abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137506839
Kaping niet. Dan hadden ze al lang een signaal gehad.
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506840
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370

Wikipedia is er snel bij in ieder geval.
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt

quote:
A taxiing Malaysia Airlines Boeing 777 passenger plane (9M-MRO), flight MH389, contaced the tail of a China Eastern Airlines A340 plane, B-6050, waiting on the taxiway at Pudong International Airport.No one was injured.

The tip of the wing of the Malaysia Airlines Boeing 777 was broken off and hung on the tail of the China Eastern Airbus 340-600, according to pictures posted by passengers on the Internet.
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
pi_137506842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
pi_137506844
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
Ze hebben het signaal gelokaliseerd dat is wat anders waarschijnlijk zo.
pi_137506846
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-op-scheuren.dhtml

Het is dat net werd gezegd dat het geen dreamliner is anders zeer opvallend inderdaad.
pi_137506848
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt

[..]

Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571

Deze.
pi_137506849
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506850
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:39 schreef Zone45 het volgende:
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
Daarom hadden ze zo ontzettend veel moeite met dat Air France toestel dat midden in de oceaan was neergestort.
pi_137506851
quote:
Malaysia Airlines breaks down nationality of passengers on missing flight: 153 from China, 38 from Malaysia, 12 from Indonesia, 7 from Australia, 3 from France, 4 from US, 2 from New Zealand, 2 from Ukraine, 2 from Canada, 1 from Russia, 1 from Taiwan, 1 from Italy, 1 from Austria Netherlands, 1 from Netherlands
http://www.breakingnews.com/

Ook een Nederlander aan boord zoals al is gezegd.
pi_137506852
Klopt. en na 30 dagen zijn die batterijen ook leeg, en is het einde signaal.
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506854
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
pi_137506857
Kan geen foto's vinden van eerder ongeluk, wel een webpagina:

quote:
Two planes collide on airport tarmac
Global Times | August 10, 2012 00:30
By Duan Wuning



Two airplanes collided Thursday afternoon on the tarmac at Shanghai Pudong International Airport, slightly damaging both aircraft, civil aviation authorities said.


A China Eastern Airlines plane was waiting to take off at 4:28 pm when taxiing Malaysia Airlines plane clipped its tail. The cause of the incident remains unclear.

One wing of the Malaysia Airlines plane was damaged along with the tail of the China Eastern Airlines plane. No injuries were reported.

The flights involved were China Eastern Airlines flight MU 583 to Los Angeles and Malaysia Airlines flight MH 389 to Kuala Lumpur.

Passengers on the China Eastern flight were transferred to another flight.

A press officer with Eastern Regional Administration of Civil Aviation Administration of China said that the administration is investigating the accident.

The accident didn't affect airport operations, according to the municipal government.
bronnen: Examiner en GlobalTimes China
pi_137506909
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137506927
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Als er plotseling een technisch mankement was waardoor het toestel richting Aarde ging dan hadden de piloten hun handen vol.. hoeft niet per se een bom te zijn.
pi_137506928
De Vietnamese marine meldt dat een militaire radar dit vliegtuig in zee heeft zien storten ergens.
pi_137506929
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Inderdaad, nogal vergezocht, beide theorieën ;)
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137506931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:52 schreef TLC het volgende:

[..]

Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
Klopt, maar je moet er ook niet vanuit gaan.

/disclaimer: ik ben nog van het Koude Oorlog tijdperk, als je met Russen had gedreigd had ik je meteen geloofd maar bommen en terrorismes... meh..
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:06:34 #143
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137506943
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_137506957
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:06 schreef breaky het volgende:
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Omdat de zee nog veel groter is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:33:36 #145
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137506961
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Omdat de zee nog veel groter is.
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_137506971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:33 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Ligt er aan wat er gebeurd, bij een ontploffing bijvoorbeeld kunnen dergelijke systemen worden uitgeschakeld, verder kan niet elke beweging worden doorgestuurd naar een vliegveld, zou ook vreemd zijn want in de lucht is een vliegtuig de hele tijd in beweging dus bij elke beweging zouden ze op de grond gek worden. Hoe dan ook alles wordt wel opgeslagen in de zwarte doos die bij een crash noodsignalen uitzendt dus wat dat betreft hebben ze iets om te zoeken.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 maart 2014 @ 07:14:48 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137507077


verschillende civiele toestellen zouden boven de vermeende crashplek al een rondje gedraaid hebben om het toestel of de zenders ervan te lokaliseren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137507109
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:45 schreef DeParo het volgende:
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.
Als je je vliegtuig niet onder controle hebt, dan ga je dat eerst oplossen. ATC kan überhaupt weinig voor je doen als je met 10.000ft/min+ richting de aarde gaat.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 8 maart 2014 @ 08:40:49 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137507449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederlander :'(
Hart van Nederland kan er nu ook een item aan wijden vanavond. 15.gif

Het zou om het eerste (grote) dodelijk ongeluk gaan van de 777 sinds zijn introductie in 1995.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')