abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 01:51:17 #101
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137571010
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).

Ik doelde op zaken als Lucia de B idd.

Ik denk dat hij gewoon bedoelt N vluchten X passagiers K valse paspoorten en daarover gewoon een simpele kansberekening zonder afhankelijkheid. Dat mag je natuurlijk niet als waar aannemen zoals jij al zegt.
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.

Maar, zoals jij ook al aangeeft, afhankelijkheid van route, afhankelijkheid van de twee observaties (samenreizen), post-hoc testing, etc. allemaal bij elkaar zorgen er voor dat je statistisch weinig nuttigs kunt zeggen over die paspoorten :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137571012
Beetje offtopic maar zojuist een zeer interessante reconstructie gelezen over de crash van de AF447 van Rio naar Parijs waarbij ook gesprekken van de piloten geciteerd worden die door de zwarte doos zijn opgenomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137571137
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
Inderdaad. Ik probeer heel erg hard de officiele term te vinden voor wat ik bedoel maar kan het zo snel niet vinden. Het is eigenlijk een soort van multiple hypothesis testing zonder adjustment, maar dan niet zo expliciet.
Ik ken de term ook niet meer, maar zoals je zegt lijkt me duidelijk genoeg. Gewoon niet 'iets' gaan zoeken in een data set omdat de kans dan veel groter is je gewoon met toeval te maken hebt voor datgene wat je denkt te hebben gevonden.

Maar goed over die paspoorten valt gewoon niks te zeggen aangezien er niet eens data is.
pi_137571456
Persbericht van Malaysia Airlines van zojuist (geen nieuwe feiten ofzo):

It has been more than 48 hours since we lost contact with our flight MH370 from Kuala Lumpur to Beijing.

Despite not being able to establish any positive findings on the whereabouts of the aircraft, Malaysia Airlines has been actively cooperating with the search and rescue authorities coordinated by the Department of Civil Aviation Malaysia (DCA).

DCA has confirmed that search and rescue teams from Australia, China, Thailand, Indonesia, Singapore, Vietnam, Philippines and the United States of America have come forward to assist. We are grateful for these efforts.

Malaysia Airlines' primary focus at this point in time is to care for the families. This means providing them with timely information, travel facilities, accommodation, meals, medical and emotional support. The costs for these are all borne by Malaysia Airlines.

Initial financial assistance has been given out to all families over and above their basic needs.

At least one caregiver is assigned to each family. These caregivers are well-trained staff and volunteers from Malaysia and other organisations.

As of now, there are more than 150 "Go Team" members consisting of senior management and caregivers at Beijing to attend to these families. In Kuala Lumpur, a different group of caregivers are attending to the families’ needs.

Families from other nations apart from China have been arriving at Kuala Lumpur since early yesterday. More are expected to arrive today.

Malaysia Airlines is working closely with the government of China to expedite the issuance of passports for the families as well as with the immigration of Malaysia for their visas into Malaysia.

When the aircraft is located, a Response Coordination Centre (RCC) will be activated within the vicinity to support the needs of the families. This has been communicated specifically to the families.

The airline continues to work with the authorities and we appreciate the help we are receiving from all parties and agencies during this critical and difficult time especially the members of the media.

Malaysia Airlines reiterates that it will continue to be transparent in communicating with the general public via the media in all matters affecting MH370.

Malaysia Airlines is similarly anxious and we appreciate the patience, support and prayers from everyone.
http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
pi_137571525
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137571532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
Sure.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-het-klopt-het-surti
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137571542
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:42 schreef TLC het volgende:
Die 50 jarige Nederlandse vrouw schijnt naar Maleisie te zijn gegaan omdat ze via het internet een man daar had leren kennen, ze wilde gewoon een partner.

Maar helaas kwam die man daar nooit opdagen en liet haar dus in de steek -O-

Was ze maar thuisgebleven he :{
:')
pi_137571597
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
  maandag 10 maart 2014 @ 08:03:41 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137572035
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten :X
inmiddels hebben ze vast wel camerabeelen geanalyseerd en uitgevogeld wie wie is (of daar zijn ze nog mee bezig), misschien dat we ooit nog eens beeldmateriaal te zien krijgen van die personen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 10-03-2014 08:13:29 ]
pi_137572123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:21 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-haar-leven.dhtml

Hierbij de geloofwaardigheid van het AD ;( Ofja beide artikels zouden nog kunnen kloppen
Het AD geeft gewoon wat meer informatie. Alles wat in het Telegraafbericht staat, staat ook in het AD-bericht.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:11:35 #111
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137572832
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
  maandag 10 maart 2014 @ 09:30:35 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137573181
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
ik ook en dat ie niet leeg is, nog geen foto?
  maandag 10 maart 2014 @ 09:56:25 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137573606
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137573721
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is :?
Tickets in de economy zitten vaak toch wel boven het prijsniveau van bijvoorbeeld Emirates. Maar SIA is doorgaans wel duurder, ja.
pi_137573854
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol noemt het 'zeer zorgelijk' dat passagiers konden inchecken met paspoorten die stonden geregistreerd in de database met gestolen paspoorten. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.

De twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM.

Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.

'Dit is een situatie waarvan we hoopten dat we die nooit mee zouden maken. Jarenlang heeft Interpol gevraagd om afdoende veiligheidsmaatregelen bij grenzen en gates. Nu hebben we een zaak waarover de wereld gist of de mensen met de gestolen paspoorten terroristen waren.'

De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370.
http://www.parool.nl/paro(...)zeer-zorgelijk.dhtml

Ze halen die paspoorten toch altijd over een scanner?
Blijkbaar in dat geval niet.
pi_137574115
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:56 schreef matthijst het volgende:
The Xinhua News Agency, citing a local Vietnamese media report, says a Vietnamese search and rescue official reported that the signals have been detected from the plane from about 220 kilometers (120 miles) southwest of Vietnam's southernmost coastal province of Ca Mau.
Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
pi_137574279
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:11 schreef sonnyspek het volgende:
kustwacht Vietnam heeft een gele reddingsboot zien drijven. :o Ik hoop het...
loos alarm
quote:
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, meldt persbureau Reuters.
nu.nl
In the coolest little capital of the world
  maandag 10 maart 2014 @ 10:38:00 #118
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137574528
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

loos alarm

[..]

nu.nl
Zoektocht naar 'reddingsboot' vermist vliegtuig tevergeefs
Vietnam heeft maandag met helikopters gezocht naar een drijvend 'geel object' op zee. Het zou gaan om een reddingsboot van het sinds zaterdag vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, maar het bleek loos alarm.

Zoektocht naar vermist vliegtuig
Vanuit een vliegtuig werd het object eerder op de dag waargenomen, maar de afstand was te groot om te bepalen wat het was, zei viceminister van Transport Pham Quy Tieu.

Vietnamese autoriteiten hebben nu gezegd dat het niet om een reddingsboot van het vermiste vliegtuig gaat, maar om een met mos begroeid onderdeel van een grote haspel.

Volgens de Vietnamese luchtvaartautoriteiten werd er gezocht op ongeveer 140 kilometer ten zuidwesten van het Vietnamese eiland Tho Chu. Op 150 kilometer van Tho Chu zijn zaterdag olievlekken gezien.

Eerder zag de bemanning van een Vietnamees marinevliegtuig ook al een object in zee dat mogelijk afkomstig zou zijn van de vermiste Boeing 777, maar ter plaatse is nog niets gevonden.

In totaal waren 227 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven de Zuid-Chinese Zee van de radar verdween. Er wordt ook rekening mee gehouden dat het vliegtuig is omgekeerd voor het vermist werd. Ook wordt een kaping niet uitgesloten.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:01:54 #119
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575216
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:07:22 #120
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137575382
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:11:32 #121
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137575506
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op een soortgelijke traject gevlogen, tevens op een nachtvlucht. Van Singapore naar Kuala Lumpur, in de zomer van 2009. Maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij dit soort korte tot middelafstandsvluchten jonge beginnende piloten (in dit geval, de 27-jarige co-piloot) reisuren te laten maken. En net als bij de Air France vlucht hoeft er maar iets fout te gaan (in het geval van AF een defecte pitot tube). Ik denk dat de co-piloot in paniek is geraakt nadat er iets verkeerd is gegaan (mechanisch defect) en daarna de vliegtuig heeft laten stallen. Op cruising altitude zou niets fout mogen gaan.

Co-piloot
[ afbeelding ]
Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
pi_137576475
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een vraag voor iemand die verstand heeft van 'aviation':

Er is 1 ding wat ik nooit heb begrepen. Ze kunnen pas achterhalen wat er is gebeurd, als de black box wordt achterhaald. Met de huidige technologische voortgangen, waarom kunnen de audio-recordings van wat er in de cockpit plaatsvind niet digitaal en in real-time gestreamd en opgeslagen worden bij de Air Traffic Control Centres en/of NTSB in een soort cloud-database waardoor je de hele black box niet meer nodig hebt?
En via wat moeten ze dat streamen dan?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:44:55 #123
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137576490
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En via wat moeten ze dat streamen dan?
satelliet
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137576667
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:03:44 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137577006
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?

(Verder snap ik weinig van dit soort dingen hoor, dus het is maar een loze gooi, maar ik vlieg vaak genoeg om me zorgen te maken over dat soort dingen. ;) Toen ik vorige week terugvloog naar huis dacht ik nog 'komkom... niks aan het handje, vliegtuigen verdwijnen niet zomaar uit de licht'. :') )
***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')