abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137579158
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 13:22:32 #152
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137579527
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:13 schreef TLC het volgende:
Letterlijk van de aardbodem verdwenen
Nouja, uit het luchtruim verdwenen, op de aardbodem beland :P
  maandag 10 maart 2014 @ 13:24:10 #153
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137579585
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137579649
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....
  maandag 10 maart 2014 @ 13:32:35 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137579920
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

(oh wacht... er missen stukken... -O-)

/offtopic

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 10-03-2014 13:41:32 ]
***
pi_137579928
ik vind dit zo'n apart verhaal, hoop voor de families dat er snel iets duidelijk is!
pi_137579986
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.

/offtopic
In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137580376
Van avherald.com:

quote:
Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
Hierzo
pi_137580758
Als kop en staart bij elkaar worden gevonden doet dat vermoeden dat het vliegtuig in een stuk op het water is geklapt anders had je een heel slagveld.
pi_137581129
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
pi_137581296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.

Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.

In het kort. :9
Ok. Wie weet inderdaad.
pi_137581483
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
pi_137581619
Waar is de Boeing 777 van Malaysia Airlines? Wat is er gebeurd met het vliegtuig met 239 mensen aan boord? Ook vanmorgen moesten de onderzoeksautoriteiten melden dat ze in het duister tasten. Drie scenario's.

1. Een ongeluk
Het kan een ongeval zijn, maar de kans is 'extreem klein', zegt Benno Baksteen, luchtvaartexpert en oud-gezagvoerder van de KLM. De Boeing 777-200 is een zeer betrouwbaar toestel, weet Baksteen, die jarenlang heeft gevlogen met een Triple Seven. Vrijdagavond 19.40 uur Nederlandse tijd was vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Peking na twee uur vliegen opeens van de radar verdwenen.

Ook alle communicatie met Malaysia Airlines en de luchtverkeersleiding was opeens weg. Het toestel met 239 mensen aan boord bestond niet meer. De verdwijning doet denken aan de vermissing van de Airbus 330 van Air France in 2009. Dat toestel kampte met bevroren snelheidsmeters en de bemanning reageerde daar te laat en niet correct op. Het toestel dook in de Atlantische Oceaan en wrakstukken belandden op 4000 meter diepte.

Pas twee jaar later werd de vluchtrecorder gevonden en kon er een reconstructie van het tragische ongeluk worden gemaakt. De Boeing 777-200 die dit weekend verdween, was in 2012 betrokken bij een ongeluk op het vliegveld in Sjanghai. Bij het taxiën raakte een vleugelpunt de staart van een Airbus A340 van China Eastern Airlines Airbus. De vleugelpunt brak af. Niemand raakte gewond. Het toestel werd gerepareerd.

2. Een aanslag
Ergens tussen Maleisië en Vietnam moet het toestel in zee zijn gestort. Dat er afgezien van oliesporen nog geen echte resten van het toestel zijn gevonden, voedt de theorie dat de Boeing 777 op ruim tien kilometer hoogte is ontploft, waardoor de brokstukken zich over een enorm oppervlak hebben verspreid. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de piloten geen noodsignaal konden uitzenden.

Met een bomaanslag is een toestel in één klap weg te vagen. Maleisië houdt rekening met een aanslag. Ook al is een explosief aan boord krijgen nagenoeg onmogelijk na de aanslag op het WTC in 2001. 'Toch blijft de luchtvaart kwetsbaar voor terrorisme', zegt terrorisme-expert Bibi van Ginkel van Instituut Clingendael. Dat een aanslag niet meteen wordt opgeëist, is niet heel verwonderlijk. 'Terroristen willen vooral ontwrichten.' In Zuidoost-Azië zijn tal van terroristische groeperingen actief. 'Sommige met een nationale, sommige met een internationale agenda. Die kijken ook naar elkaar om te zien hoe ze iets aanpakken.'

Dat er twee mannen met gestolen paspoorten aan boord waren, voedt de speculatie dat een aanslag is gepleegd op vlucht MH370. Al Qaida-terroristen probeerden in het verleden ook met gestolen paspoorten vliegtuigen binnen te komen.

3. Een kaping
Volgens de Maleisische autoriteiten is het mogelijk dat het toestel was gekeerd kort voordat het radarbeeld verdween. Verschillende radarposten zouden dat hebben waargenomen. Waarom en waar het toestel keerde is niet duidelijk. Als een piloot een U-bocht maakt, móet hij dat altijd melden. Het bleef echter stil bij de luchtverkeersleiding. Ook dit scenario wordt gevoed door de twee passagiers die aan boord waren met gestolen paspoorten.

De Italiaan Luigi Maraldi en de Oostenrijker Christian Kozel stonden op de passagierslijst, maar zaten niet in het toestel. Kozels paspoort was in 2012 gestolen in Thailand, dat van Maraldi vorige zomer op Phuket. De mannen die met de gestolen passen aan boord waren, zouden in Peking uitstappen en met de KLM naar Schiphol vliegen. Mogelijk dat dat een truc was om te voorkomen dat de paspoorten bij Interpol zouden worden gecheckt.

Beide paspoorten staan daar in de database. Met een EU-paspoort is er bij een tussenstop in China geen visum nodig en wordt het paspoort niet gecontroleerd. Veiligheidsdiensten over heel de wereld zijn bezig om de ware identiteit van de mannen te achterhalen.

Door: Ton Voermans - 19u03
pi_137581770
Wat nou als het vliegtuig niet is neergestort maar gekaapt en ergens geland zodat het als terroristenbom voor de nucleaire top in Den Haag kan worden gebruikt bijvoorbeeld? :P :P
pi_137581899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef MartijnA3 het volgende:
Van avherald.com:

[..]

Hierzo

Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:40:08 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137581939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
pi_137581956
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:41:21 #170
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137581963
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
pi_137581993
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.
pi_137581999
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
Inderdaad.
pi_137582177
Dit is ook bizar, meerdere telefoons gaan over, maar er wordt niet opgenomen: http://au.ibtimes.com/art(...)rs-mobile-phones.htm
pi_137582194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
  maandag 10 maart 2014 @ 14:58:33 #175
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137582335
Het wordt steeds verdachter en vreemder...
pi_137582345
quote:
Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.
pi_137582434
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137582470
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.

Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
pi_137582492
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Die is pas over 12 dagen toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137582506
Bericht van paar dagen geleden
quote:
"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming

9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.

As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.

More updates to come."
  maandag 10 maart 2014 @ 15:06:33 #181
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582554
Dat van de mobiele telefoons die overgaan, is echt heel creepy. Zijn ze dan toch op land gecrasht?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137582579
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef RVer het volgende:
Bericht van paar dagen geleden

[..]

Waar heb je dat gelezen?
pi_137582621
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
Ja
pi_137582624
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
pi_137582659
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.
pi_137582683
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald. :P

Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:12:28 #187
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582708
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is pas over 12 dagen toch?
ruim op tijd aanwezig zijn
pi_137582736
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

ruim op tijd aanwezig zijn
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 15:14:19 #189
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137582755
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137582778
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald. :P

Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:16:37 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582827
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
  maandag 10 maart 2014 @ 15:17:29 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137582849
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137582852
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
Why stay small, if you can grow big..
pi_137582875
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.

Verder heb ik nog:

Reptilian
Anal Probes
Aliens
Demonen
Dimensies
Wormgat
Zwart Gat
Wit Gat
Chinese Aanslag
Raketbeschieting
Afrekening
Kaping
Vliegende Hollander
Lasers
Vreemde Vogels
Wraakactie
Afleiding

Verder vast nog wat zaken.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:18:29 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137582876
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
zouden doorgeschakeld kunnen zijn
  roze maandag 10 maart 2014 @ 15:18:53 #196
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137582891
Interessant verhaal dit. Ben benieuwd wat er uiteindelijk is gebeurd
Your beauty never ever scared me.
pi_137582905
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

daar nog ff wat oppikken

het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137582917
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?

-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegt :P
  maandag 10 maart 2014 @ 15:19:43 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137582919
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.
En de Malaysian had ook geen SATCOM antenne.
pi_137582969
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Paar dagen geleden hier wegens
http://www.malaysiandiges(...)ng-flight-mh370.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')