Niels heeft het moment 02:40 een week geleden gebacktrackt. Die kaart heb ik gebruikt, dus het zouden de vliegtuigen moeten zijn die rond de verdwijning aan het vliegen waren. Naar Afrika is NIKS...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:52 schreef eight het volgende:
[..]
absurd veel vliegtuigen. Is dit nu een drukke momentopname of is dit normaal?
quote:"It is my opinion that something happened to the pilot," said Mr Geller.
"The pilot was either pushed into a situation to divert the plane by another force or he did it of his own accord.
"That is my opinion and it is only my opinion. It is what I had derived from my own personal intuitive feeling."
Mr Geller said that he was attacked by a number of people on social media after asking his followers for their intuitive feelings.
dat is volgens mij altijd een vrij rustig stukquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niels heeft het moment 02:40 een week geleden gebacktrackt. Die kaart heb ik gebruikt, dus het zouden de vliegtuigen moeten zijn die rond de verdwijning aan het vliegen waren. Naar Afrika is NIKS...
Klinkt wel plausibel ja maar hoe zit het met de zuurstofmaskers dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
[..]
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
en wat zegt peter van der hurk?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Psychic Uri Geller called in to help find Malaysia Airlines plane
[..]
Ah, Geller gaat proberen de stuurknuppel te buigenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Psychic Uri Geller called in to help find Malaysia Airlines plane
[..]
even kijken of hij een site heeft en of er iets op staatquote:
-> BNWquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Psychic Uri Geller called in to help find Malaysia Airlines plane
[..]
Is bij een eerder ongeval ook gebeurd, piloten negeerden het omdat ze dachten dat het een foutieve melding was.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Klinkt wel plausibel ja maar hoe zit het met de zuurstofmaskers dan?
niks te zienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
even kijken of hij een site heeft en of er iets op staat
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:34 schreef Timdude het volgende:
[..]
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:02 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Zou best mogelijk zijn denk ik. Zeker als de detectie afhangt van een menselijk oog. Mijn hoogleraar maakte er een sport van om aanstekers en andere verboden dingen mee te nemen in de handbagage. Als je er voor zorgt dat wat de douane op het scherm ziet niet de 'standaard' zichtsvorm van het voorwerp is herkennen ze het niet als dusdanig. Als je bijv er voor zorgt dat een aansteker vanaf de onderkant wordt bekeken en er zit geen diepte in, zullen ze dat niet als aansteker herkennen. Met een mes / vuurwapen is het natuurlijk andere koek. Maar de douane omzijlen moet kunnen.
Dan hebben we simpelweg niet opletten van de douane van dienst niet eens in beschouwing genomen.
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jup en nog wel meer staten:
[ afbeelding ]
maar de rest dan van de passagiers?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:
Een vuurwapen in delen verpakt zou kunnen idd, en dat dan in het vliegtuig in elkaar zetten, stewards doden en naar de cockpit. Dat kan wel in 6 minuten.
Jawel, bekijk de cirkels maar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
maar de rest dan van de passagiers?
die slapen veelal, maar die worden toch wakker van zoiets?
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Da's een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:08 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar als het vliegtuig niet brandde dan kan het makkelijk nog op 10km hoogte hebben gevlogen hè, en dat valt totaal niet op, zeker niet in het donker.
kan uitgezet zijn, hoeft niet perse niet meer ontvangen zijn geweest door een crashquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:
Als die niet weten wat er aan de hand is niet. En als de cockpitdeur van binnenuit gesloten is...
Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:09 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als een paar kapers omstaan om de stewards te overmeesteren.
Die zullen mijn inziens nl eerst overmeestert moeten worden alvorens ze zich naar de cockpit kunnen begeven. Dat moet toch opvallen, dat moet toch tegen gehouden worden?!
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef Greys het volgende:
Dank!
Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken
Was dat geen vissersfuik ofzo?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij was het een haspel ofzo? Vond dat nog zo vaag omdat een haspel en een deur niet echt op elkaar lijken
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
Dat lijkt me vrij makkelijk. Die zitten aan het begin van de vlucht achterin, in het midden en voorin (business class). Met 2 man krijg je die zo stil, hell, zelfs met een scherp A4tje kan je iemands strot doorsnijden.
Ah, nog een mogelijkheid; vergiftigd voedsel/drank. Zo kan je een groot deel van de passagiers stilkrijgen... Vergezocht, tuurlijk, maar het is een mogelijkheid...
Ja, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.
Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig.
Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben?
En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
quote:
Ik hoop het voor de passagiers en hun familie, dan is er nog wat hoop.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
kan uitgezet zijn, hoeft niet perse niet meer ontvangen zijn geweest door een crash
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0MB1IE20140314quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:06 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Maar bv. Somalia kan toch niet in 4 á 5 uur? Ik begreep dat een signaal zolang nog is ontvangen.
Daarom, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:15 schreef RVer het volgende:
a, 200+ passagiers gaan echt niet toekijken hoe een paar stewardessen worden vermoord door 2{?} kapers
kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vergiften geloof ik niet zo in, althans niet dat de daders dat hebben gedaan voor dat ze toesloegen.
Maar stel ze zitten zoals jij zegt verdeeld over het vliegtuig.
Dan zijn er toch nog 200 andere passagiers. Dus ze zullen al wapens moeten hebben?
En waarom slaat de piloot dan geen alarm? Die krijgt toch mee wat achter hem gebeurd neem ik aan?
Stel je zit op rij 1, dan heb je nog het gangetje er tussen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:18 schreef Marrije het volgende:
kunnen ze dan niet alleen voorin hebben gezeten? Tis dan toch zaak die cockpit in te komen, wat doen die stewards ertoe. Zodra de deur van de cockpit open gaat sta je met 2 of 3 ofzo op en glip je naar binnen, de steward die op dat moment bij die deur staat hoek je neer en verder gaat dat zo onverwachts dat niemand heeft kunnen ingrijpen. Dan zit je in de cockpit en hou je de deur dicht. Dan kan toch niemand het vliegtuig alarm slaan? Geen idee hoor.
Ik denk dat Chuck Norris de transponder uit het vliegtuig heeft gepakt en de oceaan heeft ingesmeten. Zo ver komt-ie wel. Het vliegtuig is nooit vertrokken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:21 schreef mschol het volgende:
ah, bij gebrek aan nieuws wordt er weer lustig op los gespeculeerd
Het lijken de harde feiten te worden kerel, helaas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:21 schreef mschol het volgende:
ah, bij gebrek aan nieuws wordt er weer lustig op los gespeculeer
Ik had ook wel naar de Andaman Islands gewild.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:22 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Het lijken de harde feiten te worden kerel, helaas.
In dat water kun je het vliegtuig wel gemakkelijk op de zeebodem spotten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik had ook wel naar de Andaman Islands gewild.
[ afbeelding ]
Dat eiland is een leven gaan leiden door speculaties.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:29 schreef eight het volgende:
In dat water kun je het vliegtuig wel gemakkelijk op de zeebodem spotten.
Daar is wel lekker te crashen jaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik had ook wel naar de Andaman Islands gewild.
[ afbeelding ]
De signalen zouden ook zijn opgevangen door een Britse satelliet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:16 schreef MrTorture het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0MB1IE20140314
tl;dr:
Wall Street Journal: Rolls Royce heeft 4 uur lang signalen ontvangen van de motoren van het betreffende vliegtuig.
Maleisische Transport Minister: Die bewering is niet waar.
Rolls Royce: Die bewering (van de transport minister) is waar.
Integendeel:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:31 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat eiland is een leven gaan leiden door speculaties.
Er is geen enkel concreet bewijs dat hij in deze richting is geweest.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:On Mar 14th 2014 Inmarsat released following statement on their website: "Routine, automated signals were registered on the Inmarsat network from Malaysia Airlines flight MH370 during its flight from Kuala Lumpur. This information was provided to our partner SITA, which in turn has shared it with Malaysia Airlines. For further information, please contact Malaysia Airlines." (Editorial note: this statement does NOT state at which times this occurred, nor does it state that those signals were registered after 17:22Z on Mar 7th).
Als kaper hoef je nergens in te stormen gewoon je moment afwachten..(niet met brute force maar op een tactische manier in die cockpit komen en daarna deur op slot) kapers van 9//1 konden ook gewoon vliegtuig besturen als je dat getrained hebt hoeft dat niet moeilijk te zijn. kapers waren gewoon op de hoogte dat deze 2 piloten regeltjes aan hun laars lappen.. dat verhaal van die 2 meiden was gebeurt in 2011.. hoeveel meiden hebben ze wel niet in hun cockpit gehad tijdens vluchten ? en hoeveel mensen hebben dat gezien ? velequote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:25 schreef Draailamp het volgende:
Waarom ik twijfel aan een kaping en op die piloot blijf hameren:
Ik ben van mening dat als je een aantal kapers hebt dat die teneerste niet 200 andere iets kunnen aan doen en daarnaast nog eens de cockpit in kunnen stormen.
Tentweede doet de vlucht die wellicht is gevlogen denken aan een zeer ervaren piloot (de captain dus), en hij heeft thuis alle tijd gehad om eea zeer goed voor te bereiden op zijn computer.
Ik denk niet dat een kaper dit allemaal kan.
Maar vooral punt 1 brengt mij sterk in twijfel over een kaping.
Dat wilde ik nog even gezegd hebben om duidelijk te maken waarom ik denk aan een actie van de piloot. Niet om een piloot of een vliegtuigmaatschappij oid in een zwart daglicht te zetten.
Amen
Oh, ik lees net dat ze wel iets gezien hebben maar niet weten wat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toen het vliegtuig terug over land kwam, is het toen niet door een primaire radar van een vliegveld of door het anti botssysteem van een ander vliegtuig gezien kunnen worden?
gebaseerd op jullie speculaties, iets officieel wat ook maar iets zinnigs die kant uit zegt is er niet..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:22 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Het lijken de harde feiten te worden kerel, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |