bron?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt wel: ze hebben het wrak al gevonden!
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.
"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Of The 100? Binnenkort in premiere:quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Is thunderbirds al genoemd? Langoliers en Lost heb ik al voorbij zien komen.
Ze moeten die 39 miljoen paspoorten toch ergens voor gebruiken?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
Dat niet, de OP is wel wat geupdate.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
Is thunderbirds al genoemd? Langoliers en Lost heb ik al voorbij zien komen.
nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.quote:
Dat is raar. Waarom niet iedereen verplichten zijn paspoort langs een scanner te halen en als ie vals is, deurtje dicht?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, bij een verdenking of twijfel kan men wel in luttele seconden dat ppnr in een database checken. Maar dat is bij betreffende twee paspoorten nooit gebeurd.
Wat is dat voor foto?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:40 schreef Fred0w het volgende:
''Het Vietnamees vliegtuig heeft de zone geïdentificeerd en schepen worden morgen ter plaatse gestuurd.''
[ afbeelding ]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oeing-gevonden.dhtml
Je ziet water en een wolk dat tussen het water en (Vietnamees) vliegtuig zit. Dat gele zal waarschijnlijk de kerosine zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Wat is dat voor foto?Het lijkt lucht, maar het zal wel water zijn? Met weerkaatsing van de wolken? Wat is dat gele dan? Olie? Waarom in zo'n raar patroon?
Waarom staat er niet gewoon uitleg bij de foto.
Dank, staat erbij.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nog een handig overzichtsplaatje:
[ afbeelding ]
(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
Misschien als er nog lichamen gevonden worden...quote:Op zondag 9 maart 2014 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als er valse paspoorten zijn gebruikt, hoe komen ze er dan ooit achter wie er op die vlucht hebben gezeten? Nogal lullig voor de nabestaanden van die mensen, die weten dan nooit dat zij op die vlucht zaten
Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:
https://twitter.com/KaidenDL
Hij zou eigenlijk ook die vlucht moeten hebben, maar had 'm gemist.
Jeumig, dan ben je blij dat je leeft zeg.(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
Dat soort verhalen heb je altijd. Maar het omgekeerde ook. Passagiers die last-minute zulke vrijgekomen stoelen hebben geboekt en daardoor aan boord kwamen.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:
https://twitter.com/KaidenDL
Hij zou eigenlijk ook die vlucht moeten hebben, maar had 'm gemist.
Jeumig, dan ben je blij dat je leeft zeg.(meer tweets erover op zijn timeline)twitter:KaidenDL twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 03:53:07I was very angry at Ria, because she'd gotten sick and I had to cover her. I was working on that, missed my flight to China. Grew angrier. reageer retweet
dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn tweets zijn wel een beetje van het niveau, kijk hoe god mij gered heeft. Maargoed.
Nouja, zinnen als 'Thank you God. Help me to learn, then live the lessons you need me to. Amen' doen me toch anders denkenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is dan ook zo natuurlijk. of die "god" nu een man met een baard of "het lot/determinisme" is.
Je hoeft niet in een god te geloven om dat te erkennen.
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Reden tot verdenking lijkt me.
De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Ligt eraan welk bedrag hij gewonnen heeftquote:Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.htmlquote:De Zuid-Chinese Zee, waar het vliegtuig verdween, is vaak onderwerp van conflict. Vooral tussen China en de Filipijnen bestaat onenigheid over welke stukken bij welk land horen. De ruzies lijken even vergeten nu de verschillende landen in de regio samen hun best doen het wrak van het vliegtuig zo snel mogelijk te vinden.
http://www.cnn.com/2014/03/09/world/asia/malaysia-airlines-plane/quote:Meanwhile, Thailand's navy is shifting its focus in the search away from the Gulf of Thailand and the South China Sea, Thai Navy Rear Adm. Karn Dee-ubon told CNN on Sunday. The shift came at the request of the Malaysians, who are looking into possibilities the plane turned around and could have gone down in the Andaman Sea, near Thailand's border, Karn said.
The Andaman Sea lies to the west of a narrow strip of Thailand that ends in the Malaysian peninsula, while the Gulf of Thailand lies to the east of that Thai isthmus.
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat er veel gestolen paspoorten zijn hoeft niet te betekenen dat op elke vlucht gestolen paspoorten zijn, daar zijn als het goed is systemen voor om dat tegen te gaan, een beetje een rare opmerking.
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
bron?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het commentaar van Interpol was juist dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat er toevallig twee gestolen paspoorten in het zelfde vliegtuig terecht komen.
Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
Nouja het is wel verdacht maar het kunnen ook gewoon criminelen zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Serieus? Dan wil ik niet meer over toeval spreken...
Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwetsquote:Op maandag 10 maart 2014 00:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, een expert op het gebied van veiligheid in die regio ongeveer zei ook dat dat zeer onwaarschijnlijk is, dus afwachten.
2 notoire drugshandelaren hebben een strafblad in Maleisië en willen alsnog naar China toe. Ze boeken via een omgekocht reisbureau een reis + andere identiteit, en geraken zo in het vliegtuig, zonder ook maar iets met de verdwijning ervan te maken te hebben.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De ticket nummers bijbehorende de gestolen paspoorten waren ook nog eens opvolgend.
of doorgeschakeld....quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
Onderstaande link onder meer:quote:Op maandag 10 maart 2014 00:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geef 's een link naar een bron van zo'n expert. Lijkt me nl. gezwets
But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.
"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Was er met AF447 niet precies net zo'n verhaal?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Dit is heel bizar. Telefoon aan gestraald van een Chinese passagier hoorde ik net van iemand.
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #2quote:Op maandag 10 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).quote:Op zondag 9 maart 2014 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De kans dat mijn buurman de loterij wint is ook extreem klein, toch heeft hij hem gewonnen, reden tot verdenking?
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inderdaad; de kans dat zowel jij als je buurman de loterij winnen op de eerste dag dat je een lot koopt (de "Italiaan" en "Oostenrijker" aan boord) is veel kleiner dan de kans dat jullie allebei de loterij winnen, zonder dat het voor beiden de eerste keer is (39 miljoen gestolen paspoorten vs 100en miljoenen reizigers).
Snap je íets van statistiek?
Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:22 schreef oompaloompa het volgende:
Genoeg om te weten dat je dat soort probabilities niet zo maar post hoc kunt interpreteren, iets wat ik met een gemakkelijk voorbeeld duidelijk probeerde te maken maar blijkbaar meer uitleg voor je nodig heeft.
Nog overdrevener voorbeeld dan in de hoop dat het kwartje valt. De kans dat mijn overbuurman op exact dat adres woont is kleiner dan 1 op een biljoen, zeker kleiner dan de kans dat 2 paspoorten in een vlucht vervalst zijn, toch betekent dat niet dat mijn buurman daarom niet te vertrouwen is en er meer aan de hand moet zijn
Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je doelt op 'afhankelijkheid' neem ik aan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met deze post.
Wat hij zegt klopt gewoon mits je afhankelijkheid buiten beschouwing laat.
Ik ken alleen direct en indirecte afhankelijkheid eigenlijk. Een directe afhankelijkheid zou kunnen zijn: het trajact(maleisie-china).quote:Op maandag 10 maart 2014 01:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ligt er aan welke vorm van afhankelijkheid je bedoelt. Er speelt sowieso waarschijnlijk afhankelijkheid van waarnemeningen binnen de twee paspoorten (deels Lucia de B probleem, ik denk dat je dat bedoelde?), aangezien er een kans is dat diegene samen reisden. Maar dat is niet waar ik op doelde, als je uitspraken wilt doen over waarschijnlijkheid heeft het geen zin om bestaande data te gebruiken en dan de waarschijnlijkheid van exact dat patroon te berekenen omdat je een biased selectiecriterium gebruikt. Uit een poel van N opvallendheden zoek je net zo lang totdat je iets opvallends hebt, en bereken je posthoc die kans zonder te corrigeren voor alle andere mogelijke opvallendheden. Nu kun je in dit geval niet corrigeren voor alle andere mogelijkheden omdat je daar geen getal voor hebt, daarom kun je niet zo veel met die berekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |