die iraanse tusenpersoon vroeg dus naar de goedkoopste vlucht, ik vraag mij af, zijn er toen ook opties afgewezen. Omdat het een te korte vlucht zou zijn of alleen over land of geen nachtvlucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die van KL naar Peking wel ja. Die van Peking naar AMS, verbindingsvlucht, ergens in de ochtend, uur of 9:00? en dan 8 uur vliegen waar het 7 uur eerder is, dus je zou om 10:00 CET zaterdagochtend aankomen...
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Op het Tibetaans Hoogland kan je makkelijk landen, maar ik denk niet dat men zo lang ongestoord door kan vliegen en de vraag is of de "kapers" ook piloten waren...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Als er sprake zou zijn van een hijacking voor terroristische doeleinden, en dan ook een levensgrote ALS.
Een hijacking waarbij de passagiers en de vliegtuig (volledig) intact is gebleven, op een plek waar geen civiele infrastructuur of bewoond leven is en tevens tele- en radio-communicatie onmogelijk is, is onmogelijk. Want op welke desolate onbewoond eiland heb je kilometers lang egaal terrein dat een landingsbaan emuleert? Zelfs op een graanveld in Vietnam kun je zoiets niet voor elkaar krijgen.
Dus die Den Haag-scenario is echt zo belachelijk dat het mij verbaasd dat iemand zo dom is om het op te brengen.
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meegaande in de als als speculatie, zou een verlated oude legerbasis een optie zijn, of zijn die landingsbanen al extreem verweerd / sowieso te klein want voor gevechtsvliegtuigjes gebouwd?
Al die oerwoudbewoners zonder internetaansluiting.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Beter plaatje?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ [url=http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=xRUmJZM3XywuKM&tbnid=78q_T3kQK5YDAM:&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fwww.topnews.in%2Ffiles%2FMario-Balotelli_0.jpg&ei=xsodU522EOa_ygO3hIL4AQ&psig=AFQjCNEtixy7WpIM7-9iNgFKo5ej0N9v6A&ust=1394547782428532]afbeelding[/url] ]
Geen idee, ik weet echt helemaal niets van dat soort dingen af, daarom ook de vraagquote:Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En er is geen bewoond leven bij de legerbasis in de wijde omtrek? Goh, dan zou IEMAND het wel moeten hebben gemerkt. En in de 64 uur sinds het incident wel even hebben ingebeld.
Oh ik ook niet hoor, vroeg me alleen af of het theoretisch mogelijk zou kunnen zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 15:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Als er nog ergens een vergeten vliegveld voor grote bommenwerpers uit de WOII ligt zou het kunnen.
Dat het ook echt zo gegaan is geloof ik niet zo in.
Wow, JSF hequote:Op maandag 10 maart 2014 15:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan door een Nederlandse F16 worden neergehaald.
Over dat onder de radar vliegen... vanaf welke hoogte vlieg je onder de radar?
quote:
hoeft niet perse, al zou een nachtvlucht wel handig zijn en over zee ook. Je kunt die paar die ze aanbieden en dat niet hebben afwijzen. Als de meesten slapen kun jij je knutselwerk tot ontploffen brengen. Handig als je dan in zee stort ipv op land.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:31 schreef DeParo het volgende:
Maar bij een kaping lijkt het me dat ze om een specifieke vlucht zouden hebben gevraagd.
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Osama bin Laden?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
Dat was ook al eerder zo, dat iemand een bom wilde laten ontploffen en een valse naam had gebruikt die bij gelijk was aan een bestaande bekende naam.
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boekenquote:Op maandag 10 maart 2014 15:45 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat is de reisagent die de tickets voor de twee personen met gestolen paspoorten geboekt heeft bij een Thaise reisorganisatie.
Hij diende als tussenpersoon, heeft de vliegtickets geregeld, voor de mannen met een gestolen paspoort.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand duidelijkheid geven wat nu de rol van die Iraniër was? Heb het net teruggelezen maar nog steeds is het me niet helemaal duidelijk.
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatiequote:Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken
Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombiaquote:Op maandag 10 maart 2014 15:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet per sé natuurlijk, maar het leidt wel tot de nodige speculatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |