abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137555829
Flight MH370 bound for Beijing goes missing

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen. Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines.

Zoekgebieden.

This map shows the aircraft route and last known contact.

Het vliegtuig

Passagiers:

Laatste waarneming van flightradar24.com

Kerosinespoor, mogelijk van vliegtuig:

Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2

• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Anders - ?

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 10-03-2014 18:13:17 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137555903
quote:
12s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.

De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Ja, dat konden de aliens weten en gebruiken om ons vd waarheid af te houden.
pi_137555921
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"?

Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht.
Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.

De oorzaak is ondertussen wel al achterhaald toch? Te hard gevlogen dacht ik?
  zondag 9 maart 2014 @ 20:26:01 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137556097
quote:
5s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers.

De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner.
Aha:
At least ten passengers on the ill-fated Air India Express flight from Dubai were using fraudulent passports, it was revealed. Police in Mangalore in southern India, where the plane crashed last week killing 158 passengers and crew, have now launched an investigation into every travel document used on the flight.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137556115
Wordt het niet eens tijd om dit topic te verhuizen naar Brave New World?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137556176
Er is nog niet veel meer gevonden dan een stuk van een deur en kerosine spoor in het water.
En over die paspoorten, Thailand is blijkbaar berucht vanwege de handel in gestolen paspoorten.
http://live.wsj.com/video(...)F7-9812-3B94F625BF47
pi_137556216
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:22 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Daar zat toch een Braziliaanse prins op? Genoeg complot theorieën over die vlucht denk ik.

De oorzaak is ondertussen wel al achterhaald toch? Te hard gevlogen dacht ik?
Nee, defect in het pitot-statisch systeem en als gevolg daarvan kreeg de flightcrew de volledige controle over de kist (ongebruikelijk in een airbus), hanteerden dat verkeerd en zijn vanaf 40.000ft in een stall naar beneden gevallen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 9 maart 2014 @ 20:28:34 #8
28167 matthijst
pi_137556238
Thai police said Sunday they were investigating a "passport ring" as details emerged of bookings made in Thailand with stolen European passports for the vanished Malaysia Airlines flight.
pi_137556247
Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dachte_passen__.html
pi_137556286
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Aha:
At least ten passengers on the ill-fated Air India Express flight from Dubai were using fraudulent passports, it was revealed. Police in Mangalore in southern India, where the plane crashed last week killing 158 passengers and crew, have now launched an investigation into every travel document used on the flight.
Reden tot verdenking lijkt me. ;)

De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 maart 2014 @ 20:29:50 #11
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137556302
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dachte_passen__.html
Gaat dat niet automatisch?
pi_137556369
T xgo xgo oxcgoc
  zondag 9 maart 2014 @ 20:34:14 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_137556613
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:

Nachtvlucht aan het einde van de werkweek:
- zakenlui uit China/Taiwan terug van business trip in KL
- Chinezen die in KL werken op weg naar huis (weekend dan wel week)
- een verdwaalde toerist

Malaysian Airlines is duur, dit is duidelijk het rijkere zakenpubliek.
Waar haal je vandaan dat Malaysia Airlines duur is :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 maart 2014 @ 20:34:22 #14
28167 matthijst
pi_137556630
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Reden tot verdenking lijkt me. ;)

De kans dat 2 zaken voor het eerst tegelijk plaatsvinden is veul kleiner dan dat 2 zaken tegelijk plaatsvinden, die statistische verschillen zie je?
Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd is :)
Op die Air India vlucht kunnen misschien wel 10 valse paspoorten voor het eerst gebruikt zijn, verder niet naar gekeken.

Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
pi_137556649
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Gaat dat niet automatisch?
Daar ging ik wel van uit tot nu toe.
  zondag 9 maart 2014 @ 20:35:22 #16
28167 matthijst
pi_137556706
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:

[..]

waaschijnlijk van een of andere statistiek-site waar hij ook zijn paspoortberekening vandaan haalt?
pi_137557022
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Overigens is het niet zo heel vreemd, want zoals je ziet is de politie een onderzoek naar een paspoortring begonnen. Dat dat dan allemaal via 1 kantoortje en een codesharemaatschappij is gegaan maakt het dan opeens al minder vreemd dat er 2 opeenvolgend zijn. Zou me niks verbazen als blijkt dat kantoortje dagelijks tickets boekte voor passagiers met gestolen paspoorten.
Ik weet alleen niet hoe je bijvoorbeeld China binnenkomt met een gestolen paspoort. Ze controleren naar mijn idee altijd best grondig je gegevens. De EU kom je eveneens niet binnen volgens mij.

Ik vraag me dus af of het nu echt zo vaak voorkomt als sommige zeggen.
pi_137557240
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef APK het volgende:

[..]

Ik las dat ze zwaar leden onder prijsvechters als Air Asia.

KLM versus Easyjet, Avianca (Col) vs VivaColombia...

pi_137557375
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jawel chefke, maar jij doet alsof het allemaal schier onmogelijk is, terwijl het gewoon gebeurd is :)
Op die Air India vlucht kunnen misschien wel 10 valse paspoorten voor het eerst gebruikt zijn, verder niet naar gekeken.

Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch? ;)

zondag 9 maart 2014 @ 20:46:12 #20
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557412
als die mid air is geploft maakt het niets uit met welke maatschappij hoor.. dan is er wel iets heel ergs aan de hand. Zelfs die Chinese vlucht waar de Pressure bulkhead van weggeblazen werd kon nog een half duur doorvliegen.

Het lijkt me trouwens dat een stall vanaf 40,000voet ook wel te volgen is op radar.. zij het met of zonder alarm..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 9 maart 2014 @ 20:47:44 #21
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137557517
Is hier al meer duidelijkheid over of nog steeds vermist?
En altijd het laatste woord.
pi_137557578
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:46 schreef Parzival het volgende:

Het lijkt me trouwens dat een stall vanaf 40,000voet ook wel te volgen is op radar.. zij het met of zonder alarm..
Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 9 maart 2014 @ 20:48:48 #23
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557579
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het gebeurt is niet onmogelijk en vreemd. Dat het gebeurt bij een vliegtuig dat opeens "verdwijnt" en het feit dat het voor het eerst was bij minstens 2 en wellicht 4 mensen, maakt het verdacht, toch? ;)
het lijkt me dat je dan als kaper, of terrorist wel een statement wil maken.. dat doe je lijkt me . niet door een vliegtuig midden boven zee aan gruzelementen te blazen zonder verdere berichtgeving..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 9 maart 2014 @ 20:49:32 #24
54408 Parzival
Where it happens
pi_137557638
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat Air-France toestel was ook niet op radar te volgen toen hij stallend naar beneden kwam.
die lag ook niet op een radar gecoverde route
  zondag 9 maart 2014 @ 20:49:48 #25
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137557655
Is niet gewoon de radar stuk van dat vliegtuig? _O-
En altijd het laatste woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')