abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:33:07 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:28 schreef static het volgende:

[..]

Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.
helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508704
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Vanaf vandaag storten ze allemaal uit de lucht. Year 2014 bug.

Sorry voor je.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:34:42 #178
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508708
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?
Nee hoor, vlieg meerdere malen per jaar en als ik neerstort boeit me dat geen fuck, mooi leven gehad, puur interesse. :)
pi_137508722
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.

quote:
In januari 2014 waren er 458 toestellen geleverd, daarnaast staan er nog 263 bestellingen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:36:41 #180
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:

[..]

De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Kijk, dank je.
Is AMS - NY 747 heen 777 terug.
pi_137508831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:36 schreef asco het volgende:

[..]

Kijk, dank je.
Is AMS - NY 747 heen 777 terug.
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.
De ER kan 14,500 km +/- (hong kong - nyc is bijv zo'n 13-14000)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:47:03 #182
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137508902
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gestort-in-zee.dhtml

"Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee"

UPDATE "Ik kan bevestigen: het vliegtuig is neergestort en geldt niet meer als vermist", zegt luitenant-geneneraal Pham Hoai Giang, woordvoerder van de Nationale Reddingskrachten in Vietnam, aan de krant VTC News. Het toestel is volgens hem neergestort nabij het eiland Tho Chu ten zuidwesten van Ho Chi Min-stad. Maleisische en Vietnames zoek- en reddingsteams begeven zich naar de ongeluksplaats. Een eerder bericht over de crash werd door de Maleisische minister van Verkeer ontkend. Het vliegtuig met het vluchtnummer MH370 had 227 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord en verdween vannacht tussen Kuala Lumpur en Peking van de radar. Er waren geen Belgen aan boord van het toestel, bevestigt Buitenlandse Zaken in Brussel.

Uren nadat de Boeing van Malaysia Airlines zou zijn neergestort, is de oorzaak nog steeds volledig onduidelijk. "In de regio waar de machine verdween, zijn er op dat moment geen ongewone weersomstandigheden gemeld", aldus de Vietnamese adjunctverkeersminister Pham Quy Tieu. Op een persconferentie in Kuala Lumpur zei het hoofd van Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari Yahya, dat er geen enkele aanwijzing is geweest dat het toestel in nood was. De besturing was in handen van een ervaren piloot die al meer dan dertig jaar in dienst is.

De Vietnamese marine alarmeerde volgens berichten in de media vissers in het gebied om bij het lokaliseren van het wrak te helpen. Boeing stelde een expertenteam samen om bij het uitklaren van het ongeluk te helpen. Op zijn website biedt de Amerikaanse vliegtuigbouwers de families van de inzittende ook "het diepste medeleven" aan.

Voornamelijk Chinese inzittenden

De luchtverkeerscontrole in Subang verloor om 2.40 uur 's nachts het contact met het toestel. De Boeing 777, zou om 6.30 uur (rond middernacht Belgische tijd) in Peking landen maar is daar nooit aangekomen. Onder de 227 passagiers met 14 verschillende nationaliteiten zouden zich twee baby's bevinden.

Volgens de Chinese staatsmedia zouden Vietnamese autoriteiten een signaal van het vermiste vliegtuig hebben opgevangen op zo'n 220 kilometer ten zuidwesten van de meest zuidelijke kustprovincie Ca Mau, in de Chinese Zee. Maar die berichten werden later tegengesproken.

Directe familieleden van de inzittenden worden door een crisisteam ingelicht. In een verklaring heeft Malaysia Airlines gezegd dat ze in gedachten en in gebeden bij de getroffen families zijn.

Aan boord van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zaten geen Belgen. Volgens de luchtvaartmaatschappij zijn er onder de 227 passagiers 153 Chinezen. Verder komen de inzittenden uit Maleisië (38), Indonesië (12), Australië (7), Frankrijk (3), VS (4), Nieuw Zeeland (2), Oekraïne (2), Canada (2), Rusland (1), Italië (1), Taiwan (1), Oostenrijk (1) en Nederland (1).

Voor mensen die meer informatie willen hebben, heeft de maatschappij een telefoonnummer beschikbaar gesteld: +603 7884 1234.
  roze zaterdag 8 maart 2014 @ 10:50:56 #183
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137508957
Vreselijk ;(
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:23:12 #184
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137510423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:42 schreef bambino het volgende:
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.
Dan zal het wel de ER zijn, want KLM heeft alleen maar ER's.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:30:16 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137510556
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:

[..]

De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gestort-in-zee.dhtml

"Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee"

[...]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-03-2014 12:39:29 ]
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:38:52 #186
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510727
Lees dit nu allemaal pas, want lang geslapen enzo :P

Vraag me idd wel af hoe ze weten dat het is neergestort. Verder snap ik ook niet waarom die piloten eventueel met eigen mobiele telefoon geen melding hebben gemaakt. Stel je stort neer, en de electronica doet het niet. Dan weet je op een bepaald moment dat er geen redden meer aan is, en dan kun je toch even iemand bellen... Ik heb vaak zat gevlogen, maar ben verder geen piloot ofzo.

Is nu verder al bekend waar het wrak ligt?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 12:41:33 #187
22592 crew  Ole
pi_137510768
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

[..]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:45:05 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_137510827
Het lijkt allemaal toch wel heel veel op Lost, behalve dat het niet boven de Pacific was.

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Boeing_777 :')
pi_137510833
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:41 schreef Ole het volgende:

[..]

, is nergens geland,
Dat weet je niet ;) Maar de kans is marginaal ja. Zo goed als niet bestaand.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:45:17 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137510834
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:41 schreef Ole het volgende:

[..]

vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.
Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.
Maar het ging me om het nieuwsbericht waarin wordt bevestigd dat het vliegtuig inderdaad neergestort zou zijn. Maar op basis waarvan dat wordt bevestigd ontbreekt vervolgens in het bericht.

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef remlof het volgende:
Het lijkt allemaal toch wel heel veel op Lost, behalve dat het niet boven de Pacific was.

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Boeing_777 :')
Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken. :7
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:50:16 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137510931
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.
Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland ben :P
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:52:31 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137510975
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland ben :P
Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137511200
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Herkenbaar. Het blijft toch een aparte ervaring, elke keer weer.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 13:06:53 #194
22592 crew  Ole
pi_137511303
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.
Maar het ging me om het nieuwsbericht waarin wordt bevestigd dat het vliegtuig inderdaad neergestort zou zijn. Maar op basis waarvan dat wordt bevestigd ontbreekt vervolgens in het bericht.

[..]

Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken. :7
Inmiddels is die bevestiging weer ingetrokken volgens mij. Nu wordt gezegd 'vrijwel zeker' of zoiets in die trant
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137511398
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Leuk je gekend te hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 13:12:59 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137511437
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weer :D
pi_137511478
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 07:39 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.
Als je je vliegtuig niet onder controle hebt, dan ga je dat eerst oplossen. ATC kan überhaupt weinig voor je doen als je met 10.000ft/min+ richting de aarde gaat.
Als je net als Air France een vrije val maakt van 10km vraag ik me wat wat de meerwaarde is om signalen uit te zenden naar een vliegveld bijvoorbeeld.

Voor een ATC doorheeft wat er uberhaupt aan de hand is terwijl zij vaak de meetinstrumenten niet zien is het probleem al vaak opgelost.
pi_137511501
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:

Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weer :D
Ik kijk dan om me heen als dat wtf momentje komt en denk dan: als ik er aan ga door een crash, dan die kutkinderen voor me dus ook, en die leuk uitziende meid...en dat oudere echtpaar en die...en die...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137511621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

[..]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
Eerder werd gezegd dat een radar de crash van dit vliegtuig heeft gedecteerd, wel vaag, want dan hadden ze het al veel eerder geweten en toch waren ze lang bezig met een vermissing.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 13:34:41 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137511844
Nabestaande worden vanavond overgevlogen richting de rampplek (zover mogelijk)

Best bizar als je dan als nabestaande op dat moment in het vliegtuig zit denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')