Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).
Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.
Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
Ik ken de term ook niet meer, maar zoals je zegt lijkt me duidelijk genoeg. Gewoon niet 'iets' gaan zoeken in een data set omdat de kans dan veel groter is je gewoon met toeval te maken hebt voor datgene wat je denkt te hebben gevonden.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.
Sure.quote:Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.
Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek![]()
Was ze maar thuisgebleven he
quote:Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.
Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek![]()
Was ze maar thuisgebleven he
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtmlquote:Op maandag 10 maart 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sure.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-het-klopt-het-surti
inmiddels hebben ze vast wel camerabeelen geanalyseerd en uitgevogeld wie wie is (of daar zijn ze nog mee bezig), misschien dat we ooit nog eens beeldmateriaal te zien krijgen van die personen?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten
Het AD geeft gewoon wat meer informatie. Alles wat in het Telegraafbericht staat, staat ook in het AD-bericht.quote:Op maandag 10 maart 2014 06:21 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml
Hierbij de geloofwaardigheid van het ADOfja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
ik ook en dat ie niet leeg is, nog geen foto?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven.Ik hoop het...
Tickets in de economy zitten vaak toch wel boven het prijsniveau van bijvoorbeeld Emirates. Maar SIA is doorgaans wel duurder, ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is
Blijkbaar in dat geval niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.
Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.
'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'
De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml
Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:quote:Op maandag 10 maart 2014 09:56 schreef matthijst het volgende:
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
loos alarmquote:Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven.Ik hoop het...
nu.nlquote:Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.
Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.
Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, meldt persbureau Reuters.
Zoektocht naar 'reddingsboot' vermist vliegtuig tevergeefsquote:
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.
Co-piloot
[ afbeelding ]
En via wat moeten ze dat streamen dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':
Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
satellietquote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En via wat moeten ze dat streamen dan?
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.
Ik heb daar ook wel eens over na gedacht.Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hallo, hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.
Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.
Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpitquote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
Zo zuur altijd he.. Als je iéts beter zou opletten of net dat ene metertje zou controleren zou je dit alles uknnen voorkomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.
Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel eens over na gedacht.Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef eight het volgende:
[..]
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen wordenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde.
Zo'n hele operatie als nu kost natuurlijk ook bakken met geld.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
quote:Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:06 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..
blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
Deze zijn nog voordat de zwarte dozen gevonden zijn. De conclusies die men hierin trekt bleek achteraf vrij accuraat te zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden
quote:
Dank dank dank!quote:Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen
[..]
yt
Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen
Als je kijkt in acarsdatabases online, dan zie je dat dit toestel wel degelijk uitgerust was met ACARS. Of dat op deze vlucht ook actief was weet ik niet. Overigens, wie weet is er wel ACARS-data beschikbaar, maar wordt dat niet vrijgegeven. We zullen het pas zeker weten als de rapporten uitkomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?
Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.
Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
Dan zouden er toch meldingen gedaan moeten zijn?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt...
Passagiers hebben idd niets gemerkt. Niemand had een reddingsvest aan en velen hadden niet eens een gordel om.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
quote:The sheer force of the impact is described in the forensic report, which lists in graphic detail how lungs were torn apart and bones were shredded end to end. Some of the passengers were sliced in half by their seatbelt
Het had zeker voorkomen moeten worden maar bepaalde foute acties waren wel begrijpelijk.quote:AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde.
nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
[ afbeelding ]
Oh ja, natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:18 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.
Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
Pro Boeing gekletsquote:Op maandag 10 maart 2014 12:44 schreef eva1521 het volgende:
In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
Niet deze discussie aubquote:Op maandag 10 maart 2014 12:59 schreef eight het volgende:
[..]
Pro Boeing gekletsAirbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....quote:Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.
/offtopic
Hierzoquote:Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
quote:Op maandag 10 maart 2014 14:00 schreef MartijnA3 het volgende:
Check dit dan:
http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=FAA-2013-0830-0006
Ok. Wie weet inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.
Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.
In het kort.![]()
Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.quote:
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
Inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:51 schreef milpek het volgende:
[..]
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.
Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
Die is pas over 12 dagen toch?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
quote:"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming
9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.
As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.
More updates to come."
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.quote:
Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.quote:
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...quote:
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
daar nog ff wat oppikkenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
zouden doorgeschakeld kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
daar nog ff wat oppikken
het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegtquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?
-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |