Ja, dat konden de aliens weten en gebruiken om ons vd waarheid af te houden.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.
De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?
Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.
Aha:quote:Op zondag 9 maart 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.
De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Nee, defect in het pitot-statisch systeem en als gevolg daarvan kreeg de flightcrew de volledige controle over de kist (ongebruikelijk in een airbus), hanteerden dat verkeerd en zijn vanaf 40.000ft in een stall naar beneden gevallen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:22 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.
De oorzaak is ondertussen wel al achterhaald toch? Te hard gevlogen dacht ik?
Reden tot verdenking lijkt me.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha:
At least ten passengers on the ill-fated Air India Express flight from Dubai were using fraudulent passports, it was revealed. Police in Mangalore in southern India, where the plane crashed last week killing 158 passengers and crew, have now launched an investigation into every travel document used on the flight.
Gaat dat niet automatisch?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dachte_passen__.html
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur isquote:Op zondag 9 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Nachtvlucht aan het einde van de werkweek:
- zakenlui uit China/Taiwan terug van business trip in KL
- Chinezen die in KL werken op weg naar huis (weekend dan wel week)
- een verdwaalde toerist
Malaysian Airlines is duur, dit is duidelijk het rijkere zakenpubliek.
Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd isquote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Reden tot verdenking lijkt me.
De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
waaschijnlijk van een of andere statistiek-site waar hij ook zijn paspoortberekening vandaan haalt?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is
Ik weet alleen niet hoe je bijvoorbeeld China binnenkomt met een gestolen paspoort. Ze controleren naar mijn idee altijd best grondig je gegevens. De EU kom je eveneens niet binnen volgens mij.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
Ik las dat ze zwaar leden onder prijsvechters als Air Asia.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is
Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd is
Op die Air India vlucht kunnen misschien wel 10 valse paspoorten voor het eerst gebruikt zijn, verder niet naar gekeken.
Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:46 schreef Parzival het volgende:
Het lijkt me trouwens dat een stall vanaf 40,000voet ook wel te volgen is op radar.. zij het met of zonder alarm..
het lijkt me dat je dan als kaper, of terrorist wel een statement wil maken.. dat doe je lijkt me . niet door een vliegtuig midden boven zee aan gruzelementen te blazen zonder verdere berichtgeving..quote:Op zondag 9 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch?
die lag ook niet op een radar gecoverde routequote:Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Parzival het volgende:
[..]
het lijkt me dat je dan als kaper, of terrorist wel een statement wil maken.. dat doe je lijkt me . niet door een vliegtuig midden boven zee aan gruzelementen te blazen zonder verdere berichtgeving..
Dan nog is hij onderhand al neergestort, ze hadden nog maar 7 uur brandstof op het moment van verdwijning.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef BlauweTijger het volgende:
Is niet gewoon de radar stuk van dat vliegtuig?
De zee daar is 4 kilometer diep. Het stuk continentaal plat tussen Maleisie en Vietnam is nauwelijks 200-250 meter diep. Die koffers en andere lichte materialen drijven snel...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
Of geland in de middle of nowhere in Tibet?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan nog is hij onderhand al neergestort, ze hadden nog maar 7 uur brandstof op het moment van verdwijning.
Had dat er niet mee te maken dat ze al in die zone waren waar geen radar bereik is?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
Ze speculeren ook maar wat. Als het vliegtuig met de neus in het water is gevlogen, ligt het nu heel op de zeebodem.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:01 schreef Festa94 het volgende:
"Volgens een bron bij Reuters spitst het onderzoek van het Maleisische vliegtuig zich toe op het uiteenvallen van het toestel midden in de lucht. Als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg, zouden er inmiddels wel onderdelen gevonden zijn"
Ik begrijp dit niet echt, als het vliegtuig mid-air was ontploft, dan zouden alle onderdelen toch verspreiden over de gehele zee, en dan zou het makkelijker zijn om te vinden?
[BNW-mode]quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.
Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.
'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'
De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml
Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
Eens, dacht ik ook, totdat ik las dat zo'n beveiligingsexpert (vorige topic) aangaf dat er op vluchten in Azie standaard mensen met een vals paspoort zitten en er op een gecrashte Air India vlucht schijnbaar 10 mensen met valse paspoorten zaten.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch?
Ja, zo groot is dat stuk zee ook weer niet. En niet diep. Met 40 boten en 22 vliegtuigen (! Zie OP, Guradian) moet dat toch geen probleem zijn, zou je zeggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:01 schreef Festa94 het volgende:
"Volgens een bron bij Reuters spitst het onderzoek van het Maleisische vliegtuig zich toe op het uiteenvallen van het toestel midden in de lucht. Als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg, zouden er inmiddels wel onderdelen gevonden zijn"
Ik begrijp dit niet echt, als het vliegtuig mid-air was ontploft, dan zouden alle onderdelen toch verspreiden over de gehele zee, en dan zou het makkelijker zijn om te vinden?
Was is makkelijker te vinden denk je vanuit de lucht of vanaf een boot (met oa radar)?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:01 schreef Festa94 het volgende:
"Volgens een bron bij Reuters spitst het onderzoek van het Maleisische vliegtuig zich toe op het uiteenvallen van het toestel midden in de lucht. Als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg, zouden er inmiddels wel onderdelen gevonden zijn"
Ik begrijp dit niet echt, als het vliegtuig mid-air was ontploft, dan zouden alle onderdelen toch verspreiden over de gehele zee, en dan zou het makkelijker zijn om te vinden?
Vleugels en andere buitenkant van vliegtuigen blijven drijven, glinsteren en vallen meteen op in een stuk zee zo groot als tussen Spanje en Italie o.i.d. En dan met een maximale diepte van 250 meter zeker.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef starla het volgende:
[..]
Was is makkelijker te vinden denk je vanuit de lucht of vanaf een boot (met oa radar)?
Een groot wrak met over een klein oppervlakte veel rommel of elke 2 kilometer 1 stoeltje of knuffelbeertje?
ow jee gaan je alarmbelletjes af? morgen naar Alex Jones luisteren die begint er vast wel over dat het een false flag is bla die bla die blaquote:Op zondag 9 maart 2014 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[BNW-mode]
De aanzet tot slechts nog irisscans (ik heb lenzen) of chips in het lichaam?
[/BNW-mode]
Dan nog is één groot wrak makkelijker te vinden dan allemaal kleine stukjes als dat ding op 10 km hoogte met 900km/u desintegreert.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vleugels en andere buitenkant van vliegtuigen blijven drijven, glinsteren en vallen meteen op in een stuk zee zo groot als tussen Spanje en Italie o.i.d. En dan met een maximale diepte van 250 meter zeker.
Wel veel haaien daar...
Het voorval lijkt me niet leiden tot meer gevoel voor privacy maar juist voor strengere regels omtrent vliegen, paspoorten of identiteiten.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef gijsman het volgende:
[..]
ow jee gaan je alarmbelletjes af? morgen naar Alex Jones luisteren die begint er vast wel over dat het een false flag is bla die bla die bla
Koffers en staartstukken/vleugels drijven veeul sneller.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef Speculant. het volgende:
Het duurt een dag of 2 voordat lichamen gaan drijven dus als het vliegtuig in stukken is gebroken moeten ze het zeker morgen bij daglicht gaan vinden lijkt me. Die zee is overigens niet zo diep. Een meter of 50 maximaal, vergelijkbaar met de Noordzee.
Met 22 vliegtuigen niet. Zo gebeurd. Alles wat afwijkt van het zeewater is een aanwijzing.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:13 schreef matthijst het volgende:
Mweh: een stuk van 300 x 300 kilometer, zeg 2-2,5x zo groot als Nederland. Aardig stuk om te zoeken
Nog strengere regels omtrent vliegen??? mwah dan pak ik wel de trein als ik op vakantie ga, ook richting Azie.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het voorval lijkt me niet leiden tot meer gevoel voor privacy maar juist voor strengere regels omtrent vliegen, paspoorten of identiteiten.
Daar hoef je geen aluhoedjes voor te dragen, lijkt me?
En jij maakte mij uit voor Alex Jones-geiler?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:17 schreef gijsman het volgende:
[..]
Nog strengere regels omtrent vliegen??? mwah dan pak ik wel de trein als ik op vakantie ga, ook richting Azie.
en betreft de paspoorten, de volgende stap is dan een chip in ons lichaam, weg paspoort.
Ja, dat blijkt wel: ze hebben het wrak al gevonden!quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met 22 vliegtuigen niet. Zo gebeurd. Alles wat afwijkt van het zeewater is een aanwijzing.
Geland in Tibet?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt wel: ze hebben het wrak al gevonden!
bron?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt wel: ze hebben het wrak al gevonden!
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.
"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Of The 100? Binnenkort in premiere:quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Is thunderbirds al genoemd? Langoliers en Lost heb ik al voorbij zien komen.
Ze moeten die 39 miljoen paspoorten toch ergens voor gebruiken?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
Dat niet, de OP is wel wat geupdate.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Is thunderbirds al genoemd? Langoliers en Lost heb ik al voorbij zien komen.
nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.quote:
Dat is raar. Waarom niet iedereen verplichten zijn paspoort langs een scanner te halen en als ie vals is, deurtje dicht?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.
Wat is dat voor foto?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:40 schreef Fred0w het volgende:
''Het Vietnamees vliegtuig heeft de zone geïdentificeerd en schepen worden morgen ter plaatse gestuurd.''
[ afbeelding ]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oeing-gevonden.dhtml
Je ziet water en een wolk dat tussen het water en (Vietnamees) vliegtuig zit. Dat gele zal waarschijnlijk de kerosine zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Wat is dat voor foto?Het lijkt lucht, maar het zal wel water zijn? Met weerkaatsing van de wolken? Wat is dat gele dan? Olie? Waarom in zo'n raar patroon?
Waarom staat er niet gewoon uitleg bij de foto.
Dank, staat erbij.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nog een handig overzichtsplaatje:
[ afbeelding ]
(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
Misschien als er nog lichamen gevonden worden...quote:Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten
Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:
https://twitter.com/KaidenDL
Hij zou eigenlijk ook die vlucht moeten hebben, maar had 'm gemist.
Jeumig, dan ben je blij dat je leeft zeg.(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
Dat soort verhalen heb je altijd. Maar het omgekeerde ook. Passagiers die last-minute zulke vrijgekomen stoelen hebben geboekt en daardoor aan boord kwamen.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:
https://twitter.com/KaidenDL
Hij zou eigenlijk ook die vlucht moeten hebben, maar had 'm gemist.
Jeumig, dan ben je blij dat je leeft zeg.(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.
Nouja, zinnen als 'Thank you God. Help me to learn, then live the lessons you need me to. Amen' doen me toch anders denkenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.
Je hoeft niet in een god te geloven om dat te erkennen.
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Reden tot verdenking lijkt me.
De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Ligt eraan welk bedrag hij gewonnen heeftquote:Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.htmlquote:De Zuid-Chinese Zee, waar het vliegtuig verdween, is vaak onderwerp van conflict. Vooral tussen China en de Filipijnen bestaat onenigheid over welke stukken bij welk land horen. De ruzies lijken even vergeten nu de verschillende landen in de regio samen hun best doen het wrak van het vliegtuig zo snel mogelijk te vinden.
http://www.cnn.com/2014/03/09/world/asia/malaysia-airlines-plane/quote:Meanwhile, Thailand's navy is shifting its focus in the search away from the Gulf of Thailand and the South China Sea, Thai Navy Rear Adm. Karn Dee-ubon told CNN on Sunday. The shift came at the request of the Malaysians, who are looking into possibilities the plane turned around and could have gone down in the Andaman Sea, near Thailand's border, Karn said.
The Andaman Sea lies to the west of a narrow strip of Thailand that ends in the Malaysian peninsula, while the Gulf of Thailand lies to the east of that Thai isthmus.
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
bron?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
Nouja het is wel verdacht maar het kunnen ook gewoon criminelen zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...
Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwetsquote:Op maandag 10 maart 2014 00:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.
2 notoire drugshandelaren hebben een strafblad in Maleisië en willen alsnog naar China toe. Ze boeken via een omgekocht reisbureau een reis + andere identiteit, en geraken zo in het vliegtuig, zonder ook maar iets met de verdwijning ervan te maken te hebben.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
of doorgeschakeld....quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
Onderstaande link onder meer:quote:Op maandag 10 maart 2014 00:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwets
But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.
"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Was er met AF447 niet precies net zo'n verhaal?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #2quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).quote:Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).
Snap je íets van statistiek?
Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:22 schreef oompaloompa het volgende:
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.
Nog overdrevener voorbeeld dan in de hoop dat het kwartje valt. De kans dat mijn overbuurman op exact dat adres woont is kleiner dan 1 op een biljoen, zeker kleiner dan de kans dat 2 paspoorten in een vlucht vervalst zijn, toch betekent dat niet dat mijn buurman daarom niet te vertrouwen is en er meer aan de hand moet zijn
Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.
Wat hij zegt klopt gewoon mits je afhankelijkheid buiten beschouwing laat.
Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).quote:Op maandag 10 maart 2014 01:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).
Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.
Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
Ik ken de term ook niet meer, maar zoals je zegt lijkt me duidelijk genoeg. Gewoon niet 'iets' gaan zoeken in een data set omdat de kans dan veel groter is je gewoon met toeval te maken hebt voor datgene wat je denkt te hebben gevonden.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.
Sure.quote:Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.
Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek![]()
Was ze maar thuisgebleven he
quote:Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.
Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek![]()
Was ze maar thuisgebleven he
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtmlquote:Op maandag 10 maart 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sure.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-het-klopt-het-surti
inmiddels hebben ze vast wel camerabeelen geanalyseerd en uitgevogeld wie wie is (of daar zijn ze nog mee bezig), misschien dat we ooit nog eens beeldmateriaal te zien krijgen van die personen?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten
Het AD geeft gewoon wat meer informatie. Alles wat in het Telegraafbericht staat, staat ook in het AD-bericht.quote:Op maandag 10 maart 2014 06:21 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml
Hierbij de geloofwaardigheid van het ADOfja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
ik ook en dat ie niet leeg is, nog geen foto?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven.Ik hoop het...
Tickets in de economy zitten vaak toch wel boven het prijsniveau van bijvoorbeeld Emirates. Maar SIA is doorgaans wel duurder, ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is
Blijkbaar in dat geval niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.
Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.
'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'
De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml
Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:quote:Op maandag 10 maart 2014 09:56 schreef matthijst het volgende:
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
loos alarmquote:Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven.Ik hoop het...
nu.nlquote:Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.
Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.
Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, meldt persbureau Reuters.
Zoektocht naar 'reddingsboot' vermist vliegtuig tevergeefsquote:
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.
Co-piloot
[ afbeelding ]
En via wat moeten ze dat streamen dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':
Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
satellietquote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En via wat moeten ze dat streamen dan?
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.
Ik heb daar ook wel eens over na gedacht.Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hallo, hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.
Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.
Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpitquote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
Zo zuur altijd he.. Als je iéts beter zou opletten of net dat ene metertje zou controleren zou je dit alles uknnen voorkomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.
Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel eens over na gedacht.Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef eight het volgende:
[..]
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen wordenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde.
Zo'n hele operatie als nu kost natuurlijk ook bakken met geld.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
quote:Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:06 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..
blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
Deze zijn nog voordat de zwarte dozen gevonden zijn. De conclusies die men hierin trekt bleek achteraf vrij accuraat te zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden
quote:
Dank dank dank!quote:Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen
[..]
yt
Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen
Als je kijkt in acarsdatabases online, dan zie je dat dit toestel wel degelijk uitgerust was met ACARS. Of dat op deze vlucht ook actief was weet ik niet. Overigens, wie weet is er wel ACARS-data beschikbaar, maar wordt dat niet vrijgegeven. We zullen het pas zeker weten als de rapporten uitkomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?
Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.
Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
Dan zouden er toch meldingen gedaan moeten zijn?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt...
Passagiers hebben idd niets gemerkt. Niemand had een reddingsvest aan en velen hadden niet eens een gordel om.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
quote:The sheer force of the impact is described in the forensic report, which lists in graphic detail how lungs were torn apart and bones were shredded end to end. Some of the passengers were sliced in half by their seatbelt
Het had zeker voorkomen moeten worden maar bepaalde foute acties waren wel begrijpelijk.quote:AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde.
nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
[ afbeelding ]
Oh ja, natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:18 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.
Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
Pro Boeing gekletsquote:Op maandag 10 maart 2014 12:44 schreef eva1521 het volgende:
In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
Niet deze discussie aubquote:Op maandag 10 maart 2014 12:59 schreef eight het volgende:
[..]
Pro Boeing gekletsAirbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....quote:Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.
/offtopic
Hierzoquote:Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
quote:Op maandag 10 maart 2014 14:00 schreef MartijnA3 het volgende:
Check dit dan:
http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=FAA-2013-0830-0006
Ok. Wie weet inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.
Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.
In het kort.![]()
Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.quote:
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
Inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:51 schreef milpek het volgende:
[..]
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.
Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
Die is pas over 12 dagen toch?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
quote:"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming
9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.
As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.
More updates to come."
