Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.
Dat doen ze ook, alleen komt dat signaal maar max een paar kilometer ver. En onder water maar een paar 100 meter las ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Oh dat zou best kunnen maar ELT is slechts een lokalisatie-systeem. Het werkt omgekeerd als GPS.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Q: Why have authorities not picked up any signals?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden.
Ah, kijk eens aan.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
Ah, duidelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef TLC het volgende:
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;
[ afbeelding ]
Wie is die freak?quote:
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
LEF / Oversight Hackt EU
LEF / Rijbewijs met hoed op en schmink + 5 delen
[ afbeelding ]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachtenquote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten![]()
Of Mark Rutte.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...
3 en 2 uur.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Het zal nog wel een paar dagen duren vrees ikquote:Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
3 en 2 uur.
Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal...
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.
Op zn Titanicsquote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:How does a plane simply 'disappear off the radar'?
Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: "Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply."
But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: "Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding."
Malaysia Airlines has confirmed its plane had a system called ACARS, or the Aircraft Communications Addressing and Reporting System, which would also automatically alert engineers at base of any mechanical failure.
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others), or there was a complete electrical failure, or the plane disintegrated. Where the Malaysian plane was flying, the signals are picked up by sites only once a minute and only at a plane's cruising height above 29,000 feet. So a dramatic loss of altitude could conceivably also see a plane drop off their radar but potentially continue to travel for some distance.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Past dat wel in de handbagage?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:Why are the searches taking place over such vastly different areas?
Searches have been taking place at sea along the original flight path to Vietnam, and on the other side of the Malay Peninsula in the Strait of Mallaca, and are now being widened even further. At cruising altitude the plane would have been travelling at between 500-600mph – allowing for some considerable distance to be travelled if the plane was still intact when it disappeared from the radar. Even with complete engine failure, some aviation experts have estimated the plane could glide for 20 minutes.Malaysian authorities said on Sunday that the plane could have turned just before vanishing. According to tracking site FlightRadar24, the last data it received showed the plane was changing its bearing, but in a way that matched the usual flight path on that route – although the site's experts say the plane could conceivably have changed path after dropping down.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Wie is dat ?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef Drebbelman het volgende:
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is.
Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist:
[ afbeelding ]
Geen Ableton Live bij je hebben.quote:
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.quote:
Snap de humor niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:23 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.
Ik dacht aan Wesley Snipes.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Dat ligt vooral aan jouw verwachtingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.
In principe wel, zeker omdat bijvoorbeeld de flightrecorders continu een signaal uitzenden. Heb alleen geen idee hoe ver dat door het water penetreert.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren?
Nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
Beter lachen dan huilen, "asskicker". Vragen om een ban is trouwens sollicitatie naar een.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven.
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
-
Ik weet t niet... Zo op het 1e gezicht zou ik het niet geloven.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
-
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Ze geven ook geen enkele blijk van daderkennis, dus lijkt me een 'grappige' scholier uit midden-China ofzo.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |