abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2014 @ 19:34:37 #276
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137553838
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook een 'mislukte' aanslag zijn.
Net als toen met die onderbroek (of schoen?) bom die werd tegengehouden door een Nederlander.
Nouja, die Boeing ligt in de plomp, redelijk succesvol lijkt me.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137553932
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maar waarom een aanslag plegen en het dan niet claimen?

Lekker nuttig, een vliegtuig in de plons laten pleuren zonder dat er ook maar iemand van weet. Het doel van aanslagen is toch enigszins een statement maken, dit is gewoonweg, tsja, naja. :')
Dat ben ik met je eens, zonder wrak is het moeilijk een scenario uit te sluiten.

Ik denk trouwens meer aan een (mislukte) kaping dan een bom.

Zoveel vechtende partijen in die regio...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137554017
Je zal het maar hebben dat je paspoort gestolen is en dit voorvalt terwijl je net ergens zit waar je niet bereikbaar bent. Dan weet je wel gelijk wie jou allemaal mist :+
  zondag 9 maart 2014 @ 19:39:36 #279
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137554025
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Speculant. het volgende:
Je zal het maar hebben dat je paspoort gestolen is en dit voorvalt terwijl je net ergens zit waar je niet bereikbaar bent. Dan weet je wel gelijk wie jou allemaal mist :+
_O- Dadelijk was het opdracht van een van die mensen om dat te testen :P
  zondag 9 maart 2014 @ 19:39:40 #280
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137554028
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, zonder wrak is het moeilijk een scenario uit te sluiten.

Ik denk trouwens meer aan een (mislukte) kaping dan een bom.

Zoveel vechtende partijen in die regio...
Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Kan me niet voorstellen dat motorproblemen niet gemeld worden of wat dan ook, en een grote aanslag zou wel geclaimd zijn al. Zullen wel wat idioten zijn geweest die ergens wouden landen voor persaandacht of losgeld o.i.d. en dat zal wel fout gegaan zijn. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:45:30 #281
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137554319
Twa800, ook uit elkaar geknald in de lucht.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:47:50 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137554437
quote:
En dan op een dag zo thuis komen na een lange reis door de bergen.

"He, waarom kijk je zo raar, lijkt wel alsof je een geest hebt gezien."
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137554622
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nouja, die Boeing ligt in de plomp, redelijk succesvol lijkt me.
Niet als je als Oekraïnier de Chinezen als dwangmiddel wilde gebruiken.
pi_137554653
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:27 schreef frumslegnulk het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij zoiets in je hoofd :P
http://richard-seaman.com(...)215DroppingWater.jpg

In werkelijkheid ga je geloosde kerosine nooit terug kunnen vinden als olievlek op het water. Zelfs al op enkele kilometers hoogte bereikt geloosde brandstof de grond niet eens. Het komt er onder hele hoge druk uit en vernevelt. Bedenk daarbij de snelheid van het vliegtuig (900 km/h als het niet meer is) en het feit dat het zeker een uur duurt voordat alle brandstof geloosd is. Veroorzaakt geen olievlekken dus :)
Sommige vliegtuigen vliegen extra laag om kerosine te lozen in dat soort gebieden en nee dat heb ik dus niet in mijn hoofd, het is een groot probleem, voor het milieu onder meer.
pi_137554771
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maar waarom een aanslag plegen en het dan niet claimen?

Lekker nuttig, een vliegtuig in de plons laten pleuren zonder dat er ook maar iemand van weet. Het doel van aanslagen is toch enigszins een statement maken, dit is gewoonweg, tsja, naja. :')
Wellicht was het de bedoeling dit vliegtuig wat later te laten ontploffen, of eerst te kapen, misschien was het een test voor nog meer aanslagen.
pi_137554867
quote:
Ik kreeg een boete thuis voor een overtreding die ik niet gemaakt kon hebben omdat mijn auto alleen door mij gebruikt werd en ik op dat moment in India :D was.

Het komt veel voor, maar 2-4 op dezelfde vlucht lijkt me geen toeval meer.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137555004
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Kan me niet voorstellen dat motorproblemen niet gemeld worden of wat dan ook, en een grote aanslag zou wel geclaimd zijn al. Zullen wel wat idioten zijn geweest die ergens wouden landen voor persaandacht of losgeld o.i.d. en dat zal wel fout gegaan zijn. :P
Nachtvlucht aan het einde van de werkweek:
- zakenlui uit China/Taiwan terug van business trip in KL
- Chinezen die in KL werken op weg naar huis (weekend dan wel week)
- een verdwaalde toerist

Malaysian Airlines is duur, dit is duidelijk het rijkere zakenpubliek.

pi_137555057
Experts zeggen dan ook dat reizigers met verkeerde paspoorten, op dezelfde vlucht, zeer zeldzaam is.
pi_137555125
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kreeg een boete thuis voor een overtreding die ik niet gemaakt kon hebben omdat mijn auto alleen door mij gebruikt werd en ik op dat moment in India :D was.

Het komt veel voor, maar 2-4 op dezelfde vlucht lijkt me geen toeval meer.
Ja het boete systeem werkt in Nederland toch neit zo geweldig.. Familie werd ooit tegen gehouden op schiphol vanwege openstaande verkeersboetes. De naam kwam overeen en naar ik begreep had het wel even geduurd eer dat ze het allemaal snapten dat hun het niet waren ;( .

Inderdaad bij 2-4 zou je gaan denken aan mensensmokkel etc.
pi_137555244
Japan heeft ruzie met China, Taiwan ook, Filipijnen, Vietnam, allemaal om die eilandjes. Tibet, Myanmar, zijn wat verder weg, maar toch. In Thailand heb je opstanden, moslimfundis in Indonesie en Filipijnen, etc. Etc.

Motieven genoeg voor kapingen van vliegtuigen vol zakenreizigers.

pi_137555408
Blabla mensen doen dit dat. Hoe zit het met die UF(loating)O?
pi_137555437
quote:
6s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:
Japan heeft ruzie met China, Taiwan ook, Filipijnen, Vietnam, allemaal om die eilandjes. Tibet, Myanmar, zijn wat verder weg, maar toch. In Thailand heb je opstanden, moslimfundis in Indonesie en Filipijnen, etc. Etc.

Genoeg motief inderdaad om gewoon een vliegtuig te pakken. Jammer dat keus niet viel op een cessna
pi_137555451
quote:
6s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:

Ja dan pleeg je maar een aanslag om je punt te maken, overigens worden in het zuiden van Thailand al genoeg aanslagen gepleegd door moslims
  zondag 9 maart 2014 @ 20:10:59 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137555503
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:01 schreef DeParo het volgende:
Experts zeggen dan ook dat reizigers met verkeerde paspoorten, op dezelfde vlucht, zeer zeldzaam is.
ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.

"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137555628
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:09 schreef gijsman het volgende:

[..]

Ja dan pleeg je maar een aanslag om je punt te maken, overigens worden in het zuiden van Thailand al genoeg aanslagen gepleegd door moslims
Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?

Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.

pi_137555689
Hallo, dat gele ding in het water? Wat was dat
pi_137555712
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?

Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.
dat ging dus om de spanningen in de regio waar je eigenlijk nauwelijks iets van hoort
pi_137555733
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:14 schreef LelijKnap het volgende:
Hallo, dat gele ding in het water? Wat was dat
welk geel ding
pi_137555756
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.

De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.

pi_137555787
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:51 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')