Waarom is dit in godsnaam relevant?quote:
Dat is uit de letterlijke press release van Malaysia Airlines: http://www.airlinereporte(...)light-mh370-missing/quote:
Dan is het extra zielugquote:
Om een of ander reden is het altijd erger als een kind sterft.. waarom zou ik niet weten.. ik vind het sowieso erg.. kind of nietquote:
Oh ja daar staat het nu ook, ik zag het in wat tweets.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:54 schreef arjan1112 het volgende:
De volkskrant had het van de facebook van ze gehaald
Nou en.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:57 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zijn baby's het zegt verder niks over hoeveel kinderen er aan boord zijn, kunnen er ook 100 zijn
Lost!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:59 schreef Recce het volgende:
Ik heb even met flightradar24 teruggekeken. Vlucht mas370 lijkt om 17:20 UTC te verdwijnen boven de golf van Thailand. De hoogte gaat plotseling van 35000 voet naar 0 en de track van 25 graden naar 40. Nou verdwijnen vliegtuigen wel vaker van flightradar24 door slechte ontvangst etc., maar dit lijkt me wel verdacht.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:58 schreef DrDentz het volgende:
Zijn er Nederlanders bij betrokken?
Zo nee -> niet relevant.
Geil.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:59 schreef Recce het volgende:
Ik heb even met flightradar24 teruggekeken. Vlucht mas370 lijkt om 17:20 UTC te verdwijnen boven de golf van Thailand. De hoogte gaat plotseling van 35000 voet naar 0 en de track van 25 graden naar 40. Nou verdwijnen vliegtuigen wel vaker van flightradar24 door slechte ontvangst etc., maar dit lijkt me wel verdacht.
Je zou het serieus niet weten?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:55 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Om een of ander reden is het altijd erger als een kind sterft.. waarom zou ik niet weten.. ik vind het sowieso erg.. kind of niet.
Per stuk net zo zeldzaam als jij bent.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Vast veel Chinezen aan boord, zijn die zeldzaam?
Waarom is dat erger volgens jou?, voor mij heeft een kind dezelfde waarde als elk ander persoon.. maar misschien komt het omdat ik geen kinderen heb dat ik het zo zie.quote:
Kinderen hebben nog niet hun onschuld verloren.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:09 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Waarom is dat erger volgens jou?, voor mij heeft een kind dezelfde waarde als elk ander persoon.. maar misschien komt het omdat ik geen kinderen heb dat ik het zo zie.
Kind: nog een heel leven voor zich (hopelijk.)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:09 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Waarom is dat erger volgens jou?, voor mij heeft een kind dezelfde waarde als elk ander persoon.. maar misschien komt het omdat ik geen kinderen heb dat ik het zo zie.
Niemand lijkt zozeer op mij als Chinezen op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Per stuk net zo zeldzaam als jij bent.
Ja dat weet ik, maar ja.. ik vind een kind van 8 even erg als iemand van 25 die midden in zijn leven zit maar goed.. societyquote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kinderen hebben nog niet hun onschuld verloren.
Ja, elk leven is even veel waard maar ze moeten altijd even vermelden dat er kinderen bij waren toch, om het net even extra erg te maken of zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Kind: nog een heel leven voor zich (hopelijk.)
70-jarige: Al een heel leven gehad.
Maar elk leven is even veel waard vind ik.
Dat ging al vrij snel mis dus. En waarschijnlijk in Maleisië zelf op het land neergestort?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:12 schreef MaxMark het volgende:
Van hier:
[ afbeelding ]
This map shows the aircraft route and last known contact.
Als je het zo bekijkt.. kun je dit hele bericht wel weg nuanceren, want in het dagelijks verkeer vallen meer slachtoffers. Maar omdat dit een vliegtuig is is het opeens een ramp, ofzo. We moeten toch godverredomme wat te posten hebben!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:17 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ja.. ik vind een kind van 8 even erg als iemand van 25 die midden in zijn leven zit maar goed.. society..
[..]
Ja, elk leven is even veel waard maar ze moeten altijd even vermelden dat er kinderen bij waren toch, om het net even extra erg te maken of zo.
Flightradar24 volgt hem nog tot halverwege de golf van Thailand.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ging al vrij snel mis dus. En waarschijnlijk in Maleisië zelf op het land neergestort?
Volgens de berekeningen met hoeveel liter erin zit ja... als er ergens brandstof lekt dan is dat geen 7 uur meerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
CNN heeft nu een woordvoerder aan de telefoon; op het moment dat ze het contact kwijt raakten had het vliegtuig nog voor 7 uur brandstof, waar het vliegtuig is weet ie niet
Laten we dit maar weg halenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt.. kun je dit hele bericht wel weg nuanceren, want in het dagelijks verkeer vallen meer slachtoffers. Maar omdat dit een vliegtuig is is het opeens een ramp, ofzo. We moeten toch godverredomme wat te posten hebben!
Heb je daar een map van?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Flightradar24 volgt hem nog tot halverwege de golf van Thailand.
Die had ik ook al gevonden, maar dat is geen kaart.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:28 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.flightradar24.com/data/flights/mh370/
Als je op die vlucht klikt wordt krijg je de kaart met vlucht. Of bedoel je dat niet?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Die had ik ook al gevonden, maar dat is geen kaart.
Op die vlucht van vandaag kan je niet klikken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:30 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als je op die vlucht klikt wordt krijg je de kaart met vlucht. Of bedoel je dat niet?
Post die url eens?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:30 schreef Recce het volgende:
Hier een poging tot het maken van een kaart:
[ afbeelding ]
Nee, bestaat al een tijdje. Je bedoelt de 787 denk ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:33 schreef LuckyLuQ het volgende:
Is zo'n 777 niet dat nieuwe hypermoderne toestel?
Nee, de 777 is al in gebruik sinds 1995, je bent in de war met de 787 Dreamliner.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:33 schreef LuckyLuQ het volgende:
Is zo'n 777 niet dat nieuwe hypermoderne toestel?
zomaar ineens foetsie!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:35 schreef Recce het volgende:
[..]
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Heb het promotiefilmpje van Boeing wat ik onlangs tegenkwam nog eens opgezocht en ik bleek in de war te zijn met de 777x.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:36 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nee, bestaat al een tijdje. Je bedoelt de 787 denk ik.
Thanks, staat in de OP.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:35 schreef Recce het volgende:
[..]
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Ze hadden al een paar uur in Beijing moeten zijn dus dit zal wel niet goed zitten..quote:9:33 am
CCTV said 160 Chinese nationals were onboard the flight, according to microblogging website Weibo.
Chinese state TV also reported there had not been any reports received yet about any aircraft crashed in Chinese waters.
Boeing said it was aware of reports that the Malaysia Airlines plane was missing and was monitoring the situation but had no further comment.
9:17 am
Radar contact with the flight was lost in airspace controlled by Vietnam in the early hours of Saturday morning.
The aircraft did not enter airspace controlled by China and did not make contact with Chinese controllers.
Het is dit type toestel:quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:33 schreef LuckyLuQ het volgende:
Is zo'n 777 niet dat nieuwe hypermoderne toestel?
Dat was lang waar, maar vorig jaar is een 777 van Asiana in San Francisco slecht neergekomen tijdens de landing waarbij drie doden vielen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is dit type toestel:
[ afbeelding ]
Mocht ie neergestort zijn dan zou dat het eerste fatale ongeluk met een 777 zijn.
Dat zegt al genoeg eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:49 schreef remlof het volgende:
Our team is currently calling the next-of-kin of passengers and crew.
Ik zou een topic openen in BNW.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:00 schreef DeParo het volgende:
Zou me niet verbazen als dit een bomaanslag is, eerst die aanslag op dat station, nu op een vliegtuig. Deze terroristen pakken niet de meest zichtbare plekken maar plaatsen waar alsnog veel Chinezen komen.
Eerst maar eens afwachten wat er echt aan de hand is. Toch?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Want in China komen geen terroristische aanslagen voor?
Dan hadden ze beter kunnen wachten met de aanslag totdat ze boven China vlogen. Niet boven de zee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:00 schreef DeParo het volgende:
Zou me niet verbazen als dit een bomaanslag is, eerst die aanslag op dat station, nu op een vliegtuig. Deze terroristen pakken niet de meest zichtbare plekken maar plaatsen waar alsnog veel Chinezen komen.
http://www.chinadaily.com(...)content_17332105.htmquote:9:55 am
The passengers were of 13 different nationalities. Malaysia Airlines is currently working with the authorities who have activated their Search and Rescue team to locate the aircraft. The airliner is currently calling the next-of-kin of passengers and crew.
9:45 am
China is helping locate a Malaysia Airlines aircraft which has gone missing on a flight from Kuala Lumpur to Beijing, Chinese state television said on one of its official microblog.
9:40 am
The jet was carrying about 7.5 hours of fuel and would likely have run out of fuel, Malaysia Airlines Vice President of Operations Control Fuad Sharuji told CNN.
Dit. Het neerstorten lijkt me veel logischer dan een aanslag. Neemt niet weg dat het ontzettend erg is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter kunnen wachten met de aanslag totdat ze boven China vlogen. Niet boven de zee.
Aangezien het een Dreamliner betreft, een spliksplinternieuw model van Boeing, zou ik eerder uitgaan van een technisch defect. Die machines hebben al eerder met techinsche problemen verplicht aan de grond gestaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Want in China komen geen terroristische aanslagen voor?
Dat bovenal...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:12 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
. Neemt niet weg dat het ontzettend erg is.
Het zou me eigenlijk wel verbazen. Vliegtuig crashes zijn geen ongewoon iets, terwijl aanslagen in vliegtuigen dat wel zijn. op dit moment is het aannemelijker dat het een crash is dan een aanslag.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:00 schreef DeParo het volgende:
Zou me niet verbazen als dit een bomaanslag is, eerst die aanslag op dat station, nu op een vliegtuig. Deze terroristen pakken niet de meest zichtbare plekken maar plaatsen waar alsnog veel Chinezen komen.
Het is geen 787 Dreamliner, het is een 777, daar wordt al 19 jaar mee gevlogen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:19 schreef Nemephis het volgende:
Aangezien het een Dreamliner betreft, een spliksplinternieuw model van Boeing
Je hebt gelijk, ik heb me vergist.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is geen 787 Dreamliner, het is een 777, daar wordt al 19 jaar mee gevlogen.
Een klein technisch probleem is een ding, op het moment dat de zowel de motoren, transponder, radiocontact enzovoorts uitvallen hebben we het niet over een kleine storing en zal (veilig)landen op het water erg lastig worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
http://malaysiandigest.co(...)-flight-missing.htmlquote:MH3709:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.
As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.
More updates to come.
Ik kijk CNN, die is nog niet met dit bericht gekomen..quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:44 schreef Intellectueel het volgende:
Laten we hopen dat deze berichten kloppen:
[..]
http://malaysiandigest.co(...)-flight-missing.html
Op CNN werd net gemeld door een medewerker van de airline dat dit niet waar is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:44 schreef Intellectueel het volgende:
Laten we hopen dat deze berichten kloppen:
[..]
http://malaysiandigest.co(...)-flight-missing.html
Heb ik net even gemist. Over 15 minuten persconferentie.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Op CNN werd net gemeld door een medewerker van de airline dat dit niet waar is.
Eigenlijk is zo'n vliegtuig niet meer dan een aluminium buis met motoren van een paar duizend PK eraan geschroefd, en op het water klappen is alsof je op beton klapt, cru gezegd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
Zo ken ik ook een filmpje van een 737 (geloof ik) die ergens voor de kust van Afrika crashed. Noodlanding op het water, vliegtuig glijdt weg en het is ineen een slappe keukenrol die uit elkaar springt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:51 schreef Zone45 het volgende:
De enigste die dat ooit gelukt is voor zover ik weet in een stuk is die op de Hudson een paar jaar terug.
CNN is sowieso nier meer wat het geweest is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:49 schreef Trebo het volgende:
Jezus Christus.. CNN..een gast werd gewoon onderbroken voor de reclame
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Eigenlijk is zo'n vliegtuig niet meer dan een aluminium buis met motoren van een paar duizend PK eraan geschroefd, en op het water klappen is alsof je op beton klapt, cru gezegd.
Meer hoef ik zeker niet toe te lichten?..
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
Je vliegt zeker niet vaak, hè?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Klopt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef static het volgende:
[..]
CNN is sowieso nier meer wat het geweest is.
die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Vaak genoeg. Kan de instructievideo wel dromen, maar of het totaal geen nut heeft of een klein beetje nut.... geen idee.quote:
En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:51 schreef Zone45 het volgende:
De enigste die dat ooit gelukt is voor zover ik weet in een stuk is die op de Hudson een paar jaar terug.
Duidelijkquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.
Vliegtuigen zijn in principe er ook op gebouwd dat ze altijd nog kunnen zweefvliegen naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Landen midden in oceaan zal dus ook niet zo snel van toepassing zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.
En vervolgens sterf je alsnog door onderkoeling of verdrinking.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:16 schreef Nemephis het volgende:
Als een vliegtuig langzaam genoeg vliegt en onder precies de juiste hoek op het water landt, dan kan je het overleven. Maar die kans is net zo groot als dat je in een neerstortend vliegtuig zit: minimaal..
(er is trouwens een film over zo'n onderwerp )
(( deze crash wordt mede mogelijk gemaakt door IMDB.com ))
Wellicht nog genoeg om je heen om je val te breken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Eigenlijk is zo'n vliegtuig niet meer dan een aluminium buis met motoren van een paar duizend PK eraan geschroefd, en op het water klappen is alsof je op beton klapt, cru gezegd.
Meer hoef ik zeker niet toe te lichten?..
Ligt er aan of dat haalbaar is met de bom die je weet mee te smokkelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter kunnen wachten met de aanslag totdat ze boven China vlogen. Niet boven de zee.
Speculeren!!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:09 schreef Trebo het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat er echt aan de hand is. Toch?
quote:11:20 am
A Vietnamese official of search and rescue said signal of the missing Malaysia Airlines plane has been detected, local media reported.
The official told local VNExpress that signal of the plane with 227 passengers and 12 crew members on board has been detected at some 120 nautical miles southwest of Vietnam's southernmost Ca Mau province.
..post dan ook een link...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef DeParo het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig ook eerder betrokken is geweest bij een ongeluk, wellicht dat dat niet is hersteld en dat een stuk is afgevlogen, waarna het vliegtuig in stukken uiteen gevallen is bijvoorbeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370quote:
Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:35 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Wat zijn nu dan nog de opties? kaping?
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
Wikipedia is er snel bij in ieder geval.
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..quote:A taxiing Malaysia Airlines Boeing 777 passenger plane (9M-MRO), flight MH389, contaced the tail of a China Eastern Airlines A340 plane, B-6050, waiting on the taxiway at Pudong International Airport.No one was injured.
The tip of the wing of the Malaysia Airlines Boeing 777 was broken off and hung on the tail of the China Eastern Airbus 340-600, according to pictures posted by passengers on the Internet.
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.
Ze hebben het signaal gelokaliseerd dat is wat anders waarschijnlijk zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt
[..]
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
Daarom hadden ze zo ontzettend veel moeite met dat Air France toestel dat midden in de oceaan was neergestort.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:39 schreef Zone45 het volgende:
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
http://www.breakingnews.com/quote:Malaysia Airlines breaks down nationality of passengers on missing flight: 153 from China, 38 from Malaysia, 12 from Indonesia, 7 from Australia, 3 from France, 4 from US, 2 from New Zealand, 2 from Ukraine, 2 from Canada, 1 from Russia, 1 from Taiwan, 1 from Italy, 1 from Austria Netherlands, 1 from Netherlands
bronnen: Examiner en GlobalTimes Chinaquote:Two planes collide on airport tarmac
Global Times | August 10, 2012 00:30
By Duan Wuning
Two airplanes collided Thursday afternoon on the tarmac at Shanghai Pudong International Airport, slightly damaging both aircraft, civil aviation authorities said.
A China Eastern Airlines plane was waiting to take off at 4:28 pm when taxiing Malaysia Airlines plane clipped its tail. The cause of the incident remains unclear.
One wing of the Malaysia Airlines plane was damaged along with the tail of the China Eastern Airlines plane. No injuries were reported.
The flights involved were China Eastern Airlines flight MU 583 to Los Angeles and Malaysia Airlines flight MH 389 to Kuala Lumpur.
Passengers on the China Eastern flight were transferred to another flight.
A press officer with Eastern Regional Administration of Civil Aviation Administration of China said that the administration is investigating the accident.
The accident didn't affect airport operations, according to the municipal government.
Als er plotseling een technisch mankement was waardoor het toestel richting Aarde ging dan hadden de piloten hun handen vol.. hoeft niet per se een bom te zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.
En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Inderdaad, nogal vergezocht, beide theorieën
Klopt, maar je moet er ook niet vanuit gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
Omdat de zee nog veel groter is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:06 schreef breaky het volgende:
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?quote:
Ligt er aan wat er gebeurd, bij een ontploffing bijvoorbeeld kunnen dergelijke systemen worden uitgeschakeld, verder kan niet elke beweging worden doorgestuurd naar een vliegveld, zou ook vreemd zijn want in de lucht is een vliegtuig de hele tijd in beweging dus bij elke beweging zouden ze op de grond gek worden. Hoe dan ook alles wordt wel opgeslagen in de zwarte doos die bij een crash noodsignalen uitzendt dus wat dat betreft hebben ze iets om te zoeken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:33 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:45 schreef DeParo het volgende:
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
Dat ongeluk met Asiana vorige zomer was zelfs het eerste dodelijke ongeval ooit met een triple seven. Althans, dat werd destijds vaak bericht.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:24 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb me vergist.
Helaas want dan heb je het over een bewezen betrouwbaar toestel..
Die Asiana vorig jaar was ook een 777. Dit is wel het eerste ongeluk midair met de 777.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 08:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hart van Nederland kan er nu ook een item aan wijden vanavond. [ afbeelding ]
Het zou om het eerste (grote) dodelijk ongeluk gaan van de 777 sinds zijn introductie in 1995.
Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:06 schreef Leatherface het volgende:
Malaysia Airlines had nochtans een goed safety record. Ruim dertig jaar geen dodelijke ongelukken meer gebeurd, zover mij bekend is.
Yep. Ik heb er zelf goede ervaringen mee (alhoewel dat natuurlijk niks zegt in deze kwestie)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.
Yep.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al heb je 37 sterren, een ongeluk kan altijd gebeuren
Air France vergeten?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Nee? Daarom zei ik ook driekwart.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem, alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:18 schreef Ener-G het volgende:
De vraag blijft waarom het contact ineens wegviel, als alle motoren uitvallen op kruishoogte zeilt het vliegtuig nog een half uur tot 40 minuten door voordat het op zeeniveau is. Zelfs al zou het loodrecht naar beneden komen was er nog ruim tijd om een signaal uit te zenden..
Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:20 schreef QBay het volgende:
[..]
Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.
True, maar communicatie valt dan wel weg?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.
Weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet hoeveel losse systemen er in een vliegtuig zitten met hun eigen stroomvoorzieningen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:22 schreef QBay het volgende:
[..]
True, maar communicatie valt dan wel weg?
Daar had Newton dan flink ongelijk in. Vooral aangezien zijn eigen modellen gebruikt worden om bijna wekelijks het tegendeel te bewijzen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Mwah. In Air Crash Investigation zie je vaak genoeg dat door een fout van de piloten (bv. checklist niet afwerken voor take-off) dat ze op een bepaalde hoogte problemen krijgen, dt niet goed oppakken en 2 minuten later richting de grond gaan, en 5 minuten later is iedereen doodquote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.
En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Hudson. Maar die hadden nog enig contact met de toren.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
Omdat er een kans is, een kleine kans, dat je zo'n crash overleeft.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Jup. En als die vervolgens heel diep ligt moet je ook nog een onderzeeër gaan zoeken die dit aankan...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 02:57 schreef Woods het volgende:
Als hij in zee gevallen is veel succes met zoeken, alhoewel ze het signaal van de blackbox nog kunnen proberen op te vangen.
Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Je hoeft niet bang te zijn hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:28 schreef static het volgende:
[..]
Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.
Vanaf vandaag storten ze allemaal uit de lucht. Year 2014 bug.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Nee hoor, vlieg meerdere malen per jaar en als ik neerstort boeit me dat geen fuck, mooi leven gehad, puur interesse.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?
De 300 is iets nieuwer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
quote:In januari 2014 waren er 458 toestellen geleverd, daarnaast staan er nog 263 bestellingen.
Kijk, dank je.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:
[..]
De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:36 schreef asco het volgende:
[..]
Kijk, dank je.
Is AMS - NY 747 heen 777 terug.
Dan zal het wel de ER zijn, want KLM heeft alleen maar ER's.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:42 schreef bambino het volgende:
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.
Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:
[..]
De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gestort-in-zee.dhtml
"Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee"
[...]
vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.
[..]
Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?
CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
Dat weet je nietquote:
Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:41 schreef Ole het volgende:
[..]
vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.
Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef remlof het volgende:
Het lijkt allemaal toch wel heel veel op Lost, behalve dat het niet boven de Pacific was.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Boeing_777
Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland benquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.
Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland ben
Herkenbaar. Het blijft toch een aparte ervaring, elke keer weer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.
Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg.
Inmiddels is die bevestiging weer ingetrokken volgens mij. Nu wordt gezegd 'vrijwel zeker' of zoiets in die trantquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.
Maar het ging me om het nieuwsbericht waarin wordt bevestigd dat het vliegtuig inderdaad neergestort zou zijn. Maar op basis waarvan dat wordt bevestigd ontbreekt vervolgens in het bericht.
[..]
Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken.![]()
Leuk je gekend te hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.
Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg.
Als je net als Air France een vrije val maakt van 10km vraag ik me wat wat de meerwaarde is om signalen uit te zenden naar een vliegveld bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.
Als je je vliegtuig niet onder controle hebt, dan ga je dat eerst oplossen. ATC kan überhaupt weinig voor je doen als je met 10.000ft/min+ richting de aarde gaat.
Ik kijk dan om me heen als dat wtf momentje komt en denk dan: als ik er aan ga door een crash, dan die kutkinderen voor me dus ook, en die leuk uitziende meid...en dat oudere echtpaar en die...en die...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:
Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weer
Eerder werd gezegd dat een radar de crash van dit vliegtuig heeft gedecteerd, wel vaag, want dan hadden ze het al veel eerder geweten en toch waren ze lang bezig met een vermissing.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.
[..]
Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?
CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
Jezusquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lekker respectvol ook zo:
[ afbeelding ]
Maarja niks nieuws helaas.
Iets met geen bereik op 10-12 km hoogte. Tenzij satelliettelefoon.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
Lees dit nu allemaal pas, want lang geslapen enzo
Vraag me idd wel af hoe ze weten dat het is neergestort. Verder snap ik ook niet waarom die piloten eventueel met eigen mobiele telefoon geen melding hebben gemaakt. Stel je stort neer, en de electronica doet het niet. Dan weet je op een bepaald moment dat er geen redden meer aan is, en dan kun je toch even iemand bellen... Ik heb vaak zat gevlogen, maar ben verder geen piloot ofzo.
Is nu verder al bekend waar het wrak ligt?
De open zee even niet uitvlakkende ;-)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Iets met geen bereik op 10-12 km hoogte. Tenzij satelliettelefoon.
Mag ik je nomineren voor domste reactie in de maand maart?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
Lees dit nu allemaal pas, want lang geslapen enzo
Vraag me idd wel af hoe ze weten dat het is neergestort. Verder snap ik ook niet waarom die piloten eventueel met eigen mobiele telefoon geen melding hebben gemaakt. Stel je stort neer, en de electronica doet het niet. Dan weet je op een bepaald moment dat er geen redden meer aan is, en dan kun je toch even iemand bellen... Ik heb vaak zat gevlogen, maar ben verder geen piloot ofzo.
Is nu verder al bekend waar het wrak ligt?
Gastquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
Lees dit nu allemaal pas, want lang geslapen enzo
Vraag me idd wel af hoe ze weten dat het is neergestort. Verder snap ik ook niet waarom die piloten eventueel met eigen mobiele telefoon geen melding hebben gemaakt. Stel je stort neer, en de electronica doet het niet. Dan weet je op een bepaald moment dat er geen redden meer aan is, en dan kun je toch even iemand bellen... Ik heb vaak zat gevlogen, maar ben verder geen piloot ofzo.
Is nu verder al bekend waar het wrak ligt?
Ook dat nog inderdaad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:40 schreef WebHawk het volgende:
[..]
De open zee even niet uitvlakkende ;-)
Maar hij heeft juist toch vaak zat gevlogen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mag ik je nomineren voor domste reactie in de maand maart?
Mobiele telefoons doen het niet boven een bepaalde hoogte (ga maar uit van max 20 verdiepingen) en op zee hebben ze bijzonder weinig masten staan...
Dan nomineer ik deze:quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Mag ik je nomineren voor domste reactie in de maand maart?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:18 schreef Speculant. het volgende:
Vliegtuigen zijn in principe er ook op gebouwd dat ze altijd nog kunnen zweefvliegen naar het dichtstbijzijnde vliegveld.
Hoeveel fotos hebben ze al niet van die man en vrouw genomen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lekker respectvol ook zo:
[ afbeelding ]
Maarja niks nieuws helaas.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lekker respectvol ook zo:
[ afbeelding ]
Maarja niks nieuws helaas.
9 Europeanen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
Verschrikkelijk dat er 1 Nederlander bij betrokken is.
Misschien werd het gekaapt door homo-activisten?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan het zo zijn dat het vliegtuig gekaapt is en dat de piloten gedwongen werden de communicatie uit te zetten en dat ze het hele zooitje "gekidnapped" hebbenOf kan men communicatie forceren naar het vliegtuig toe?
Net op NG Air Crash Investigation. Bij het uitvallen van alle motoren kan een vliegtuig nog kilometers blijven "zweven" .quote:
Lol, da's absoluut geen domme post. Verbaas je er vooral over, maar een vliegtuig kan zonder motoren, mits stabiel gehouden, gewoon kilometers zweven.quote:
Inderdaad, er is tevens nog een extra "turbine" aanwezig die gebruikt kan worden wanneer een vliegtuig zonder energie/brandstof komt te zitten. Deze word dan uitgeklapt en zorgt ervoor dat het vliegtuig bestuurbaar blijft wanneer het vliegtuig "zweeft".quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:12 schreef Wolken het volgende:
[..]
Net op NG Air Crash Investigation. Bij het uitvallen van alle motoren kan een vliegtuig nog kilometers blijven "zweven" .
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:12 schreef Wolken het volgende:
[..]
Net op NG Air Crash Investigation. Bij het uitvallen van alle motoren kan een vliegtuig nog kilometers blijven "zweven" .
No shit, sherlocks.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lol, da's absoluut geen domme post. Verbaas je er vooral over, maar een vliegtuig kan zonder motoren, mits stabiel gehouden, gewoon kilometers zweven.
En het lijkt me ook wel handig dat de vleugels nog in tact zijn om te kunnen zwevenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
No shit, sherlocks.
De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
Ook datquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als ze aan het zweven waren hadden ze toch tijd om een hulpbericht uit te sturen?
Piloten (of iemand for that matter) kunnen de communicatie- en volgsystemen niet uitzetten, juist om te voorkomen dat dat geëist worden tijdens een kaping.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan het zo zijn dat het vliegtuig gekaapt is en dat de piloten gedwongen werden de communicatie uit te zetten en dat ze het hele zooitje "gekidnapped" hebbenOf kan men communicatie forceren naar het vliegtuig toe?
Wie zegt dat ze aan het zweven waren?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als ze aan het zweven waren hadden ze toch tijd om een hulpbericht uit te sturen?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:30 schreef Ole het volgende:
[..]
En het lijkt me ook wel handig dat de vleugels nog in tact zijn om te kunnen zweven![]()
Normaal gesproken vertrekt een vliegtuig dan niet eens.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
maar zaten niet op de betreffende vlucht.
Aviate, Navigate, Communicatequote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Eerst vliegen en je kist onder controle krijgen, daarna pas communiceren.
Ik bedoel dat ze helemaal niets met die vlucht te maken hadden. Ze zaten bij wijze van spreke gewoon thuis in Italië en Oostenrijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:38 schreef static het volgende:
[..]
Normaal gesproken vertrekt een vliegtuig dan niet eens.
quote:http://www.chinatimes.com/realtimenews/20140308003502-260401
The US embassy in China said: At 2:43am, the United States Air Force based in U-Tapao Royal Thai Navy Airfield had received an SOS signal from Malaysia Airlines MH370 plane. The pilot warned in the message that the plane would soon crash and they wanted to force landing. The air force has sent this important message to Malaysian authorities.
Nee, maar zo een vliegtuig kan zonder motoren op het water landen. Geen garantie tot succes, maar zo heeft de piloot van Ethiopian airline 691 50 mensen kunnen redden. Dus zo dom is die opmerking over het algemeen niet. Dat het in dit geval niet zo zijn is natuurlijk zeer waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
No shit, sherlocks.
De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
Kijk dat jij nog niet alles begrepen hebt maakt mijn post niet automatisch dom. Het is trouwens ook geen 30 km maar is afhankelijk van de hoogte. Ik meen dat de gliderratio zo'n 15-20:1 is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
No shit, sherlocks.
De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
Dat beeld is wel een beetje vertekent omdat dat vliegtuig gekaapt was en een kaper aan de stuurknuppel trok vlak voor landing. Daarmee dat het vliegtuig schuin op het water komt en gelijk aan stukken breekt. De vergelijking met dat ongeluk in NY is beter. Daar overleefde iedereen het.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:45 schreef Wolken het volgende:
[..]
Nee, maar zo een vliegtuig kan zonder motoren op het water landen. Geen garantie tot succes, maar zo heeft de piloot van Ethiopian airline 691 50 mensen kunnen redden. Dus zo dom is die opmerking over het algemeen niet. Dat het in dit geval niet zo zijn is natuurlijk zeer waarschijnlijk.
Vliegtuigen zijn simpelweg niet ontworpen met een minimale glideratio. Beweren dat ze ontworpen zijn om 1000'en kilometers te kunnen zweven is dom.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:53 schreef Speculant. het volgende:
Kijk dat jij nog niet alles begrepen hebt maakt mijn post niet automatisch dom.
Welke regel?quote:Die regel is geloof ook niet meer van toepassing
Sinds de jaren 50 wordt er al over de noordpool gevlogen.quote:Daarmee dat ze nu ook vliegen over de noordpool.
http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS/LROPSquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Vliegtuigen zijn simpelweg niet ontworpen met een minimale glideratio. Beweren dat ze ontworpen zijn om 1000'en kilometers te kunnen zweven is dom.
[..]
Welke regel?
Etops is inderdaad een standaard voor het bereik bij vliegen met 1 motor uit, maar een glide-standaard bestaat niet voor meermotorige vliegtuigen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:20 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS/LROPS
Dat gaat over vliegen op 1 motor. Een beetje constructief antwoorden zou ook wel mogen anders.
Klopt, ik dacht dat ze voor sommige vliegtuigen een sub categorie hadden in die regel. Een minimale L/D ratio wordt niet gehanteerd? Een fabrikant als Boeing/Airbus zal zoiets toch wel hebben? Dat is natuurlijk wel iets anders dan een wettelijke standaard.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Etops is inderdaad een standaard voor het bereik bij vliegen met 1 motor uit, maar een glide-standaard bestaat niet voor meermotorige vliegtuigen.
Klopt, had ik wat posts boven je ook neergezet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een Chinese vriendin van mij heeft het over 2 mensen met valse paspoorten aan boord.
Ik vind die niet zo dom. Het is een feit dat vliegtuigen, mits nog in enigszins luchtwaardige staat, zonder motoren best een eindje kan zweven. Het zou voldoende moeten zijn om een poging tot een noodlanding te ondernemen, zeker op zee.quote:
1 Nederlanderquote:Sepang, 8 March 2014: The families of all passengers on board MH370 are being informed. The flight was carrying a total number of 239 passengers and crew – comprising 227 passengers (including 2 infants) and 12 crew members.
An international search and rescue mission was mobilized this morning. At this stage, our search and rescue teams from Malaysia, Singapore and Vietnam have failed to find evidence of any wreckage.
The sea mission will continue while the air mission will recommence at daylight.
For the passenger manifest of MH370, click here.
The passengers are of 14 different nationalities. All crew on-board are Malaysians.
The below table shows the latest number of passengers and their nationalities:-
Nationality
Total
China/Taiwan
153 including infant/1
Malaysia
38
India
5
Indonesia
7
Australia
6
France
4
USA
3 including infant
New Zealand
2
Ukraine
2
Canada
2
Russian
1
Italy
1
Netherlands
1
Austrian
1
Uiteraard is l/d ratio belangrijk, maar dat is vooral vanuit economisch oogpunt, niet om een bepaalde glide-ratio te garanderen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:37 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht dat ze voor sommige vliegtuigen een sub categorie hadden in die regel. Een minimale L/D ratio wordt niet gehanteerd? Een fabrikant als Boeing/Airbus zal zoiets toch wel hebben? Dat is natuurlijk wel iets anders dan een wettelijke standaard.
We weten natuurlijk nog niet of er wel of geen ACARS-berichten beschikbaar zijn (bij af447 zullen die ook niet op de eerste dag al publiek gemaakt zijn). Op pprune heb ik wel gelezen dat ook de acars-berichten op hetzelfde moment stopten, maar of dat waar is?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat ik het vreemdste vind is dat hij in 1 klap weg is, bij die Airfrance KLM een paar jaar geleden was er nog een stroom aan foutmeldingen ontvangen op een grondstation.
Tja, als je geen tijd / capaciteit hebt om te melden wordt het lastig. Die AF kist is ook een tijdje aan het vallen geweest, maar daar waren de piloten druk aan het vechten om de kist weer te stabiliseren. Die hebben dus ook geen calls gemaakt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat ik het vreemdste vind is dat hij in 1 klap weg is, bij die Airfrance KLM een paar jaar geleden was er nog een stroom aan foutmeldingen ontvangen op een grondstation. In dit geval lijkt het wel of het vliegtuig in 1 klap is opgelost in het niets, dat heb ik niet vaak gehoord. Voordat je van 10 km beneden bent verstrijkt er toch zeker een minuut, en dat is meer dan genoeg tijd om info uit te zenden met je baken. Ook het feit dat er overal accu's inzitten en noodstroom aanwezig is en normaliter niet alles in 1 klap uitvalt is heel vreemd.
Maar wat heeft het voor nut om een vliegtuig boven volle zee compleet op te blazen? Daar is toch geen eer aan te behalen?
Het is dus eigenlijk vrij gemakkelijk om te reizen met een gestolen paspoort.quote:No Italian was on board a missing Malaysia Airlines 777, the Rome Foreign Ministry said on Saturday, despite an Italian citizen being included on the passenger list.The passenger list provided by the company includes Luigi Maraldi, 37, an Italian citizen. Newspaper Corriere Della Sera reported that Maraldi's passport was stolen in Thailand last August.The Italian Interior Ministry was unable to immediately comment on the report.
Austrian Foreign Ministry says Austrain citizen reported to be on the flight is safe. The passport was stolen.
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:00 schreef OEM het volgende:
Foto van de gevonden oliesporen (nbcnews)
[ afbeelding ]
Kan ook zijn dat die olie lekte toen ze daarboven vlogenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?
Van AF447 werd het staartstuk teruggevonden, maar dat bleef drijven want gemaakt van composiet materialen (carbon). Als ik het me goed herinner duurde het daar veel langer voordat er andere sporen/baggage gevonden werden in zee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established.
Zinkt dus toch sneller dan ik dacht dan…quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Van AF447 werd het staartstuk teruggevonden, maar dat bleef drijven want gemaakt van composiet materialen (carbon). Als ik het me goed herinner duurde het daar veel langer voordat er andere sporen/baggage gevonden werden in zee.
Het staartstuk van de 777 is volgens mij gewoon van aluminium, dus zal mee gezonken zijn.
Als dat zou zijn gebeurt zie je denk ik niet zo'n duidelijk brandstof-spoor in de zee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar wat heeft het voor nut om een vliegtuig boven volle zee compleet op te blazen?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan het zo zijn dat het vliegtuig gekaapt is en dat de piloten gedwongen werden de communicatie uit te zetten en dat ze het hele zooitje "gekidnapped" hebbenOf kan men communicatie forceren naar het vliegtuig toe?
Zo'n vliegtuig is vrij groot met waarschijnlijk meerdere tanks. Het is bij zo'n vliegtuig niet noodzakelijk dat de hele vliegtuig hoeft te ontploffen om neer te storten; haal de vleugels weg of breek het in 2en of misschien zelfs minder dan dat is voldoende.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:26 schreef static het volgende:
[..]
Als dat zou zijn gebeurt zie je denk ik niet zo'n duidelijk brandstof-spoor in de zee.
Komt vaker voor dan je denktquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
Je hebt radars, maar het is onduidelijk hoever het bereik van de radars aldaar waren en hun kwaliteit om de vliegtuig te detecteren/volgen.quote:
Zouden het dan geen westers uitziende terroristen moeten zijn?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
Het zal me niets verbazen dat elders men daar niet zoveel kennis overheeft. Dat gezegd te hebben, er zijn genoeg mensen die chinees ogen, of donkere huidskleur hebben, indiaan zijn, maar europese namen hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zouden het dan geen westers uitziende terroristen moeten zijn?Aangezien het om een Italiaans en Oostenrijks paspoort gaat?
Je kan moeilijk Heinrich Wagner heten en eruit zien als een Chinees en geen woord Duits spreken? Of ben ik nou heel naïef over de controle daarop.
Dat zou nummer 3 zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:59 schreef DeParo het volgende:
Vreemd, Australie heeft bekend gemaakt dat een van hun landgenoten op de lijst gewoon in Australie zit, zijn paspoort was een tijdje terug gestolen.
Straks blijkt nog dat zelfs het vliegtuig gestolen is en er nooit passagiers aan boord hebben gezeten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:59 schreef DeParo het volgende:
Vreemd, Australie heeft bekend gemaakt dat een van hun landgenoten op de lijst gewoon in Australie zit, zijn paspoort was een tijdje terug gestolen.
Ik lees al berichten dat het sea sawdust zou zijnquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig
Heb het over de automatische systemen, die gaan (naar mijn weten) bij ernstige storingen direct uitzenden. Als je vliegtuig uit de lucht lazert dan lijkt mij dat ernstig genoegquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tja, als je geen tijd / capaciteit hebt om te melden wordt het lastig. Die AF kist is ook een tijdje aan het vallen geweest, maar daar waren de piloten druk aan het vechten om de kist weer te stabiliseren. Die hebben dus ook geen calls gemaakt.
ACARS heeft toen wel melding gemaakt van een probleem met het pitot-statisch systeem, meer ook niet. Wie weet is dat nu ook gebeurd, maar is er nog niks aan de crash gelinked. Zou ook te vroeg zijn.
En wat denk je van lijken? Die blijven wel even drijven zeg maar.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?
Even van wiki:quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb het over de automatische systemen, die gaan (naar mijn weten) bij ernstige storingen direct uitzenden. Als je vliegtuig uit de lucht lazert dan lijkt mij dat ernstig genoegHoeven geen duizenden meldingen te zijn, maar een of meerdere is wel logisch. Bij die AF crash was dat dezelfde dag al bekend toch dat er meldingen waren ontvangen?
Daar was inderdaad wel het een en ander aan af te leiden, maar het is niet zo dat een vliegtuig standaard waarschuwing heeft als het bijvoorbeeld uit de lucht valt.quote:Among the ACARS transmissions in the first minute is one message that indicates a fault in the pitot-static system (code 34111506).[34][37] Bruno Sinatti, president of Alter, Air France's third-biggest pilots' union, stated that "Piloting becomes very difficult, near impossible, without reliable speed data."[38] The twelve warning messages with the same time code indicate that the autopilot and auto-thrust system had disengaged, that the TCAS was in fault mode, and flight mode went from 'normal law' to 'alternate law.'[39][40] The 02:10 transmission contained a set of coordinates which indicated that the aircraft was at 2°59′N 30°35′W.[Note 3]
The remainder of the messages occurred from 02:11 UTC to 02:14 UTC, containing a fault message for an Air Data Inertial Reference Unit (ADIRU) and the Integrated Standby Instrument System (ISIS).[40][41] At 02:12 UTC, a warning message NAV ADR DISAGREE indicated that there was a disagreement between the three independent air data systems.[Note 4] At 02:13 UTC, a fault message for the flight management guidance and envelope computer was sent.[42] One of the two final messages transmitted at 02:14 UTC was a warning referring to the air data reference system, the other ADVISORY (Code 213100206) was a "cabin vertical speed warning", indicating that the aircraft was descending at a high rate.[43][44][45]
Wellicht is het brandstofspoor het probleem waarbij de meetapparatuur niet correct heeft gewerkt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:26 schreef static het volgende:
[..]
Als dat zou zijn gebeurt zie je denk ik niet zo'n duidelijk brandstof-spoor in de zee.
Ik ken best wat Chinezen met een Nederlands paspoort hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zouden het dan geen westers uitziende terroristen moeten zijn?Aangezien het om een Italiaans en Oostenrijks paspoort gaat?
Je kan moeilijk Heinrich Wagner heten en eruit zien als een Chinees en geen woord Duits spreken? Of ben ik nou heel naïef over de controle daarop.
Geen idee hoe vaak dat voorkomt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Komt vaker voor dan je denktgestolen / vervalste / geleende paspoorten.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:43 schreef DeParo het volgende:
Het is in ieder geval vreemd genoeg voor de Amerikanen om een terreurconnectie te gaan onderzoeken met betrekking tot deze vlucht.
Doe maar dom maar nog niet zo lang geleden was er in China een ongekend grote aanslag dus dit kan best met elkaar in verband kunnen staan.quote:
Dan zou het vliegtuig neem ik maar aan niet plotseling op 10km hoogte ergens van de radar zijn gevallen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:47 schreef poemojn het volgende:
Er is geen mogelijkheid dat ze onopgemerkt door de radar naar een onbekende bestemming gevlogen zijn zeker?
Ik kom voor mijn werk zeer regelmatig in China dus weet er wel wat van. Dat zijn aanslagen die normaal gesproken in een bepaald deel van China voorkomen door (moslim)minderheden (de Uyghur).quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:49 schreef DeParo het volgende:
Doe maar dom maar nog niet zo lang geleden was er in China een ongekend grote aanslag dus dit kan best met elkaar in verband kunnen staan.
Ze gaan dus even hun NSA-database raadplegen.quote:US officials told NBC News on Saturday they are investigating terrorism concerns after two people listed as passengers on the missing Malaysia Airlines jet turned out not to be on the plane and had reported their passports stolen.
The officials said that they had found no clear link to terrorism, and that there are other criminal reasons, for example drug smuggling, that stolen passports might be used to board a plane.
But the revelations, hours after the jet disappeared over the South China Sea without sending a distress signal, significantly changed how U.S. officials looked at the disaster. U.S. officials said they were checking into passenger manifests and going back through intelligence.
NBC
Daarom was die mesaanval ook zo ontzettend vreemd.......quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:57 schreef static het volgende:
[..]
Ik kom voor mijn werk zeer regelmatig in China dus weet er wel wat van. Dat zijn aanslagen die normaal gesproken in een bepaald deel van China voorkomen door (moslim)minderheden (de Uyghur).
Het is nog niet bekend hoe dat verliep toch? Ik lees ookquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan zou het vliegtuig neem ik maar aan niet plotseling op 10km hoogte ergens van de radar zijn gevallen.
quote:Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established. http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
Klopt maar denk niet dat eem vliegtuog dat onder de radat gaat vliegen zo naar beneden komt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:06 schreef poemojn het volgende:
[..]
Het is nog niet bekend hoe dat verliep toch? Ik lees ook
[..]
In feite zijn ze de nummer 2 beste maatschappij na Singapore Airlines. Ik zou ze kiezen zonder twijfel, dat dit gebeurt met een 777 en ook nog van MH komt voor mij als donderslag bij heldere hemel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een bizarre gebeurtenis is dit. Maleisië lijkt me niet de broedplaats voor grootse terroristische aanslagen, op wat gerommel op Borneo na. Een Chinese aanslag lijkt me ook niet likely, eigenlijk. Maar dan moet er wel heel snel iets heel serieus fout zijn gegaan, als er geen enkel signaal meer is opgevangen vanaf dat toestel. Gadverdamme, naar verhaal.
Ik heb van de zomer overigens een stuk of 4 keer met Malaysian Airlines gevlogen, tot volle tevredenheid. Hoe staan ze in het algemeen bekend?
Is dat eigenlijk nog mogelijk tegenwoordig? Het enige wat ik me kan bedenken is het in je schoenen meenemen, maar bestaan er explosieven die zo sterk en compact zijn dat ze een vliegtuig op kunnen blazen en in je schoenen passen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:21 schreef Intellectueel het volgende:
Een dergelijke spectaculaire aanslag hebben de Uyghuren nooit gepleegd. Mocht dit daarom toch een terroristische aanslag zijn, dan betekent dat een shift in de tactiek van de Uyghuren. Mogelijk met hulp van de andere, meer bedreven, internationale terroristische organisaties.
Desalniettemin ga ik er toch vanuit het dat het een ongeluk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |