abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137555829
Flight MH370 bound for Beijing goes missing

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen. Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines.

Zoekgebieden.

This map shows the aircraft route and last known contact.

Het vliegtuig

Passagiers:

Laatste waarneming van flightradar24.com

Kerosinespoor, mogelijk van vliegtuig:

Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2

• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Anders - ?

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 10-03-2014 18:13:17 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137555903
quote:
12s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.

De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Ja, dat konden de aliens weten en gebruiken om ons vd waarheid af te houden.
pi_137555921
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?

Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.
Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.

De oorzaak is ondertussen wel al achterhaald toch? Te hard gevlogen dacht ik?
  zondag 9 maart 2014 @ 20:26:01 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137556097
quote:
5s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.

De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Aha:
At least ten passengers on the ill-fated Air India Express flight from Dubai were using fraudulent passports, it was revealed. Police in Mangalore in southern India, where the plane crashed last week killing 158 passengers and crew, have now launched an investigation into every travel document used on the flight.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137556115
Wordt het niet eens tijd om dit topic te verhuizen naar Brave New World?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137556176
Er is nog niet veel meer gevonden dan een stuk van een deur en kerosine spoor in het water.
En over die paspoorten, Thailand is blijkbaar berucht vanwege de handel in gestolen paspoorten.
http://live.wsj.com/video(...)F7-9812-3B94F625BF47
pi_137556216
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:22 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.

De oorzaak is ondertussen wel al achterhaald toch? Te hard gevlogen dacht ik?
Nee, defect in het pitot-statisch systeem en als gevolg daarvan kreeg de flightcrew de volledige controle over de kist (ongebruikelijk in een airbus), hanteerden dat verkeerd en zijn vanaf 40.000ft in een stall naar beneden gevallen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 9 maart 2014 @ 20:28:34 #8
28167 matthijst
pi_137556238
Thai police said Sunday they were investigating a "passport ring" as details emerged of bookings made in Thailand with stolen European passports for the vanished Malaysia Airlines flight.
pi_137556247
Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dachte_passen__.html
pi_137556286
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Aha:
At least ten passengers on the ill-fated Air India Express flight from Dubai were using fraudulent passports, it was revealed. Police in Mangalore in southern India, where the plane crashed last week killing 158 passengers and crew, have now launched an investigation into every travel document used on the flight.
Reden tot verdenking lijkt me. ;)

De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 maart 2014 @ 20:29:50 #11
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137556302
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dachte_passen__.html
Gaat dat niet automatisch?
pi_137556369
T xgo xgo oxcgoc
  zondag 9 maart 2014 @ 20:34:14 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_137556613
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:

Nachtvlucht aan het einde van de werkweek:
- zakenlui uit China/Taiwan terug van business trip in KL
- Chinezen die in KL werken op weg naar huis (weekend dan wel week)
- een verdwaalde toerist

Malaysian Airlines is duur, dit is duidelijk het rijkere zakenpubliek.
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 maart 2014 @ 20:34:22 #14
28167 matthijst
pi_137556630
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd is :)
Op die Air India vlucht kunnen misschien wel 10 valse paspoorten voor het eerst gebruikt zijn, verder niet naar gekeken.

Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
pi_137556649
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Gaat dat niet automatisch?
Daar ging ik wel van uit tot nu toe.
  zondag 9 maart 2014 @ 20:35:22 #16
28167 matthijst
pi_137556706
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:

[..]

waaschijnlijk van een of andere statistiek-site waar hij ook zijn paspoortberekening vandaan haalt?
pi_137557022
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
Ik weet alleen niet hoe je bijvoorbeeld China binnenkomt met een gestolen paspoort. Ze controleren naar mijn idee altijd best grondig je gegevens. De EU kom je eveneens niet binnen volgens mij.

Ik vraag me dus af of het nu echt zo vaak voorkomt als sommige zeggen.
pi_137557240
quote:

[..]

Ik las dat ze zwaar leden onder prijsvechters als Air Asia.

KLM versus Easyjet, Avianca (Col) vs VivaColombia...

pi_137557375
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd is :)
Op die Air India vlucht kunnen misschien wel 10 valse paspoorten voor het eerst gebruikt zijn, verder niet naar gekeken.

Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch? ;)

zondag 9 maart 2014 @ 20:46:12 #20
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557412
als die mid air is geploft maakt het niets uit met welke maatschappij hoor.. dan is er wel iets heel ergs aan de hand. Zelfs die Chinese vlucht waar de Pressure bulkhead van weggeblazen werd kon nog een half duur doorvliegen.

Het lijkt me trouwens dat een stall vanaf 40,000voet ook wel te volgen is op radar.. zij het met of zonder alarm..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 9 maart 2014 @ 20:47:44 #21
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137557517
Is hier al meer duidelijkheid over of nog steeds vermist?
En altijd het laatste woord.
pi_137557578
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:46 schreef Parzival het volgende:

Het lijkt me trouwens dat een stall vanaf 40,000voet ook wel te volgen is op radar.. zij het met of zonder alarm..
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
'And I called your name,
  zondag 9 maart 2014 @ 20:48:48 #23
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557579
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch? ;)
het lijkt me dat je dan als kaper, of terrorist wel een statement wil maken.. dat doe je lijkt me . niet door een vliegtuig midden boven zee aan gruzelementen te blazen zonder verdere berichtgeving..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 9 maart 2014 @ 20:49:32 #24
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557638
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
die lag ook niet op een radar gecoverde route
  zondag 9 maart 2014 @ 20:49:48 #25
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137557655
Is niet gewoon de radar stuk van dat vliegtuig? _O-
En altijd het laatste woord.
pi_137557734
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Parzival het volgende:

[..]

het lijkt me dat je dan als kaper, of terrorist wel een statement wil maken.. dat doe je lijkt me . niet door een vliegtuig midden boven zee aan gruzelementen te blazen zonder verdere berichtgeving..
Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt... :X

zondag 9 maart 2014 @ 20:51:05 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_137557746
quote:
99s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef BlauweTijger het volgende:
Is niet gewoon de radar stuk van dat vliegtuig? _O-
Dan nog is hij onderhand al neergestort, ze hadden nog maar 7 uur brandstof op het moment van verdwijning.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_137557928
quote:

[..]

De zee daar is 4 kilometer diep. Het stuk continentaal plat tussen Maleisie en Vietnam is nauwelijks 200-250 meter diep. Die koffers en andere lichte materialen drijven snel...

pi_137557976
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:51 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dan nog is hij onderhand al neergestort, ze hadden nog maar 7 uur brandstof op het moment van verdwijning.
Of geland in de middle of nowhere in Tibet?

pi_137558337
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.

De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.

Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.

'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'

De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml

Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
pi_137558428
"Volgens een bron bij Reuters spitst het onderzoek van het Maleisische vliegtuig zich toe op het uiteenvallen van het toestel midden in de lucht. Als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg, zouden er inmiddels wel onderdelen gevonden zijn"

Ik begrijp dit niet echt, als het vliegtuig mid-air was ontploft, dan zouden alle onderdelen toch verspreiden over de gehele zee, en dan zou het makkelijker zijn om te vinden?
pi_137558477
quote:

[..]

Had dat er niet mee te maken dat ze al in die zone waren waar geen radar bereik is?
pi_137558487
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:01 schreef Festa94 het volgende:
"Volgens een bron bij Reuters spitst het onderzoek van het Maleisische vliegtuig zich toe op het uiteenvallen van het toestel midden in de lucht. Als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg, zouden er inmiddels wel onderdelen gevonden zijn"

Ik begrijp dit niet echt, als het vliegtuig mid-air was ontploft, dan zouden alle onderdelen toch verspreiden over de gehele zee, en dan zou het makkelijker zijn om te vinden?
Ze speculeren ook maar wat. Als het vliegtuig met de neus in het water is gevlogen, ligt het nu heel op de zeebodem.
pi_137558709
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.

De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.

Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.

'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'

De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.

[BNW-mode]
De aanzet tot slechts nog irisscans (ik heb lenzen :D ) of chips in het lichaam? :X
[/BNW-mode]

zondag 9 maart 2014 @ 21:06:46 #35
28167 matthijst
pi_137558795
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, dacht ik ook, totdat ik las dat zo'n beveiligingsexpert (vorige topic) aangaf dat er op vluchten in Azie standaard mensen met een vals paspoort zitten en er op een gecrashte Air India vlucht schijnbaar 10 mensen met valse paspoorten zaten.

Wel verontrustend dat dat zo makkelijk gaat :D

En wij maar braaf op de sokken door de securitychecks :(
pi_137558822
Maar je kunt er op wachten dat het wordt overgeslagen, dus Interpol moet ook z'n hand in eigen boezem steken: waarom geen controles? Probeer met een gestolen paspoort in te checken en als dat lukt, pak die luchthaven aan.
Die terroristen hebben het waarschijnlijk ook eerst geprobeerd.
pi_137558826
quote:

Ja, zo groot is dat stuk zee ook weer niet. En niet diep. Met 40 boten en 22 vliegtuigen (! Zie OP, Guradian) moet dat toch geen probleem zijn, zou je zeggen.

pi_137558890
quote:

Was is makkelijker te vinden denk je vanuit de lucht of vanaf een boot (met oa radar)?

Een groot wrak met over een klein oppervlakte veel rommel of elke 2 kilometer 1 stoeltje of knuffelbeertje?
I feel kinda Locrian today
pi_137559021
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef starla het volgende:

[..]

Was is makkelijker te vinden denk je vanuit de lucht of vanaf een boot (met oa radar)?

Een groot wrak met over een klein oppervlakte veel rommel of elke 2 kilometer 1 stoeltje of knuffelbeertje?
Vleugels en andere buitenkant van vliegtuigen blijven drijven, glinsteren en vallen meteen op in een stuk zee zo groot als tussen Spanje en Italie o.i.d. En dan met een maximale diepte van 250 meter zeker.

Wel veel haaien daar... :X

pi_137559025
quote:
9s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[BNW-mode]
De aanzet tot slechts nog irisscans (ik heb lenzen :D ) of chips in het lichaam? :X
[/BNW-mode]
ow jee gaan je alarmbelletjes af? morgen naar Alex Jones luisteren die begint er vast wel over dat het een false flag is bla die bla die bla
pi_137559110
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vleugels en andere buitenkant van vliegtuigen blijven drijven, glinsteren en vallen meteen op in een stuk zee zo groot als tussen Spanje en Italie o.i.d. En dan met een maximale diepte van 250 meter zeker.

Wel veel haaien daar... :X
Dan nog is één groot wrak makkelijker te vinden dan allemaal kleine stukjes als dat ding op 10 km hoogte met 900km/u desintegreert.
I feel kinda Locrian today
pi_137559141
Het duurt een dag of 2 voordat lichamen gaan drijven dus als het vliegtuig in stukken is gebroken moeten ze het zeker morgen bij daglicht gaan vinden lijkt me. Die zee is overigens niet zo diep. Een meter of 50 maximaal, vergelijkbaar met de Noordzee.
pi_137559203
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef gijsman het volgende:

[..]

ow jee gaan je alarmbelletjes af? morgen naar Alex Jones luisteren die begint er vast wel over dat het een false flag is bla die bla die bla
Het voorval lijkt me niet leiden tot meer gevoel voor privacy maar juist voor strengere regels omtrent vliegen, paspoorten of identiteiten.

Daar hoef je geen aluhoedjes voor te dragen, lijkt me?

zondag 9 maart 2014 @ 21:13:40 #44
28167 matthijst
pi_137559206
Mweh: een stuk van 300 x 300 kilometer, zeg 2-2,5x zo groot als Nederland. Aardig stuk om te zoeken :D
pi_137559326
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef Speculant. het volgende:
Het duurt een dag of 2 voordat lichamen gaan drijven dus als het vliegtuig in stukken is gebroken moeten ze het zeker morgen bij daglicht gaan vinden lijkt me. Die zee is overigens niet zo diep. Een meter of 50 maximaal, vergelijkbaar met de Noordzee.
Koffers en staartstukken/vleugels drijven veeul sneller.

Uiteindelijk maakt het weinig uit of een vliegtuig in de lucht desintegreert of pas bij de crash op het wateroppervlak/zeebodem. Het blijft echt niet heel ofzo. Het gebied waar de brokstukken drijven is alleen groter wat de kans juist groter maakt op vinden bij desintegratie dan bij impact. ;)

In een paar uur vliegen met 22 (!) vliegtuigen heb je die zee wel verkend...

pi_137559352
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:13 schreef matthijst het volgende:
Mweh: een stuk van 300 x 300 kilometer, zeg 2-2,5x zo groot als Nederland. Aardig stuk om te zoeken :D
Met 22 vliegtuigen niet. Zo gebeurd. Alles wat afwijkt van het zeewater is een aanwijzing. ;)

pi_137559399
quote:
12s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het voorval lijkt me niet leiden tot meer gevoel voor privacy maar juist voor strengere regels omtrent vliegen, paspoorten of identiteiten.

Daar hoef je geen aluhoedjes voor te dragen, lijkt me?
Nog strengere regels omtrent vliegen??? mwah dan pak ik wel de trein als ik op vakantie ga, ook richting Azie.
en betreft de paspoorten, de volgende stap is dan een chip in ons lichaam, weg paspoort.
pi_137559464
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:17 schreef gijsman het volgende:

[..]

Nog strengere regels omtrent vliegen??? mwah dan pak ik wel de trein als ik op vakantie ga, ook richting Azie.
en betreft de paspoorten, de volgende stap is dan een chip in ons lichaam, weg paspoort.
En jij maakte mij uit voor Alex Jones-geiler? :D

Ik heb die keuze niet. Geen treinen en 35 minuten vliegen is 11 uur met de bus.

zondag 9 maart 2014 @ 21:18:34 #49
28167 matthijst
pi_137559471
quote:
6s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met 22 vliegtuigen niet. Zo gebeurd. Alles wat afwijkt van het zeewater is een aanwijzing. ;)
Ja, dat blijkt wel: ze hebben het wrak al gevonden!
pi_137559509
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geland in Tibet? ;)

pi_137559514
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

bron?
  zondag 9 maart 2014 @ 21:19:35 #52
28167 matthijst
pi_137559546
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:19 schreef gijsman het volgende:

[..]

bron?
Niet gevonden nog dus, ondanks die 22 vliegtuigen :)
pi_137559657
Is thunderbirds al genoemd? Langoliers en Lost heb ik al voorbij zien komen.
pi_137559705
It what could be the first potential breakthrough so far, a Vietnamese search-and-rescue plane said it had spotted two pieces of debris around 50 miles south-west of Tho Chu Island.

The fragments were believed to be a part of the inner door and a piece of the missing airline's tail, Vietnam's ministry of information and communication said on its website.
(...)
Hugh Dunleavy, an executive vice president at Malaysia Airlines, said it was not the carrier’s responsibility to validate a passport.

“We just need to make sure that if we see a passport, it doesn’t look like it has been forged and it has a legitimate visa. If it all looks legitimate and everything else about the customer is legitimate we will load them on the plane,” he said.

Another spokesman for the airline added that all the photographs had matched the passports of the passengers. But the Malaysian authorities have promised to tighten security at Kuala Lumpur after criticism that it had grown lax in recent years.
(...)
An unnamed American government official told the New York Times that the Pentagon had reviewed its surveillance system that looks for flashes around the world, and saw no evidence of an explosion.

And another Boeing 777 pilot, who was flying 30 minutes ahead of MH370 en route to Narita airport in Tokyo, told the New Sunday Times in Malaysia that he had made contact with the plane shortly before it vanished.

“We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace,” said the captain, who asked not to be named.

“There were a lot of interference, static, but I heard mumbling from the other end. If the plane was in trouble, we would have heard the pilot making the Mayday distress call,” he said.
http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
pi_137559841
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.

"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
  zondag 9 maart 2014 @ 21:27:33 #56
28167 matthijst
pi_137560078
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Of The 100? Binnenkort in premiere:
  zondag 9 maart 2014 @ 21:29:24 #57
28167 matthijst
pi_137560228
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
Ze moeten die 39 miljoen paspoorten toch ergens voor gebruiken?
En qua gecrashte vliegtuigen:
- deze vlucht: 2 - 4 paspoorten
- Air India - 10 paspoorten

Aardige score :)

En die controles streng? Mwoah: "Last year, Interpol reports, passengers boarded planes more than a billion times without having their passports screened against its Stolen and Lost Travel Documents database."
pi_137560479
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Dat niet, de OP is wel wat geupdate.

zondag 9 maart 2014 @ 21:35:05 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137560662
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar ging ik wel van uit tot nu toe.
nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.
  zondag 9 maart 2014 @ 21:36:43 #60
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137560794
Hebben ze nog steeds niet gecontroleerd of er nou olie/kerosine in zee lag? Je zou toch zeggen dat ze "ff" langs zouden gaan om het een en ander te controleren/
  zondag 9 maart 2014 @ 21:40:11 #61
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137561050
''Het Vietnamees vliegtuig heeft de zone geïdentificeerd en schepen worden morgen ter plaatse gestuurd.''

http://www.hln.be/hln/nl/(...)oeing-gevonden.dhtml
pi_137561060
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.
Dat is raar. Waarom niet iedereen verplichten zijn paspoort langs een scanner te halen en als ie vals is, deurtje dicht?
pi_137561574
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:40 schreef Fred0w het volgende:
''Het Vietnamees vliegtuig heeft de zone geïdentificeerd en schepen worden morgen ter plaatse gestuurd.''
[ afbeelding ]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oeing-gevonden.dhtml
Wat is dat voor foto? :? Het lijkt lucht, maar het zal wel water zijn? Met weerkaatsing van de wolken? Wat is dat gele dan? Olie? Waarom in zo'n raar patroon?

Waarom staat er niet gewoon uitleg bij de foto. :')
pi_137562891
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:48 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Wat is dat voor foto? :? Het lijkt lucht, maar het zal wel water zijn? Met weerkaatsing van de wolken? Wat is dat gele dan? Olie? Waarom in zo'n raar patroon?

Waarom staat er niet gewoon uitleg bij de foto. :')
Je ziet water en een wolk dat tussen het water en (Vietnamees) vliegtuig zit. Dat gele zal waarschijnlijk de kerosine zijn.
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 22:07:44 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137562979
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137563212
Nog een handig overzichtsplaatje:

pi_137563638
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nog een handig overzichtsplaatje:

[ afbeelding ]
Dank, staat erbij.

zondag 9 maart 2014 @ 22:29:58 #68
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137564485
Als je ziet dat ze zo van de route zijn afgeweken denk je toch aan kaping oid...
pi_137565212
https://twitter.com/KaidenDL

Hij zou eigenlijk ook die vlucht moeten hebben, maar had 'm gemist.

Jeumig, dan ben je blij dat je leeft zeg.

KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07 I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
(meer tweets erover op zijn timeline)
  zondag 9 maart 2014 @ 22:41:40 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137565248
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten :X
Misschien als er nog lichamen gevonden worden...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 9 maart 2014 @ 22:44:24 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137565402
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:

KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07 I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.
  Donald Duck held zondag 9 maart 2014 @ 22:45:26 #72
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137565475
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:

Dat soort verhalen heb je altijd. Maar het omgekeerde ook. Passagiers die last-minute zulke vrijgekomen stoelen hebben geboekt en daardoor aan boord kwamen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137566559
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.
dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.

Je hoeft niet in een god te geloven om dat te erkennen.

pi_137566845
Wellicht dat ze met het volgende ook rekening houden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_653

Interessant dat een eerdere grote crash in Maleisië, weliswaar jaren geleden, het resultaat was van een kaping maar tot de dag van vandaag niet duidelijk is wie of waarom, dus terrorisme in Maleisië komt wel degelijk voor, schijnbaar.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:10:13 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137567095
quote:
12s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.

Je hoeft niet in een god te geloven om dat te erkennen.
Nouja, zinnen als 'Thank you God. Help me to learn, then live the lessons you need me to. Amen' doen me toch anders denken :P
  zondag 9 maart 2014 @ 23:12:19 #76
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137567208
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 9 maart 2014 @ 23:18:21 #77
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137567501
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
Ligt eraan welk bedrag hij gewonnen heeft :P
  zondag 9 maart 2014 @ 23:25:32 #78
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137567773
Even tussendoor en wat mij pas na dit plaatje opviel

Als hij meer richting de Thaise Golf is neergestort waarom lees ik dan in bijna elk nieuwsbericht dat alle landen in dat gebied hun strijd om van wie de Chinese Zee is staken omtrent deze crash terwijl dat stuk zee never van China zou kunnen zijn :?

quote:
De Zuid-Chinese Zee, waar het vliegtuig verdween, is vaak onderwerp van conflict. Vooral tussen China en de Filipijnen bestaat onenigheid over welke stukken bij welk land horen. De ruzies lijken even vergeten nu de verschillende landen in de regio samen hun best doen het wrak van het vliegtuig zo snel mogelijk te vinden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137568204
Er wordt zelfs al in de Andaman zee gezocht.

quote:
Meanwhile, Thailand's navy is shifting its focus in the search away from the Gulf of Thailand and the South China Sea, Thai Navy Rear Adm. Karn Dee-ubon told CNN on Sunday. The shift came at the request of the Malaysians, who are looking into possibilities the plane turned around and could have gone down in the Andaman Sea, near Thailand's border, Karn said.

The Andaman Sea lies to the west of a narrow strip of Thailand that ends in the Malaysian peninsula, while the Gulf of Thailand lies to the east of that Thai isthmus.
http://www.cnn.com/2014/03/09/world/asia/malaysia-airlines-plane/
pi_137568553
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
pi_137568747
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:52:26 #82
28167 matthijst
pi_137568763
quote:

[..]

bron?
Lees alleen maar dat Interpol roept dat er miljoenen gestolen paspoorten in hun database staan, nergens dat ze het onwaarschijnlijk vinden dat er 2 aan boord zijn.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:52:26 #83
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137568764
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...
pi_137568795
http://www.themalaymailon(...)rcraft-dca-clarifies

Hebben ze het dan over die 'deur' of was er meer gevonden?
pi_137568850
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...
Nouja het is wel verdacht maar het kunnen ook gewoon criminelen zijn.
pi_137569098
quote:

[..]

Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:03:59 #87
28167 matthijst
pi_137569203
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.
Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwets :)

But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.

"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
pi_137569518
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

2 notoire drugshandelaren hebben een strafblad in Maleisië en willen alsnog naar China toe. Ze boeken via een omgekocht reisbureau een reis + andere identiteit, en geraken zo in het vliegtuig, zonder ook maar iets met de verdwijning ervan te maken te hebben.

En zo kun je toch nog wel een aantal mogelijkheden verzinnen?
pi_137569664
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:21:51 #90
28167 matthijst
pi_137569755
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
of doorgeschakeld....
pi_137569864
Balen ik krijg de link niet gekopieerd via gsm.
pi_137569937
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwets :)

But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.

Onderstaande link onder meer:

http://www.cnbc.com/id/101478205

Deze even snel gevonden, maar schijnbaar heeft interpol het ook gezegd, dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat ze op elke vlucht worden gebruikt.
pi_137570416
quote:
Was er met AF447 niet precies net zo'n verhaal?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137570467
quote:
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #2
die post en daarna wordt er ingegaan op mogelijke verklaringen daarvoor
pi_137570668
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).

Snap je íets van statistiek?

pi_137570792
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).

Snap je íets van statistiek?
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.

Nog overdrevener voorbeeld dan in de hoop dat het kwartje valt. De kans dat mijn overbuurman op exact dat adres woont is kleiner dan 1 op een biljoen, zeker kleiner dan de kans dat 2 paspoorten in een vlucht vervalst zijn, toch betekent dat niet dat mijn buurman daarom niet te vertrouwen is en er meer aan de hand moet zijn.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137570826
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:22 schreef oompaloompa het volgende:
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.

Nog overdrevener voorbeeld dan in de hoop dat het kwartje valt. De kans dat mijn overbuurman op exact dat adres woont is kleiner dan 1 op een biljoen, zeker kleiner dan de kans dat 2 paspoorten in een vlucht vervalst zijn, toch betekent dat niet dat mijn buurman daarom niet te vertrouwen is en er meer aan de hand moet zijn
Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.

Wat hij zegt klopt gewoon mits je afhankelijkheid buiten beschouwing laat. Dat vergeten mensen vaak en daarmee hebben mensen al onnodig opgesloten gezeten.
pi_137570885
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:26 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.

Wat hij zegt klopt gewoon mits je afhankelijkheid buiten beschouwing laat.
Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.

[ Bericht 2% gewijzigd door oompaloompa op 10-03-2014 01:39:09 ]
pi_137570956
Kortom we weten niks
pi_137570962
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.
Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).

Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.

Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
  maandag 10 maart 2014 @ 01:51:17 #101
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137571010
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).

Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.

Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.

Maar, zoals jij ook al aangeeft, afhankelijkheid van route, afhankelijkheid van de twee observaties (samenreizen), post-hoc testing, etc. allemaal bij elkaar zorgen er voor dat je statistisch weinig nuttigs kunt zeggen over die paspoorten :P
pi_137571012
Beetje offtopic maar zojuist een zeer interessante reconstructie gelezen over de crash van de AF447 van Rio naar Parijs waarbij ook gesprekken van de piloten geciteerd worden die door de zwarte doos zijn opgenomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137571137
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.
Ik ken de term ook niet meer, maar zoals je zegt lijkt me duidelijk genoeg. Gewoon niet 'iets' gaan zoeken in een data set omdat de kans dan veel groter is je gewoon met toeval te maken hebt voor datgene wat je denkt te hebben gevonden.

Maar goed over die paspoorten valt gewoon niks te zeggen aangezien er niet eens data is.
pi_137571456
Persbericht van Malaysia Airlines van zojuist (geen nieuwe feiten ofzo):

It has been more than 48 hours since we lost contact with our flight MH370 from Kuala Lumpur to Beijing.

Despite not being able to establish any positive findings on the whereabouts of the aircraft, Malaysia Airlines has been actively cooperating with the search and rescue authorities coordinated by the Department of Civil Aviation Malaysia (DCA).

DCA has confirmed that search and rescue teams from Australia, China, Thailand, Indonesia, Singapore, Vietnam, Philippines and the United States of America have come forward to assist. We are grateful for these efforts.

Malaysia Airlines' primary focus at this point in time is to care for the families. This means providing them with timely information, travel facilities, accommodation, meals, medical and emotional support. The costs for these are all borne by Malaysia Airlines.

Initial financial assistance has been given out to all families over and above their basic needs.

At least one caregiver is assigned to each family. These caregivers are well-trained staff and volunteers from Malaysia and other organisations.

As of now, there are more than 150 "Go Team" members consisting of senior management and caregivers at Beijing to attend to these families. In Kuala Lumpur, a different group of caregivers are attending to the families’ needs.

Families from other nations apart from China have been arriving at Kuala Lumpur since early yesterday. More are expected to arrive today.

Malaysia Airlines is working closely with the government of China to expedite the issuance of passports for the families as well as with the immigration of Malaysia for their visas into Malaysia.

When the aircraft is located, a Response Coordination Centre (RCC) will be activated within the vicinity to support the needs of the families. This has been communicated specifically to the families.

The airline continues to work with the authorities and we appreciate the help we are receiving from all parties and agencies during this critical and difficult time especially the members of the media.

Malaysia Airlines reiterates that it will continue to be transparent in communicating with the general public via the media in all matters affecting MH370.

Malaysia Airlines is similarly anxious and we appreciate the patience, support and prayers from everyone.
http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
pi_137571525
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137571532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Sure.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-het-klopt-het-surti

pi_137571542
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:

:')
pi_137571597
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
  maandag 10 maart 2014 @ 08:03:41 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137572035
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
inmiddels hebben ze vast wel camerabeelen geanalyseerd en uitgevogeld wie wie is (of daar zijn ze nog mee bezig), misschien dat we ooit nog eens beeldmateriaal te zien krijgen van die personen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 10-03-2014 08:13:29 ]
pi_137572123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:21 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
Het AD geeft gewoon wat meer informatie. Alles wat in het Telegraafbericht staat, staat ook in het AD-bericht.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:11:35 #111
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137572832
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
  maandag 10 maart 2014 @ 09:30:35 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137573181
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
ik ook en dat ie niet leeg is, nog geen foto?
  maandag 10 maart 2014 @ 09:56:25 #113
28167 matthijst
pi_137573606
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
pi_137573721
quote:

[..]

Tickets in de economy zitten vaak toch wel boven het prijsniveau van bijvoorbeeld Emirates. Maar SIA is doorgaans wel duurder, ja.
pi_137573854
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:

Blijkbaar in dat geval niet.
pi_137574115
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:56 schreef matthijst het volgende:
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
pi_137574279
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
loos alarm
quote:
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, meldt persbureau Reuters.
nu.nl
In the coolest little capital of the world
  maandag 10 maart 2014 @ 10:38:00 #118
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137574528
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

loos alarm

[..]

nu.nl
Zoektocht naar 'reddingsboot' vermist vliegtuig tevergeefs
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Zoektocht naar vermist vliegtuig
Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, maar om een met mos begroeid onderdeel van een grote haspel.

Volgens de Vietnamese luchtvaartautoriteiten werd er gezocht op ongeveer 140 kilometer ten zuidwesten van het Vietnamese eiland Tho Chu. Op 150 kilometer van Tho Chu zijn zaterdag olievlekken gezien.

Eerder zag de bemanning van een Vietnamees marinevliegtuig ook al een object in zee dat mogelijk afkomstig zou zijn van de vermiste Boeing 777, maar ter plaatse is nog niets gevonden.

In totaal waren 227 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven de Zuid-Chinese Zee van de radar verdween. Er wordt ook rekening mee gehouden dat het vliegtuig is omgekeerd voor het vermist werd. Ook wordt een kaping niet uitgesloten.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:01:54 #119
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575216
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:07:22 #120
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575382
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:11:32 #121
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137575506
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
[ afbeelding ]
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
pi_137576475
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
En via wat moeten ze dat streamen dan?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:44:55 #123
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137576490
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En via wat moeten ze dat streamen dan?
satelliet
pi_137576667
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:03:44 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137577006
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?

(Verder snap ik weinig van dit soort dingen hoor, dus het is maar een loze gooi, maar ik vlieg vaak genoeg om me zorgen te maken over dat soort dingen. ;) Toen ik vorige week terugvloog naar huis dacht ik nog 'komkom... niks aan het handje, vliegtuigen verdwijnen niet zomaar uit de licht'. :') )
pi_137577114
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hallo, hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
pi_137577151
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
'And I called your name,
  maandag 10 maart 2014 @ 12:10:15 #128
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577199
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
pi_137577248
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
'And I called your name,
  maandag 10 maart 2014 @ 12:12:49 #130
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577270
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
Zo zuur altijd he.. Als je iéts beter zou opletten of net dat ene metertje zou controleren zou je dit alles uknnen voorkomen.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:15:33 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577345
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
2000 light years from home
pi_137577443
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
pi_137577459
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:22:24 #134
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577553
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef eight het volgende:

[..]

Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.

AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
2000 light years from home
  maandag 10 maart 2014 @ 12:25:25 #135
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577640
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
pi_137577685
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Zo'n hele operatie als nu kost natuurlijk ook bakken met geld.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:28:04 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137577715
Verdachte passagier vermist vliegtuig bekend
De Maleisische autoriteiten weten inmiddels de identiteit van een van de twee mannen die met een gestolen paspoort in de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines zaten.

Met hulp van een buitenlandse inlichtingendienst is achterhaald wie de man werkelijk is. Zijn naam en afkomst zijn echter niet bekendgemaakt.

De politie wilde wel kwijt dat de verdachte man geen Maleisiër is en ook niet uit Xinjiang komt, de Chinese regio waar vooral islamitische Oeigoeren wonen.

nu.nl
pi_137577725
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
In the coolest little capital of the world
pi_137577737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:06 schreef mschol het volgende:

[..]

het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen.

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Deze zijn nog voordat de zwarte dozen gevonden zijn. De conclusies die men hierin trekt bleek achteraf vrij accuraat te zijn.

maandag 10 maart 2014 @ 12:29:31 #140
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577761
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
yt

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

[..]

yt

Dank dank dank! _O_
pi_137577869
Via bekende kanalen is ook de volledige Aircrash Investigation te vinden, inclusief de flightrecorder data.
'And I called your name,
pi_137577952
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
pi_137578091
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
Als je kijkt in acarsdatabases online, dan zie je dat dit toestel wel degelijk uitgerust was met ACARS. Of dat op deze vlucht ook actief was weet ik niet. Overigens, wie weet is er wel ACARS-data beschikbaar, maar wordt dat niet vrijgegeven. We zullen het pas zeker weten als de rapporten uitkomen.
'And I called your name,
pi_137578170
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt... :X
Dan zouden er toch meldingen gedaan moeten zijn?
pi_137578194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Passagiers hebben idd niets gemerkt. Niemand had een reddingsvest aan en velen hadden niet eens een gordel om.

De smak die AF447 maakte op de oceaan was er een van minimaal 36g.
quote:
The sheer force of the impact is described in the forensic report, which lists in graphic detail how lungs were torn apart and bones were shredded end to end. Some of the passengers were sliced in half by their seatbelt
quote:
Het had zeker voorkomen moeten worden maar bepaalde foute acties waren wel begrijpelijk.
Het meest domste ongeluk vind ik nog die van Tenerife, waarbij 2 boeings op elkaar knalden.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:43:58 #146
28167 matthijst
pi_137578204
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
[ afbeelding ]
nee.
pi_137578224
Nederlandse veiligheidsexperts in de luchtvaart zijn het eens dat de vermiste Boeing 777-200 van Malaysia Airlines op de vlucht van Kuala Lumpur naar Peking acuut moet zijn verongelukt, waarschijnlijk door een explosief of razendsnel ’uiteenvallen’.

Dat zeiden gisteravond onafhankelijk van elkaar Benno Baksteen (Degas) en Harry Horlings (Avioconsult) tegen De Telegraaf. Beide mannen zijn ervaren oud-piloten bij respectievelijk KLM en de luchtmacht en deskundigen op het gebied van veilig vliegen en analyses van vliegrampen.

„Het is vreemd dat er geen enkel noodsignaal van de cockpit is uitgegaan. Ook al is er boven zee geen direct radiocontact met de luchtverkeersleiding, dan heeft ieder modern vliegtuig via satelliet en transponders mogelijkheden genoeg om alarm te slaan. Kennelijk is dat niet gebeurd. De piloten moeten totaal verrast zijn geweest en hadden geen gelegenheid meer iets te doen”, aldus Horlings.

Mayday

Zij sluiten in feite uit dat er sprake kan zijn van fatale technische problemen, onverwacht slecht weer of controleverlies van de twee Maleisische vliegers, waarvan captain Zaharie Ahmad Shah (53) erg ervaren is. „Zelfs als alle motoren uitvallen is er nog tijd om heelhuids naar beneden te komen en een mayday uit te sturen”, stelt Baksteen.

Benelux-directeur Giles Gilbert van Malaysia Airlines bevestigde gisteren dat er niks bekend is van enige communicatie van de vliegers van het ramptoestel met de grond. „Het contact was ineens verloren. Wij tasten nog in het duister wat de oorzaak is van deze vermoedelijke crash. Er kunnen wel duizend redenen zijn, maar er zijn geen getuigen.”

Gisteravond laat waren de wrakstukken van het toestel, dat ergens tussen Maleisië en Vietnam in de oceaan moet zijn gestort, nog altijd niet gevonden. „We zoeken met de autoriteiten van diverse landen met man en macht naar tekenen van leven, maar helaas blijft het stil”, zo zei Gilbert.

Vlucht MH370 had 12 Maleisische bemanningsleden en 227 passagiers van 14 nationaliteiten, vooral Chinezen. Volgens Gilbert was er één 50-jarige dame met een Nederlands paspoort aan boord. „Uit Amsterdam en van Indonesische afkomst. We hebben haar familie daar ingelicht.” Volgens de passagierslijst gaat het om ’mrs. Surtidahlia’.

Zij had in Nederland een ticket geboekt bij China Southern, een partner van Malaysia Airlines en KLM, voor de vluchten naar Peking en Kuala Lumpur. De reden van haar reis is onbekend.

Twee passagiers van de vermiste Boeing zijn vermoedelijk aan boord gekomen met gestolen paspoorten. Het duo gebruikte mogelijk de identiteit van Italiaanse en Oostenrijkse mannen van wie de paspoorten eerder waren gestolen. Beiden hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM. De twee, van wie de echte identiteit niet bekend is, zouden daarna hun weg vervolgen naar andere Europese bestemmingen. Deze mysterieuze omstandigheden voeden speculaties dat er mogelijk sprake is van terrorisme.

Raadsels

Inlichtingen- en veiligheidsdiensten wereldwijd staan nauw in contact met elkaar om de raadsels op te lossen rondom de gecrashte Boeing. Ook de Nederlandse dienst AIVD heeft contacten met zusterdiensten naar aanleiding van de mysterieuze verdwijning. Mocht dat relevante informatie opleveren, dan wordt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid ingelicht, aldus een AIVD-woordvoerster.

Bestuursvoorzitter Ahmad Jauhari Yahya van de Maleisische maatschappij, die ook naar Schiphol vliegt, biedt zijn medeleven aan de families van de mogelijke slachtoffers aan. „We doen er alles aan om hen te helpen, zowel met reisfaciliteiten als met emotionele zorg”, zo liet hij geschokt weten.

De Boeing 777 was een uur na het opstijgen in Kuala Lumpur voor een nachtvlucht naar Peking op kruishoogte van zo’n tien kilometer aangekomen. Toen ging het gruwelijk mis. „De ergste nachtmerrie van luchtreizigers. Het is zeldzaam als er dan nog iets gebeurt. Start en landing zijn de grootste risico’s. Dit is een groot mysterie”, benadrukken Baksteen en Horlings.

In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
  maandag 10 maart 2014 @ 12:49:41 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137578408
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
Oh ja, natuurlijk. :@
pi_137578726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:44 schreef eva1521 het volgende:
In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
pi_137578756
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:59 schreef eight het volgende:

[..]

Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Niet deze discussie aub :')
'And I called your name,
pi_137579158
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 13:22:32 #152
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137579527
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:13 schreef TLC het volgende:
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
Nouja, uit het luchtruim verdwenen, op de aardbodem beland :P
  maandag 10 maart 2014 @ 13:24:10 #153
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137579585
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137579649
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....
  maandag 10 maart 2014 @ 13:32:35 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137579920
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

(oh wacht... er missen stukken... -O-)

/offtopic

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 10-03-2014 13:41:32 ]
pi_137579928
ik vind dit zo'n apart verhaal, hoop voor de families dat er snel iets duidelijk is!
pi_137579986
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

/offtopic
In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.
'And I called your name,
pi_137580376
Van avherald.com:

quote:
Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
Hierzo
pi_137580758
Als kop en staart bij elkaar worden gevonden doet dat vermoeden dat het vliegtuig in een stuk op het water is geklapt anders had je een heel slagveld.
pi_137581129
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
pi_137581296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
Ok. Wie weet inderdaad.
pi_137581483
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
pi_137581619
Waar is de Boeing 777 van Malaysia Airlines? Wat is er gebeurd met het vliegtuig met 239 mensen aan boord? Ook vanmorgen moesten de onderzoeksautoriteiten melden dat ze in het duister tasten. Drie scenario's.

1. Een ongeluk
Het kan een ongeval zijn, maar de kans is 'extreem klein', zegt Benno Baksteen, luchtvaartexpert en oud-gezagvoerder van de KLM. De Boeing 777-200 is een zeer betrouwbaar toestel, weet Baksteen, die jarenlang heeft gevlogen met een Triple Seven. Vrijdagavond 19.40 uur Nederlandse tijd was vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Peking na twee uur vliegen opeens van de radar verdwenen.

Ook alle communicatie met Malaysia Airlines en de luchtverkeersleiding was opeens weg. Het toestel met 239 mensen aan boord bestond niet meer. De verdwijning doet denken aan de vermissing van de Airbus 330 van Air France in 2009. Dat toestel kampte met bevroren snelheidsmeters en de bemanning reageerde daar te laat en niet correct op. Het toestel dook in de Atlantische Oceaan en wrakstukken belandden op 4000 meter diepte.

Pas twee jaar later werd de vluchtrecorder gevonden en kon er een reconstructie van het tragische ongeluk worden gemaakt. De Boeing 777-200 die dit weekend verdween, was in 2012 betrokken bij een ongeluk op het vliegveld in Sjanghai. Bij het taxiën raakte een vleugelpunt de staart van een Airbus A340 van China Eastern Airlines Airbus. De vleugelpunt brak af. Niemand raakte gewond. Het toestel werd gerepareerd.

2. Een aanslag
Ergens tussen Maleisië en Vietnam moet het toestel in zee zijn gestort. Dat er afgezien van oliesporen nog geen echte resten van het toestel zijn gevonden, voedt de theorie dat de Boeing 777 op ruim tien kilometer hoogte is ontploft, waardoor de brokstukken zich over een enorm oppervlak hebben verspreid. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de piloten geen noodsignaal konden uitzenden.

Met een bomaanslag is een toestel in één klap weg te vagen. Maleisië houdt rekening met een aanslag. Ook al is een explosief aan boord krijgen nagenoeg onmogelijk na de aanslag op het WTC in 2001. 'Toch blijft de luchtvaart kwetsbaar voor terrorisme', zegt terrorisme-expert Bibi van Ginkel van Instituut Clingendael. Dat een aanslag niet meteen wordt opgeëist, is niet heel verwonderlijk. 'Terroristen willen vooral ontwrichten.' In Zuidoost-Azië zijn tal van terroristische groeperingen actief. 'Sommige met een nationale, sommige met een internationale agenda. Die kijken ook naar elkaar om te zien hoe ze iets aanpakken.'

Dat er twee mannen met gestolen paspoorten aan boord waren, voedt de speculatie dat een aanslag is gepleegd op vlucht MH370. Al Qaida-terroristen probeerden in het verleden ook met gestolen paspoorten vliegtuigen binnen te komen.

3. Een kaping
Volgens de Maleisische autoriteiten is het mogelijk dat het toestel was gekeerd kort voordat het radarbeeld verdween. Verschillende radarposten zouden dat hebben waargenomen. Waarom en waar het toestel keerde is niet duidelijk. Als een piloot een U-bocht maakt, móet hij dat altijd melden. Het bleef echter stil bij de luchtverkeersleiding. Ook dit scenario wordt gevoed door de twee passagiers die aan boord waren met gestolen paspoorten.

De Italiaan Luigi Maraldi en de Oostenrijker Christian Kozel stonden op de passagierslijst, maar zaten niet in het toestel. Kozels paspoort was in 2012 gestolen in Thailand, dat van Maraldi vorige zomer op Phuket. De mannen die met de gestolen passen aan boord waren, zouden in Peking uitstappen en met de KLM naar Schiphol vliegen. Mogelijk dat dat een truc was om te voorkomen dat de paspoorten bij Interpol zouden worden gecheckt.

Beide paspoorten staan daar in de database. Met een EU-paspoort is er bij een tussenstop in China geen visum nodig en wordt het paspoort niet gecontroleerd. Veiligheidsdiensten over heel de wereld zijn bezig om de ware identiteit van de mannen te achterhalen.

Door: Ton Voermans - 19u03
pi_137581770
Wat nou als het vliegtuig niet is neergestort maar gekaapt en ergens geland zodat het als terroristenbom voor de nucleaire top in Den Haag kan worden gebruikt bijvoorbeeld? :P :P
pi_137581899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef MartijnA3 het volgende:
Van avherald.com:

[..]

Hierzo

Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:40:08 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137581939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
pi_137581956
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:41:21 #170
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137581963
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
pi_137581993
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.
pi_137581999
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
Inderdaad.
pi_137582177
Dit is ook bizar, meerdere telefoons gaan over, maar er wordt niet opgenomen: http://au.ibtimes.com/art(...)rs-mobile-phones.htm
pi_137582194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
  maandag 10 maart 2014 @ 14:58:33 #175
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137582335
Het wordt steeds verdachter en vreemder...
pi_137582345
quote:
Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.
pi_137582434
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?

pi_137582470
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
pi_137582492
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?

pi_137582506
Bericht van paar dagen geleden
quote:
"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming

9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.

As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.

More updates to come."
  maandag 10 maart 2014 @ 15:06:33 #181
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582554
Dat van de mobiele telefoons die overgaan, is echt heel creepy. Zijn ze dan toch op land gecrasht?
pi_137582579
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef RVer het volgende:
Bericht van paar dagen geleden

[..]

Waar heb je dat gelezen?
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:08:59 #183
257132 crew  Awsom
pi_137582621
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja
pi_137582624
quote:

[..]

Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
pi_137582659
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:11:39 #186
257132 crew  Awsom
pi_137582683
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald. :P

Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:12:28 #187
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582708
quote:

[..]

ruim op tijd aanwezig zijn
pi_137582736
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

ruim op tijd aanwezig zijn
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...

maandag 10 maart 2014 @ 15:14:19 #189
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582755
quote:

[..]

Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
pi_137582778
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:16:37 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582827
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
  maandag 10 maart 2014 @ 15:17:29 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137582849
quote:

[..]

Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
pi_137582852
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
Why stay small, if you can grow big..
pi_137582875
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.

Verder heb ik nog:

Reptilian
Anal Probes
Aliens
Demonen
Dimensies
Wormgat
Zwart Gat
Wit Gat
Chinese Aanslag
Raketbeschieting
Afrekening
Kaping
Vliegende Hollander
Lasers
Vreemde Vogels
Wraakactie
Afleiding

Verder vast nog wat zaken.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:18:29 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582876
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
zouden doorgeschakeld kunnen zijn
  roze maandag 10 maart 2014 @ 15:18:53 #196
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137582891
Interessant verhaal dit. Ben benieuwd wat er uiteindelijk is gebeurd
Your beauty never ever scared me.
pi_137582905
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...

Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:19:41 #198
257132 crew  Awsom
pi_137582917
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegt :P
  maandag 10 maart 2014 @ 15:19:43 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137582919
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.
En de Malaysian had ook geen SATCOM antenne.
pi_137582969
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Paar dagen geleden hier wegens
http://www.malaysiandiges(...)ng-flight-mh370.html
  maandag 10 maart 2014 @ 15:21:49 #201
28167 matthijst
pi_137582986
UPDATE [6:24pm]: Floating object spotted in ocean turns out to be cable reel and not life raft.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:23:09 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137583023
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
die iraanse tusenpersoon vroeg dus naar de goedkoopste vlucht, ik vraag mij af, zijn er toen ook opties afgewezen. Omdat het een te korte vlucht zou zijn of alleen over land of geen nachtvlucht.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:23:26 #203
28167 matthijst
pi_137583036
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:

[ Bericht 57% gewijzigd door matthijst op 10-03-2014 15:34:07 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 15:23:43 #204
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137583043
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.

Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.

Dus die Den Haag-scenario is echt zo belachelijk dat het mij verbaasd dat iemand zo dom is om het op te brengen.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:25:26 #205
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137583098
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.

Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:26:40 #206
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137583133
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
pi_137583143
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:

Dus die Den Haag-scenario is echt zo belachelijk dat het mij verbaasd dat iemand zo dom is om het op te brengen.
Op het Tibetaans Hoogland kan je makkelijk landen, maar ik denk niet dat men zo lang ongestoord door kan vliegen en de vraag is of de "kapers" ook piloten waren...

pi_137583144
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.

Dat het ook echt zo gegaan is geloof ik niet zo in.
pi_137583201
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Al die oerwoudbewoners zonder internetaansluiting.
pi_137583245
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
[ [url=http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=xRUmJZM3XywuKM&tbnid=78q_T3kQK5YDAM:&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fwww.topnews.in%2Ffiles%2FMario-Balotelli_0.jpg&ei=xsodU522EOa_ygO3hIL4AQ&psig=AFQjCNEtixy7WpIM7-9iNgFKo5ej0N9v6A&ust=1394547782428532]afbeelding[/url] ]
Beter plaatje?
pi_137583254
Misschien zijn ze in Noord-Korea geland? :P :o
pi_137583268
Maar bij een kaping lijkt het me dat ze om een specifieke vlucht zouden hebben gevraagd.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:33:51 #213
28167 matthijst
pi_137583332

Negers waren het :)
  maandag 10 maart 2014 @ 15:34:19 #214
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137583345
quote:
Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet echt helemaal niets van dat soort dingen af, daarom ook de vraag :P

Kan me voorstellen dat het voor regeringen handig is in tijden van oorlog verlaten en onopvallende basissen te hebben.

quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:27 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.

Dat het ook echt zo gegaan is geloof ik niet zo in.
Oh ik ook niet hoor, vroeg me alleen af of het theoretisch mogelijk zou kunnen zijn
  maandag 10 maart 2014 @ 15:38:47 #215
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583463
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wow, JSF he :{w
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:40:35 #216
257132 crew  Awsom
pi_137583516
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:38 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wow, JSF he :{w

Nee, F16.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:42:46 #217
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583573
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:40 schreef Awsom het volgende:

[..]

Nee, F16.
:P

Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:43:26 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137583589
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:31 schreef DeParo het volgende:
Maar bij een kaping lijkt het me dat ze om een specifieke vlucht zouden hebben gevraagd.
hoeft niet perse, al zou een nachtvlucht wel handig zijn en over zee ook. Je kunt die paar die ze aanbieden en dat niet hebben afwijzen. Als de meesten slapen kun jij je knutselwerk tot ontploffen brengen. Handig als je dan in zee stort ipv op land.

Die url, met de naam mario balotelli erin?
Dat was ook al eerder zo, dat iemand een bom wilde laten ontploffen en een valse naam had gebruikt die bij gelijk was aan een bestaande bekende naam.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:45:10 #219
257132 crew  Awsom
pi_137583637
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.
pi_137583665
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:

Dat was ook al eerder zo, dat iemand een bom wilde laten ontploffen en een valse naam had gebruikt die bij gelijk was aan een bestaande bekende naam.
Osama bin Laden?
Mohammed Atta?

:D

maandag 10 maart 2014 @ 15:46:29 #221
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583670
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:45 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken :P
  maandag 10 maart 2014 @ 15:46:39 #222
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583677
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Osama bin Laden?
Mohammed Atta?

Ghadaffi?
pi_137583681
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Hij diende als tussenpersoon, heeft de vliegtickets geregeld, voor de mannen met een gestolen paspoort.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:48:43 #224
257132 crew  Awsom
pi_137583739
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken :P
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatie :P
  maandag 10 maart 2014 @ 15:49:35 #225
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583763
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:48 schreef Awsom het volgende:

[..]

Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatie :P
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombia :P
pi_137583794
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

En de tickets zijn geboekt via die Chinese maatschappij vervolgens.
pi_137583838
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:49 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombia :P

Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana. :')

maandag 10 maart 2014 @ 15:52:28 #228
28167 matthijst
pi_137583856
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die 2 tjappies leken op Balotelli, zeiden ze :)
Zullen wel geen "negroes" hebben willen zeggen.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:14 #229
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137583917
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:36 #230
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583923
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana. :')
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt :X
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:58 #231
28167 matthijst
pi_137583930
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
Doorgeschakeld?

Department of Civil Aviation Director-General Azharuddin Abdul Rahman confirmed the men DID NOT look Asian. Asked what they looked like, he replied: "Do you know Balotelli (the famous Italian footballer). They look like Balotelli."
pi_137583938
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt :X
Daar woon ik. :D

maandag 10 maart 2014 @ 15:55:51 #233
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583958
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:56:24 #234
257132 crew  Awsom
pi_137583976
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goedemorgen :W
pi_137583988
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.

pi_137584027
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef Awsom het volgende:

[..]

Goedemorgen :W
'middag.

Het blijft vreemd, dat vliegtuig. Miss Escobar en ik hebben het hele weekend vol spanning de "updates" gevolgd, maar er is gewoon geen nieuws. Na bijna 69 uur... :o

maandag 10 maart 2014 @ 15:58:43 #237
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584038
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]

Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan :o
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
pi_137584123
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
  maandag 10 maart 2014 @ 16:01:40 #239
28167 matthijst
pi_137584129
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is dat de hoofdstad?
Is het erg crimineel?
www.groupies.nl :+
  maandag 10 maart 2014 @ 16:02:40 #240
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584159
quote:
??? Ikweet dat het offtopic is, daarom gooi ik alles in 1 post zodat er maar 1 antwoordpost hoeft te zijn. Prima toch?
  maandag 10 maart 2014 @ 16:03:45 #241
28167 matthijst
pi_137584190
Kiek die dikke clown smiley ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 16:04:23 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137584215
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Osama bin Laden?
Mohammed Atta?

bijna goed
er stond hier gisteren? een linkje naar een ander ongeval en daar, of bij een gelinkd artikel, stond ook iets over een terrorist die onder een valse italiaanse naam (bekende naam maar dan met 1 spelfout) een bom had proberen te ontploffen als ik het goed heb
pi_137584335
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is dat de hoofdstad?
Is het erg crimineel?
Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.

Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn

maandag 10 maart 2014 @ 16:09:48 #244
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584379
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.

Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou :D (alleen hopen dat we dan wél aan komen)
pi_137584485
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:09 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou :D (alleen hopen dat we dan wél aan komen)
Ik woonde voor Colombia bij jou om de hoek, als je tenminste uit Kerkraai of Heerlen komt. ;)

Je bent altijd welkom voor een goeie vakantie. Laten we dat per DM doen en nu dat vliegtuig es vinden...?

maandag 10 maart 2014 @ 16:14:24 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137584511
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
-edit-
kom maar met een foto van die iranier

[ Bericht 4% gewijzigd door Marrije op 10-03-2014 16:19:49 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 16:15:26 #247
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137584540
Even in semi-ongerelateerd nieuws. Dit gebeurde een kleine maand geleden. Het geeft aan dat zaken zoals een kaping door piloot niet geheel ondenkbaar is.

http://edition.cnn.com/20(...)-airlines-hijacking/

quote:
(CNN) -- A co-pilot on an Ethiopian Airlines flight bound for Rome hijacked the airliner early Monday morning and flew it to Geneva, Switzerland, looking for asylum.

The man, an Ethiopian in his early 30s, was arrested when the plane landed at Geneva International Airport, police said. The 202 passengers and crew aboard the Boeing 767-300 were not harmed.

It was a welcome outcome from the last time an Ethiopian Airlines was hijacked.

In 1996, 125 people died after a hijacked Ethiopian Airlines crashed in the Indian Ocean after running out of fuel. In that case, the hijackers were seeking asylum in Australia.

In Monday's incident, Flight 702 had taken off from the Ethiopian capital of Addis Ababa and was headed to Rome, the airline said.

The co-pilot took control of the plane when the pilot went to the restroom, said Swiss police spokesman Jean-Philippe Brandt.

The co-pilot, who was not named, closed the fortified door, police said. Instead of Rome, he then steered the plane toward Geneva.

At one point, as the plane hovered over Geneva's airspace several times, he asked the control tower:

"And you have to give us lastly permission on board for asylum."

"Yes I know," the tower responded. "Sorry, but we are still waiting for the response. We are trying our best to get you the response, sir."

The surrender

Eventually, the plane landed at Geneva International Airport.

"I will be coming out via the window," the co-pilot told the control tower.

He then escaped through the cockpit window using a rope, and surrendered to police, Brandt said.

He was unarmed, authorities said.

"His act has been motivated by the fact that he feels threatened in his county and wants to make an asylum claim in Switzerland," Swiss police spokesman Philippe Grangean said.

The passengers were not threatened or put in danger, police said.

Ethiopian Airlines, in a statement, would only say the plane was "forced to proceed" to the airport.

During the incident, Geneva International Airport was shut down. It reopened later Monday morning.

While rare, a pilot hijacking an airline is not unheard of.

In 1998, an Air China captain, reportedly disgruntled with life in China, hijacked his passenger jet to Taiwan.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:16:51 #248
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137586332
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 10 maart 2014 @ 17:17:21 #249
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137586344
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.

Bij AF447 werden er ook niet veel wrakstukken gevonden, pas toen men het staartstuk vond kon men gerichter gaan zoeken en werden er kleinere brokstukken en lichamen gevonden. Maar veruit de meeste lichamen zijn mee naar beneden gesleurd. Hetzelfde zal gelden voor (lichtere) vracht die normaliter zou blijven drijven, maar nu opgeborgen zit in het ruim (duwen ze het ook nog in vracht containers?).
pi_137586449
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
pi_137586569
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
pi_137586707
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:29:55 #253
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137586726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
pi_137586765
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson in New York toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.

Edit:
pi_137586789
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
pi_137586819
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
pi_137586820
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:

1. Kaping
2. Piloten hadden geen idee dat ze gingen neerstorten
3. Ontploffing
4. Bewuste actie van (een van) de piloten.

Als zo'n kist op die hoogte uit elkaar klapt... dat ligt dan echt niet allemaal netjes bij elkaar. Veel spullen zinken ook vrij snel en als er wat stukjes blijven drijven, zie het dan maar eens te vinden. Het is niet zo dat men aan het zoeken is in een gebiedje zo groot als het Veluwemeer ofzo.
pi_137586852
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Met het grote aantal schepen en vliegtuigen die worden ingezet mag je verwachten dat ze het gebied nu volledig afgekamd hebben, mits de zoekactie deskundig wordt gecoördineerd.
pi_137586880
Officials have taken the decision to widen search areas off Malaysia after an international fleet consisting of dozens of vessels and aircraft continued the search for a missing Malaysia Airlines Boeing 777.

No debris or signals from the aircraft have been found, though there have been numerous false alarms - The Guardian
pi_137586891
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
pi_137586904
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:39:23 #262
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137586929
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.

Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
pi_137586939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
pi_137586962
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.

Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?
pi_137586965
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
Kaping heeft niet altijd als doel om een boodschap achter te laten en ook met een terroristische aanslag kan het wel even duren voor dat 'ie wordt opgeëist.

Tot nu toe is er niets wat aanleiding geeft om deze twee opties nu al uit te sluiten.
pi_137587036
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.
pi_137587112
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
pi_137587149
Het hangt er inderdaad vanaf waarheen het vliegtuig is uitgeweken en of het niet op land is neergestort/geland.

Het stuk zee tussen Maleisie en Vietnam is niet diep, de Chinese Zee ook niet enorm, behalve ten noorden van Sarawak.

De andere kant, bij de Andaman eilanden waar ze aan het zoeken zijn, is wel heel diep. Heb er nog modelletjes van gemaakt voor een klant in India. :7

Donald Duck held maandag 10 maart 2014 @ 17:50:13 #269
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137587215
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.
Een Amerikaans marineschip zag een Iraans passagiersvliegtuig aan voor een vijandelijk toestel. Raket eropaf en boem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137587236
Aangezien Noord-Korea bijna volledig onder controle staat lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:52:10 #271
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137587283
Moah ik had daar nog nieteens aan gedacht maar vind het niet iets wat we al kunnen uitsluiten...
pi_137587294
Stel dat een vliegtuig in z'n geheel zonder stroom komt te zitten om wat voor een rede dan ook, zou het dan nog steeds op de radar zichtbaar moeten zijn?
pi_137587317
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.
Een Amerikaans marineschip zag een Iraans passagiersvliegtuig aan voor een vijandelijk toestel. Raket eropaf en boem.
Iran heeft ook eens een Zuidkoreaans passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten, geloof ik.

Correctie: Dader in dit geval waren de Russen. 1983.
pi_137587329
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Moah ik had daar nog nieteens aan gedacht maar vind het niet iets wat we al kunnen uitsluiten...
Zeker, hij gaat erbij in de OP.

Het is het meest logische dat een raket het kan verklaren:

- geen noodsignaal
- plotselinge U-turn

Maar worden die raketten niet met satellieten gevolgd dan??

pi_137587396
Noord-Korea zou zoiets toch vol trots melden?? En er waren ZOJUIST verkiezingen dit weekend. 100% score voor Kim Il-Gordon.

Zouden zij erachter zitten?

Een raketaanval lijkt me wel wat inzitten, maar Noord-Korea juist dit weekend, hmm...

En dan nog; Chinese zakenlieden aan boord. Kan Noord-Korea zich ruzie met China permitteren?? Denk het niet...

Er zijn nogal wat andere strijdende partijen daar.

En een target van 1 man kan ook. Hier in Colombia hebben de narco's in de vreselijke jaren 80 en 90 ook tegenstanders gedood door een heel vliegtuig (wel kleiner dan deze) op te blazen...

pi_137587439
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Noord-Korea zou zoiets toch vol trots melden?? En er waren ZOJUIST verkiezingen dit weekend. 100% score voor Kim Il-Gordon.

Zouden zij erachter zitten?

Een raketaanval lijkt me wel wat inzitten, maar Noord-Korea juist dit weekend, hmm...

Er zijn nogal wat strijdende partijen daar.
Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:58:45 #277
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587487
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:

1. Kaping
2. Piloten hadden geen idee dat ze gingen neerstorten
3. Ontploffing
4. Bewuste actie van (een van) de piloten.

Als zo'n kist op die hoogte uit elkaar klapt... dat ligt dan echt niet allemaal netjes bij elkaar. Veel spullen zinken ook vrij snel en als er wat stukjes blijven drijven, zie het dan maar eens te vinden. Het is niet zo dat men aan het zoeken is in een gebiedje zo groot als het Veluwemeer ofzo.
Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?
pi_137587498
Dit is een bericht van 7e waarop die theorie is gebaseerd:

quote:
China voices 'deep concern' to North Korea over plane near-miss

(Reuters) - China has expressed its "deep concern" to North Korea after a Chinese airplane crossed the path of a rocket launched by the isolated state, China's foreign ministry said on Friday.

On Thursday, South Korea's defense ministry said a Chinese civilian plane had "passed as the ballistic missile (from North Korea) was in the course of descending".

The plane was flying from Tokyo's Narita airport to the northeastern Chinese city of Shenyang on Tuesday, the ministry said.

"On this issue, we have already contacted the North Korean side to convey our deep concern," Chinese Foreign Ministry spokesman Qin Gang told a daily news briefing.

China is North Korea's most important diplomatic and economic supporter, though Beijing's patience with Pyongyang has been severely tested following three nuclear tests and numerous bouts of saber rattling, including missile launches.

On Thursday, Qin had said the Chinese airplane was unaffected and urged Pyongyang to ensure the safety of civilian aircraft.

Media reports had identified the Chinese airplane as a China Southern Airlines flight.

Company chairman Si Xianmin confirmed to Reuters that one of his firm's planes intersected the trajectory of the North Korean missile.

"The report is true, but the missile was far away from the plane -- it was six minutes away and I don't know how many kilometers away in terms of altitude," Si told Reuters.

A spokeswoman from the Civil Aviation Administration of China told Reuters on Thursday that she had read the reports but had no knowledge of the incident, adding that the agency had not been contacted by China Southern Airlines.
pi_137587503
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.
Zie ook de edit.

Maar ja, wat dan, een oefenraketje? EDIT: Dank, Arthur, dat zou dus echt kunnen...

Fysisch/logisch zou een raket logischer zijn dan een bom; vanwege de U-turn en het verlies op dat moment op de radars. Maar aan de andere kant; de zee is daar niet diep en IETS zou er gevonden moeten zijn.

pi_137587518
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?
Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 18:00:38 #281
257132 crew  Awsom
pi_137587539
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker, hij gaat erbij in de OP.

Het is het meest logische dat een raket het kan verklaren:

- geen noodsignaal
- plotselinge U-turn

Maar worden die raketten niet met satellieten gevolgd dan??
Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zien :9

Daarnaast zou een afgevuurde raket door Noord-Korea absoluut opgemerkt zijn door Zuid-Korea/de VS/Japan/China.

8)7 8)7

Ik denk dat aliens de schuldigen zijn. :')
pi_137587557
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie ook de edit.

Maar ja, wat dan, een oefenraketje? Wat is het doel van de actie dan?

Fysisch/logisch zou een raket logischer zijn dan een bom; vanwege de U-turn en het verlies op dat moment op de radars. Maar aan de andere kant; de zee is daar niet diep en IETS zou er gevonden moeten zijn.
Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.

Een druk op de knop en dat land is een grote parkeerplaats en daar ligt buiten Noord Korea verder niemand wakker van.

Die U-turn omdat ze een raket aan zagen komen... daar geloof ik niet zo in.
pi_137587564
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing* :X

pi_137587578
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Awsom het volgende:

[..]

Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zien :9

Daarnaast zou een afgevuurde raket door Noord-Korea absoluut opgemerkt zijn door Zuid-Korea/de VS/Japan/China.

8)7 8)7

Ik denk aliens de schuldigen zijn. :')
Die U-turn kan ook komen omdat het vliegtuig beschadigd geraakt was (even los van een raketaanval).
  maandag 10 maart 2014 @ 18:02:11 #285
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587586
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn vast zat situaties mogelijk waarin zo'n automatisch alarm niet wordt getriggerd. Inderdaad zullen we alle opties open moeten houden tot er ten minste iets gevonden is.
pi_137587615
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.

Een druk op de knop en dat land is een grote parkeerplaats en daar ligt buiten Noord Korea verder niemand wakker van.

Die U-turn omdat ze een raket aan zagen komen... daar geloof ik niet zo in.
Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?

Wellicht waren er medeplichtigen aan boord? Die de communicatie uitschakelden voordat het gebeurde zodat Maydays niet mogelijk waren?

pi_137587617
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing* :X
Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.

Kans dat er in het vliegtuig wat gebeurt, is nog altijd vele malen kleiner dan dat er wat gebeurt als je op je fiets rondrijdt of in de auto.
pi_137587660
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?

Wellicht waren er medeplichtigen aan boord? Die de communicatie uitschakelden voordat het gebeurde zodat Maydays niet mogelijk waren?
De grote vraag is natuurlijk of zo'n passagiersvliegtuig zo uitgerust is dat ze een raket aan kunnen zien komen. Ik denk van niet. Heel misschien El Al, maar da's eerder uitzondering dan de regel.

Dat laatste kan natuurlijk, evenals een ontploffing door een technisch defect, een bewuste actie van de piloten, etc...
pi_137587684
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.

Kans dat er in het vliegtuig wat gebeurt, is nog altijd vele malen kleiner dan dat er wat gebeurt als je op je fiets rondrijdt of in de auto.
I know. ;)

Maar wat interessant blijft bij een raketaanval is hoeveel er over blijft van zo'n vliegtuig. Misschien wel te weinig om te blijven drijven en dan ligt het in 50 meter waterdiepte in de modder van de Zuidoost Aziatische delta's zonder opgemerkt te worden...?

pi_137587732
Wat heeft onze landgenote ermee te maken?
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
  maandag 10 maart 2014 @ 18:07:49 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137587751
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?
Als je het interessant vindt wel een rapport om door te lezen.

Een deel daaruit:

[...]
"The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility?

This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated.

Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism"

[...]

Er valt dus wel wat voor te zeggen om een aanslag niet te claimen.
Overigens denk ik dat de kans nog altijd reëler is dat er technisch/structureel iets gruwelijk mis is gegaan met het toestel.
Maar men moet alle mogelijkheden nu nog openhouden. :)
pi_137587756
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:07 schreef Draailamp het volgende:
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
En daar zaagden ze haar op Schiphol door en de "Oostenrijker" nam haar ene helft mee naar Frankfurt en de "Italiaan" de andere helft naar Kopenhagen?

Eh, juist.

pi_137587757
quote:
Het zou pas echt bijzonder zijn als ze een ticket naar schubbekutteveen hadden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:08:51 #294
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587771
quote:
One of the two men who boarded the missing Malaysia Airlines flight MH370 with a stolen passport has been identified by police.

Investigators from Malaysia and the United States have been examining closed-circuit television feeds from Kuala Lumpur airport and biometric data on the two stolen passports in an attempt to understand whether the men were trying to enter Europe illegally, or whether they had more sinister motives.

Azharuddin Abdul Rahman, the head of Malaysia's Department of Civil Aviation, said the causes of the disappearance remained an "unprecedented mystery".

He said he could not reveal the nationalities of the men travelling on stolen passports, but that they were "not Asian-looking".

"We have looked at the footage of the video and the photographs – it is confirmed now that they are not Asian-looking males," he said. "Do you know what he [Mario Balotelli] looks like?" he asked reporters.
http://www.telegraph.co.u(...)port-identified.html
pi_137587773
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know. ;)

Maar wat interessant blijft bij een raketaanval is hoeveel er over blijft van zo'n vliegtuig. Misschien wel te weinig om te blijven drijven en dan ligt het in 50 meter waterdiepte in de modder van de Zuidoost Aziatische delta's zonder opgemerkt te worden...?
Als het daar ligt....

Men weet op dit moment gewoon heel erg weinig. Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
pi_137587775
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:44 schreef DeParo het volgende:
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.
Je doet alsof er zekerheden zijn, maar die zijn er helemaal niet.
pi_137587798
quote:
Daar gingen ze haar in de KLM Business Lounge ff flink uitwonen en dan door naar een andere bestemming. Schiphol is een van de grotere transit luchthavens in Europa.
pi_137587849
quote:
In that press conference, 90 minutes ago, Malaysia’s civil aviation chief, Azharuddin Abdul Rahman, confirmed that the search area has been widened.

The news site 501 Awani shows an image of a map he used to show the location of two new search areas.

http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a
pi_137587856
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende:

Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Behalve als het in Tibet geland is... ;)

Uiteindelijk zou het kunnen, een landing en gijzeling. Myanmar?

pi_137587900
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Behalve als het in Tibet geland is... ;)

Uiteindelijk zou het kunnen, een landing en gijzeling. Myanmar?
Dat zou in theorie kunnen ja, mits ze vanaf het moment van het verdwijnen van de radar dusdanige maatregelen hebben genomen dat ze niet meer zichtbaar waren op de radar. Kans lijkt me echter grenzend aan 0.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:13:46 #301
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137587903
Maar hoezo zoeken ze nou precies op die gebieden? Want er was toch nog nergens concreet iets gevonden dat van het vliegtuig kwam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')