Uiteraard is l/d ratio belangrijk, maar dat is vooral vanuit economisch oogpunt, niet om een bepaalde glide-ratio te garanderen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:37 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht dat ze voor sommige vliegtuigen een sub categorie hadden in die regel. Een minimale L/D ratio wordt niet gehanteerd? Een fabrikant als Boeing/Airbus zal zoiets toch wel hebben? Dat is natuurlijk wel iets anders dan een wettelijke standaard.
We weten natuurlijk nog niet of er wel of geen ACARS-berichten beschikbaar zijn (bij af447 zullen die ook niet op de eerste dag al publiek gemaakt zijn). Op pprune heb ik wel gelezen dat ook de acars-berichten op hetzelfde moment stopten, maar of dat waar is?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat ik het vreemdste vind is dat hij in 1 klap weg is, bij die Airfrance KLM een paar jaar geleden was er nog een stroom aan foutmeldingen ontvangen op een grondstation.
Tja, als je geen tijd / capaciteit hebt om te melden wordt het lastig. Die AF kist is ook een tijdje aan het vallen geweest, maar daar waren de piloten druk aan het vechten om de kist weer te stabiliseren. Die hebben dus ook geen calls gemaakt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat ik het vreemdste vind is dat hij in 1 klap weg is, bij die Airfrance KLM een paar jaar geleden was er nog een stroom aan foutmeldingen ontvangen op een grondstation. In dit geval lijkt het wel of het vliegtuig in 1 klap is opgelost in het niets, dat heb ik niet vaak gehoord. Voordat je van 10 km beneden bent verstrijkt er toch zeker een minuut, en dat is meer dan genoeg tijd om info uit te zenden met je baken. Ook het feit dat er overal accu's inzitten en noodstroom aanwezig is en normaliter niet alles in 1 klap uitvalt is heel vreemd.
Maar wat heeft het voor nut om een vliegtuig boven volle zee compleet op te blazen? Daar is toch geen eer aan te behalen?
Het is dus eigenlijk vrij gemakkelijk om te reizen met een gestolen paspoort.quote:No Italian was on board a missing Malaysia Airlines 777, the Rome Foreign Ministry said on Saturday, despite an Italian citizen being included on the passenger list.The passenger list provided by the company includes Luigi Maraldi, 37, an Italian citizen. Newspaper Corriere Della Sera reported that Maraldi's passport was stolen in Thailand last August.The Italian Interior Ministry was unable to immediately comment on the report.
Austrian Foreign Ministry says Austrain citizen reported to be on the flight is safe. The passport was stolen.
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:00 schreef OEM het volgende:
Foto van de gevonden oliesporen (nbcnews)
[ afbeelding ]
Kan ook zijn dat die olie lekte toen ze daarboven vlogenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?
Van AF447 werd het staartstuk teruggevonden, maar dat bleef drijven want gemaakt van composiet materialen (carbon). Als ik het me goed herinner duurde het daar veel langer voordat er andere sporen/baggage gevonden werden in zee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig, dan zou je daar in de buurt (relatief gezien dan) toch ook stukken vliegtuig moeten zien? Zo'n ding gaat toch niet a la Titanic in één keer naar de bodem?
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established.
Zinkt dus toch sneller dan ik dacht dan…quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Van AF447 werd het staartstuk teruggevonden, maar dat bleef drijven want gemaakt van composiet materialen (carbon). Als ik het me goed herinner duurde het daar veel langer voordat er andere sporen/baggage gevonden werden in zee.
Het staartstuk van de 777 is volgens mij gewoon van aluminium, dus zal mee gezonken zijn.
Als dat zou zijn gebeurt zie je denk ik niet zo'n duidelijk brandstof-spoor in de zee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar wat heeft het voor nut om een vliegtuig boven volle zee compleet op te blazen?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan het zo zijn dat het vliegtuig gekaapt is en dat de piloten gedwongen werden de communicatie uit te zetten en dat ze het hele zooitje "gekidnapped" hebbenOf kan men communicatie forceren naar het vliegtuig toe?
Zo'n vliegtuig is vrij groot met waarschijnlijk meerdere tanks. Het is bij zo'n vliegtuig niet noodzakelijk dat de hele vliegtuig hoeft te ontploffen om neer te storten; haal de vleugels weg of breek het in 2en of misschien zelfs minder dan dat is voldoende.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:26 schreef static het volgende:
[..]
Als dat zou zijn gebeurt zie je denk ik niet zo'n duidelijk brandstof-spoor in de zee.
Komt vaker voor dan je denktquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
Je hebt radars, maar het is onduidelijk hoever het bereik van de radars aldaar waren en hun kwaliteit om de vliegtuig te detecteren/volgen.quote:
Zouden het dan geen westers uitziende terroristen moeten zijn?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:23 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar dus 2 gestolen paspoorten gebruikt door mensen op de vlucht. Mogelijk dus een terroristische actie gaande? Zo'n vliegtuig verdwijnt niet zomaar van de radio & radar...
Het zal me niets verbazen dat elders men daar niet zoveel kennis overheeft. Dat gezegd te hebben, er zijn genoeg mensen die chinees ogen, of donkere huidskleur hebben, indiaan zijn, maar europese namen hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zouden het dan geen westers uitziende terroristen moeten zijn?Aangezien het om een Italiaans en Oostenrijks paspoort gaat?
Je kan moeilijk Heinrich Wagner heten en eruit zien als een Chinees en geen woord Duits spreken? Of ben ik nou heel naïef over de controle daarop.
Dat zou nummer 3 zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:59 schreef DeParo het volgende:
Vreemd, Australie heeft bekend gemaakt dat een van hun landgenoten op de lijst gewoon in Australie zit, zijn paspoort was een tijdje terug gestolen.
Straks blijkt nog dat zelfs het vliegtuig gestolen is en er nooit passagiers aan boord hebben gezeten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:59 schreef DeParo het volgende:
Vreemd, Australie heeft bekend gemaakt dat een van hun landgenoten op de lijst gewoon in Australie zit, zijn paspoort was een tijdje terug gestolen.
Ik lees al berichten dat het sea sawdust zou zijnquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Als die "olievlekken" afkomstig zijn van een neergestort vliegtuig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |