abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 01:51:17 #101
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137571010
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).

Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.

Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.

Maar, zoals jij ook al aangeeft, afhankelijkheid van route, afhankelijkheid van de twee observaties (samenreizen), post-hoc testing, etc. allemaal bij elkaar zorgen er voor dat je statistisch weinig nuttigs kunt zeggen over die paspoorten :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137571012
Beetje offtopic maar zojuist een zeer interessante reconstructie gelezen over de crash van de AF447 van Rio naar Parijs waarbij ook gesprekken van de piloten geciteerd worden die door de zwarte doos zijn opgenomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137571137
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.
Ik ken de term ook niet meer, maar zoals je zegt lijkt me duidelijk genoeg. Gewoon niet 'iets' gaan zoeken in een data set omdat de kans dan veel groter is je gewoon met toeval te maken hebt voor datgene wat je denkt te hebben gevonden.

Maar goed over die paspoorten valt gewoon niks te zeggen aangezien er niet eens data is.
pi_137571456
Persbericht van Malaysia Airlines van zojuist (geen nieuwe feiten ofzo):

It has been more than 48 hours since we lost contact with our flight MH370 from Kuala Lumpur to Beijing.

Despite not being able to establish any positive findings on the whereabouts of the aircraft, Malaysia Airlines has been actively cooperating with the search and rescue authorities coordinated by the Department of Civil Aviation Malaysia (DCA).

DCA has confirmed that search and rescue teams from Australia, China, Thailand, Indonesia, Singapore, Vietnam, Philippines and the United States of America have come forward to assist. We are grateful for these efforts.

Malaysia Airlines' primary focus at this point in time is to care for the families. This means providing them with timely information, travel facilities, accommodation, meals, medical and emotional support. The costs for these are all borne by Malaysia Airlines.

Initial financial assistance has been given out to all families over and above their basic needs.

At least one caregiver is assigned to each family. These caregivers are well-trained staff and volunteers from Malaysia and other organisations.

As of now, there are more than 150 "Go Team" members consisting of senior management and caregivers at Beijing to attend to these families. In Kuala Lumpur, a different group of caregivers are attending to the families’ needs.

Families from other nations apart from China have been arriving at Kuala Lumpur since early yesterday. More are expected to arrive today.

Malaysia Airlines is working closely with the government of China to expedite the issuance of passports for the families as well as with the immigration of Malaysia for their visas into Malaysia.

When the aircraft is located, a Response Coordination Centre (RCC) will be activated within the vicinity to support the needs of the families. This has been communicated specifically to the families.

The airline continues to work with the authorities and we appreciate the help we are receiving from all parties and agencies during this critical and difficult time especially the members of the media.

Malaysia Airlines reiterates that it will continue to be transparent in communicating with the general public via the media in all matters affecting MH370.

Malaysia Airlines is similarly anxious and we appreciate the patience, support and prayers from everyone.
http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
pi_137571525
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137571532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
Sure.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-het-klopt-het-surti
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137571542
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
:')
pi_137571597
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
  maandag 10 maart 2014 @ 08:03:41 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137572035
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten :X
inmiddels hebben ze vast wel camerabeelen geanalyseerd en uitgevogeld wie wie is (of daar zijn ze nog mee bezig), misschien dat we ooit nog eens beeldmateriaal te zien krijgen van die personen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 10-03-2014 08:13:29 ]
pi_137572123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:21 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
Het AD geeft gewoon wat meer informatie. Alles wat in het Telegraafbericht staat, staat ook in het AD-bericht.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:11:35 #111
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137572832
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
  maandag 10 maart 2014 @ 09:30:35 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137573181
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
ik ook en dat ie niet leeg is, nog geen foto?
  maandag 10 maart 2014 @ 09:56:25 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137573606
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137573721
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is :?
Tickets in de economy zitten vaak toch wel boven het prijsniveau van bijvoorbeeld Emirates. Maar SIA is doorgaans wel duurder, ja.
pi_137573854
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.

De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.

Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.

'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'

De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml

Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
Blijkbaar in dat geval niet.
pi_137574115
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:56 schreef matthijst het volgende:
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
pi_137574279
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
loos alarm
quote:
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, meldt persbureau Reuters.
nu.nl
In the coolest little capital of the world
  maandag 10 maart 2014 @ 10:38:00 #118
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137574528
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

loos alarm

[..]

nu.nl
Zoektocht naar 'reddingsboot' vermist vliegtuig tevergeefs
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Zoektocht naar vermist vliegtuig
Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, maar om een met mos begroeid onderdeel van een grote haspel.

Volgens de Vietnamese luchtvaartautoriteiten werd er gezocht op ongeveer 140 kilometer ten zuidwesten van het Vietnamese eiland Tho Chu. Op 150 kilometer van Tho Chu zijn zaterdag olievlekken gezien.

Eerder zag de bemanning van een Vietnamees marinevliegtuig ook al een object in zee dat mogelijk afkomstig zou zijn van de vermiste Boeing 777, maar ter plaatse is nog niets gevonden.

In totaal waren 227 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven de Zuid-Chinese Zee van de radar verdween. Er wordt ook rekening mee gehouden dat het vliegtuig is omgekeerd voor het vermist werd. Ook wordt een kaping niet uitgesloten.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:01:54 #119
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575216
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:07:22 #120
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575382
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:11:32 #121
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137575506
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
[ afbeelding ]
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
pi_137576475
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
En via wat moeten ze dat streamen dan?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:44:55 #123
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137576490
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En via wat moeten ze dat streamen dan?
satelliet
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137576667
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:03:44 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137577006
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?

(Verder snap ik weinig van dit soort dingen hoor, dus het is maar een loze gooi, maar ik vlieg vaak genoeg om me zorgen te maken over dat soort dingen. ;) Toen ik vorige week terugvloog naar huis dacht ik nog 'komkom... niks aan het handje, vliegtuigen verdwijnen niet zomaar uit de licht'. :') )
***
pi_137577114
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hallo, hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
pi_137577151
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 10 maart 2014 @ 12:10:15 #128
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577199
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
pi_137577248
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 10 maart 2014 @ 12:12:49 #130
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577270
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
Zo zuur altijd he.. Als je iéts beter zou opletten of net dat ene metertje zou controleren zou je dit alles uknnen voorkomen.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:15:33 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577345
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
2000 light years from home
pi_137577443
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
pi_137577459
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:22:24 #134
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577553
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef eight het volgende:

[..]

Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.

AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
2000 light years from home
  maandag 10 maart 2014 @ 12:25:25 #135
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577640
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.

AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
pi_137577685
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
Zo'n hele operatie als nu kost natuurlijk ook bakken met geld.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:28:04 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137577715
Verdachte passagier vermist vliegtuig bekend
De Maleisische autoriteiten weten inmiddels de identiteit van een van de twee mannen die met een gestolen paspoort in de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines zaten.

Met hulp van een buitenlandse inlichtingendienst is achterhaald wie de man werkelijk is. Zijn naam en afkomst zijn echter niet bekendgemaakt.

De politie wilde wel kwijt dat de verdachte man geen Maleisiër is en ook niet uit Xinjiang komt, de Chinese regio waar vooral islamitische Oeigoeren wonen.

nu.nl
pi_137577725
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
In the coolest little capital of the world
pi_137577737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:06 schreef mschol het volgende:

[..]

het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen.

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
Deze zijn nog voordat de zwarte dozen gevonden zijn. De conclusies die men hierin trekt bleek achteraf vrij accuraat te zijn.

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:29:31 #140
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577761
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
yt

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

[..]

yt

Dank dank dank! _O_
pi_137577869
Via bekende kanalen is ook de volledige Aircrash Investigation te vinden, inclusief de flightrecorder data.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137577952
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
pi_137578091
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
Als je kijkt in acarsdatabases online, dan zie je dat dit toestel wel degelijk uitgerust was met ACARS. Of dat op deze vlucht ook actief was weet ik niet. Overigens, wie weet is er wel ACARS-data beschikbaar, maar wordt dat niet vrijgegeven. We zullen het pas zeker weten als de rapporten uitkomen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137578170
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt... :X
Dan zouden er toch meldingen gedaan moeten zijn?
pi_137578194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
Passagiers hebben idd niets gemerkt. Niemand had een reddingsvest aan en velen hadden niet eens een gordel om.

De smak die AF447 maakte op de oceaan was er een van minimaal 36g.
quote:
The sheer force of the impact is described in the forensic report, which lists in graphic detail how lungs were torn apart and bones were shredded end to end. Some of the passengers were sliced in half by their seatbelt
quote:
AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
Het had zeker voorkomen moeten worden maar bepaalde foute acties waren wel begrijpelijk.
Het meest domste ongeluk vind ik nog die van Tenerife, waarbij 2 boeings op elkaar knalden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:43:58 #146
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137578204
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
[ afbeelding ]
nee.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137578224
Nederlandse veiligheidsexperts in de luchtvaart zijn het eens dat de vermiste Boeing 777-200 van Malaysia Airlines op de vlucht van Kuala Lumpur naar Peking acuut moet zijn verongelukt, waarschijnlijk door een explosief of razendsnel ’uiteenvallen’.

Dat zeiden gisteravond onafhankelijk van elkaar Benno Baksteen (Degas) en Harry Horlings (Avioconsult) tegen De Telegraaf. Beide mannen zijn ervaren oud-piloten bij respectievelijk KLM en de luchtmacht en deskundigen op het gebied van veilig vliegen en analyses van vliegrampen.

„Het is vreemd dat er geen enkel noodsignaal van de cockpit is uitgegaan. Ook al is er boven zee geen direct radiocontact met de luchtverkeersleiding, dan heeft ieder modern vliegtuig via satelliet en transponders mogelijkheden genoeg om alarm te slaan. Kennelijk is dat niet gebeurd. De piloten moeten totaal verrast zijn geweest en hadden geen gelegenheid meer iets te doen”, aldus Horlings.

Mayday

Zij sluiten in feite uit dat er sprake kan zijn van fatale technische problemen, onverwacht slecht weer of controleverlies van de twee Maleisische vliegers, waarvan captain Zaharie Ahmad Shah (53) erg ervaren is. „Zelfs als alle motoren uitvallen is er nog tijd om heelhuids naar beneden te komen en een mayday uit te sturen”, stelt Baksteen.

Benelux-directeur Giles Gilbert van Malaysia Airlines bevestigde gisteren dat er niks bekend is van enige communicatie van de vliegers van het ramptoestel met de grond. „Het contact was ineens verloren. Wij tasten nog in het duister wat de oorzaak is van deze vermoedelijke crash. Er kunnen wel duizend redenen zijn, maar er zijn geen getuigen.”

Gisteravond laat waren de wrakstukken van het toestel, dat ergens tussen Maleisië en Vietnam in de oceaan moet zijn gestort, nog altijd niet gevonden. „We zoeken met de autoriteiten van diverse landen met man en macht naar tekenen van leven, maar helaas blijft het stil”, zo zei Gilbert.

Vlucht MH370 had 12 Maleisische bemanningsleden en 227 passagiers van 14 nationaliteiten, vooral Chinezen. Volgens Gilbert was er één 50-jarige dame met een Nederlands paspoort aan boord. „Uit Amsterdam en van Indonesische afkomst. We hebben haar familie daar ingelicht.” Volgens de passagierslijst gaat het om ’mrs. Surtidahlia’.

Zij had in Nederland een ticket geboekt bij China Southern, een partner van Malaysia Airlines en KLM, voor de vluchten naar Peking en Kuala Lumpur. De reden van haar reis is onbekend.

Twee passagiers van de vermiste Boeing zijn vermoedelijk aan boord gekomen met gestolen paspoorten. Het duo gebruikte mogelijk de identiteit van Italiaanse en Oostenrijkse mannen van wie de paspoorten eerder waren gestolen. Beiden hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM. De twee, van wie de echte identiteit niet bekend is, zouden daarna hun weg vervolgen naar andere Europese bestemmingen. Deze mysterieuze omstandigheden voeden speculaties dat er mogelijk sprake is van terrorisme.

Raadsels

Inlichtingen- en veiligheidsdiensten wereldwijd staan nauw in contact met elkaar om de raadsels op te lossen rondom de gecrashte Boeing. Ook de Nederlandse dienst AIVD heeft contacten met zusterdiensten naar aanleiding van de mysterieuze verdwijning. Mocht dat relevante informatie opleveren, dan wordt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid ingelicht, aldus een AIVD-woordvoerster.

Bestuursvoorzitter Ahmad Jauhari Yahya van de Maleisische maatschappij, die ook naar Schiphol vliegt, biedt zijn medeleven aan de families van de mogelijke slachtoffers aan. „We doen er alles aan om hen te helpen, zowel met reisfaciliteiten als met emotionele zorg”, zo liet hij geschokt weten.

De Boeing 777 was een uur na het opstijgen in Kuala Lumpur voor een nachtvlucht naar Peking op kruishoogte van zo’n tien kilometer aangekomen. Toen ging het gruwelijk mis. „De ergste nachtmerrie van luchtreizigers. Het is zeldzaam als er dan nog iets gebeurt. Start en landing zijn de grootste risico’s. Dit is een groot mysterie”, benadrukken Baksteen en Horlings.

In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
  maandag 10 maart 2014 @ 12:49:41 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137578408
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
Oh ja, natuurlijk. :@
***
pi_137578726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:44 schreef eva1521 het volgende:
In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137578756
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:59 schreef eight het volgende:

[..]

Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Niet deze discussie aub :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137579158
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 13:22:32 #152
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137579527
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:13 schreef TLC het volgende:
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
Nouja, uit het luchtruim verdwenen, op de aardbodem beland :P
  maandag 10 maart 2014 @ 13:24:10 #153
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137579585
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137579649
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....
  maandag 10 maart 2014 @ 13:32:35 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137579920
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

(oh wacht... er missen stukken... -O-)

/offtopic

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 10-03-2014 13:41:32 ]
***
pi_137579928
ik vind dit zo'n apart verhaal, hoop voor de families dat er snel iets duidelijk is!
pi_137579986
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

/offtopic
In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137580376
Van avherald.com:

quote:
Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
Hierzo
pi_137580758
Als kop en staart bij elkaar worden gevonden doet dat vermoeden dat het vliegtuig in een stuk op het water is geklapt anders had je een heel slagveld.
pi_137581129
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
pi_137581296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
Ok. Wie weet inderdaad.
pi_137581483
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
pi_137581619
Waar is de Boeing 777 van Malaysia Airlines? Wat is er gebeurd met het vliegtuig met 239 mensen aan boord? Ook vanmorgen moesten de onderzoeksautoriteiten melden dat ze in het duister tasten. Drie scenario's.

1. Een ongeluk
Het kan een ongeval zijn, maar de kans is 'extreem klein', zegt Benno Baksteen, luchtvaartexpert en oud-gezagvoerder van de KLM. De Boeing 777-200 is een zeer betrouwbaar toestel, weet Baksteen, die jarenlang heeft gevlogen met een Triple Seven. Vrijdagavond 19.40 uur Nederlandse tijd was vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Peking na twee uur vliegen opeens van de radar verdwenen.

Ook alle communicatie met Malaysia Airlines en de luchtverkeersleiding was opeens weg. Het toestel met 239 mensen aan boord bestond niet meer. De verdwijning doet denken aan de vermissing van de Airbus 330 van Air France in 2009. Dat toestel kampte met bevroren snelheidsmeters en de bemanning reageerde daar te laat en niet correct op. Het toestel dook in de Atlantische Oceaan en wrakstukken belandden op 4000 meter diepte.

Pas twee jaar later werd de vluchtrecorder gevonden en kon er een reconstructie van het tragische ongeluk worden gemaakt. De Boeing 777-200 die dit weekend verdween, was in 2012 betrokken bij een ongeluk op het vliegveld in Sjanghai. Bij het taxiën raakte een vleugelpunt de staart van een Airbus A340 van China Eastern Airlines Airbus. De vleugelpunt brak af. Niemand raakte gewond. Het toestel werd gerepareerd.

2. Een aanslag
Ergens tussen Maleisië en Vietnam moet het toestel in zee zijn gestort. Dat er afgezien van oliesporen nog geen echte resten van het toestel zijn gevonden, voedt de theorie dat de Boeing 777 op ruim tien kilometer hoogte is ontploft, waardoor de brokstukken zich over een enorm oppervlak hebben verspreid. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de piloten geen noodsignaal konden uitzenden.

Met een bomaanslag is een toestel in één klap weg te vagen. Maleisië houdt rekening met een aanslag. Ook al is een explosief aan boord krijgen nagenoeg onmogelijk na de aanslag op het WTC in 2001. 'Toch blijft de luchtvaart kwetsbaar voor terrorisme', zegt terrorisme-expert Bibi van Ginkel van Instituut Clingendael. Dat een aanslag niet meteen wordt opgeëist, is niet heel verwonderlijk. 'Terroristen willen vooral ontwrichten.' In Zuidoost-Azië zijn tal van terroristische groeperingen actief. 'Sommige met een nationale, sommige met een internationale agenda. Die kijken ook naar elkaar om te zien hoe ze iets aanpakken.'

Dat er twee mannen met gestolen paspoorten aan boord waren, voedt de speculatie dat een aanslag is gepleegd op vlucht MH370. Al Qaida-terroristen probeerden in het verleden ook met gestolen paspoorten vliegtuigen binnen te komen.

3. Een kaping
Volgens de Maleisische autoriteiten is het mogelijk dat het toestel was gekeerd kort voordat het radarbeeld verdween. Verschillende radarposten zouden dat hebben waargenomen. Waarom en waar het toestel keerde is niet duidelijk. Als een piloot een U-bocht maakt, móet hij dat altijd melden. Het bleef echter stil bij de luchtverkeersleiding. Ook dit scenario wordt gevoed door de twee passagiers die aan boord waren met gestolen paspoorten.

De Italiaan Luigi Maraldi en de Oostenrijker Christian Kozel stonden op de passagierslijst, maar zaten niet in het toestel. Kozels paspoort was in 2012 gestolen in Thailand, dat van Maraldi vorige zomer op Phuket. De mannen die met de gestolen passen aan boord waren, zouden in Peking uitstappen en met de KLM naar Schiphol vliegen. Mogelijk dat dat een truc was om te voorkomen dat de paspoorten bij Interpol zouden worden gecheckt.

Beide paspoorten staan daar in de database. Met een EU-paspoort is er bij een tussenstop in China geen visum nodig en wordt het paspoort niet gecontroleerd. Veiligheidsdiensten over heel de wereld zijn bezig om de ware identiteit van de mannen te achterhalen.

Door: Ton Voermans - 19u03
pi_137581770
Wat nou als het vliegtuig niet is neergestort maar gekaapt en ergens geland zodat het als terroristenbom voor de nucleaire top in Den Haag kan worden gebruikt bijvoorbeeld? :P :P
pi_137581899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef MartijnA3 het volgende:
Van avherald.com:

[..]

Hierzo

Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:40:08 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137581939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
pi_137581956
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:41:21 #170
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137581963
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
pi_137581993
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.
pi_137581999
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
Inderdaad.
pi_137582177
Dit is ook bizar, meerdere telefoons gaan over, maar er wordt niet opgenomen: http://au.ibtimes.com/art(...)rs-mobile-phones.htm
pi_137582194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
  maandag 10 maart 2014 @ 14:58:33 #175
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137582335
Het wordt steeds verdachter en vreemder...
pi_137582345
quote:
Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.
pi_137582434
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137582470
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
pi_137582492
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Die is pas over 12 dagen toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137582506
Bericht van paar dagen geleden
quote:
"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming

9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.

As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.

More updates to come."
  maandag 10 maart 2014 @ 15:06:33 #181
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582554
Dat van de mobiele telefoons die overgaan, is echt heel creepy. Zijn ze dan toch op land gecrasht?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137582579
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef RVer het volgende:
Bericht van paar dagen geleden

[..]

Waar heb je dat gelezen?
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:08:59 #183
257132 crew  Awsom
pi_137582621
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
Ja
pi_137582624
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
pi_137582659
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:11:39 #186
257132 crew  Awsom
pi_137582683
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald. :P

Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:12:28 #187
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582708
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
ruim op tijd aanwezig zijn
pi_137582736
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

ruim op tijd aanwezig zijn
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 15:14:19 #189
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582755
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137582778
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald. :P

Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:16:37 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582827
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
  maandag 10 maart 2014 @ 15:17:29 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137582849
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137582852
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
Why stay small, if you can grow big..
pi_137582875
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.

Verder heb ik nog:

Reptilian
Anal Probes
Aliens
Demonen
Dimensies
Wormgat
Zwart Gat
Wit Gat
Chinese Aanslag
Raketbeschieting
Afrekening
Kaping
Vliegende Hollander
Lasers
Vreemde Vogels
Wraakactie
Afleiding

Verder vast nog wat zaken.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:18:29 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582876
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
zouden doorgeschakeld kunnen zijn
  roze maandag 10 maart 2014 @ 15:18:53 #196
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137582891
Interessant verhaal dit. Ben benieuwd wat er uiteindelijk is gebeurd
Your beauty never ever scared me.
pi_137582905
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:19:41 #198
257132 crew  Awsom
pi_137582917
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegt :P
  maandag 10 maart 2014 @ 15:19:43 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137582919
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.
En de Malaysian had ook geen SATCOM antenne.
pi_137582969
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Paar dagen geleden hier wegens
http://www.malaysiandiges(...)ng-flight-mh370.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')