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.quote:
Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.quote:
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...quote:
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
daar nog ff wat oppikkenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
zouden doorgeschakeld kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
daar nog ff wat oppikken
het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegtquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?
-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
die iraanse tusenpersoon vroeg dus naar de goedkoopste vlucht, ik vraag mij af, zijn er toen ook opties afgewezen. Omdat het een te korte vlucht zou zijn of alleen over land of geen nachtvlucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Op het Tibetaans Hoogland kan je makkelijk landen, maar ik denk niet dat men zo lang ongestoord door kan vliegen en de vraag is of de "kapers" ook piloten waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
Dus die Den Haag-scenario is echt zo belachelijk dat het mij verbaasd dat iemand zo dom is om het op te brengen.
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Al die oerwoudbewoners zonder internetaansluiting.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Beter plaatje?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ [url=http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=xRUmJZM3XywuKM&tbnid=78q_T3kQK5YDAM:&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fwww.topnews.in%2Ffiles%2FMario-Balotelli_0.jpg&ei=xsodU522EOa_ygO3hIL4AQ&psig=AFQjCNEtixy7WpIM7-9iNgFKo5ej0N9v6A&ust=1394547782428532]afbeelding[/url] ]
Geen idee, ik weet echt helemaal niets van dat soort dingen af, daarom ook de vraagquote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Oh ik ook niet hoor, vroeg me alleen af of het theoretisch mogelijk zou kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.
Dat het ook echt zo gegaan is geloof ik niet zo in.
Wow, JSF hequote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
quote:
hoeft niet perse, al zou een nachtvlucht wel handig zijn en over zee ook. Je kunt die paar die ze aanbieden en dat niet hebben afwijzen. Als de meesten slapen kun jij je knutselwerk tot ontploffen brengen. Handig als je dan in zee stort ipv op land.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:31 schreef DeParo het volgende:
Maar bij een kaping lijkt het me dat ze om een specifieke vlucht zouden hebben gevraagd.
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Osama bin Laden?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
Dat was ook al eerder zo, dat iemand een bom wilde laten ontploffen en een valse naam had gebruikt die bij gelijk was aan een bestaande bekende naam.
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boekenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:45 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.
Hij diende als tussenpersoon, heeft de vliegtickets geregeld, voor de mannen met een gestolen paspoort.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatiequote:Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombiaquote:Op maandag 10 maart 2014 15:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatie
En de tickets zijn geboekt via die Chinese maatschappij vervolgens.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken
quote:Op maandag 10 maart 2014 15:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombia
Die 2 tjappies leken op Balotelli, zeiden zequote:Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligtquote:Op maandag 10 maart 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana.
Doorgeschakeld?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
Daar woon ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt
Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...quote:
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
'middag.quote:
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]quote:Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.
www.groupies.nlquote:Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]
Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
??? Ikweet dat het offtopic is, daarom gooi ik alles in 1 post zodat er maar 1 antwoordpost hoeft te zijn. Prima toch?quote:
bijna goedquote:
Ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]
Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jouquote:Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.
Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn
Ik woonde voor Colombia bij jou om de hoek, als je tenminste uit Kerkraai of Heerlen komt.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou(alleen hopen dat we dan wél aan komen)
-edit-quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ afbeelding ]
quote:(CNN) -- A co-pilot on an Ethiopian Airlines flight bound for Rome hijacked the airliner early Monday morning and flew it to Geneva, Switzerland, looking for asylum.
The man, an Ethiopian in his early 30s, was arrested when the plane landed at Geneva International Airport, police said. The 202 passengers and crew aboard the Boeing 767-300 were not harmed.
It was a welcome outcome from the last time an Ethiopian Airlines was hijacked.
In 1996, 125 people died after a hijacked Ethiopian Airlines crashed in the Indian Ocean after running out of fuel. In that case, the hijackers were seeking asylum in Australia.
In Monday's incident, Flight 702 had taken off from the Ethiopian capital of Addis Ababa and was headed to Rome, the airline said.
The co-pilot took control of the plane when the pilot went to the restroom, said Swiss police spokesman Jean-Philippe Brandt.
The co-pilot, who was not named, closed the fortified door, police said. Instead of Rome, he then steered the plane toward Geneva.
At one point, as the plane hovered over Geneva's airspace several times, he asked the control tower:
"And you have to give us lastly permission on board for asylum."
"Yes I know," the tower responded. "Sorry, but we are still waiting for the response. We are trying our best to get you the response, sir."
The surrender
Eventually, the plane landed at Geneva International Airport.
"I will be coming out via the window," the co-pilot told the control tower.
He then escaped through the cockpit window using a rope, and surrendered to police, Brandt said.
He was unarmed, authorities said.
"His act has been motivated by the fact that he feels threatened in his county and wants to make an asylum claim in Switzerland," Swiss police spokesman Philippe Grangean said.
The passengers were not threatened or put in danger, police said.
Ethiopian Airlines, in a statement, would only say the plane was "forced to proceed" to the airport.
During the incident, Geneva International Airport was shut down. It reopened later Monday morning.
While rare, a pilot hijacking an airline is not unheard of.
In 1998, an Air China captain, reportedly disgruntled with life in China, hijacked his passenger jet to Taiwan.
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson in New York toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:quote:Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
Met het grote aantal schepen en vliegtuigen die worden ingezet mag je verwachten dat ze het gebied nu volledig afgekamd hebben, mits de zoekactie deskundig wordt gecoördineerd.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.
Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
Kaping heeft niet altijd als doel om een boodschap achter te laten en ook met een terroristische aanslag kan het wel even duren voor dat 'ie wordt opgeëist.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
Iran heeft ook eens een Zuidkoreaans passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten, geloof ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.
Een Amerikaans marineschip zag een Iraans passagiersvliegtuig aan voor een vijandelijk toestel. Raket eropaf en boem.
Zeker, hij gaat erbij in de OP.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Moah ik had daar nog nieteens aan gedacht maar vind het niet iets wat we al kunnen uitsluiten...
Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Noord-Korea zou zoiets toch vol trots melden?? En er waren ZOJUIST verkiezingen dit weekend. 100% score voor Kim Il-Gordon.
Zouden zij erachter zitten?
Een raketaanval lijkt me wel wat inzitten, maar Noord-Korea juist dit weekend, hmm...
Er zijn nogal wat strijdende partijen daar.
Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:
1. Kaping
2. Piloten hadden geen idee dat ze gingen neerstorten
3. Ontploffing
4. Bewuste actie van (een van) de piloten.
Als zo'n kist op die hoogte uit elkaar klapt... dat ligt dan echt niet allemaal netjes bij elkaar. Veel spullen zinken ook vrij snel en als er wat stukjes blijven drijven, zie het dan maar eens te vinden. Het is niet zo dat men aan het zoeken is in een gebiedje zo groot als het Veluwemeer ofzo.
quote:China voices 'deep concern' to North Korea over plane near-miss
(Reuters) - China has expressed its "deep concern" to North Korea after a Chinese airplane crossed the path of a rocket launched by the isolated state, China's foreign ministry said on Friday.
On Thursday, South Korea's defense ministry said a Chinese civilian plane had "passed as the ballistic missile (from North Korea) was in the course of descending".
The plane was flying from Tokyo's Narita airport to the northeastern Chinese city of Shenyang on Tuesday, the ministry said.
"On this issue, we have already contacted the North Korean side to convey our deep concern," Chinese Foreign Ministry spokesman Qin Gang told a daily news briefing.
China is North Korea's most important diplomatic and economic supporter, though Beijing's patience with Pyongyang has been severely tested following three nuclear tests and numerous bouts of saber rattling, including missile launches.
On Thursday, Qin had said the Chinese airplane was unaffected and urged Pyongyang to ensure the safety of civilian aircraft.
Media reports had identified the Chinese airplane as a China Southern Airlines flight.
Company chairman Si Xianmin confirmed to Reuters that one of his firm's planes intersected the trajectory of the North Korean missile.
"The report is true, but the missile was far away from the plane -- it was six minutes away and I don't know how many kilometers away in terms of altitude," Si told Reuters.
A spokeswoman from the Civil Aviation Administration of China told Reuters on Thursday that she had read the reports but had no knowledge of the incident, adding that the agency had not been contacted by China Southern Airlines.
Zie ook de edit.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.
Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?
Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zienquote:Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker, hij gaat erbij in de OP.
Het is het meest logische dat een raket het kan verklaren:
- geen noodsignaal
- plotselinge U-turn
Maar worden die raketten niet met satellieten gevolgd dan??
Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie ook de edit.
Maar ja, wat dan, een oefenraketje? Wat is het doel van de actie dan?
Fysisch/logisch zou een raket logischer zijn dan een bom; vanwege de U-turn en het verlies op dat moment op de radars. Maar aan de andere kant; de zee is daar niet diep en IETS zou er gevonden moeten zijn.
Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing*quote:Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
Die U-turn kan ook komen omdat het vliegtuig beschadigd geraakt was (even los van een raketaanval).quote:Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Awsom het volgende:
[..]
Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zien
Daarnaast zou een afgevuurde raket door Noord-Korea absoluut opgemerkt zijn door Zuid-Korea/de VS/Japan/China.
![]()
Ik denk aliens de schuldigen zijn.![]()
Er zijn vast zat situaties mogelijk waarin zo'n automatisch alarm niet wordt getriggerd. Inderdaad zullen we alle opties open moeten houden tot er ten minste iets gevonden is.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.
Een druk op de knop en dat land is een grote parkeerplaats en daar ligt buiten Noord Korea verder niemand wakker van.
Die U-turn omdat ze een raket aan zagen komen... daar geloof ik niet zo in.
Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing*
De grote vraag is natuurlijk of zo'n passagiersvliegtuig zo uitgerust is dat ze een raket aan kunnen zien komen. Ik denk van niet. Heel misschien El Al, maar da's eerder uitzondering dan de regel.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?
Wellicht waren er medeplichtigen aan boord? Die de communicatie uitschakelden voordat het gebeurde zodat Maydays niet mogelijk waren?
I know.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.
Kans dat er in het vliegtuig wat gebeurt, is nog altijd vele malen kleiner dan dat er wat gebeurt als je op je fiets rondrijdt of in de auto.
Als je het interessant vindt wel een rapport om door te lezen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?
En daar zaagden ze haar op Schiphol door en de "Oostenrijker" nam haar ene helft mee naar Frankfurt en de "Italiaan" de andere helft naar Kopenhagen?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:07 schreef Draailamp het volgende:
Wat heeft onze landgenote ermee te maken?
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
Het zou pas echt bijzonder zijn als ze een ticket naar schubbekutteveen hadden...quote:Op maandag 10 maart 2014 18:07 schreef Draailamp het volgende:
Wat heeft onze landgenote ermee te maken?
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
http://www.telegraph.co.u(...)port-identified.htmlquote:One of the two men who boarded the missing Malaysia Airlines flight MH370 with a stolen passport has been identified by police.
Investigators from Malaysia and the United States have been examining closed-circuit television feeds from Kuala Lumpur airport and biometric data on the two stolen passports in an attempt to understand whether the men were trying to enter Europe illegally, or whether they had more sinister motives.
Azharuddin Abdul Rahman, the head of Malaysia's Department of Civil Aviation, said the causes of the disappearance remained an "unprecedented mystery".
He said he could not reveal the nationalities of the men travelling on stolen passports, but that they were "not Asian-looking".
"We have looked at the footage of the video and the photographs – it is confirmed now that they are not Asian-looking males," he said. "Do you know what he [Mario Balotelli] looks like?" he asked reporters.
Als het daar ligt....quote:Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
I know.
Maar wat interessant blijft bij een raketaanval is hoeveel er over blijft van zo'n vliegtuig. Misschien wel te weinig om te blijven drijven en dan ligt het in 50 meter waterdiepte in de modder van de Zuidoost Aziatische delta's zonder opgemerkt te worden...?
Je doet alsof er zekerheden zijn, maar die zijn er helemaal niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:44 schreef DeParo het volgende:
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.
Daar gingen ze haar in de KLM Business Lounge ff flink uitwonen en dan door naar een andere bestemming. Schiphol is een van de grotere transit luchthavens in Europa.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:07 schreef Draailamp het volgende:
Wat heeft onze landgenote ermee te maken?
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
quote:In that press conference, 90 minutes ago, Malaysia’s civil aviation chief, Azharuddin Abdul Rahman, confirmed that the search area has been widened.
The news site 501 Awani shows an image of a map he used to show the location of two new search areas.
http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a
Behalve als het in Tibet geland is...quote:Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende:
Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Dat zou in theorie kunnen ja, mits ze vanaf het moment van het verdwijnen van de radar dusdanige maatregelen hebben genomen dat ze niet meer zichtbaar waren op de radar. Kans lijkt me echter grenzend aan 0.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Behalve als het in Tibet geland is...
Uiteindelijk zou het kunnen, een landing en gijzeling. Myanmar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |