niks te zienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
even kijken of hij een site heeft en of er iets op staat
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:34 schreef Timdude het volgende:
[..]
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:02 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.
Dan hebben we simpelweg niet opletten van de douane van dienst niet eens in beschouwing genomen.
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jup en nog wel meer staten:
[ afbeelding ]
maar de rest dan van de passagiers?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:
Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.
Jawel, bekijk de cirkels maar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
maar de rest dan van de passagiers?
die slapen veelal, maar die worden toch wakker van zoiets?
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Da's een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:08 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.
kan uitgezet zijn, hoeft niet perse niet meer ontvangen zijn geweest door een crashquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:
Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...
Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:09 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren.
Die zullen mijn inziens nl eerst overmeestert moeten worden alvorens ze zich naar de cockpit kunnen begeven. Dat moet toch opvallen, dat moet toch tegen gehouden worden?!
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef Greys het volgende:
Dank!
Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken
Was dat geen vissersfuik ofzo?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijken
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.
Ah, nog een mogelijkheid; vergiftigd voedsel/drank. Zo kan je een groot deel van de passagiers stilkrijgen... Vergezocht, tuurlijk, maar het is een mogelijkheid...
Ja, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.
Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig.
Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben?
En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
quote:
Ik hoop het voor de passagiers en hun familie, dan is er nog wat hoop.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
kan uitgezet zijn, hoeft niet perse niet meer ontvangen zijn geweest door een crash
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0MB1IE20140314quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Daarom, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:15 schreef RVer het volgende:
a, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapers
kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.
Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig.
Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben?
En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
Stel je zit op rij 1, dan heb je nog het gangetje er tussen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:18 schreef Marrije het volgende:
kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.
Ik denk dat Chuck Norris de transponder uit het vliegtuig heeft gepakt en de oceaan heeft ingesmeten. Zo ver komt-ie wel. Het vliegtuig is nooit vertrokken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:21 schreef mschol het volgende:
ah, bij gebrek aan nieuws wordt er weer lustig op los gespeculeerd
Het lijken de harde feiten te worden kerel, helaas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:21 schreef mschol het volgende:
ah, bij gebrek aan nieuws wordt er weer lustig op los gespeculeer
Ik had ook wel naar de Andaman Islands gewild.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:22 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Het lijken de harde feiten te worden kerel, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |