die iraanse tusenpersoon vroeg dus naar de goedkoopste vlucht, ik vraag mij af, zijn er toen ook opties afgewezen. Omdat het een te korte vlucht zou zijn of alleen over land of geen nachtvlucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Op het Tibetaans Hoogland kan je makkelijk landen, maar ik denk niet dat men zo lang ongestoord door kan vliegen en de vraag is of de "kapers" ook piloten waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
Dus die Den Haag-scenario is echt zo belachelijk dat het mij verbaasd dat iemand zo dom is om het op te brengen.
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Al die oerwoudbewoners zonder internetaansluiting.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Beter plaatje?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ [url=http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=xRUmJZM3XywuKM&tbnid=78q_T3kQK5YDAM:&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fwww.topnews.in%2Ffiles%2FMario-Balotelli_0.jpg&ei=xsodU522EOa_ygO3hIL4AQ&psig=AFQjCNEtixy7WpIM7-9iNgFKo5ej0N9v6A&ust=1394547782428532]afbeelding[/url] ]
Geen idee, ik weet echt helemaal niets van dat soort dingen af, daarom ook de vraagquote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Oh ik ook niet hoor, vroeg me alleen af of het theoretisch mogelijk zou kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.
Dat het ook echt zo gegaan is geloof ik niet zo in.
Wow, JSF hequote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
quote:
hoeft niet perse, al zou een nachtvlucht wel handig zijn en over zee ook. Je kunt die paar die ze aanbieden en dat niet hebben afwijzen. Als de meesten slapen kun jij je knutselwerk tot ontploffen brengen. Handig als je dan in zee stort ipv op land.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:31 schreef DeParo het volgende:
Maar bij een kaping lijkt het me dat ze om een specifieke vlucht zouden hebben gevraagd.
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Osama bin Laden?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
Dat was ook al eerder zo, dat iemand een bom wilde laten ontploffen en een valse naam had gebruikt die bij gelijk was aan een bestaande bekende naam.
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boekenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:45 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.
Hij diende als tussenpersoon, heeft de vliegtickets geregeld, voor de mannen met een gestolen paspoort.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatiequote:Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombiaquote:Op maandag 10 maart 2014 15:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatie
En de tickets zijn geboekt via die Chinese maatschappij vervolgens.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken
quote:Op maandag 10 maart 2014 15:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombia
Die 2 tjappies leken op Balotelli, zeiden zequote:Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligtquote:Op maandag 10 maart 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana.
Doorgeschakeld?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
Daar woon ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt
Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...quote:
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
'middag.quote:
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]quote:Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.
www.groupies.nlquote:Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]
Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
??? Ikweet dat het offtopic is, daarom gooi ik alles in 1 post zodat er maar 1 antwoordpost hoeft te zijn. Prima toch?quote:
bijna goedquote:
Ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]
Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jouquote:Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.
Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn
Ik woonde voor Colombia bij jou om de hoek, als je tenminste uit Kerkraai of Heerlen komt.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou(alleen hopen dat we dan wél aan komen)
-edit-quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ afbeelding ]
quote:(CNN) -- A co-pilot on an Ethiopian Airlines flight bound for Rome hijacked the airliner early Monday morning and flew it to Geneva, Switzerland, looking for asylum.
The man, an Ethiopian in his early 30s, was arrested when the plane landed at Geneva International Airport, police said. The 202 passengers and crew aboard the Boeing 767-300 were not harmed.
It was a welcome outcome from the last time an Ethiopian Airlines was hijacked.
In 1996, 125 people died after a hijacked Ethiopian Airlines crashed in the Indian Ocean after running out of fuel. In that case, the hijackers were seeking asylum in Australia.
In Monday's incident, Flight 702 had taken off from the Ethiopian capital of Addis Ababa and was headed to Rome, the airline said.
The co-pilot took control of the plane when the pilot went to the restroom, said Swiss police spokesman Jean-Philippe Brandt.
The co-pilot, who was not named, closed the fortified door, police said. Instead of Rome, he then steered the plane toward Geneva.
At one point, as the plane hovered over Geneva's airspace several times, he asked the control tower:
"And you have to give us lastly permission on board for asylum."
"Yes I know," the tower responded. "Sorry, but we are still waiting for the response. We are trying our best to get you the response, sir."
The surrender
Eventually, the plane landed at Geneva International Airport.
"I will be coming out via the window," the co-pilot told the control tower.
He then escaped through the cockpit window using a rope, and surrendered to police, Brandt said.
He was unarmed, authorities said.
"His act has been motivated by the fact that he feels threatened in his county and wants to make an asylum claim in Switzerland," Swiss police spokesman Philippe Grangean said.
The passengers were not threatened or put in danger, police said.
Ethiopian Airlines, in a statement, would only say the plane was "forced to proceed" to the airport.
During the incident, Geneva International Airport was shut down. It reopened later Monday morning.
While rare, a pilot hijacking an airline is not unheard of.
In 1998, an Air China captain, reportedly disgruntled with life in China, hijacked his passenger jet to Taiwan.
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |