abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137513998
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan nomineer ik deze:

[..]

Lol, da's absoluut geen domme post. Verbaas je er vooral over, maar een vliegtuig kan zonder motoren, mits stabiel gehouden, gewoon kilometers zweven.
pi_137514036
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:12 schreef Wolken het volgende:

[..]

Net op NG Air Crash Investigation. Bij het uitvallen van alle motoren kan een vliegtuig nog kilometers blijven "zweven" .
Inderdaad, er is tevens nog een extra "turbine" aanwezig die gebruikt kan worden wanneer een vliegtuig zonder energie/brandstof komt te zitten. Deze word dan uitgeklapt en zorgt ervoor dat het vliegtuig bestuurbaar blijft wanneer het vliegtuig "zweeft".

http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:23:02 #228
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137514173
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:12 schreef Wolken het volgende:

[..]

Net op NG Air Crash Investigation. Bij het uitvallen van alle motoren kan een vliegtuig nog kilometers blijven "zweven" .
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:16 schreef Sautor het volgende:

[..]

Lol, da's absoluut geen domme post. Verbaas je er vooral over, maar een vliegtuig kan zonder motoren, mits stabiel gehouden, gewoon kilometers zweven.
No shit, sherlocks.

De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
pi_137514272
Als ze aan het zweven waren hadden ze toch tijd om een hulpbericht uit te sturen?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 15:30:21 #230
22592 crew  Ole
pi_137514312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

No shit, sherlocks.

De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
En het lijkt me ook wel handig dat de vleugels nog in tact zijn om te kunnen zweven ;) Misschien is er wel een vleugel afgebroken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 15:30:39 #231
22592 crew  Ole
pi_137514317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als ze aan het zweven waren hadden ze toch tijd om een hulpbericht uit te sturen?
Ook dat
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:36:06 #232
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137514426
Onder andere CNN heeft het over twee gesloten paspoorten aan boord van de vlucht.
Een Italiaan en een Oostenrijker hebben zich gemeld, zij staan wel op het manifest, maar zaten niet op de betreffende vlucht.
In beide gevallen is er een tijd geleden een paspoort gestolen.

Opvallend, of gebruikelijk op dit soort vluchten in Azië?
pi_137514434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan het zo zijn dat het vliegtuig gekaapt is en dat de piloten gedwongen werden de communicatie uit te zetten en dat ze het hele zooitje "gekidnapped" hebben :P Of kan men communicatie forceren naar het vliegtuig toe?
Piloten (of iemand for that matter) kunnen de communicatie- en volgsystemen niet uitzetten, juist om te voorkomen dat dat geëist worden tijdens een kaping.
pi_137514450
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als ze aan het zweven waren hadden ze toch tijd om een hulpbericht uit te sturen?
Wie zegt dat ze aan het zweven waren?

Kijk bijvoorbeeld naar AF in 2009. Ook uit kruisvlucht naar beneden gekomen, de atlantic in.
Eerst vliegen en je kist onder controle krijgen, daarna pas communiceren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2014 @ 15:38:38 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_137514476
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:30 schreef Ole het volgende:

[..]

En het lijkt me ook wel handig dat de vleugels nog in tact zijn om te kunnen zweven ;)
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:38:52 #236
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137514480
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
maar zaten niet op de betreffende vlucht.
Normaal gesproken vertrekt een vliegtuig dan niet eens.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:38:59 #237
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137514481
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Eerst vliegen en je kist onder controle krijgen, daarna pas communiceren.
Aviate, Navigate, Communicate
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:40:03 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137514496
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:38 schreef static het volgende:

[..]

Normaal gesproken vertrekt een vliegtuig dan niet eens.
Ik bedoel dat ze helemaal niets met die vlucht te maken hadden. Ze zaten bij wijze van spreke gewoon thuis in Italië en Oostenrijk.
Iemand anders heeft ingecheckt op die vlucht met de (gestolen) paspoorten van die Italiaan en Oostenrijker.

Een opvallend patroon? Of gebruikelijk op vluchten in Azië? :)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:44:45 #239
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137514571
Voor wie een beetje Chinees kent:
quote:
http://www.chinatimes.com/realtimenews/20140308003502-260401

The US embassy in China said: At 2:43am, the United States Air Force based in U-Tapao Royal Thai Navy Airfield had received an SOS signal from Malaysia Airlines MH370 plane. The pilot warned in the message that the plane would soon crash and they wanted to force landing. The air force has sent this important message to Malaysian authorities.
pi_137514576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:

[..]


[..]

No shit, sherlocks.

De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
Nee, maar zo een vliegtuig kan zonder motoren op het water landen. Geen garantie tot succes, maar zo heeft de piloot van Ethiopian airline 691 50 mensen kunnen redden. Dus zo dom is die opmerking over het algemeen niet. Dat het in dit geval niet zo zijn is natuurlijk zeer waarschijnlijk.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_137514759
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

No shit, sherlocks.

De poster zegt dat vliegtuigen ontworpen zijn om naar het dichtstbijzijnde vliegveld te zweven. Voor zover ik weet liggen er in de oceanen geen vliegvelden om de 30 kilometer en hebben vliegtuigen geen dusdanige glideratio's dat ze duizenden kilometers kunnen zweven.
Kijk dat jij nog niet alles begrepen hebt maakt mijn post niet automatisch dom. Het is trouwens ook geen 30 km maar is afhankelijk van de hoogte. Ik meen dat de gliderratio zo'n 15-20:1 is.

Die regel is geloof ook niet meer van toepassing aangezien het met de huidige techniek niet meer nodig zou zijn. Daarmee dat ze nu ook vliegen over de noordpool.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:45 schreef Wolken het volgende:

[..]

Nee, maar zo een vliegtuig kan zonder motoren op het water landen. Geen garantie tot succes, maar zo heeft de piloot van Ethiopian airline 691 50 mensen kunnen redden. Dus zo dom is die opmerking over het algemeen niet. Dat het in dit geval niet zo zijn is natuurlijk zeer waarschijnlijk.
Dat beeld is wel een beetje vertekent omdat dat vliegtuig gekaapt was en een kaper aan de stuurknuppel trok vlak voor landing. Daarmee dat het vliegtuig schuin op het water komt en gelijk aan stukken breekt. De vergelijking met dat ongeluk in NY is beter. Daar overleefde iedereen het.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:02:00 #242
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137514968
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:53 schreef Speculant. het volgende:
Kijk dat jij nog niet alles begrepen hebt maakt mijn post niet automatisch dom.
Vliegtuigen zijn simpelweg niet ontworpen met een minimale glideratio. Beweren dat ze ontworpen zijn om 1000'en kilometers te kunnen zweven is dom.
quote:
Die regel is geloof ook niet meer van toepassing
Welke regel?
quote:
Daarmee dat ze nu ook vliegen over de noordpool.
Sinds de jaren 50 wordt er al over de noordpool gevlogen.

Ik heb niet echt de indruk dat je zelf weet waar je het allemaal over hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door OEM op 08-03-2014 16:19:44 ]
pi_137515426
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:02 schreef OEM het volgende:

[..]

Vliegtuigen zijn simpelweg niet ontworpen met een minimale glideratio. Beweren dat ze ontworpen zijn om 1000'en kilometers te kunnen zweven is dom.

[..]

Welke regel?
http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS/LROPS

Dat gaat over vliegen op 1 motor. Een beetje constructief antwoorden zou ook wel mogen anders.
pi_137515640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:20 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS/LROPS

Dat gaat over vliegen op 1 motor. Een beetje constructief antwoorden zou ook wel mogen anders.
Etops is inderdaad een standaard voor het bereik bij vliegen met 1 motor uit, maar een glide-standaard bestaat niet voor meermotorige vliegtuigen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137515657
Kunnen er al grapjes gemaakt worden of is het nog te vroeg? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137515704
Een Chinese vriendin van mij heeft het over 2 mensen met valse paspoorten aan boord.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_137515809
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Etops is inderdaad een standaard voor het bereik bij vliegen met 1 motor uit, maar een glide-standaard bestaat niet voor meermotorige vliegtuigen.
Klopt, ik dacht dat ze voor sommige vliegtuigen een sub categorie hadden in die regel. Een minimale L/D ratio wordt niet gehanteerd? Een fabrikant als Boeing/Airbus zal zoiets toch wel hebben? Dat is natuurlijk wel iets anders dan een wettelijke standaard.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:38:24 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137515847
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een Chinese vriendin van mij heeft het over 2 mensen met valse paspoorten aan boord.
Klopt, had ik wat posts boven je ook neergezet.
Italiaans en Oostenrijks paspoort.
pi_137516035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan nomineer ik deze:

[..]

Ik vind die niet zo dom. Het is een feit dat vliegtuigen, mits nog in enigszins luchtwaardige staat, zonder motoren best een eindje kan zweven. Het zou voldoende moeten zijn om een poging tot een noodlanding te ondernemen, zeker op zee.
pi_137516051
quote:
Sepang, 8 March 2014: The families of all passengers on board MH370 are being informed. The flight was carrying a total number of 239 passengers and crew – comprising 227 passengers (including 2 infants) and 12 crew members.

An international search and rescue mission was mobilized this morning. At this stage, our search and rescue teams from Malaysia, Singapore and Vietnam have failed to find evidence of any wreckage.

The sea mission will continue while the air mission will recommence at daylight.

For the passenger manifest of MH370, click here.

The passengers are of 14 different nationalities. All crew on-board are Malaysians.

The below table shows the latest number of passengers and their nationalities:-

Nationality

Total

China/Taiwan

153 including infant/1

Malaysia

38

India

5

Indonesia

7

Australia

6

France

4

USA

3 including infant

New Zealand

2

Ukraine

2

Canada

2

Russian

1

Italy

1

Netherlands

1

Austrian

1

1 Nederlander

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2014 16:45:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')