+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
• Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis
• Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ?
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog • Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OUD NIEUWS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
LAATSTE UPDATES:
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners
• 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act."
Reuters (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 19:34:56 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten? Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
Die kan ook uitgezet zijn op een gegeven moment want ze vlogen bij de laatste ping nog op normale hoogte;
quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent “pings,” the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende: Gestolen: Boeing 727 Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat. http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Ook bizar eigenlijk.
Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord. Niet eens zo gek lang geleden.
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
Ja maar ik heb net m'n tweede biertje opengemaakt, dus ik maak er maar een mooi verhaal van.
citaat uit post 275 vorige topic: Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Waarom zijn er anonieme bronnen betrokken bij het onderzoek? misschien durven die stiekeme kleuters in het Pentagon niet toe te geven dat zij meer gegevens kunnen aflezen uit de military radar van Maleisie dan dat de Maleisische militairen zelf kunnen?
[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-03-2014 18:12:50 ]
Op vrijdag 14 maart 2014 18:00 schreef Falco het volgende: Beetje overkill die OP en dat verhaal van die boorplatformgetuige was toch een hoax
dan lees je hem niet.
Liever volledig dan onvolledig.
Nee, niets is een hoax op het moment. Alles wordt "ontkracht" door de Maleiers. Die medewerker is echt, bevestigd!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef MaJo het volgende: Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
Mijn gedachte is dat mensen betrokken bij het onderzoek een geheimhoudingsplicht hebben, vanwege 'de sensitivy' van het onderzoek. Dan wil je natuurlijk niet met je naam in de krant.
Ik heb e.e.a. gemist... Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende: Ik heb e.e.a. gemist... Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Nee, niets is een hoax op het moment. Alles wordt "ontkracht" door de Maleiers. Die medewerker is echt, bevestigd!
Zoals ik al eerder opmerkte: het lijkt er wel heel sterk op alsof men informatie heel bewust achter houdt en ontkennen maakt op mij op dit moment even weinig indruk.
Mijn gevoel zegt dat ze een heel aardig idee hebben wat er is gebeurd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Dank! Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken
Ik denk misschien veel en veel te simpel maar ik zie het echt zo:
De captain piloot ziet zijn leven niet meer zitten. Wilt geschiedenis schrijven en mensen op een dwaalspoor zetten dus hij heeft een plan bedacht. Hij stijgt op en gaat richting Peking. Eenmaal op hoogte schakelt hij de co piloot uit op de een of andere manier (vergiftiging oid). De captain vliegt draait en vliegt door. De passagiers en bemanning hebben lang niks in de gaten. Uiteindelijk laat hij zich met zijn vliegtuig in de zee storten.
Missie voor hem geslaagd 1) hij is dood 2) hij heeft de geschiedenis boeken gehaald 3) hij heeft het laten lijken op een kaping en hij en zijn fam wordt niet gelijk fout aangekeken 4) misschien wordt hij wel nooit gevonden
Waarom ik geen kaping denk: Er zaten dan wel wat vreemde passagiers in (gestolen paspoort, iemand met vliegervaring etc). Maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je met een paar mensen een groep van 200 plus passagiers weet te overmeesteren. Ook als ze slapen, men wordt toch wakker van het tumult. Op het moment dat er in de passagiersruimte paniek is is er denk ik vrijwel altijd een kans dat een bemanningslid de piloot kan waarschuwen en deze dus een noodalarm kan doen. De cockpit deur is als het goed is gesloten dus bij een kaping zitten de piloten het langst veilig. Lang genoeg veilig om alarm te slaan in iedergeval ga ik vanuit.
Terrorisme, explosie, raketaanval, menselijke fout is voor mij allemaal uitgesloten gezien de laatste nieuwsberichten en omdat er na een week niks gevonden is.
Ik denk dat Maleisië dit scenario sowieso niet bekend maakt omdat het niet goed is als een land genoot en collega dit op hun geweten heeft. Het is een feit dat men hier, in de media en in de onderzoeken gek loopt te maken met allerlei scenario's. Veel hadden zeker gekund, maar nu na een week neig ik met de dag meer naar een bewuste actie van de captain piloot
[ Bericht 0% gewijzigd door Draailamp op 14-03-2014 18:33:05 ]
Die knakker zou het toestel op 70-90km afstand hebben zien branden en hij wist er ook nog bij te vertellen dat het toestel intact was. En hij stuurt een mail 3 dagen nadat hij het gezien had omdat hij "niet zeker wist" of de autoriteiten zijn bericht hadden ontvangen. Yeah right.
Die knakker zou het toestel op 250km afstand hebben zien branden en hij wist er ook nog bij te vertellen dat het toestel intact was. En hij stuurt een mail 3 dagen nadat hij het gezien had omdat hij "niet zeker wist" of de autoriteiten zijn bericht hadden ontvangen. Yeah right.
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef Greys het volgende: Dank! Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken
Oh, zou best kunnen dat het een deur was. Inmiddels weten we dat er op de oceaan van alles drijft wat er niet thuishoort.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik vind de OP juist top. Het is geordend, uitgebreid en zeer informatief. Bovendien, alles wat ontkracht is staat in een spoiler.
wat mij betreft hoeven die twee emo foto's bovenaan niet en die twe grappige paints onderin ook niet, maakt me verder ook niet uit maar als we het dan hebben over overkill, dan mogen die 4 van mij wel weg
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
[..] Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
Gaat het niet om, maar ik heb ook geen zin om het uit te leggen.
wat mij betreft hoeven die twee emo foto's bovenaan niet en die twe grappige paints onderin ook niet, maakt me verder ook niet uit maar als we het dan hebben over overkill, dan mogen die 4 van mij wel weg
Dat valt idd. onder overkill. Ik stoor mij er ook niet aan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
Het is zeer onwaarschijnlijk maar nog niet helemaal uitgesloten. Daarom ook spoiler
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Oh, zou best kunnen dat het een deur was. Inmiddels weten we dat er op de oceaan van alles drijft wat er niet thuishoort.
Het is een puinhoop op zee. Vooral in Azië. Blikjes en plastic snackbakjes die 200 mijl buitengaats ronddrijven en grijswater, olie, sewage, bielswater wat gedumpt wordt zijn er schering en inslag. Vergeet niet, westerse rederijen doen net zo hard mee.
Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende: Ik heb e.e.a. gemist... Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Volgens mij hebben ze het zelfs gevonden maar het had weinig met dit vliegtuig te maken.
Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef eigendeegcookie het volgende: citaat uit post 275 vorige topic: Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Waarom zijn er anonieme bronnen betrokken bij het onderzoek? misschien durven die stiekeme kleuters in het Pentagon niet toe te geven dat zij meer gegevens kunnen aflezen uit de military radar van Maleisie dan dat de Maleisische militairen zelf kunnen?
Wellicht dat de Maleisiërs meer weten dan ze toe willen geven en wellicht dat de Maleisiërs (en de Chinezen ook) niet willen dat het vliegtuig bijvoorbeeld in Amerikaanse handen valt.
De piloot en de maatschappij was Maleisisch, dat zegt genoeg.
Ik denk dat de Maleisiërs er inmiddels ook wel vanuit gaan het vliegtuig richting het westen is gevlogen, misschien al veel langer, en dan die vreemde satellietbeelden die eerder zijn verspreid.
Op vrijdag 14 maart 2014 18:59 schreef DeParo het volgende: Ik denk dat de Maleisiërs er inmiddels ook wel vanuit gaan het vliegtuig richting het westen is gevlogen
Klopt. En ze ook wel denken dat de captain er wel eens achter kan zitten, althans dat het een reeel beeld aan het worden is inmiddels
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
In de OP staat de link naar ABC News van gisteren (donderdag) waarin dat bevestigd wordt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Vannacht waren de experts vrij duidelijk, ze hadden zelfs kritiek omdat een ping normaal wijst dat pas begint te pingen als het in aanraking komt met water, dus dit ging over een ander systeem wat de piloot schijnbaar niet wist hoe uit te moeten zetten (of vergeten).
Maar het lijkt me dat een piloot met zo ontzettend veel ervaring toch wel weet hoe hij dit pingsysteem moet uitzetten??
Klopt. En ze ook wel denken dat de captain er wel eens achter kan zitten, althans dat het een reeel beeld aan het worden is inmiddels
Met het pilootverhaal heb ik weer wat moeite, door de ping, een piloot met zo ontzettend veel ervaring weet volgens mij wel degelijk hoe hij dat moet uitzetten maar dat is niet gebeurd, bovendien is deze piloot een zeer specifieke route richting het noordwesten gaan vliegen, en lijkt het niet naar de volle zee te zijn gebeurd daarvoor had hij waarschijnlijk genoeg alternatieven.
Met het pilootverhaal heb ik weer wat moeite, door de ping, een piloot met zo ontzettend veel ervaring weet volgens mij wel degelijk hoe hij dat moet uitzetten maar dat is niet gebeurd, bovendien is deze piloot een zeer specifieke route richting het noordwesten gaan vliegen, en lijkt het niet naar de volle zee te zijn gebeurd daarvoor had hij waarschijnlijk genoeg alternatieven.
Myanmar komt steeds dichterbij...
Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 19:21 schreef TLC het volgende: Een ding is zeker ; dit gaat over een paar maanden een boeiende documentaire worden op National Geographic Channel
Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Geen idee, maar is dat niet het gebied waar ze al 7 dagen zoeken?
Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Een aardbeving? Of lulkoek omdat de Chinezen niet willen dat de lading of passagiers in andere handen vallen?
Wellicht dat de Maleisiërs meer weten dan ze toe willen geven en wellicht dat de Maleisiërs (en de Chinezen ook) niet willen dat het vliegtuig bijvoorbeeld in Amerikaanse handen valt.
de Maleisiers hebben niks te willen; zij hebben m kwijtgemaakt. Die begrijpen heus wel dat ze t niet kunnen maken dingen te verzwijgen. Alleen Amerikanen zijn zo naief.
de Maleisiers hebben niks te willen; zij hebben m kwijtgemaakt. Die begrijpen heus wel dat ze t niet kunnen maken dingen te verzwijgen. Alleen Amerikanen zijn zo naief.
Dat ligt er aan wie of wat er aan boord was van dat vliegtuig, de Amerikanen zijn tot dusverre de enige betrouwbare partij van wie ik ten minste het vermoeden heb dat ze informatie naar buiten brengen op het moment dat ze vrijwel zeker weten dat iets is gebeurd (wat er met het vliegtuig daarna is gebeurd speculeren ze over maar ze zeggen niet dat is met zekerheid gebeurd) terwijl de Maleisiers iets roepen, dat ontkennen, en vervolgens alsnog bevestigen, en nu telkens de aandacht naar de oostkust proberen te houden, vreemd verhaal.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
1 ding. Er was zeker wat met die kist. Anders waren die Israeliërs niet zo zenuwachtig.
En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging. 'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Singapore naar Jakarta, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
Misschien heeft de piloot op het laatst een middel ingenomen en is half buiten bewustzijn tegen een berg gevlogen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 14-03-2014 19:42:04 ]
Co-piloot Shahs co-piloot op vlucht MH 370 is Fariq Abdul Hamid (27). Hij werkt sinds 2007 bij Malaysia Airlines en heeft 2763 vlieguren op zijn naam staan. De eerste officier vliegt naar verluidt nog niet zo lang op Boeings van het type 777-200.
Hamid beleefde vorige maand zijn eerste 'moment of fame' tijdens een optreden in het Amerikaanse televisieprogramma CNN Business Traveler. Correspondent Richard Quest filmde in de cockpit hoe de twintiger een Boeing 777-200 van Hong Kong naar Kuala Lumpur vloog. In de uitzending verklaarde de piloot dat zijn eerste officier een perfecte landing uitvoerde 'volgens het boekje'.
Eerder deze week raakte bekend dat Hamid de regels van Malaysia Airlines overtrad door op een vlucht van Thailand naar Maleisië twee vrouwelijke passagiers uit te nodigen in de cockpit en zich uitgebreid te laten fotograferen met de dames. Een van hen verklaarde tegenover Australische media dat de co-piloot tijdens de ontmoeting de ene na de andere sigaret op stak. Op sociale media werd het verhaal achteraf ontkracht door berichten dat vier personen niet rechtop naast elkaar kunnen poseren in een cockpit en dat de foto elders moet zijn genomen.
Moskee Hamid is de zoon van een hooggeplaatste official van het departement Openbare Werken in een van de Maleisische deelstaten. Hij staat bekend als een zachtmoedige en beleefde 'jongen' die regelmatig de buurtmoskee bezoekt in zijn woonplaats net buiten Kuala Lumpur, zo verklaart imam Ahmad Sharafi Ali Asrah tegenover persagentschap Agence France Presse.
Hamid bezoekt incidenteel ook de islamlessen in de bewuste moskee, zegt de geestelijk leider. Hij noemt de berichtgeving over de vermeende 'veiligheidsovertreding' van de co-piloot (het toelaten van vrouwelijke passagiers in de cokcpit, red.) 'stemmingmakerij' die in zijn ogen louter is bedoeld om hem in diskrediet te brengen. 'Fariq is een goede jongen die zich altijd heel bescheiden opstelt,' aldus de imam. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)lovig-groentje.dhtml
Loekie, de inhoud uit het tweede artikel werd al vermeld in een ander AD-artikel, staat in de OP. Bovenste toegevoegd bij mogelijke scenario's -> zelfmoord (co)piloot.
Het vliegtuig is trouwens op 3 minuten na exact een week vermist:
2:37 AM Saturday, March 15, 2014 (MYT) Time in Malaysia
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.
Eerst kwam het vliegtuig voorbij waypoint IGARI wat erg in de buurt leek van waar het vliegtuig min of meer van de radar verdwenen is of in ieder geval waar de transponders het contact hebben verloren.
Vervolgens leek het vliegtuig richting waypoint VAMPI te gaan.
Vervolgens vloog het vliegtuig richting waypoint GIVAL wat ook hierboven te zien is.
Uiteindelijk vloog het richting waypoint IGREX maar voorbij GIVAL is het signaal verloren gegaan.
Het vliegtuig lijkt dus richting het noordwesten te gaan maar daarbij een specifieke route aan te houden.
Op vrijdag 14 maart 2014 19:32 schreef Loekie1 het volgende: Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging. 'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Singapore naar Jakarta, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
Misschien heeft de piloot op het laatst een middel ingenomen en is half buiten bewustzijn tegen een berg gevlogen.
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.
Eerst kwam het vliegtuig voorbij waypoint IGARI wat erg in de buurt leek van waar het vliegtuig min of meer van de radar verdwenen is of in ieder geval waar de transponders het contact hebben verloren.
Het vliegtuig lijkt dus richting het noordwesten te gaan maar daarbij een specifieke route aan te houden.
Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?
Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India... De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya. De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308. Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende: Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
Als het in zee was gedoken had er allang wat boven moeten komen drijven. Als je tegen een berg aanvliegt kunnen de resten tussen de bomen verborgen liggen.
Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Loekie1 het volgende: Als het in zee was gedoken had er allang wat boven moeten komen drijven. Als je tegen een berg aanvliegt kunnen de resten tussen de bomen verborgen liggen.
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India... De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya. De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308. Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
Dat plaatje van Drebbelman is interessant dan zie je dat het waarschijnlijk boven Smith Island een bepaalde route heeft ingezet en dan blijven er drie of vier routes over?!
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).
Dat ligt er aan wie of wat er aan boord was van dat vliegtuig, de Amerikanen zijn tot dusverre de enige betrouwbare partij van wie ik ten minste het vermoeden heb dat ze informatie naar buiten brengen op het moment dat ze vrijwel zeker weten dat iets is gebeurd (wat er met het vliegtuig daarna is gebeurd speculeren ze over maar ze zeggen niet dat is met zekerheid gebeurd) terwijl de Maleisiers iets roepen, dat ontkennen, en vervolgens alsnog bevestigen, en nu telkens de aandacht naar de oostkust proberen te houden, vreemd verhaal.
Dus de Maleisiers doen onhandig, waarschijnlijk doen ze wel hun best. Als het Pentagon meer kan aflezen uit de Maleisische military radar dan Maleisie zelf, zullen ze waarschijnlijk niet direct te hulp schieten, en daarmee deze feiten blootleggen. Na n poosje snappen ze dat geen ander dan zij [de Amerikanen dus] heeft kunnen achterhalen waar t toestel is, en komen ze wel met gegevens naar voren, maar dan uit 'anonieme bron'. Hoe doorzichtig. Van wie zou Maleisie die militaire radarsystemen eigenlijk gekocht hebben?
Op vrijdag 14 maart 2014 19:45 schreef DaKKiE1984 het volgende: Lithium batterijen in het laadruim kunnen er mogelijk iets mee te maken hebben aldus een informant aan CNN...Heb zelf geen idee waarom overigens.
Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels .
Mooi, ik heb een composite gemaakt:
Klopt ie zo?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.
Metaalmoeheid in de bevestigingspinnen van de motor aan de vleugel. Motor brak af, nam de ander aan dezelfde vleugel mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.
Ja, daarom had ik die ook in de grotere kaart geplakt.
De waypoints zijn wat meer ingezoomd en minder "ruis" die je op die skyvector hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nu iedereen toch met de wildste verhalen komt: Is het gek om te denken dat ze ergens zijn geland om een nieuw leven te beginnen? een soort van Utopia te bouwen. Klinkt natuurlijk verschrikkelijk raar, maar dit zou kunnen :p
Wat er ook is gebeurd, het is zo gedaan dat het eens best goed voorbereid zou kunnen zijn. Allemaal verdacht. Piloten helemaal waus, 2 gekke passagiers met een gestolen paspoort, een Nederlander op date met een internetliefde..
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor: • financiële problemen/hoge schulden • frustratie op het werk/geen promotie • vrouwen in het spel • afpersing • psychose/andere mentale aandoening • anders...?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom hij die pieper niet heeft uitgezet.
Of heeft het een andere naam, dat eiland? Waar hoort het bij?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende: Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor: • financiële problemen/hoge schulden • frustratie op het werk/geen promotie • vrouwen in het spel • afpersing • psychose/andere mentale aandoening • anders...?
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was? Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?
WAAR STEL IK DAT HIJ DAT NIET HEEFT???
Ik opper een aantal mogelijkheden en de oproep daar informatie bij te zoeken, ik VRAAG er juist om. *zucht*
quote:
Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Nee? Voor een piloot niet? Hij kookte ook aardig, zo bleek. Lijkt me niks vreemds of ongezonds aan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was? Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Het was z'n hobby, z'n grote liefde, wat is daar nou zo ontzettend vreemd aan, hij ging ook naar buiten met z'n modelvliegtuigjes, dus wat dat betreft .
Ik opper een aantal mogelijkheden en de oproep daar informatie bij te zoeken, ik VRAAG er juist om. *zucht*
Ik miste het vraagteken, sorry. Ik dacht dat je er vanuit gaat dat de piloot heilig was en dit niet op zijn geweten kan hebben. Iemand wat zelfmoord wilt plegen zie je vaak niet aan de buitenkant, wij al helemaal niet vanuit FOK
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?
Volgens mij is alle data verzameld die duidt op een noordelijke/noordwestelijke richting.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Grappig, je kunt op flightradar24 alles na laten spelen. De Singapore airlines vlucht naar Barcelona ( SIA68 )was op dat moment min of meer in de buurt van IGREX Ik ben een beetje gaan spelen met de URL aan te passen.
Had hij wel een andere liefde? Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje? Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen. Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Ik miste het vraagteken, sorry.[/quot] Ok, maar je ziet dat ik dus nergens vanuit ga, maar een neutrale vraag probeerde te stellen?
[quote]Ik dacht dat je er vanuit gaat dat de piloot heilig was en dit niet op zijn geweten kan hebben. Iemand wat zelfmoord wilt plegen zie je vaak niet aan de buitenkant, wij al helemaal niet vanuit FOK
Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld.
"zie je niet aan de buitenkant" lijkt me wat te kort door de bocht. Meestal zijn er wel aanwijzingen, zoals ook bij die EgyptAir-vlucht (die SilkAir-video moet ik nog zien).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India... De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya. De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308. Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
Wat dus heel interessant is, als je via die eilandjes vliegt ( van waypoint naar waypoint niet per se volgens de lijntjes en dan vooral de kleine eilandjes bijvoorbeeld met veel natuur), dan is de kans klein dat je radars ziet, ik lees net bijvoorbeeld dat bij het eilandje Narcondam er geen radar is om de natuur te beschermen en ik denk dat hetzelfde geldt voor meer eilandjes in die omgeving.
Op vrijdag 14 maart 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende: Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld
Inderdaad. Na een week weten we nog niks, er is heel veel de revue gepasseerd maar ik denk dat we dit ook zeker moeten niet weg moeten stoppen.
Qua zelfmoord: Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan. 50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Had hij wel een andere liefde? Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje? Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen. Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij: • zegt dat we op FOK! onmogelijk een zelfmoordenaar kunnen zien • er al vanuit gaat dat het "tegen het zieke aan" is om flightsims te spelen? - er zijn volgens mij heel wat FOK!kers die geen piloot of machinist zijn, maar toch flight- of trainsims spelen. Ok, ze zijn een beetje nerdy, maar "tegen het zieke aan" en "obsessie" lijken me wat te harde woorden, zeker zo zonder kennis (je eerste punt)
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Had hij wel een andere liefde? Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje? Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen. Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Je bent nu aan het speculeren, het was z'n grote liefde, dat is wat we weten daar zijn overigens ook filmpjes van op Youtube als het goed is dus die kan je analyseren als je dat interessant vindt.
Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef Draailamp het volgende: Qua zelfmoord: Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan. 50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Ok, dat is al wat anders. Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw om aandacht, zo is me verteld, jij weet er vast meer van.
Zomaar met een succesvolle carriere de zee instorten EN 238 anderen meenemen, noem ik niet een simpele zelfmoord eerlijk gezegd.
Alleen als er aanwijzingen in die richting zijn, zou ik zeggen. Vanavond of morgen zal ik die andere kapings/zelfmoordpilootfilmpjes es bekijken, kijken wat daar uitkomt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Of heeft het een andere naam, dat eiland? Waar hoort het bij?
Ik bedoelde South Andaman excuus. Hoe dan ook betwijfel ik of hij na IGREX 308 heeft aangehouden, een rechte lijn zoals een normale vliegroute trekt dat vliegt sowieso zelden op de kaart, hij vliegt gewoon van waypoint naar waypoint tussen de lijnen door.
Op vrijdag 14 maart 2014 20:06 schreef El_Matador het volgende: Zomaar met een succesvolle carriere de zee instorten EN 238 anderen meenemen, noem ik niet een simpele zelfmoord eerlijk gezegd.
Als hij dat heeft gedaan is hij ziek in zijn hoofd, ook dat hoef je niet te zien
Qua zelfmoord: Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan. 50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Lekker makkelijk theorieën waarschijnlijk maken zo.. Zelfde geldt voor kapingen, diefstal van vliegtuigen en het dumpen van mensen boven de oceaan. Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 20:09 schreef MrTorture het volgende: Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet. Wat ik bedoel is dat de optie dat de piloten er iets mee te maken hebben niet weggewuift moet worden
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
of hij wist het wel maar degene die hem bedreigde en de route voor hem uitstippelde niet. Als we toch speculeren hier. Ping als de broodkruimels van Klein Duimpje.
[ Bericht 8% gewijzigd door poemojn op 14-03-2014 20:18:01 ]
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet. Wat ik bedoel is dat de optie dat de piloten er iets mee te maken hebben niet weggewuift moet worden
Volgens mij doet ook niemand dat.
In de OP staat een overzichtje met mogelijke scenario's, sommigen met bron erbij.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?
En weet je een hoogtemeting van die waypoints?
quote:
Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
Whut? Linkje??
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor: • financiële problemen/hoge schulden • frustratie op het werk/geen promotie • vrouwen in het spel • afpersing • psychose/andere mentale aandoening • anders...?
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Prachtig werk weer Niels. Hmm. Zou die niet door dat waypoint zijn opgepikt, in plaats van "ons" vliegtuig?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor: • financiële problemen/hoge schulden • frustratie op het werk/geen promotie • vrouwen in het spel • afpersing • psychose/andere mentale aandoening • anders...?
dat zullen ze wel onderzoeken en dan is er ook een kans dat ze niks vinden, wat niet wil zeggen dat er niks was
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
Tenzij de zelfmoordenaar een reden had om niet meer teruggevonden te worden.
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?
En weet je een hoogtemeting van die waypoints?
[..]
Whut? Linkje??
Klopt, mijn plaatje zegt het ook als ik het daar maak, maar ik zie nu ook dat er een normale vliegroute vlak onder de grens loopt en daar zijn de getuigenverslagen van:
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar een scenario "sowieso" uitsluiten lijkt me met zo weinig datapunten en dus zoveel vrijheden absoluut niet de bedoeling. Zeker niet als er experts (zie OP) zijn die stellen dat dit juist de "meest waarschijnlijke" optie is...
De transponder moet juist wel uit om het vliegtuig "onzichtbaar" (voor de secundaire radar) te maken.
De koerswijziging vind ik ook niet logisch in het geval van zelfmoord, maar de koerswijziging 270-025-308 zoals uit Drebbelmans plaatje (die ik over de Aziëkaart heb gelegd) vind ik ook erg vaag....
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende: Ik heb e.e.a. gemist... Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
En die super onduidelijk sat. foto van die Chinezen? Wat was dat eigenlijk? Zelfs commerciele bedrijven hebben betere satelliet beelden Was niet van het vliegtuig, dus laat gewoon duidelijke beelden zien wat het wel was
Aangezien de piloot best een indrukwekkend flightsim had, is de kans toch best aanwezig dat hij het van te voren compleet heeft uitgedokterd. Heeft in zijn vrije tijd alle mogelijke scenario's kunnen uitwerken.
Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten. Ik zou die 2 iranezen met valse paspoorten toch wat beter onderzoeken.. maar als ze niet communiceerden via internet, telefoon valt er ook niets te vinden en lijken ze gewoon weg asielzoekers. kijk na of ze niet een internet cafe hebben bezocht ofzow
[ Bericht 23% gewijzigd door Timdude op 14-03-2014 20:26:32 ]
Op vrijdag 14 maart 2014 20:19 schreef Timdude het volgende: Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten.
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?
Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.
(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)
Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?
Volgens mij is alle data verzameld die duidt op een noordelijke/noordwestelijke richting.
vanaf een bepaald punt houdt het op en ik denk dat hij die koers niet is gevolgd, als dat echt klopt allemaal. Dan denk ik dat hij eerder richting het zuiden is gegaan en heeft gevlogen tot de brandstof op was, of een van de diepste punten binnen zijn bereik heeft gekozen
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef Rosh22 het volgende: Nu iedereen toch met de wildste verhalen komt: Is het gek om te denken dat ze ergens zijn geland om een nieuw leven te beginnen? een soort van Utopia te bouwen.
Een groots opgezette reclamecampagne van de US editie van Utopia
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Ah de primaire radar inderdaad, maar daarvan wisten ze in ieder geval wel dat hij daar zou moeten hebben gevlogen, als wij het via flightradar zouden kunnen terugvinden lijkt het me sterk dat ze dat zelf niet weten inmiddels, daarnaast is het niet duidelijk of hij precies op hetzelfde punt vloog, of slechts in de buurt.
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef kurk_droog het volgende: Maar die straal waar het vliegtuig allemaal heen kon reikt tot Iran en andere haatbaardstaten..?
Jup en nog wel meer staten:
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Is het wel zeker dat de waypoints zo exact zijn gevolgd? Dat zou een geplande alternatieve route wel erg aanneembaar maken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Ok, leek me ook het meest logische.
Hoeft dus geen wakkere piloot te zijn dus. Dus decompressie en volslagen bewusteloosheid vanaf de Golf van Thailand is mogelijk.
Weet jij toevallig hoeveel losse flessen zuurstof zo'n kist bij zich heeft?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
quote:
As part of the investigation, officials are looking into concerns that lithium batteries in the cargo hold, which have been blamed in previous crashes, could have played a role in the disappearance, according to U.S. officials briefed on the latest intelligence and law enforcement developments in the investigation. The officials spoke on condition of anonymity because they were not authorized to release details to the media.
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?
Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.
(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)
Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.
Dat inderdaad, maar hoe dan ook, het laatste wat we weten is dat richting IGREX het signaal verloren is gegaan, het volgende waypoint zal ook zorgvuldig uitgekozen zijn, mochten ze daarvoor niet zijn neergestort uiteraard.
Nee klopt. Met de Flight Management Computer is dat wel weer in te stellen. Je kunt het instellen dat van zo, ik wil op dat waypoint op die hoogte zitten. Maar op de hand lijkt me het meest praktisch.
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Die primaire radar werkt inderdaad een stuk breder om het zo maar te zeggen maar dekt ook niet alles schijnbaar.
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Ho Chi Min ligt letterlijk aan de overkant. Zou wel heeeel vreemd zijn om terug te keren naar Maleisie/KL, niet? Bovendien verklaart het niet de rechte lijn (als die echt is) van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka. Of een door zuurstofgebrek verkeerd ingestelde route?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Nee hoor, je kunt prima onder de primaire radar doorvliegen, elke militaire vlieger leert dit.
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Dan slaat het nergens op dat ze die waypoints zijn blijven volgen.
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Sja, het zou de Maleisische onwil om nieuws naar buiten te brengen dan wel bevestigen logischer maken... Dat ze weet hebben van een kaping, maar dat niet naar buiten brengen.
Denk wel dat de immigratie/paspoortcontrole op KL losstaat van de douane/controlescan voor bagage. 2 entiteiten en dat het paspoort slecht gecontroleerd is, wil niet zeggen dat ze wapens niet detecteren.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Dat denk ik ook, maar het kan wel. Het is ook niet altijd 50m, is afhankelijk van afstand tot radar en tussenliggende obstakels.
Ok.
Zeker met dat bergachtige Maleise schiereiland en de eilandjes lijkt me dat best wel een klus...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij: • zegt dat we op FOK! onmogelijk een zelfmoordenaar kunnen zien • er al vanuit gaat dat het "tegen het zieke aan" is om flightsims te spelen? - er zijn volgens mij heel wat FOK!kers die geen piloot of machinist zijn, maar toch flight- of trainsims spelen. Ok, ze zijn een beetje nerdy, maar "tegen het zieke aan" en "obsessie" lijken me wat te harde woorden, zeker zo zonder kennis (je eerste punt)
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!
Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
Dan lijken me de lijnen naar Somalie en Tibet nog de meest rustige?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende: Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
Als die lijn naar Tibet kan dan kan Xinjiang toch ook, of in ieder geval die richting, maar aan de andere kant lijkt me dat de Chinezen dat wel hadden geweten als ze het al niet weten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!
Nog leuke dames in je cockpit uitgenodigd?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende: Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
absurd veel vliegtuigen. Is dit nu een drukke momentopname of is dit normaal?
Niels heeft het moment 02:40 een week geleden gebacktrackt. Die kaart heb ik gebruikt, dus het zouden de vliegtuigen moeten zijn die rond de verdwijning aan het vliegen waren. Naar Afrika is NIKS...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Niels heeft het moment 02:40 een week geleden gebacktrackt. Die kaart heb ik gebruikt, dus het zouden de vliegtuigen moeten zijn die rond de verdwijning aan het vliegen waren. Naar Afrika is NIKS...
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Klinkt wel plausibel ja maar hoe zit het met de zuurstofmaskers dan?
Overigens schijnt die foto waar die co-piloot met die twee dames en nog een piloot staat niet in de cockpit genomen te kunnen zijn omdat je daar niet met z'n vier rechtovereind kan staan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Kidd and USS Pinckney are seen en transit in the Pacific Ocean in this US Navy picture taken May 2011.
Tijdlijn: 00:41 - start 01:01 - op kruishoogte 01:07 - transponder valt uit/wordt uitgezet (gaat een alarm af, neem ik aan?) 01:21 - 2e communicatie (ACARS?) valt uit/wordt uitgezet (nog een alarm?) 02:40 - boven Straat Malakka
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.
Dan hebben we simpelweg niet opletten van de douane van dienst niet eens in beschouwing genomen.
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.
Dan hebben we simpelweg niet opletten van de douane van dienst niet eens in beschouwing genomen.
Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.
- kaper beveelt de piloot de transponder uit te zetten - kaper beveelt piloot autopiloot aan te zetten - kaper maakt 14 minuten later de andere communicatie/data-overdracht onklaar - ...?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende: Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.
maar de rest dan van de passagiers? die slapen veelal, maar die worden toch wakker van zoiets? daarom sluit ik ook een kaping uit eerlijk gezegd, of er moeten veel kapers zijn geweest
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Jawel, bekijk de cirkels maar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
maar de rest dan van de passagiers? die slapen veelal, maar die worden toch wakker van zoiets?
Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...
Volgens de passagierslijst waren er geen jonge blonde vrouwen aan boord, dus dat gebruiken om de copiloot te lokken lijkt me wat moeilijk...?
daarom sluit ik ook een kaping uit eerlijk gezegd, of er moeten veel kapers zijn geweest [/quote]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.
Da's een mogelijkheid.
Niels, anderen, tot hoe hoog gaat die primaire radar?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende: Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren. Die zullen mijn inziens nl eerst overmeestert moeten worden alvorens ze zich naar de cockpit kunnen begeven. Dat moet toch opvallen, dat moet toch tegen gehouden worden?!
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren. Die zullen mijn inziens nl eerst overmeestert moeten worden alvorens ze zich naar de cockpit kunnen begeven. Dat moet toch opvallen, dat moet toch tegen gehouden worden?!
Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.
Ah, nog een mogelijkheid; vergiftigd voedsel/drank. Zo kan je een groot deel van de passagiers stilkrijgen... Vergezocht, tuurlijk, maar het is een mogelijkheid...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef Greys het volgende: Dank! Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijken
Was dat geen vissersfuik ofzo?
Anyway, niet belangrijk meer. Eindelijk iets wat echt ontkracht is.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende: Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.
Ah, nog een mogelijkheid; vergiftigd voedsel/drank. Zo kan je een groot deel van de passagiers stilkrijgen... Vergezocht, tuurlijk, maar het is een mogelijkheid...
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen. Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig. Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben? En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen. Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig. Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben? En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
Ja, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapers
Wall Street Journal: Rolls Royce heeft 4 uur lang signalen ontvangen van de motoren van het betreffende vliegtuig. Maleisische Transport Minister: Die bewering is niet waar. Rolls Royce: Die bewering (van de transport minister) is waar.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op vrijdag 14 maart 2014 21:15 schreef RVer het volgende: a, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapers
Daarom, dat bedoel ik. Op dit gebied denk ik dat een kaping uitgesloten kan zijn. Omdat ik er niet vanuit ga dat er zo'n wapens als 11/9/2001 zijn mee gesmokkeld
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen. Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig. Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben? En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.
Op vrijdag 14 maart 2014 21:18 schreef Marrije het volgende: kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.
Stel je zit op rij 1, dan heb je nog het gangetje er tussen. Als de deur dicht is en de piloot komt even naar buiten om naar de wc te gaan bv dan ben je nog niet in 10 stappen ben. Ik weet niet of stewards buiten de cabine ook alarm kunnen slaan.....
Ik denk dat Chuck Norris de transponder uit het vliegtuig heeft gepakt en de oceaan heeft ingesmeten. Zo ver komt-ie wel. Het vliegtuig is nooit vertrokken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Waarom ik twijfel aan een kaping en op die piloot blijf hameren:
Ik ben van mening dat als je een aantal kapers hebt dat die teneerste niet 200 andere iets kunnen aan doen en daarnaast nog eens de cockpit in kunnen stormen. Tentweede doet de vlucht die wellicht is gevlogen denken aan een zeer ervaren piloot (de captain dus), en hij heeft thuis alle tijd gehad om eea zeer goed voor te bereiden op zijn computer. Ik denk niet dat een kaper dit allemaal kan. Maar vooral punt 1 brengt mij sterk in twijfel over een kaping.
Dat wilde ik nog even gezegd hebben om duidelijk te maken waarom ik denk aan een actie van de piloot. Niet om een piloot of een vliegtuigmaatschappij oid in een zwart daglicht te zetten.
Ik had ook wel naar de Andaman Islands gewild. [ afbeelding ]
Daar is wel lekker te crashen ja Ook een keihard feit.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Wall Street Journal: Rolls Royce heeft 4 uur lang signalen ontvangen van de motoren van het betreffende vliegtuig. Maleisische Transport Minister: Die bewering is niet waar. Rolls Royce: Die bewering (van de transport minister) is waar.
De signalen zouden ook zijn opgevangen door een Britse satelliet.
Toen het vliegtuig terug over land kwam, is het toen niet door een primaire radar van een vliegveld of door het anti botssysteem van een ander vliegtuig gezien kunnen worden?
Dat eiland is een leven gaan leiden door speculaties. Er is geen enkel concreet bewijs dat hij in deze richting is geweest.
Integendeel:
quote:
On Mar 14th 2014 Inmarsat released following statement on their website: "Routine, automated signals were registered on the Inmarsat network from Malaysia Airlines flight MH370 during its flight from Kuala Lumpur. This information was provided to our partner SITA, which in turn has shared it with Malaysia Airlines. For further information, please contact Malaysia Airlines." (Editorial note: this statement does NOT state at which times this occurred, nor does it state that those signals were registered after 17:22Z on Mar 7th).
Aangezien de Amerikanen zo overtuigd lijken welke richting het vliegtuig is opgegaan kan je behoorlijk nagaan wat dit soort berichten eigenlijk bedoelen.
Ik ben van mening dat als je een aantal kapers hebt dat die teneerste niet 200 andere iets kunnen aan doen en daarnaast nog eens de cockpit in kunnen stormen. Tentweede doet de vlucht die wellicht is gevlogen denken aan een zeer ervaren piloot (de captain dus), en hij heeft thuis alle tijd gehad om eea zeer goed voor te bereiden op zijn computer. Ik denk niet dat een kaper dit allemaal kan. Maar vooral punt 1 brengt mij sterk in twijfel over een kaping.
Dat wilde ik nog even gezegd hebben om duidelijk te maken waarom ik denk aan een actie van de piloot. Niet om een piloot of een vliegtuigmaatschappij oid in een zwart daglicht te zetten.
Amen
Als kaper hoef je nergens in te stormen gewoon je moment afwachten..(niet met brute force maar op een tactische manier in die cockpit komen en daarna deur op slot) kapers van 9//1 konden ook gewoon vliegtuig besturen als je dat getrained hebt hoeft dat niet moeilijk te zijn. kapers waren gewoon op de hoogte dat deze 2 piloten regeltjes aan hun laars lappen.. dat verhaal van die 2 meiden was gebeurt in 2011.. hoeveel meiden hebben ze wel niet in hun cockpit gehad tijdens vluchten ? en hoeveel mensen hebben dat gezien ? vele
Op vrijdag 14 maart 2014 21:33 schreef Nieuwschierig het volgende: Toen het vliegtuig terug over land kwam, is het toen niet door een primaire radar van een vliegveld of door het anti botssysteem van een ander vliegtuig gezien kunnen worden?
Oh, ik lees net dat ze wel iets gezien hebben maar niet weten wat. Wel vreemd dat het vliegtuig precies de waypoints vloog. Dat zouden kapers niet doen
Op vrijdag 14 maart 2014 21:33 schreef Nieuwschierig het volgende: Toen het vliegtuig terug over land kwam, is het toen niet door een primaire radar van een vliegveld of door het anti botssysteem van een ander vliegtuig gezien kunnen worden?
Het "bots systeem" (tcas) werkt niet als de transponder uitstaat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Toch n beetje raar dat men anno 2014 nog zo afhankelijk is van die zwarte dozen op het vliegtuig, kunnen ze niet iets bedenken dat er ergens op aarde gelijktijdig dezelfde opnames worden doorgegeven en bewaard ? Zo ben je tenminste niet meer afhankelijk van die zwarte dozen als je ze niet kunt vinden.
Op vrijdag 14 maart 2014 21:42 schreef TLC het volgende: Toch n beetje raar dat men anno 2014 nog zo afhankelijk is van die zwarte dozen op het vliegtuig, kunnen ze niet iets bedenken dat er ergens op aarde gelijktijdig dezelfde opnames worden doorgegeven en bewaard ? Zo ben je tenminste niet meer afhankelijk van die zwarte dozen als je ze niet kunt vinden.
Military radar data suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown hundreds of miles off course, heightening suspicions of foul play among investigators, sources told Reuters on Friday.
Analysis of the Malaysia data suggests the plane, with 239 people on board, diverted from its intended northeast route from Kuala Lumpur to Beijing and flew west instead, using airline flight corridors normally employed for routes to the Middle East and Europe, said sources familiar with investigations into the Boeing 777′s disappearance.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints when it was last plotted on military radar off the country’s northwest coast.
This indicates that it was either being flown by the pilots or someone with knowledge of those waypoints, the sources said.
The last plot on the military radar’s tracking suggested the plane was flying toward India’s Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
Ik geloof totaal niks van terroristische scenario's; een kenmerk van terrorisme is dat de daad publiek gebeurt zodat 'de gewone burger' bang wordt van iets gewoons. Een vliegtuig in het niets laten verdwijnen heeft gewoon te weinig schokkend effect om effectief terrorisme te zijn.
Voorbeeld van terreur : iemand midden op de dag midden in een stad de keel doorsnijden en een briefje op zijn borst pinnen met je mes.
Voorbeeld van het tegendeel ; iemand in absolute afzondering vermoorden en het lichaam in kleine stukjes wegwerken zodat niemand het ooit meer ziet.
Op vrijdag 14 maart 2014 21:49 schreef HiZ het volgende: Ik geloof totaal niks van terroristische scenario's; een kenmerk van terrorisme is dat de daad publiek gebeurt zodat 'de gewone burger' bang wordt van iets gewoons. Een vliegtuig in het niets laten verdwijnen heeft gewoon te weinig schokkend effect om effectief terrorisme te zijn.
Maar kapen kan wel. Met één handgranaat kaap je een vliegtuig en dan vliegt de piloot keurig naar Iran of Yemen.
Op vrijdag 14 maart 2014 21:49 schreef HiZ het volgende: Ik geloof totaal niks van terroristische scenario's; een kenmerk van terrorisme is dat de daad publiek gebeurt zodat 'de gewone burger' bang wordt van iets gewoons. Een vliegtuig in het niets laten verdwijnen heeft gewoon te weinig schokkend effect om effectief terrorisme te zijn.
Voorbeeld van terreur : iemand midden op de dag midden in een stad de keel doorsnijden en een briefje op zijn borst pinnen met je mes.
Voorbeeld van het tegendeel ; iemand in absolute afzondering vermoorden en het lichaam in kleine stukjes wegwerken zodat niemand het ooit meer ziet.
nou, it's working for me Ben sowieso al bang om te vliegen maar met zoiets wordt dat nog eens versterkt
Gewoon met een vliegtuigje en een beetje uit het raam staren
Zie je wel dat mijn photoshop-plaatje uit de OP niet zo irrelevant is
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Wat ik me afvraag he. Stel hij begon aan zijn u-bocht en toen vielen de motoren uit. Als die dan vanaf 10km hoogte naar beneden zweeft, zou die dan veilig kunnen landen? Op land bedoel ik uiteraard
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen