 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Da's andere koek dan de achtbaan in de Efteling, ja....quote:Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Brrr, de horror. Stel je voor dat het vliegtuig compleet uit elkaar valt midden in de lucht.
 
			 
			
			
			 )
) 
			 
			
			
			In datzelfde straatje vind je op www.onderzoeksraad.nl veel complete en gedetailleerde rapporten over (luchtvaart)incidenten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet bij dit soort dingen ook altijd denken aan een van mijn 'he, laat ik die nog eens lezen'-boeken.
Fictie over een bizar luchtvaart-ongeluk, maar volgens mij wel vrij realistisch geschreven en vooral zijn de feiten goed gecheckt etc.
Het boek heet 'Mayday' en ik vond hem net toevallig op google volledig.
Als je van Air crash investigation houdt is dit vlgs mij ook wel leuk om te lezen.
/offtopic
 
			 
			
			
			Hierzoquote:Hong Kong's Air Traffic Control Center reported on Mar 10th 2014 around 17:30L (09:30Z) that an airliner enroute on airway L642 reported via HF radio that they saw a large field of debris at position N9.72 E107.42 about 80nm southeast of Ho Chi Minh City, about 50nm off the south-eastern coast of Vietnam in the South China Sea and about 281nm northeast of the last known radar position. Ships have been dispatched to the reported debris field.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op maandag 10 maart 2014 14:00 schreef MartijnA3 het volgende:
Check dit dan:
http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=FAA-2013-0830-0006
 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ok. Wie weet inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.
Toestel wat nu vermist is, was bijna 12 jaar oud.
Als deze scheur bestaat en er wordt niets aan gedaan, dan kan de romp scheuren waardoor het vliegtuig dus uit elkaar valt.
In het kort.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Dichtbij de Vietnamese kust zo te zien, kunnen genoeg boten op af en vluchten die in Ho Chi Min stad landen zouden ook genoeg kunnen zien.quote:
 
			 
			
			
			kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:
Een van de mannen die op een gestolen paspoort reist is bekend, hij heeft geen Aziatisch uiterlijk, dus waarschijnlijk geen asielzoeker.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het krijgt een steeds sterker luchtje he...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend is, en ze zijn geen Aziaten, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
 
			 
			
			
			Het kan nog steeds een andere vorm van criminaliteit zijn maar dat is afwachten.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Het krijgt een steeds sterker luchtje he...
 
			 
			
			
			Inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijk dat is dan wel iets waarvan ik denk, ai...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631quote:Op maandag 10 maart 2014 14:40 schreef DeParo het volgende:
Dat de naam van een van die verdachten zo snel bekend, en geen Aziatisch uiterlijk, doet vermoeden dat deze man die is herkend bekend is bij de veiligheidsdiensten.
 
			 
			
			
			Die tussenpersoon vroeg echter niet om deze specifieke vlucht maar om de goedkoopste vlucht. Dat is inderdaad vreemd als het om terroristen zou gaan tenzij wellicht een test.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:51 schreef milpek het volgende:
[..]
Iraanse tussenpersoon: http://m.ibtimes.co.uk/mi(...)k-two-stolen-1439631
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
Telefoons werken maar worden niet opgenomen, piloten sturen geen mayday, vliegtuig maakt Uturn.
Zouden de "terroristen" iedereen bewusteloos vergast hebben en de controle overgenomen en geland ergens?
 
			 
			
			
			Die is pas over 12 dagen toch?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
 
			 
			
			
			quote:"Unconfirmed Reports Of Flight MH370 Landed Safely In Nanming
9:30am - (UNOFFICIAL) Flight MH370 has resurfaced and landed safely in Nanming, China. Early reports say that the aircraft had experienced a cockpit electronics malfunction.
As of this moment, the flight crew and all 239 passengers onboard are believed to be unharmed as some of the crew has already informed their families of their safety.
More updates to come."
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.quote:
 
			 
			
			
			Verscheen die eerste avond al vrij snel op social media om ook vrij snel weer ontkracht te worden.quote:
 
			 
			
			
			En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iets in die richting maar zo'n aanval heeft een voorbereiding nodig, onder de radar vliegen, bijtanken, volladen met explosieven, en dan aanvallen.

 
			 
			
			
			Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...quote:
 
			 
			
			
			Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
 
			 
			
			
			Ligt volgens mij aan de nabijheid van de radar aangezien de radar niet voorbij de horizon kan kijken wellicht is er wel een bepaalde hoogte.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
 
			 
			
			
			daar nog ff wat oppikkenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou ik niet doorvliegen naar Kopenhagen en Frankfurt...
 
			 
			
			
			Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om vervolgens Den Haag aan te vallen tijdens de nucleaire top.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als het echt gebeurt dan piep je wel anders.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Jezus, welke onnozele waan-theorieen heb je nog meer in je zak?
 
			 
			
			
			zouden doorgeschakeld kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef D.D.W. het volgende:
Heeft iemand een verklaring waarom er telefoons blijken over te gaan? Die mobieltjes zijn dus nog intact en binnen bereik van een zendmast?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
daar nog ff wat oppikken
het was een nachtvlucht he, als ik het goed begrijp
 
			 
			
			
			AWACS en marineschepen pikken zo'n vliegtuig wel op, hoe laag die ook vliegtquote:Op maandag 10 maart 2014 15:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoe gemakkelijk / moeilijk zou zoiets zijn om te organiseren? Dus meer algemeen, niet deze specifieke situatie, maar is zoiets technisch gezien mogelijk?
-Het vliegtuig zou bijgevuld moeten worden met benzine, heb je daar een speciale installatie voor nodig?
-Kan zo'n vliegtuig gemakkelijk door radar etc. opgemerkt worden en uit de lucht kunnen worden gehaald?
 
											 
			 
			
			
			Die AD gaat over alle 777 types, behalve de -200ER. De Malyasian was een -200ER.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:12 schreef MartijnA3 het volgende:
De FAA geeft dus een verplichting uit om de Boeing 777 te controleren vanaf April 2014 op scheurtjes bij een antenne. Bij één toestel is er een scheur ontdekt in de romp, toestel was 14 jaar oud geloof ik.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |