abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137577114
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vast wel, maar je kan er wel een punt van maken dat de gegevens gewist worden zodra het vliegtuig zonder problemen geland is. Enige data die wel nodig is achteraf is dan uit de BB te halen.
Maar iig zou je dan wel realtime kunnen weten waar een vliegtuig precies in de problemen kwam.

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hallo, hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
pi_137577151
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:11 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Als de copiloot in paniek raakt, zou de gewone piloot er naast meteen kunnen ingrijpen.

Verder: als er een mechtnich defect is boeit het niet of het de co of gewone piloot is; daar kan niemand wat aan doen en is ook niet altijd op te lossen.
Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 10 maart 2014 @ 12:10:15 #128
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577199
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
pi_137577248
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Goed, maar dan is het domweg menselijk falen (althans een deel), en dan kun je alleen die betrokkenen iets verwijten.
Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 10 maart 2014 @ 12:12:49 #130
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577270
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik geef alleen aan dat menselijk falen ook een reden kan zijn van een ongeluk als deze, ook al zitten er 2 man in de cockpit ;)
Zo zuur altijd he.. Als je iéts beter zou opletten of net dat ene metertje zou controleren zou je dit alles uknnen voorkomen.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:15:33 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577345
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Enige verschil tussen gezagvoerder en copilootis de ervaring van de captain (hoeft niet persé meer te zijn dan die van de copiloot overigens, zeker niet als je naar uren op type gaat kijken), en het feit dat de captain beslissingen maakt.
Qua vliegen doen ze beiden exact hetzelfde.

Bij Air France greep er ook niemand in, omdat beiden geen idee hadden wat er fout ging. Eerlijk is eerlijk, de captain was toen niet in de cockpit, maar dat kan hier ook het geval zijn natuurlijk.
Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
2000 light years from home
pi_137577443
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb daar ook wel eens over na gedacht. :Y Natuurlijk zijn er wel veel vliegtuigen in de lucht, maar hoeveel mobiele telefoons zijn er wel niet continue in contact met gps satellieten, dan zou je hier toch ook iets mee moeten kunnen?
Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
pi_137577459
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij AF447 greep de captain uiteindelijk wel in, maar te laat. Sowieso wisten ze daar niet hoe laag ze vlogen en wist niemand dat ze op dat moment zouden crashen.
Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:22:24 #134
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137577553
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef eight het volgende:

[..]

Jawel. Dat besef kwam op het moment dat het alarmsignaal afging dat ze heel dicht bij de oppervlakte van de oceaan zaten. Enkele seconden voor de crash zei een van de copiloten dat ze gingen crashen.
Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.

AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
2000 light years from home
  maandag 10 maart 2014 @ 12:25:25 #135
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577640
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.

AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
pi_137577685
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk dat dat ontzettend duur is. Kijk eens hoeveel vliegtuigen er dagelijks in de lucht zijn.
Zo'n hele operatie als nu kost natuurlijk ook bakken met geld.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:28:04 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137577715
Verdachte passagier vermist vliegtuig bekend
De Maleisische autoriteiten weten inmiddels de identiteit van een van de twee mannen die met een gestolen paspoort in de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines zaten.

Met hulp van een buitenlandse inlichtingendienst is achterhaald wie de man werkelijk is. Zijn naam en afkomst zijn echter niet bekendgemaakt.

De politie wilde wel kwijt dat de verdachte man geen Maleisiër is en ook niet uit Xinjiang komt, de Chinese regio waar vooral islamitische Oeigoeren wonen.

nu.nl
pi_137577725
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
In the coolest little capital of the world
pi_137577737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:06 schreef mschol het volgende:

[..]

het probleem is denk ik ook de bandbreedte: je gps signaal is volgens mij niet echt belastend, terwijl een audio of data transmissie een stuk zwaardere druk op de beschikbare bandbreedte legt van een satelliet..

blijft wel vreemd dat er geen simpel systeem is dat continue verbinding houdt met een centrale plek waardoor je altijd kan zien waar een vliegtuig zich bevind, ook als hij "onder" de rader doorvliegt..
Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen.

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk al een Air Crash Investigation aflevering van? Vind dat altijd een enorm interessant programma, dus dan zou mijn geheugen over die AF447 vlucht weer een beetje opgefrist kunnen worden :P
Deze zijn nog voordat de zwarte dozen gevonden zijn. De conclusies die men hierin trekt bleek achteraf vrij accuraat te zijn.

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:29:31 #140
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137577761
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
yt

quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

[..]

yt

Dank dank dank! _O_
pi_137577869
Via bekende kanalen is ook de volledige Aircrash Investigation te vinden, inclusief de flightrecorder data.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137577952
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef eight het volgende:

[..]

Zodra er een storing optreed zend het vliegtuig automatisch foutmeldingen

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
pi_137578091
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Neem aan dat je op ACARS doelt, zoals bij AF447?

Het schijnt dat je je als vliegtuigmaatschappij op die service moet abonneren en niet elke maatschappij doet dat.

Bovendien las ik op het forum van airliners.com een post waarin ze zich afvragen of deze B777 wel ACARS had, hij schijnt de antenne niet te hebben die hiervoor wordt gebruikt.
Als je kijkt in acarsdatabases online, dan zie je dat dit toestel wel degelijk uitgerust was met ACARS. Of dat op deze vlucht ook actief was weet ik niet. Overigens, wie weet is er wel ACARS-data beschikbaar, maar wordt dat niet vrijgegeven. We zullen het pas zeker weten als de rapporten uitkomen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137578170
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom lijkt het me eerder een mislukte kaping dan een bom. Een ongeluk zou me meer bevrezen, een gezonde Boeing die zomaar uit de lucht valt... :X
Dan zouden er toch meldingen gedaan moeten zijn?
pi_137578194
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar de meeste passagiers zullen niets hebben doorgehad.
Passagiers hebben idd niets gemerkt. Niemand had een reddingsvest aan en velen hadden niet eens een gordel om.

De smak die AF447 maakte op de oceaan was er een van minimaal 36g.
quote:
The sheer force of the impact is described in the forensic report, which lists in graphic detail how lungs were torn apart and bones were shredded end to end. Some of the passengers were sliced in half by their seatbelt
quote:
AF447 is echt één van de domste crashes ooit, zo zonde ;(.
Het had zeker voorkomen moeten worden maar bepaalde foute acties waren wel begrijpelijk.
Het meest domste ongeluk vind ik nog die van Tenerife, waarbij 2 boeings op elkaar knalden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:43:58 #146
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137578204
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is nieuws van zaterdag, en gaat volgens mij om deze foto:
[ afbeelding ]
nee.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137578224
Nederlandse veiligheidsexperts in de luchtvaart zijn het eens dat de vermiste Boeing 777-200 van Malaysia Airlines op de vlucht van Kuala Lumpur naar Peking acuut moet zijn verongelukt, waarschijnlijk door een explosief of razendsnel ’uiteenvallen’.

Dat zeiden gisteravond onafhankelijk van elkaar Benno Baksteen (Degas) en Harry Horlings (Avioconsult) tegen De Telegraaf. Beide mannen zijn ervaren oud-piloten bij respectievelijk KLM en de luchtmacht en deskundigen op het gebied van veilig vliegen en analyses van vliegrampen.

„Het is vreemd dat er geen enkel noodsignaal van de cockpit is uitgegaan. Ook al is er boven zee geen direct radiocontact met de luchtverkeersleiding, dan heeft ieder modern vliegtuig via satelliet en transponders mogelijkheden genoeg om alarm te slaan. Kennelijk is dat niet gebeurd. De piloten moeten totaal verrast zijn geweest en hadden geen gelegenheid meer iets te doen”, aldus Horlings.

Mayday

Zij sluiten in feite uit dat er sprake kan zijn van fatale technische problemen, onverwacht slecht weer of controleverlies van de twee Maleisische vliegers, waarvan captain Zaharie Ahmad Shah (53) erg ervaren is. „Zelfs als alle motoren uitvallen is er nog tijd om heelhuids naar beneden te komen en een mayday uit te sturen”, stelt Baksteen.

Benelux-directeur Giles Gilbert van Malaysia Airlines bevestigde gisteren dat er niks bekend is van enige communicatie van de vliegers van het ramptoestel met de grond. „Het contact was ineens verloren. Wij tasten nog in het duister wat de oorzaak is van deze vermoedelijke crash. Er kunnen wel duizend redenen zijn, maar er zijn geen getuigen.”

Gisteravond laat waren de wrakstukken van het toestel, dat ergens tussen Maleisië en Vietnam in de oceaan moet zijn gestort, nog altijd niet gevonden. „We zoeken met de autoriteiten van diverse landen met man en macht naar tekenen van leven, maar helaas blijft het stil”, zo zei Gilbert.

Vlucht MH370 had 12 Maleisische bemanningsleden en 227 passagiers van 14 nationaliteiten, vooral Chinezen. Volgens Gilbert was er één 50-jarige dame met een Nederlands paspoort aan boord. „Uit Amsterdam en van Indonesische afkomst. We hebben haar familie daar ingelicht.” Volgens de passagierslijst gaat het om ’mrs. Surtidahlia’.

Zij had in Nederland een ticket geboekt bij China Southern, een partner van Malaysia Airlines en KLM, voor de vluchten naar Peking en Kuala Lumpur. De reden van haar reis is onbekend.

Twee passagiers van de vermiste Boeing zijn vermoedelijk aan boord gekomen met gestolen paspoorten. Het duo gebruikte mogelijk de identiteit van Italiaanse en Oostenrijkse mannen van wie de paspoorten eerder waren gestolen. Beiden hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Schiphol met de KLM. De twee, van wie de echte identiteit niet bekend is, zouden daarna hun weg vervolgen naar andere Europese bestemmingen. Deze mysterieuze omstandigheden voeden speculaties dat er mogelijk sprake is van terrorisme.

Raadsels

Inlichtingen- en veiligheidsdiensten wereldwijd staan nauw in contact met elkaar om de raadsels op te lossen rondom de gecrashte Boeing. Ook de Nederlandse dienst AIVD heeft contacten met zusterdiensten naar aanleiding van de mysterieuze verdwijning. Mocht dat relevante informatie opleveren, dan wordt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid ingelicht, aldus een AIVD-woordvoerster.

Bestuursvoorzitter Ahmad Jauhari Yahya van de Maleisische maatschappij, die ook naar Schiphol vliegt, biedt zijn medeleven aan de families van de mogelijke slachtoffers aan. „We doen er alles aan om hen te helpen, zowel met reisfaciliteiten als met emotionele zorg”, zo liet hij geschokt weten.

De Boeing 777 was een uur na het opstijgen in Kuala Lumpur voor een nachtvlucht naar Peking op kruishoogte van zo’n tien kilometer aangekomen. Toen ging het gruwelijk mis. „De ergste nachtmerrie van luchtreizigers. Het is zeldzaam als er dan nog iets gebeurt. Start en landing zijn de grootste risico’s. Dit is een groot mysterie”, benadrukken Baksteen en Horlings.

In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
  maandag 10 maart 2014 @ 12:49:41 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137578408
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon is niet "in contact" met een GPS satelliet. Een GPS satelliet zendt steeds een tijd en lokatiesignaal uit dat wordt opgevangen door je telefoon. Er is dus geen verbinding, net zo min jij met je autoradio verbinding maakt met een zendmast.

Op het moment dat je data wilt streamen, dan betaal je daar geloof ik 3 of 4 dollar per minuut voor via een satelliet.
Oh ja, natuurlijk. :@
***
pi_137578726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:44 schreef eva1521 het volgende:
In 2009 verongelukte een Airbus van Air France na vertrek uit Rio de Janeiro boven de Atlantische Oceaan met 228 doden. Dat kwam door onweer, een bevroren snelheidsmeter en gepruts van de piloten. „Maar de besturing van een Boeing 777 is anders. Daar zijn dat soort vliegersfouten minder aannemelijk.”
Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137578756
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:59 schreef eight het volgende:

[..]

Pro Boeing geklets ;( Airbus kan veiligere cijfers overleggen dan Boeing.
Niet deze discussie aub :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')