abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2014 @ 04:04:14 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137506728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Je vliegt zeker niet vaak, hè?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137506730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef static het volgende:

[..]

CNN is sowieso nier meer wat het geweest is.
Klopt.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 04:10:43 #103
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137506755
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137506758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 01:52 schreef static het volgende:

[..]

Waarom is dit in godsnaam relevant?
ouders kunnen een nieuwe maken, dus is het minder erg.
pi_137506759
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:04 schreef static het volgende:

[..]

Je vliegt zeker niet vaak, hè?
Vaak genoeg. Kan de instructievideo wel dromen, maar of het totaal geen nut heeft of een klein beetje nut.... geen idee.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_137506771
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:51 schreef Zone45 het volgende:
De enigste die dat ooit gelukt is voor zover ik weet in een stuk is die op de Hudson een paar jaar terug.
En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137506778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.
Duidelijk :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_137506783
Als een vliegtuig langzaam genoeg vliegt en onder precies de juiste hoek op het water landt, dan kan je het overleven. Maar die kans is net zo groot als dat je in een neerstortend vliegtuig zit: minimaal..

(er is trouwens een film over zo'n onderwerp )

(( deze crash wordt mede mogelijk gemaakt door IMDB.com ))
pi_137506791
Nederlander :'(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_137506794
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:14 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.
Vliegtuigen zijn in principe er ook op gebouwd dat ze altijd nog kunnen zweefvliegen naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Landen midden in oceaan zal dus ook niet zo snel van toepassing zijn.
pi_137506798
Die met zijn sms berichten daar mogen ze ook buitengooien...
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506803
ja dat samsung geluidje constant
pi_137506805
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:16 schreef Nemephis het volgende:
Als een vliegtuig langzaam genoeg vliegt en onder precies de juiste hoek op het water landt, dan kan je het overleven. Maar die kans is net zo groot als dat je in een neerstortend vliegtuig zit: minimaal..

(er is trouwens een film over zo'n onderwerp )

(( deze crash wordt mede mogelijk gemaakt door IMDB.com ))
En vervolgens sterf je alsnog door onderkoeling of verdrinking.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137506813
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Eigenlijk is zo'n vliegtuig niet meer dan een aluminium buis met motoren van een paar duizend PK eraan geschroefd, en op het water klappen is alsof je op beton klapt, cru gezegd.

Meer hoef ik zeker niet toe te lichten?.. :'(
Wellicht nog genoeg om je heen om je val te breken.
pi_137506817
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter kunnen wachten met de aanslag totdat ze boven China vlogen. Niet boven de zee.
Ligt er aan of dat haalbaar is met de bom die je weet mee te smokkelen.
pi_137506819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:09 schreef Trebo het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten wat er echt aan de hand is. Toch?
Speculeren!!
pi_137506822
quote:
11:20 am

A Vietnamese official of search and rescue said signal of the missing Malaysia Airlines plane has been detected, local media reported.

The official told local VNExpress that signal of the plane with 227 passengers and 12 crew members on board has been detected at some 120 nautical miles southwest of Vietnam's southernmost Ca Mau province.


[ Bericht 63% gewijzigd door Speculant. op 08-03-2014 04:38:10 ]
pi_137506823
Ik lees net dat het vliegtuig ook eerder betrokken is geweest bij een ongeluk, wellicht dat dat niet is hersteld en dat een stuk is afgevlogen, waarna het vliegtuig in stukken uiteen gevallen is bijvoorbeeld.
pi_137506824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Speculeren!!
Speculaas!

..ja spot er maar mee..
pi_137506825
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Speculaas!

..ja spot er maar mee..
Integendeel.
pi_137506826
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef DeParo het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig ook eerder betrokken is geweest bij een ongeluk, wellicht dat dat niet is hersteld en dat een stuk is afgevlogen, waarna het vliegtuig in stukken uiteen gevallen is bijvoorbeeld.
..post dan ook een link...
pi_137506828
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Integendeel.
..was meer zelfverwijt ;)
pi_137506829
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..post dan ook een link...
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370

Wikipedia is er snel bij in ieder geval.
pi_137506833
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Wat zijn nu dan nog de opties? kaping?
pi_137506836
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:35 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Wat zijn nu dan nog de opties? kaping?
Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.
pi_137506839
Kaping niet. Dan hadden ze al lang een signaal gehad.
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506840
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370

Wikipedia is er snel bij in ieder geval.
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt

quote:
A taxiing Malaysia Airlines Boeing 777 passenger plane (9M-MRO), flight MH389, contaced the tail of a China Eastern Airlines A340 plane, B-6050, waiting on the taxiway at Pudong International Airport.No one was injured.

The tip of the wing of the Malaysia Airlines Boeing 777 was broken off and hung on the tail of the China Eastern Airbus 340-600, according to pictures posted by passengers on the Internet.
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
pi_137506842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
pi_137506844
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
Ze hebben het signaal gelokaliseerd dat is wat anders waarschijnlijk zo.
pi_137506846
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-op-scheuren.dhtml

Het is dat net werd gezegd dat het geen dreamliner is anders zeer opvallend inderdaad.
pi_137506848
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt

[..]

Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571

Deze.
pi_137506849
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506850
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:39 schreef Zone45 het volgende:
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
Daarom hadden ze zo ontzettend veel moeite met dat Air France toestel dat midden in de oceaan was neergestort.
pi_137506851
quote:
Malaysia Airlines breaks down nationality of passengers on missing flight: 153 from China, 38 from Malaysia, 12 from Indonesia, 7 from Australia, 3 from France, 4 from US, 2 from New Zealand, 2 from Ukraine, 2 from Canada, 1 from Russia, 1 from Taiwan, 1 from Italy, 1 from Austria Netherlands, 1 from Netherlands
http://www.breakingnews.com/

Ook een Nederlander aan boord zoals al is gezegd.
pi_137506852
Klopt. en na 30 dagen zijn die batterijen ook leeg, en is het einde signaal.
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_137506854
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
pi_137506857
Kan geen foto's vinden van eerder ongeluk, wel een webpagina:

quote:
Two planes collide on airport tarmac
Global Times | August 10, 2012 00:30
By Duan Wuning



Two airplanes collided Thursday afternoon on the tarmac at Shanghai Pudong International Airport, slightly damaging both aircraft, civil aviation authorities said.


A China Eastern Airlines plane was waiting to take off at 4:28 pm when taxiing Malaysia Airlines plane clipped its tail. The cause of the incident remains unclear.

One wing of the Malaysia Airlines plane was damaged along with the tail of the China Eastern Airlines plane. No injuries were reported.

The flights involved were China Eastern Airlines flight MU 583 to Los Angeles and Malaysia Airlines flight MH 389 to Kuala Lumpur.

Passengers on the China Eastern flight were transferred to another flight.

A press officer with Eastern Regional Administration of Civil Aviation Administration of China said that the administration is investigating the accident.

The accident didn't affect airport operations, according to the municipal government.
bronnen: Examiner en GlobalTimes China
pi_137506909
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137506927
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Als er plotseling een technisch mankement was waardoor het toestel richting Aarde ging dan hadden de piloten hun handen vol.. hoeft niet per se een bom te zijn.
pi_137506928
De Vietnamese marine meldt dat een militaire radar dit vliegtuig in zee heeft zien storten ergens.
pi_137506929
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Inderdaad, nogal vergezocht, beide theorieën ;)
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137506931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:52 schreef TLC het volgende:

[..]

Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
Klopt, maar je moet er ook niet vanuit gaan.

/disclaimer: ik ben nog van het Koude Oorlog tijdperk, als je met Russen had gedreigd had ik je meteen geloofd maar bommen en terrorismes... meh..
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:06:34 #143
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137506943
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_137506957
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:06 schreef breaky het volgende:
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Omdat de zee nog veel groter is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 06:33:36 #145
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_137506961
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Omdat de zee nog veel groter is.
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_137506971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 06:33 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Ligt er aan wat er gebeurd, bij een ontploffing bijvoorbeeld kunnen dergelijke systemen worden uitgeschakeld, verder kan niet elke beweging worden doorgestuurd naar een vliegveld, zou ook vreemd zijn want in de lucht is een vliegtuig de hele tijd in beweging dus bij elke beweging zouden ze op de grond gek worden. Hoe dan ook alles wordt wel opgeslagen in de zwarte doos die bij een crash noodsignalen uitzendt dus wat dat betreft hebben ze iets om te zoeken.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 maart 2014 @ 07:14:48 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137507077


verschillende civiele toestellen zouden boven de vermeende crashplek al een rondje gedraaid hebben om het toestel of de zenders ervan te lokaliseren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137507109
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:45 schreef DeParo het volgende:
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.
Als je je vliegtuig niet onder controle hebt, dan ga je dat eerst oplossen. ATC kan überhaupt weinig voor je doen als je met 10.000ft/min+ richting de aarde gaat.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 8 maart 2014 @ 08:40:49 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137507449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederlander :'(
Hart van Nederland kan er nu ook een item aan wijden vanavond. 15.gif

Het zou om het eerste (grote) dodelijk ongeluk gaan van de 777 sinds zijn introductie in 1995.
pi_137507648
Malaysia Airlines had nochtans een goed safety record. Ruim dertig jaar geen dodelijke ongelukken meer gebeurd, zover mij bekend is.
pi_137507677
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb me vergist.

Helaas want dan heb je het over een bewezen betrouwbaar toestel..
Dat ongeluk met Asiana vorige zomer was zelfs het eerste dodelijke ongeval ooit met een triple seven. Althans, dat werd destijds vaak bericht.
pi_137507916
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hart van Nederland kan er nu ook een item aan wijden vanavond. [ afbeelding ]

Het zou om het eerste (grote) dodelijk ongeluk gaan van de 777 sinds zijn introductie in 1995.
Die Asiana vorig jaar was ook een 777. Dit is wel het eerste ongeluk midair met de 777.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:39:05 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137507939
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:06 schreef Leatherface het volgende:
Malaysia Airlines had nochtans een goed safety record. Ruim dertig jaar geen dodelijke ongelukken meer gebeurd, zover mij bekend is.
Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137507959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meer dan capabele carrier als je het mij vraagt.
Yep. Ik heb er zelf goede ervaringen mee (alhoewel dat natuurlijk niks zegt in deze kwestie)

Ze hebben volgens mij ook een 5-sterren beoordeling. Daarmee vallen in dezelfde categorie als Qatar Airways, Singapore Airlines, Cathay Pacific enzovoorts. Kortom, een goede reputatie.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:44:58 #156
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137507991
Al heb je 37 sterren, een ongeluk kan altijd gebeuren
pi_137507999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al heb je 37 sterren, een ongeluk kan altijd gebeuren
Yep.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:05:20 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508279
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508310
Was het trouwens een 777-200 ER of 777-200 LR?
pi_137508329
Ow, een ER zie ik nu.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:14:04 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137508416
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137508477
De vraag blijft waarom het contact ineens wegviel, als alle motoren uitvallen op kruishoogte zeilt het vliegtuig nog een half uur tot 40 minuten door voordat het op zeeniveau is. Zelfs al zou het loodrecht naar beneden komen was er nog ruim tijd om een signaal uit te zenden..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:19:29 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Nee? Daarom zei ik ook driekwart. ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:18 schreef Ener-G het volgende:
De vraag blijft waarom het contact ineens wegviel, als alle motoren uitvallen op kruishoogte zeilt het vliegtuig nog een half uur tot 40 minuten door voordat het op zeeniveau is. Zelfs al zou het loodrecht naar beneden komen was er nog ruim tijd om een signaal uit te zenden..
Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem, alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:21:28 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508521
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:20 schreef QBay het volgende:

[..]

Stroomstoring een optie? Ik kan mij voorstellen dat als er kortsluiting optreed in het centrale stroomsysteem alles uitvalt. Dat is het nadeel van nieuwe vliegtuigen: die werken alleen met computers en dus stroom.
Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508533
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een vliegtuig valt natuurlijk niet direct als een baksteen naar beneden zodra de stroom uitvalt.
True, maar communicatie valt dan wel weg?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:24:07 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:22 schreef QBay het volgende:

[..]

True, maar communicatie valt dan wel weg?
Weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet hoeveel losse systemen er in een vliegtuig zitten met hun eigen stroomvoorzieningen.

Ik vroeg me net ook af of het zou kunnen dat het vliegtuig nog wel een 'goede' landing heeft gemaak op het water en dat iedereen daar nu maar aan het ronddobberen is. Maar dan hadden we misschien wel al een signaal opgepikt van iemand met een mobiel natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508567
Dus niet alleen de transponder viel weg, maar het volledige communicatiesysteem?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:25:58 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137508595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Air France vergeten?
Newton had het nog verteld he. Alles wat op aarde naar boven gaat, moet een keer naar beneden komen. Aan de producenten en het onderhoud om dat naar beneden altijd zo plezierig mogelijk te maken.
Daar had Newton dan flink ongelijk in. Vooral aangezien zijn eigen modellen gebruikt worden om bijna wekelijks het tegendeel te bewijzen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:26:59 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508611
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
pi_137508631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.

En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Mwah. In Air Crash Investigation zie je vaak genoeg dat door een fout van de piloten (bv. checklist niet afwerken voor take-off) dat ze op een bepaalde hoogte problemen krijgen, dt niet goed oppakken en 2 minuten later richting de grond gaan, en 5 minuten later is iedereen dood :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 03:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Stel dat het een klein technisch probleem is, is er dan geen kans dat ze een succesvolle noodlanding in het water hebben kunnen maken en er misschien nog mensen gered kunnen worden? DIe instructies met de reddingsvesten zijn er immers niet voor niets.
Hudson. Maar die hadden nog enig contact met de toren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Omdat er een kans is, een kleine kans, dat je zo'n crash overleeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 02:57 schreef Woods het volgende:
Als hij in zee gevallen is veel succes met zoeken, alhoewel ze het signaal van de blackbox nog kunnen proberen op te vangen.
Jup. En als die vervolgens heel diep ligt moet je ook nog een onderzeeër gaan zoeken die dit aankan...
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:28:26 #172
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137508636
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel even slikken weer. Ik vlieg zelf redelijk veel maar driekwart van de toestellen die crashen zijn vaak van vage (vaak van armere afrikaanse landen) maatschappijen dus dat helpt het wel om deze angst wat te relativeren. Maar nu zie je toch weer dat het altijd kan gebeuren.
Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137508640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Je hoeft niet bang te zijn hoor :P Hij heeft 19 jaar goed gevlogen. Maar dit was een 777-200. Niet een -300
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:29:02 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137508644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_137508652
En een grote kans dat dit gewoon een pilot error is. Niks mis met dat vliegtuig
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:33:07 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137508693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:28 schreef static het volgende:

[..]

Vliegen blijft nog steeds de meest veilige manier van transport. Je moet gewoon niet aan dit soort denken als je vliegt - ik vlieg per jaar zo'n twee en een half keer de wereld rond, je praat jezelf wat aan op die manier.
helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137508704
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Vanaf vandaag storten ze allemaal uit de lucht. Year 2014 bug.

Sorry voor je.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:34:42 #178
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508708
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En als ik je nou zeg dat het een ouder, rammeltoestel is? Ga je dan je vlucht annuleren?
Nee hoor, vlieg meerdere malen per jaar en als ik neerstort boeit me dat geen fuck, mooi leven gehad, puur interesse. :)
pi_137508722
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.

quote:
In januari 2014 waren er 458 toestellen geleverd, daarnaast staan er nog 263 bestellingen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:36:41 #180
22565 asco
Los in deze tent
pi_137508742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:

[..]

De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Kijk, dank je.
Is AMS - NY 747 heen 777 terug.
pi_137508831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:36 schreef asco het volgende:

[..]

Kijk, dank je.
Is AMS - NY 747 heen 777 terug.
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.
De ER kan 14,500 km +/- (hong kong - nyc is bijv zo'n 13-14000)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:47:03 #182
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137508902
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gestort-in-zee.dhtml

"Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee"

UPDATE "Ik kan bevestigen: het vliegtuig is neergestort en geldt niet meer als vermist", zegt luitenant-geneneraal Pham Hoai Giang, woordvoerder van de Nationale Reddingskrachten in Vietnam, aan de krant VTC News. Het toestel is volgens hem neergestort nabij het eiland Tho Chu ten zuidwesten van Ho Chi Min-stad. Maleisische en Vietnames zoek- en reddingsteams begeven zich naar de ongeluksplaats. Een eerder bericht over de crash werd door de Maleisische minister van Verkeer ontkend. Het vliegtuig met het vluchtnummer MH370 had 227 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord en verdween vannacht tussen Kuala Lumpur en Peking van de radar. Er waren geen Belgen aan boord van het toestel, bevestigt Buitenlandse Zaken in Brussel.

Uren nadat de Boeing van Malaysia Airlines zou zijn neergestort, is de oorzaak nog steeds volledig onduidelijk. "In de regio waar de machine verdween, zijn er op dat moment geen ongewone weersomstandigheden gemeld", aldus de Vietnamese adjunctverkeersminister Pham Quy Tieu. Op een persconferentie in Kuala Lumpur zei het hoofd van Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari Yahya, dat er geen enkele aanwijzing is geweest dat het toestel in nood was. De besturing was in handen van een ervaren piloot die al meer dan dertig jaar in dienst is.

De Vietnamese marine alarmeerde volgens berichten in de media vissers in het gebied om bij het lokaliseren van het wrak te helpen. Boeing stelde een expertenteam samen om bij het uitklaren van het ongeluk te helpen. Op zijn website biedt de Amerikaanse vliegtuigbouwers de families van de inzittende ook "het diepste medeleven" aan.

Voornamelijk Chinese inzittenden

De luchtverkeerscontrole in Subang verloor om 2.40 uur 's nachts het contact met het toestel. De Boeing 777, zou om 6.30 uur (rond middernacht Belgische tijd) in Peking landen maar is daar nooit aangekomen. Onder de 227 passagiers met 14 verschillende nationaliteiten zouden zich twee baby's bevinden.

Volgens de Chinese staatsmedia zouden Vietnamese autoriteiten een signaal van het vermiste vliegtuig hebben opgevangen op zo'n 220 kilometer ten zuidwesten van de meest zuidelijke kustprovincie Ca Mau, in de Chinese Zee. Maar die berichten werden later tegengesproken.

Directe familieleden van de inzittenden worden door een crisisteam ingelicht. In een verklaring heeft Malaysia Airlines gezegd dat ze in gedachten en in gebeden bij de getroffen families zijn.

Aan boord van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zaten geen Belgen. Volgens de luchtvaartmaatschappij zijn er onder de 227 passagiers 153 Chinezen. Verder komen de inzittenden uit Maleisië (38), Indonesië (12), Australië (7), Frankrijk (3), VS (4), Nieuw Zeeland (2), Oekraïne (2), Canada (2), Rusland (1), Italië (1), Taiwan (1), Oostenrijk (1) en Nederland (1).

Voor mensen die meer informatie willen hebben, heeft de maatschappij een telefoonnummer beschikbaar gesteld: +603 7884 1234.
  roze zaterdag 8 maart 2014 @ 10:50:56 #183
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137508957
Vreselijk ;(
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:23:12 #184
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137510423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:42 schreef bambino het volgende:
Dan zal het niet de ER zijn want AMS-NYC is zo'n 6000 km.
Dan zal het wel de ER zijn, want KLM heeft alleen maar ER's.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:30:16 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137510556
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:35 schreef bambino het volgende:

[..]

De 300 is iets nieuwer.
De 300-ER is zelf nog heel veel gebruikt (als jou vlucht aardig ver is zal dit waarschijnlijk ook het type zijn waar je mee vliegt).
De 300-ER is namelijk een van de grootste vervangers van de 747-400. Ook al kunnen er veel minder mensen in, hij is een stuk efficiënter en dus goedkoper.
Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)gestort-in-zee.dhtml

"Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee"

[...]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-03-2014 12:39:29 ]
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:38:52 #186
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510727
Lees dit nu allemaal pas, want lang geslapen enzo :P

Vraag me idd wel af hoe ze weten dat het is neergestort. Verder snap ik ook niet waarom die piloten eventueel met eigen mobiele telefoon geen melding hebben gemaakt. Stel je stort neer, en de electronica doet het niet. Dan weet je op een bepaald moment dat er geen redden meer aan is, en dan kun je toch even iemand bellen... Ik heb vaak zat gevlogen, maar ben verder geen piloot ofzo.

Is nu verder al bekend waar het wrak ligt?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 12:41:33 #187
22592 crew  Ole
pi_137510768
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

[..]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:45:05 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_137510827
Het lijkt allemaal toch wel heel veel op Lost, behalve dat het niet boven de Pacific was.

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Boeing_777 :')
pi_137510833
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:41 schreef Ole het volgende:

[..]

, is nergens geland,
Dat weet je niet ;) Maar de kans is marginaal ja. Zo goed als niet bestaand.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:45:17 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137510834
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:41 schreef Ole het volgende:

[..]

vliegtuig had niet genoeg brandstof om nu nog te vliegen, is nergens geland,verdween plotseling van radar boven zee. Kans is wel heel klein dat het niet is neergestort.
Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.
Maar het ging me om het nieuwsbericht waarin wordt bevestigd dat het vliegtuig inderdaad neergestort zou zijn. Maar op basis waarvan dat wordt bevestigd ontbreekt vervolgens in het bericht.

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef remlof het volgende:
Het lijkt allemaal toch wel heel veel op Lost, behalve dat het niet boven de Pacific was.

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Boeing_777 :')
Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken. :7
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:50:16 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137510931
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

helemaal waar natuurlijk, maar het grote verschil zit hem in dat je 5 minuten lang aan het doodgaan bent als het ware. Waarin als je een fataal ongeluk hebt in de auto of trein, dit in een fractie van een seconde gebeurd.
Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland ben :P
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:52:31 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137510975
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat mensen ook banger maakt is de illusie (die deels geen illusie, maar deels ook wel) dat je bij een autorit nog zelf de omstandigheden onder controle hebt. Bij een vliegtuig geef je alles uit handen. Ook maak je in principe meer kans een auto-ongeluk te overleven dan een vliegtuigongeluk (afhankelijk van welk type auto je rijdt natuurlijk ook weer). Bij een vliegtuigongeluk is de kans dat het over is zo goed als 100%. En je maakt het inderdaad heel bewust mee. Al die factoren maken dat mensen soms toch zenuwachtig / angstig voor vliegen kunnen zijn. Daarentegen is vliegen een hele veilige vorm van transport. Ik heb zelf gelukkig geen last van vliegangst, en denk ook nooit na over dat soort dingen. Toch ben ik altijd wel blij als ik weer geland ben :P
Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137511200
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Herkenbaar. Het blijft toch een aparte ervaring, elke keer weer.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 13:06:53 #194
22592 crew  Ole
pi_137511303
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat bestrijdt ik ook niet, die (meest) logische conclusie zal iedereen al hebben getrokken.
Maar het ging me om het nieuwsbericht waarin wordt bevestigd dat het vliegtuig inderdaad neergestort zou zijn. Maar op basis waarvan dat wordt bevestigd ontbreekt vervolgens in het bericht.

[..]

Zodra er eilanden beginnen te verdwijnen, rare lichtflitsen zijn en er ijsberen uit de jungle komen rennen ga ik me zorgen maken. :7
Inmiddels is die bevestiging weer ingetrokken volgens mij. Nu wordt gezegd 'vrijwel zeker' of zoiets in die trant
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137511398
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef asco het volgende:
Ik vlieg volgende maand met een 777-300 (KLM). Is dat een groter of nieuwer toestel?
Leuk je gekend te hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 13:12:59 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137511437
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb over het algemeen ook geen vliegangst. Sterker nog, ik kan echt genieten van vliegen. Lekker uit het raam staren met muziek op is magisch.

Maar ik heb heel soms tijdens zo'n vlucht wel zo'n 'moment' opeens van wtf, ik zit hier in een aluminium doos op 10km hoogte zonder enige uitweg :D.
Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weer :D
pi_137511478
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 07:39 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.
Als je je vliegtuig niet onder controle hebt, dan ga je dat eerst oplossen. ATC kan überhaupt weinig voor je doen als je met 10.000ft/min+ richting de aarde gaat.
Als je net als Air France een vrije val maakt van 10km vraag ik me wat wat de meerwaarde is om signalen uit te zenden naar een vliegveld bijvoorbeeld.

Voor een ATC doorheeft wat er uberhaupt aan de hand is terwijl zij vaak de meetinstrumenten niet zien is het probleem al vaak opgelost.
pi_137511501
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:

Ik kan ook genieten van vliegen. Vooral het opstijgen en landen vind ik machtige dingen, net als het uit het raam kijken en soms echt prachtige landschappen zien van bovenaf. Dat wtf momentje herken ik wel ja. Soms zit ik gewoon ff te lezen ofzo en dan vergeet ik waar ik zit en waar ik ben. En dan komt ineens die realisatie weer :D
Ik kijk dan om me heen als dat wtf momentje komt en denk dan: als ik er aan ga door een crash, dan die kutkinderen voor me dus ook, en die leuk uitziende meid...en dat oudere echtpaar en die...en die...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137511621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nouja... wat is 'nieuwer', de (langere) 300 serie is welliswaar later geïntroduceerd, maar beide versies worden al jaren naast elkaar geproduceerd (zelfde productielijn zelfs?) en beschikken over dezelfde technologische standaard.
De één is niet een opvolger van de ander, ze zijn beiden gericht op een ander segment van de markt. Waarbij de 300(ER) inderdaad op carriers is gericht die hun 747-400 vloot aan het vervangen zijn.

[..]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk in dit nieuwsbericht; Op basis waarvan kan dan worden bevestigd dat het toestel is neergestort? Ooggetuigen? Zijn er wrakstukken gevonden? Is er toch nog contact geweest?

CNN houdt het voorlopig nog steeds op - "Conflicting reports on plane". Malaysia bevestigd nog niks.
Eerder werd gezegd dat een radar de crash van dit vliegtuig heeft gedecteerd, wel vaag, want dan hadden ze het al veel eerder geweten en toch waren ze lang bezig met een vermissing.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 13:34:41 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137511844
Nabestaande worden vanavond overgevlogen richting de rampplek (zover mogelijk)

Best bizar als je dan als nabestaande op dat moment in het vliegtuig zit denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')