abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137507648
Malaysia Airlines had nochtans een goed safety record. Ruim dertig jaar geen dodelijke ongelukken meer gebeurd, zover mij bekend is.
pi_137507677
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb me vergist.

Helaas want dan heb je het over een bewezen betrouwbaar toestel..
Dat ongeluk met Asiana vorige zomer was zelfs het eerste dodelijke ongeval ooit met een triple seven. Althans, dat werd destijds vaak bericht.
pi_137507916
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hart van Nederland kan er nu ook een item aan wijden vanavond. [ afbeelding ]

Het zou om het eerste (grote) dodelijk ongeluk gaan van de 777 sinds zijn introductie in 1995.
Die Asiana vorig jaar was ook een 777. Dit is wel het eerste ongeluk midair met de 777.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:39:05 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137507939
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:06 schreef Leatherface het volgende:
Malaysia Airlines had nochtans een goed safety record. Ruim dertig jaar geen dodelijke ongelukken meer gebeurd, zover mij bekend is.
Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137507959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.
Yep. Ik heb er zelf goede ervaringen mee (alhoewel dat natuurlijk niks zegt in deze kwestie)

Ze hebben volgens mij ook een 5-sterren beoordeling. Daarmee vallen in dezelfde categorie als Qatar Airways, Singapore Airlines, Cathay Pacific enzovoorts. Kortom, een goede reputatie.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:44:58 #156
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137507991
Al heb je 37 sterren, een ongeluk kan altijd gebeuren
pi_137507999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al heb je 37 sterren, een ongeluk kan altijd gebeuren
Yep.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:05:20 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508279
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508310
Was het trouwens een 777-200 ER of 777-200 LR?
pi_137508329
Ow, een ER zie ik nu.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:14:04 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137508416
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137508477
De vraag blijft waarom het contact ineens wegviel, als alle motoren uitvallen op kruishoogte zeilt het vliegtuig nog een half uur tot 40 minuten door voordat het op zeeniveau is. Zelfs al zou het loodrecht naar beneden komen was er nog ruim tijd om een signaal uit te zenden..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:19:29 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Nee? Daarom zei ik ook driekwart. ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:18 schreef Ener-G het volgende:
De vraag blijft waarom het contact ineens wegviel, als alle motoren uitvallen op kruishoogte zeilt het vliegtuig nog een half uur tot 40 minuten door voordat het op zeeniveau is. Zelfs al zou het loodrecht naar beneden komen was er nog ruim tijd om een signaal uit te zenden..
Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem, alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:21:28 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508521
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:20 schreef QBay het volgende:

[..]

Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.
Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508533
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.
True, maar communicatie valt dan wel weg?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:24:07 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:22 schreef QBay het volgende:

[..]

True, maar communicatie valt dan wel weg?
Weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet hoeveel losse systemen er in een vliegtuig zitten met hun eigen stroomvoorzieningen.

Ik vroeg me net ook af of het zou kunnen dat het vliegtuig nog wel een 'goede' landing heeft gemaak op het water en dat iedereen daar nu maar aan het ronddobberen is. Maar dan hadden we misschien wel al een signaal opgepikt van iemand met een mobiel natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508567
Dus niet alleen de transponder viel weg, maar het volledige communicatiesysteem?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:25:58 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137508595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Daar had Newton dan flink ongelijk in. Vooral aangezien zijn eigen modellen gebruikt worden om bijna wekelijks het tegendeel te bewijzen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:26:59 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508611
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
pi_137508631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Mwah. In Air Crash Investigation zie je vaak genoeg dat door een fout van de piloten (bv. checklist niet afwerken voor take-off) dat ze op een bepaalde hoogte problemen krijgen, dt niet goed oppakken en 2 minuten later richting de grond gaan, en 5 minuten later is iedereen dood :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
Hudson. Maar die hadden nog enig contact met de toren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Omdat er een kans is, een kleine kans, dat je zo'n crash overleeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 02:57 schreef Woods het volgende:
Als hij in zee gevallen is veel succes met zoeken, alhoewel ze het signaal van de blackbox nog kunnen proberen op te vangen.
Jup. En als die vervolgens heel diep ligt moet je ook nog een onderzeeër gaan zoeken die dit aankan...
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:28:26 #172
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137508636
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137508640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Je hoeft niet bang te zijn hoor :P Hij heeft 19 jaar goed gevlogen. Maar dit was een 777-200. Niet een -300
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:29:02 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137508644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_137508652
En een grote kans dat dit gewoon een pilot error is. Niks mis met dat vliegtuig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')