Je vliegt zeker niet vaak, hè?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Klopt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef static het volgende:
[..]
CNN is sowieso nier meer wat het geweest is.
die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom is er dan voor iedereen een reddingsvest? Puur voor de gemoedsrust net als het zuurstofmasker?
Vaak genoeg. Kan de instructievideo wel dromen, maar of het totaal geen nut heeft of een klein beetje nut.... geen idee.quote:
En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:51 schreef Zone45 het volgende:
De enigste die dat ooit gelukt is voor zover ik weet in een stuk is die op de Hudson een paar jaar terug.
Duidelijkquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
die maken het gemakkelijker de lijken terug te vinden voornamelijk.
Vliegtuigen zijn in principe er ook op gebouwd dat ze altijd nog kunnen zweefvliegen naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Landen midden in oceaan zal dus ook niet zo snel van toepassing zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En dat was vlak bij de kust. Dan zijn de omstandigheden sowieso anders dan ergens op de oceaan.
En vervolgens sterf je alsnog door onderkoeling of verdrinking.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:16 schreef Nemephis het volgende:
Als een vliegtuig langzaam genoeg vliegt en onder precies de juiste hoek op het water landt, dan kan je het overleven. Maar die kans is net zo groot als dat je in een neerstortend vliegtuig zit: minimaal..
(er is trouwens een film over zo'n onderwerp )
(( deze crash wordt mede mogelijk gemaakt door IMDB.com ))
Wellicht nog genoeg om je heen om je val te breken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Eigenlijk is zo'n vliegtuig niet meer dan een aluminium buis met motoren van een paar duizend PK eraan geschroefd, en op het water klappen is alsof je op beton klapt, cru gezegd.
Meer hoef ik zeker niet toe te lichten?..
Ligt er aan of dat haalbaar is met de bom die je weet mee te smokkelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter kunnen wachten met de aanslag totdat ze boven China vlogen. Niet boven de zee.
Speculeren!!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 03:09 schreef Trebo het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat er echt aan de hand is. Toch?
quote:11:20 am
A Vietnamese official of search and rescue said signal of the missing Malaysia Airlines plane has been detected, local media reported.
The official told local VNExpress that signal of the plane with 227 passengers and 12 crew members on board has been detected at some 120 nautical miles southwest of Vietnam's southernmost Ca Mau province.
..post dan ook een link...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:32 schreef DeParo het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig ook eerder betrokken is geweest bij een ongeluk, wellicht dat dat niet is hersteld en dat een stuk is afgevlogen, waarna het vliegtuig in stukken uiteen gevallen is bijvoorbeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370quote:
Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:35 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Wat zijn nu dan nog de opties? kaping?
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
Wikipedia is er snel bij in ieder geval.
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..quote:A taxiing Malaysia Airlines Boeing 777 passenger plane (9M-MRO), flight MH389, contaced the tail of a China Eastern Airlines A340 plane, B-6050, waiting on the taxiway at Pudong International Airport.No one was injured.
The tip of the wing of the Malaysia Airlines Boeing 777 was broken off and hung on the tail of the China Eastern Airbus 340-600, according to pictures posted by passengers on the Internet.
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het signaal van de zwarte doos is ontdekt, die blijft signalen afgeven ook na een crash, dat bedoelen ze zo.
Ze hebben het signaal gelokaliseerd dat is wat anders waarschijnlijk zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Owja, wel opvallend dat er dan opeens een signaal komt
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:37 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het ene bron-artikel waar WikiPedia naar verwijst geeft een 404 (pagina bestaat niet) en de andere zegt
[..]
Eens even kijken of die foto's zijn te vinden..
Daarom hadden ze zo ontzettend veel moeite met dat Air France toestel dat midden in de oceaan was neergestort.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:39 schreef Zone45 het volgende:
Die dozen geven altijd een signaal af na een crash. Je moet het alleen detecteren. Die signalen gaan ook geen 100km ver. en als het diep onder water ligt moet je echt geen 2 km weg zijn...
http://www.breakingnews.com/quote:Malaysia Airlines breaks down nationality of passengers on missing flight: 153 from China, 38 from Malaysia, 12 from Indonesia, 7 from Australia, 3 from France, 4 from US, 2 from New Zealand, 2 from Ukraine, 2 from Canada, 1 from Russia, 1 from Taiwan, 1 from Italy, 1 from Austria Netherlands, 1 from Netherlands
bronnen: Examiner en GlobalTimes Chinaquote:Two planes collide on airport tarmac
Global Times | August 10, 2012 00:30
By Duan Wuning
Two airplanes collided Thursday afternoon on the tarmac at Shanghai Pudong International Airport, slightly damaging both aircraft, civil aviation authorities said.
A China Eastern Airlines plane was waiting to take off at 4:28 pm when taxiing Malaysia Airlines plane clipped its tail. The cause of the incident remains unclear.
One wing of the Malaysia Airlines plane was damaged along with the tail of the China Eastern Airlines plane. No injuries were reported.
The flights involved were China Eastern Airlines flight MU 583 to Los Angeles and Malaysia Airlines flight MH 389 to Kuala Lumpur.
Passengers on the China Eastern flight were transferred to another flight.
A press officer with Eastern Regional Administration of Civil Aviation Administration of China said that the administration is investigating the accident.
The accident didn't affect airport operations, according to the municipal government.
Als er plotseling een technisch mankement was waardoor het toestel richting Aarde ging dan hadden de piloten hun handen vol.. hoeft niet per se een bom te zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:36 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken aan een bom, zo plots als het vliegtuig ineens weg was.
En wellicht wat erg ver gezocht, maar misschien was die massale steekpartij van nog niet zo lang geleden wel geen eenmalig incident dan
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Inderdaad, nogal vergezocht, beide theorieën
Klopt, maar je moet er ook niet vanuit gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Nouja je mag een bomaanslag niet uitsluiten na PanAm en AirIndia.
Omdat de zee nog veel groter is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:06 schreef breaky het volgende:
Hoe kan deze dagen een groot vliegtuig nog zoek raken? Die dingen hebben toch allerlei apparatuur aan boord zoals GPS, radios e.d?
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?quote:
Ligt er aan wat er gebeurd, bij een ontploffing bijvoorbeeld kunnen dergelijke systemen worden uitgeschakeld, verder kan niet elke beweging worden doorgestuurd naar een vliegveld, zou ook vreemd zijn want in de lucht is een vliegtuig de hele tijd in beweging dus bij elke beweging zouden ze op de grond gek worden. Hoe dan ook alles wordt wel opgeslagen in de zwarte doos die bij een crash noodsignalen uitzendt dus wat dat betreft hebben ze iets om te zoeken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:33 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik weet dat de zee diep en groot is maar ik neem aan dat er behoorlijk krachtige radios en gps systemen aan boord van een vliegtuig zitten. Daarnaast, elke abnornale afwijking van de vliegroute (een duikvlucht bijvoorbeeld) zou toch automatisch door gegeven moeten worden?
Dat heeft Air France in 2009 ook niet gedaan, en die lagen ook niet binnen 5 seconden in de atlantic.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:45 schreef DeParo het volgende:
Wat mogelijk ook opvallend is is dat het vliegtuig geen noodsignaal heeft uitgestuurd, of contact heeft opgenomen ergens, het vliegtuig zou schijnbaar ergens het Chinese luchtruim moeten zijn ingevlogen, contact moeten hebben opnemen, wat dus niet gebeurd is, dit doet vermoeden dat het vrij plotseling is gebeurd, maar dat is afwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |