Nouja, die Boeing ligt in de plomp, redelijk succesvol lijkt me.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook een 'mislukte' aanslag zijn.
Net als toen met die onderbroek (of schoen?) bom die werd tegengehouden door een Nederlander.
Dat ben ik met je eens, zonder wrak is het moeilijk een scenario uit te sluiten.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar waarom een aanslag plegen en het dan niet claimen?
Lekker nuttig, een vliegtuig in de plons laten pleuren zonder dat er ook maar iemand van weet. Het doel van aanslagen is toch enigszins een statement maken, dit is gewoonweg, tsja, naja.
quote:Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Speculant. het volgende:
Je zal het maar hebben dat je paspoort gestolen is en dit voorvalt terwijl je net ergens zit waar je niet bereikbaar bent. Dan weet je wel gelijk wie jou allemaal mist
Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Kan me niet voorstellen dat motorproblemen niet gemeld worden of wat dan ook, en een grote aanslag zou wel geclaimd zijn al. Zullen wel wat idioten zijn geweest die ergens wouden landen voor persaandacht of losgeld o.i.d. en dat zal wel fout gegaan zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, zonder wrak is het moeilijk een scenario uit te sluiten.
Ik denk trouwens meer aan een (mislukte) kaping dan een bom.
Zoveel vechtende partijen in die regio...
En dan op een dag zo thuis komen na een lange reis door de bergen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Speculant. het volgende:
Je zal het maar hebben dat je paspoort gestolen is en dit voorvalt terwijl je net ergens zit waar je niet bereikbaar bent. Dan weet je wel gelijk wie jou allemaal mist
Niet als je als Oekraïnier de Chinezen als dwangmiddel wilde gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, die Boeing ligt in de plomp, redelijk succesvol lijkt me.
Sommige vliegtuigen vliegen extra laag om kerosine te lozen in dat soort gebieden en nee dat heb ik dus niet in mijn hoofd, het is een groot probleem, voor het milieu onder meer.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:27 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij zoiets in je hoofd![]()
http://richard-seaman.com(...)215DroppingWater.jpg
In werkelijkheid ga je geloosde kerosine nooit terug kunnen vinden als olievlek op het water. Zelfs al op enkele kilometers hoogte bereikt geloosde brandstof de grond niet eens. Het komt er onder hele hoge druk uit en vernevelt. Bedenk daarbij de snelheid van het vliegtuig (900 km/h als het niet meer is) en het feit dat het zeker een uur duurt voordat alle brandstof geloosd is. Veroorzaakt geen olievlekken dus
Wellicht was het de bedoeling dit vliegtuig wat later te laten ontploffen, of eerst te kapen, misschien was het een test voor nog meer aanslagen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar waarom een aanslag plegen en het dan niet claimen?
Lekker nuttig, een vliegtuig in de plons laten pleuren zonder dat er ook maar iemand van weet. Het doel van aanslagen is toch enigszins een statement maken, dit is gewoonweg, tsja, naja.
Ik kreeg een boete thuis voor een overtreding die ik niet gemaakt kon hebben omdat mijn auto alleen door mij gebruikt werd en ik op dat moment in Indiaquote:Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Speculant. het volgende:
Nachtvlucht aan het einde van de werkweek:quote:Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Kan me niet voorstellen dat motorproblemen niet gemeld worden of wat dan ook, en een grote aanslag zou wel geclaimd zijn al. Zullen wel wat idioten zijn geweest die ergens wouden landen voor persaandacht of losgeld o.i.d. en dat zal wel fout gegaan zijn.
Ja het boete systeem werkt in Nederland toch neit zo geweldig.. Familie werd ooit tegen gehouden op schiphol vanwege openstaande verkeersboetes. De naam kwam overeen en naar ik begreep had het wel even geduurd eer dat ze het allemaal snapten dat hun het niet warenquote:Op zondag 9 maart 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kreeg een boete thuis voor een overtreding die ik niet gemaakt kon hebben omdat mijn auto alleen door mij gebruikt werd en ik op dat moment in Indiawas.
Het komt veel voor, maar 2-4 op dezelfde vlucht lijkt me geen toeval meer.
Genoeg motief inderdaad om gewoon een vliegtuig te pakken. Jammer dat keus niet viel op een cessnaquote:Op zondag 9 maart 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:
Japan heeft ruzie met China, Taiwan ook, Filipijnen, Vietnam, allemaal om die eilandjes. Tibet, Myanmar, zijn wat verder weg, maar toch. In Thailand heb je opstanden, moslimfundis in Indonesie en Filipijnen, etc. Etc.
Motieven genoeg voor kapingen van vliegtuigen vol zakenreizigers.
Ja dan pleeg je maar een aanslag om je punt te maken, overigens worden in het zuiden van Thailand al genoeg aanslagen gepleegd door moslimsquote:Op zondag 9 maart 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:
Japan heeft ruzie met China, Taiwan ook, Filipijnen, Vietnam, allemaal om die eilandjes. Tibet, Myanmar, zijn wat verder weg, maar toch. In Thailand heb je opstanden, moslimfundis in Indonesie en Filipijnen, etc. Etc.
Motieven genoeg voor kapingen van vliegtuigen vol zakenreizigers.
ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:01 schreef DeParo het volgende:
Experts zeggen dan ook dat reizigers met verkeerde paspoorten, op dezelfde vlucht, zeer zeldzaam is.
Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:09 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ja dan pleeg je maar een aanslag om je punt te maken, overigens worden in het zuiden van Thailand al genoeg aanslagen gepleegd door moslims
dat ging dus om de spanningen in de regio waar je eigenlijk nauwelijks iets van hoortquote:Op zondag 9 maart 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?
Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.
welk geel dingquote:Op zondag 9 maart 2014 20:14 schreef LelijKnap het volgende:
Hallo, dat gele ding in het water? Wat was dat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |