bijna goedquote:
Ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]
Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jouquote:Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.
Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn
Ik woonde voor Colombia bij jou om de hoek, als je tenminste uit Kerkraai of Heerlen komt.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou(alleen hopen dat we dan wél aan komen)
-edit-quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ afbeelding ]
quote:(CNN) -- A co-pilot on an Ethiopian Airlines flight bound for Rome hijacked the airliner early Monday morning and flew it to Geneva, Switzerland, looking for asylum.
The man, an Ethiopian in his early 30s, was arrested when the plane landed at Geneva International Airport, police said. The 202 passengers and crew aboard the Boeing 767-300 were not harmed.
It was a welcome outcome from the last time an Ethiopian Airlines was hijacked.
In 1996, 125 people died after a hijacked Ethiopian Airlines crashed in the Indian Ocean after running out of fuel. In that case, the hijackers were seeking asylum in Australia.
In Monday's incident, Flight 702 had taken off from the Ethiopian capital of Addis Ababa and was headed to Rome, the airline said.
The co-pilot took control of the plane when the pilot went to the restroom, said Swiss police spokesman Jean-Philippe Brandt.
The co-pilot, who was not named, closed the fortified door, police said. Instead of Rome, he then steered the plane toward Geneva.
At one point, as the plane hovered over Geneva's airspace several times, he asked the control tower:
"And you have to give us lastly permission on board for asylum."
"Yes I know," the tower responded. "Sorry, but we are still waiting for the response. We are trying our best to get you the response, sir."
The surrender
Eventually, the plane landed at Geneva International Airport.
"I will be coming out via the window," the co-pilot told the control tower.
He then escaped through the cockpit window using a rope, and surrendered to police, Brandt said.
He was unarmed, authorities said.
"His act has been motivated by the fact that he feels threatened in his county and wants to make an asylum claim in Switzerland," Swiss police spokesman Philippe Grangean said.
The passengers were not threatened or put in danger, police said.
Ethiopian Airlines, in a statement, would only say the plane was "forced to proceed" to the airport.
During the incident, Geneva International Airport was shut down. It reopened later Monday morning.
While rare, a pilot hijacking an airline is not unheard of.
In 1998, an Air China captain, reportedly disgruntled with life in China, hijacked his passenger jet to Taiwan.
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson in New York toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:quote:Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
Met het grote aantal schepen en vliegtuigen die worden ingezet mag je verwachten dat ze het gebied nu volledig afgekamd hebben, mits de zoekactie deskundig wordt gecoördineerd.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.
Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
Kaping heeft niet altijd als doel om een boodschap achter te laten en ook met een terroristische aanslag kan het wel even duren voor dat 'ie wordt opgeëist.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |