abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137587910
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =-

Flight MH370 bound for Beijing goes missing

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:

(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)

Zoekgebieden en laatste contact:

Het vliegtuig:

De passagiers:

Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De laatste waarneming van flightradar24.com:

De geplande route:

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" -
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs
• Anders - ?

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts

• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51 #BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.

[ Bericht 6% gewijzigd door MrBanaan1 op 10-03-2014 22:34:12 ]
pi_137587932
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137587955
Dat plaatje met een 'kerosinespoor' was uiteindelijk niks toch?
pi_137587956
In theorie zou dat scenario van el_Matador natuurlijk kunnen. :)
pi_137587958
Dit is de captain:
http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg

Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben.
pi_137587959
is nogal een groot zoek gebied
  Donald Duck held maandag 10 maart 2014 @ 18:15:51 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137587963
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende: [..] Als het daar ligt.... Men weet op dit moment gewoon heel erg weinig. Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Dat is maar te hopen voor ze. Een snelle dood die ze nauwelijks zagen aankomen.
Je zou maar de crash overleven om later alsnog in de kille oceaan aan je einde te komen door uitputting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137587969
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lozing van een schip
pi_137587971
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Sja, Banaan, nu heb jij de verantwoordelijkheid de OP up to date te houden... ;)
Moah, speculaties hoeven er niet meer bij, dus. Als er echt iets concreets gevonden wordt plak ik er wel een updateje onder.
pi_137587973
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.
pi_137587987
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die brandstof kan van elk vliegtuig zijn en ook van schepen, dus dat spoor zegt niets.
Uit OP dan?
pi_137587995
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Uit OP dan?
bitte
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137588003
quote:

[..]

Uit OP dan?
Maakt mij niet uit. :) Maar met die Boeing heeft dat oliespoor volgens mij niet zoveel te maken.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:17:25 #14
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588009
quote:

[..]

Uit OP dan?
Zou het juist laten staan, met de melding erbij dat bekend is dat het NIET van het vliegtuig is. Dan weten mensen dat ook als ze hier komen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137588017
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit. :) Maar met die Boeing heeft dat oliespoor volgens mij niet zoveel te maken.
Kerosine is ook geen olie idd. ;)

pi_137588032
Ja godver heb het net uit de op gehaald :')
  maandag 10 maart 2014 @ 18:18:19 #17
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588035
http://www.foxnews.com/wo(...)g-malaysia-airlines/

Komt dus inderdaad niet van het vliegtuig.
pi_137588053
Laat maar zo, anders wordt het ook erg veel.

Ik ben nu eten, en blijf natuurlijk niet 24/7 in dit topic. Mocht er dus iets zijn wat unaniem besloten is dat in de OP moet (of eruit) dan DM maar even.
pi_137588060
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ja godver heb het net uit de op gehaald :')
Had je de lapo niet moeten kapen of de nieuwe niet moeten starten.

Daar komt verantwoordelijkheid bij kijken ;)

pi_137588077
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 18:20:07 #21
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588094
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:19 schreef Draailamp het volgende:
Heb ik geluk, ik had hem bijna geopend ;)
Dat had je je avond gekost.
pi_137588096
quote:
Familieleden van de passagiers van het toestel van Malaysia Airlines, dat sinds zaterdagochtend wordt vermist, zijn boos dat ze zo slecht worden geïnformeerd.

Zondag las een man een verklaring voor die werd ondertekend door ongeveer honderd familieleden. In de verklaring staat dat als de luchtvaartmaatschappij hen niet meer informatie geeft ze zich tot de Maleisische ambassade zullen wenden.

"We geloven Malaysia Airlines gewoon niet meer", zei de man die zijn naam weigerde te geven. Al twee dagen wachten de wanhopige mensen op nieuws over hun dierbaren. Nog steeds is niet bekend wat er met het vliegtuig is gebeurd. De familieleden klagen dat de luchtvaartmaatschappij hen geen informatie geeft en dat ze alleen via de media worden geïnformeerd.

"We doen ons uiterste best om erachter te komen wat er gebeurd is en totdat we het vliegtuig vinden kunnen we hier gewoon niets over zeggen", aldus commercieel directeur van Malaysia Airlines Hugh Dunleavy. "We geven de familieleden zo veel informatie als we kunnen, maar we willen hen geen valse hoop bieden."

Boeing 777

De Boeing 777 was zaterdagochtend met 239 passagiers aan boord onderweg van Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Beijing. Ergens tussen Maleisië en Vietnam verloren luchtverkeersleiders het contact met het toestel.

Mogelijk is het toestel neergestort en hadden de piloten geen tijd of waren ze niet in staat om een noodsignaal uit te zenden.

In totaal zoeken 34 vliegtuigen en veertig schepen uit Vietnam, Maleisië, Thailand, Australië, Singapore, Indonesië, China en de Verenigde Staten naar het toestel of brokstukken daarvan. Het kan dagen, zo niet maanden duren voordat restanten worden teruggevonden.
Bron: NU.nl

Ik gok dat de ambassade ook niet weet waar dat vliegtuig precies is.
pi_137588114
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden :P
pi_137588151
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik hoop wel dat het niet 2 jaar duurt voordat ze een zwarte doos hebben gevonden zoals bij het AF toestel. Zo lang kan ik niet wachten op antwoorden :P
beide vliegtuigen vol (belangrijke?) zakenlieden.

Op die AF-vlucht zat het zoontje (9) van een collega. -O-

pi_137588185
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.
pi_137588216
Zit er geen tussendeur bij dit soort vluchten?
Het lijkt me sterk dat je zoveel passagiers, bemaningsleden en een toegangsdeur kan overmeesteren?
pi_137588229
Het was een neger.

Balotelli kunnen we overduidelijk uitsluiten:

Blijft er nog maar 1 mogelijkheid over:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

maandag 10 maart 2014 @ 18:25:04 #28
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137588239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die lag op 4 kilometer diepte en men wist volgens mij niet eens waar precies.
Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.
De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest...
pi_137588250
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:
Dit is de captain:
http://www.everyjoe.com/w(...)ad-shah-photos-9.jpg

Ik denk dat hij of de co piloot er iets mee te maken hebben.
Simpele ziel

----------------------

Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten.
pi_137588272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Daar had men nog het "geluk" dat het staartstuk van de Airbus A330 van composiet materialen was gemaakt en dus bleef drijven.
De staart van de 777 zinkt net zo hard als de rest...
Vleugels en staartstukken zijn toch licht, vol lucht en drijven toch? Stoelen, koffers ook. Het hangt van de impact af. Explosie in de lucht laat dingen drijven.

pi_137588321
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef koffiegast het volgende:
Simpele ziel
Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Je zit met zijn tweetjes in die cabine. Je slaat de ander neer of erger.
Je koppelt de apparatuur los en je gaat met de neus naar beneden
pi_137588395
e
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:25 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Simpele ziel

----------------------

Het verbaast me dat er nog altijd vrij weinig info is. Sterker nog, er zijn alleen maar geruchten en tot nu toe is nog altijd 'alles mogelijk'. Wonderbaarlijk dat in deze tijdperk dat zodra het uit de radarzicht valt en beetje op zee, we letterlijk in het duister tasten.
Ja, heel bizar. Het vliegtuig is nu 71 uur (!) van de radar verdwenen...

Maar ja, in een wereld waar "we" al 11 jaar zoeken naar "Weapons of Mass Destruction" in de huizen en moskeeën van arme onschuldige Irakezen... O-)

pi_137588405
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:27 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Hoe zo? Het lijkt mij niet heel vreemd dat een van de piloten zelfmoord wilt plegen bv.
Maar dan nog, moet er een daling waarneembaar zijn geweest op de radarbeelden.
pi_137588407
quote:

[..]

De manier waarop je het formuleert alleen al.

"Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!"

Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel.
pi_137588423
quote:

[..]

Copiloot was/is slechts 27!

De piloot begon op zijn 20e bij Malaysian Airlines!

pi_137588444
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef koffiegast het volgende:

[..]

De manier waarop je het formuleert alleen al.

"Ik denk dat de (co)piloot het heeft gedaan. Kijk maar! Hier is een foto!"

Piloot zat al 30 jaar in het vak. De copiloot had ook al redelijk wat uren gemaakt. Nergens wordt aangegeven dat 1 van beide ook maar iets mankeerde in media of elders. Er is letterlijk nog niks bekend en alles is mogelijk.. mankement, terrorisme, storm, etcetera. Desondanks stel je dit gelijk al op en formuleer je het dat ze het wel gedaan hebben. En daarom vind ik jou een simpele ziel.
Ik denk dat iedereen een mogelijk scenario anders verwoordt, koffiegast.

Respect the differences

pi_137588494
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

[Lambiekje-mode]
Reptilians die een antiradar-cloak om het vliegtuig hangen, ontvoeren, Chinezen klonen en infecteren en terug in de samenleving plaatsen.
[/Lambiekje-mode]

pi_137588507
@Koffiegast:

Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder.
Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen.

Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur
  maandag 10 maart 2014 @ 18:35:11 #39
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137588560
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

quote:
According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
http://au.ibtimes.com/art(...)min.htm#.Ux33p_m1ZBM
pi_137588579
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef Draailamp het volgende:
@Koffiegast:

Excuses als het zo is overgekomen. Die foto had niet betrekking op de zin daar onder.
Bij nader inzien begrijp ik je reactie volkomen.

Ik denk aan de piloten omdat het mij erg lastig lijkt om als terroristen (anno 2014) 200 plus passagiers te overmeesteren, bemanningspersoneel en de toegangsdeur
Bijna iedereen lag te slapen. Met 4 man kan je het personeel achterin makkelijk aan en loop je zo rustig naar de cockpit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_137588580
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven.
pi_137588664
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van ene op andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut). Hoogstwaarschijnlijk is het vliegtuig hier ook op zo'n manier verdwenen, aangezien er nog niks is boven komen drijven.
Het verschil is dat de AF-vlucht verdween in open oceaan, met waterdieptes van 4-4.5 km, breuken, ondergrondse canyons.

De zee tussen Maleisie en Vietnam/Cambodja is ondiep, Noordzee, en modderig van de delta's die erin uitmonden. Alles wat afwijkt is van het vliegtuig, op de geteste oliesporen en "deur" die geen deur bleek na.

bekijk de foto's in de OP van de zeebodem.

Dat scenario zou kunnen als ie bij Andaman of vrij oostelijk in de Chinese Zee zou zijn.

Bovendien verklaart het niet de U-turn.

maandag 10 maart 2014 @ 18:42:30 #43
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137588814
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik meen te herinneren is dat de AF vlucht ook van het ene op het andere moment van de radar verdween. Dit leek te komen doordat zo'n radar een minuut of 2 nodig heeft om een vol rondje te maken, en in die tussentijd ging het vliegtuig met volle snelheid loodrecht de zee in (van cruisehoogte in het water binnen een minuut).
Mooi verhaal, maar AF447 vloog al een tijdje buiten radarbereik.
pi_137588984
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien verklaart het niet de U-turn.
Dat lijkt toch heel erg op een bewuste actie.
Of gebeurd dit ook bij een explosie bv?
Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
pi_137589014
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:46 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Als er iets gebeurd zou zijn en je wilt terug vliegen dan zul je als ervaren captain toch ook alarm te slaan nl?
Uiteraard of je moet niet de tijd hebben gehad om alarm te slaan (of het niet hebben gewild).
pi_137589015
quote:

[..]

Kan ook een technisch defect zijn geweest.
pi_137589052
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:47 schreef Nemephis het volgende:
Kan ook een technisch defect zijn geweest.
Maar is er dan maar 1 manier waarop je alarm kan slaan?
pi_137589092
quote:

[..]

De copiloot snijdt de communicatie af, de kapers overmeesteren de piloot en het vliegtuig maakt een U-turn is een mogelijkheid. Wat er daarna gebeurt is een groot raadsel.

Dat stukje zee waar hij die turn maakte lijkt me wel op de millimeter doorzocht. Hell, daar kan je nog freeduiken als je een beetje getraind bent...

Het lijkt me fysiek onmogelijk om een in de lucht ge-explodeerd vliegtuig niet terug te vinden in een zee van 50 meter diep. Onmogelijk ALLE stukjes kunnen naar de bodem zakken en dingen die "inslaan" kunnen ook terugbouncen en beginnen te drijven...

pi_137589177
Waarom zou een terrorist ervoor kiezen om in de zee te crashen?
Dan vlieg je toch door naar land en maakt daar nog honderden doden?

Daarom denk ik op een technisch probleem of een piloot die het niet meer zag zitten.
Vliegervaring etc maakt daarbij niks uit.
Je kan niet in iemands hoofd kijken.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:52:25 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137589208
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
According to radar data posted on several aviation Web sites, they suggested a steep and sudden descent of the plane before contact was lost. There were no reports of a distress signal coming from the pilots.
maar dan weten ze toch ook waar ze moeten zoeken? :?
blijkbaar niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')