Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Als dat zo'n klein ding is, hoezo zou het er dan niet standaard inzitten??
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet. Ze kosten, afhankelijk van het type, tussen de 500 en 1500 EUR dus dat is het probleem niet. Dat die dingen niet verplicht lijken te zijn vind ik vreemd.
Dat doen ze ook, alleen komt dat signaal maar max een paar kilometer ver. En onder water maar een paar 100 meter las ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Oh dat zou best kunnen maar ELT is slechts een lokalisatie-systeem. Het werkt omgekeerd als GPS.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja ik dacht iig dat de blackboxen een signaal hadden dat ze uitzonden. Dus dat het daarmee te traceren was.
Q: Why have authorities not picked up any signals?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef niels0 het volgende:
Toch wel raar dat ze geen Emergency Locator Transmitter aan boord hadden.
Ah, kijk eens aan.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
Ah, duidelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Q: Why have authorities not picked up any signals?
Aircraft have an Emergency Locator Transmitter (ELT) which is designed mainly for when the plane crashes on land and pilots are still trying to control it. In the event of a major crash, it may not work.
"Basically what this beacon does is simply say 'I've been activated, find me!'" Soejatman said. "It is not fool-proof but it is the best thing that we have at the moment."
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef TLC het volgende:
Volgens CNN is er een Iranier betrokken bij die gestolen paspoorten dus hij is ook verdacht ;
[ afbeelding ]
Wie is die freak?quote:
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
LEF / Oversight Hackt EU
LEF / Rijbewijs met hoed op en schmink + 5 delen
[ afbeelding ]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachtenquote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dank. Och ja, als je tijd over hebt, best een geinige actie.
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja was wel geslaagd an sich, en ik moest aan hem denken door al die foto's van mogelijke verdachten![]()
Of Mark Rutte.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie zegt dat niet ook nazi's bij betrokken waren...
3 en 2 uur.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Het zal nog wel een paar dagen duren vrees ikquote:Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
3 en 2 uur.
Het stuk tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is niet zo groot, als ze naar de Chinese Zee of Straat van Malakka zijn uitgeweken wordt het een ander verhaal...
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Kijk die "onschuldige" boeventronies van twee andere passagiers dan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In ieder geval één goede zwemmer dus aan boord.
Op zn Titanicsquote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:How does a plane simply 'disappear off the radar'?
Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: "Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply."
But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: "Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding."
Malaysia Airlines has confirmed its plane had a system called ACARS, or the Aircraft Communications Addressing and Reporting System, which would also automatically alert engineers at base of any mechanical failure.
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others), or there was a complete electrical failure, or the plane disintegrated. Where the Malaysian plane was flying, the signals are picked up by sites only once a minute and only at a plane's cruising height above 29,000 feet. So a dramatic loss of altitude could conceivably also see a plane drop off their radar but potentially continue to travel for some distance.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Past dat wel in de handbagage?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een prettig stukje pianomuziek voor tijdens de finale als de boel naar de haaien gaat.
quote:Why are the searches taking place over such vastly different areas?
Searches have been taking place at sea along the original flight path to Vietnam, and on the other side of the Malay Peninsula in the Strait of Mallaca, and are now being widened even further. At cruising altitude the plane would have been travelling at between 500-600mph – allowing for some considerable distance to be travelled if the plane was still intact when it disappeared from the radar. Even with complete engine failure, some aviation experts have estimated the plane could glide for 20 minutes.Malaysian authorities said on Sunday that the plane could have turned just before vanishing. According to tracking site FlightRadar24, the last data it received showed the plane was changing its bearing, but in a way that matched the usual flight path on that route – although the site's experts say the plane could conceivably have changed path after dropping down.
http://www.theguardian.co(...)-disappear-off-radar
Wie is dat ?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef Drebbelman het volgende:
Eindelijk is er duidelijkheid over waarom er niets van het vliegtuig terug te vinden is.
Naar verluid heeft deze persoon inmiddels het vliegtuig en elke passagier al hoogstpersoonlijk uit het water gevist:
[ afbeelding ]
Geen Ableton Live bij je hebben.quote:
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.quote:
Snap de humor niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:23 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De man die toevallig over de kade in Vietnam aan het joggen was toen hij het vliegtuig naar beneden zag komen en niet aarzelde, maar direct te hulp schoot.
Ik dacht aan Wesley Snipes.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw. Deed me denken aan die zogenaamd 17 jarige spits van Lazio
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
't is natuurlijk niet zo'n groot gebied als met de AF447 vlucht, maar dan nog steeds is het een flinke lap dat afgezocht moet worden. En we zijn nog maar 4 dagen bezig...
Dat ligt vooral aan jouw verwachtingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat de een een flinke lap noemt dat noemt een ander niet zo groot, maar feit is dat in 3/4 dagen dus nog niks is gevonden. Hoe lang gaat dat duren, ik had nu al wel wat resultaat verwacht. Ook omdat ik las dat het niet zo diep was daar, dacht ik dat ze de signalen dan wel op zouden vangen. Zul je net zien dat het in een geul ligt natuurlijk.
In principe wel, zeker omdat bijvoorbeeld de flightrecorders continu een signaal uitzenden. Heb alleen geen idee hoe ver dat door het water penetreert.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel nou dat het vliegtuig gewoon op de bodem ligt zouden ze dat dan wel kunnen detecteren?
Nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
Beter lachen dan huilen, "asskicker". Vragen om een ban is trouwens sollicitatie naar een.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Kunnen de mensen die 'grappig' denken te zijn, niet een perm-ban krijgen van NWS?
De zaak is amper opgelost en nu al 'humor' maken over de ruggen van de nabestaanden die tussen hoop en vrees leven.
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
-
Ik weet t niet... Zo op het 1e gezicht zou ik het niet geloven.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
-
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:47 schreef expans het volgende:
Misschien toch terrorisme?
Obscure Group From Northwestern China, Chinese Martyrs’ Brigade, Claims Responsibility For Missing Malaysia Airline Flight MH370; Authorities Skeptical Of Claim
http://www.ibtimes.com/ob(...)ity-missing-malaysia
Ze geven ook geen enkele blijk van daderkennis, dus lijkt me een 'grappige' scholier uit midden-China ofzo.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje te laat om nog geloofwaardig over te komen.
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
Chinezen aka Hui moslims?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen. Als het terrorisme is, heb je dikke kans dat het boze Chinese moslims uit Xinjiang zijn.
Daarom staat als ook cursief, hè.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
Alle experts zijn skeptisch, Kowloon. Niet dingen wíllen zien...
Juist.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jullie moeten niet vergeten dat dit niet het doel van terroristen hoefde te zijn he..... Als die opweg waren naar wat anders, dan is dit gewoon een fuck-up van hun kant.
Tsja, dat is natuurlijk waar, de Chinese overheid heeft de teugels daar stevig in handen. Maar een vliegtuig vol Chinezen op weg naar Beijing lijkt mij voor hen toch wel een soort hoofdprijs. Maar inderdaad die aanval op dat treinstation was ook met messen.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Lijkt mij eerlijk gezegd te ingewikkeld voor Uygurs, gezien zij vaker ''lokaal'' aanvallen met messen, omdat wapens krijgen ook nogal moeilijk is in China blijkbaar.
ja, het kan, zoals ik al zei, dan zal het de faalhaas (mv) allertijden zijn geweest. Ik zie nog steeds een AF447 of gebeurtenis van die strekking.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist.
Een mislukte kaping of een bomaanslag op 1 persoon uit het vliegtuig (is de volledige lijst met passagiers al bekend?) kan prima
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:03 schreef Kowloon het volgende:
Hey, jullie speculeren volop, en ik moet mij zeker op de vlakte houden.
quote:Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?
geintje van een ander forum. Je kent het wel, PVV-tuig dat alles aan MOLIMS!!1!! wil linken om de discussie dood te slaan. Een soort linksen met hun "rasiesme".quote:
Ik heb niks tegen moslims hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Het moeten en zullen toch niet MOLIMS zijn, niet?
Dat weet ik.quote:
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htmquote:Vietnam says large fragments spotted at sea by HK aircraft
HANOI, March 10 (Xinhua) -- Vietnam said several large fragments were spotted in waters off southern Ba Ria Vung Tau province late Monday, as the search for a missing Malaysian jet continued.
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:23 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133175753.htm
Dat is zuid-oost Vietnam
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrentquote:Op maandag 10 maart 2014 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit bericht was vanmiddag toch al voorbij gekomen?
Maar nog steeds niks zekers dusquote:Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Kan, maar heel dit topic staat vol onzin dus ik heb niet alles nagelezen. Dit is iig het laatste nieuws hieromtrent
Op weg naar China vol met Chinezen ?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:58 schreef kawotski het volgende:
Het zijn geen terroristen. En als het wel zo was moeten het de grootste debielen allertijden zijn geweest. Laten we een toestel uit een land waar heel veel moslims wonen s'nachts zonder ook maar 1 doel ergens in zee neer laten storten. Operatie geslaagd jongens.. Next... morons..
Gaat de OP in. Wel alleen link, want te lang.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:
http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
De Franse inzittenden:
163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)quote:Op maandag 10 maart 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Passagierslijst:
http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
De Franse inzittenden:
163
WATTRELOS/AMBRE
FRA
14
164
WATTRELOS/HADRIEN
FRA
17
165
WATTRELOS/LAURENCE
FRA
52
Zo ongeveer de enige niet-spleetogen op de vlucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:39 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er bijzonder aan de franse inzittende (afgzien van het feit dat het familie lijkt te zijn?)
Op een gestolen paspoort, ja?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..quote:Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef HiZ het volgende:
Ik vind 'enkele reis tickets' weinig zeggend. Ik heb in Indonesie aan de lopende band enkeltjes gekocht voor vluchten.
ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?quote:
HUH?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus, je kan zomaar gewoon op rondreis zijn en zelf kijken waar je uitkomt..
[..]
ik volg het niet helemaal, maar dat waren toch een italiaan, oosterijker en een chinees? dan heb je toch geen fransen aanboord?
Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?quote:
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was sprake van een italiaans en een oostenrijks paspoort. Wat is de connectie met 4 franse passagiers?
Jij zet de naam van vier Fransen neer alsof er wat mee aan de hand is.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zaten ook op de vlucht, wat doe je moeilijk? De hele lijst is te raadplegen.
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".quote:Op maandag 10 maart 2014 22:52 schreef matthijst het volgende:
Als je illegaal Europa in wilt boek je doorgaans geen retourvlucht op je valse paspoort?
ah, en wat hadden ze voor paspoort?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel, daar vragen ze om bij aankomst. Behalve natuurlijk als je een Ita/Oos paspoort hebt, dan ga je "naar huis".
Simpel, als er geen signaal meer wordt uitgezonden, kan ook niemand het opvangen...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:06 schreef Loekie1 het volgende:
So when flight MH370 disappeared from plane tracking websites, it could mean the signals from the plane's transponder were stopped deliberately (by pilots or others),
waarom is dit mogelijk?
quote:phones will still ring if dead or broken.
the ringing is the switch from the carrier company you are connecting to, it's not the actual ring of the phone on the other end.
if the service was interrupted or turned off, it would not ring, but that would need to happen at the carrier level.
- Als ATC het vraagtquote:Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou een piloot de signalen moeten kunnen uitschakelen.
mja, een simkaart zonder telefoon (of in een dooie telefoon) gaat hier echt niet over hoor.. ga je gelijk naar de voicemail (of "kan x niet bereiken)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |