles aan MOLIMS!!1!! wil linken om de discussie dood te slaan. Een soort linksen met hun "rasiesme".quote:
Ik heb niks tegen moslims hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?
Dat weet ik.quote:
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htmquote:Vietnam says large fragments spotted at sea by HK aircraft
HANOI, March 10 (Xinhua) -- Vietnam said several large fragments were spotted in waters off southern Ba Ria Vung Tau province late Monday, as the search for a missing Malaysian jet continued.
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:23 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htm
Dat is zuid-oost Vietnam
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrentquote:Op maandag 10 maart 2014 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?
Maar nog steeds niks zekers dusquote:Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrent
Op weg naar China vol met Chinezen ?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:58 schreef kawotski het volgende:
Het zijn geen terroristen. En als het wel zo was moeten het de grootste debielen allertijden zijn geweest. Laten we een toestel uit een land waar heel veel moslims wonen s'nachts zonder ook maar 1 doel ergens in zee neer laten storten. Operatie geslaagd jongens.. Next... morons..
Gaat de OP in. Wel alleen link, want te lang.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:
http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
De Franse inzittenden:
163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)quote:Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:
http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
De Franse inzittenden:
163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
Zo ongeveer de enige niet-spleetogen op de vlucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:39 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)
Op een gestolen paspoort, ja?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..quote:Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?quote:
HUH?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..
[..]
ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?
Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?quote:
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?
Jij zet de naam van vier Fransen neer alsof er wat mee aan de hand is.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".quote:Op maandag 10 maart 2014 22:52 schreef matthijst het volgende:
Als je illegaal Europa in wilt boek je doorgaans geen retourvlucht op je valse paspoort?
ah, en wat hadden ze voor paspoort?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".
Simpel, als er geen signaal meer wordt uitgezonden, kan ook niemand het opvangen...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:06 schreef Loekie1 het volgende:
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others),
waarom is dit mogelijk?
quote:phones will still ring if dead or broken.
the ringing is the switch from the carrier company you are connecting to, it's not the actual ring of the phone on the other end.
if the service was interrupted or turned off, it would not ring, but that would need to happen at the carrier level.
- Als ATC het vraagtquote:Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou een piloot de signalen moeten kunnen uitschakelen.
mja, een simkaart zonder telefoon (of in een dooie telefoon) gaat hier echt niet over hoor.. ga je gelijk naar de voicemail (of "kan x niet bereiken)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |