Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar een scenario "sowieso" uitsluiten lijkt me met zo weinig datapunten en dus zoveel vrijheden absoluut niet de bedoeling. Zeker niet als er experts (zie OP) zijn die stellen dat dit juist de "meest waarschijnlijke" optie is...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
En die super onduidelijk sat. foto van die Chinezen? Wat was dat eigenlijk? Zelfs commerciele bedrijven hebben betere satelliet beeldenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende:
Ik heb e.e.a. gemist...Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/18:40/12x/KLM836/2d82f94
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:19 schreef Timdude het volgende:
Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo
kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten.
vanaf een bepaald punt houdt het op en ik denk dat hij die koers niet is gevolgd, als dat echt klopt allemaal. Dan denk ik dat hij eerder richting het zuiden is gegaan en heeft gevlogen tot de brandstof op was, of een van de diepste punten binnen zijn bereik heeft gekozenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?
Volgens mij is alle data verzameld die duidt op een noordelijke/noordwestelijke richting.
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.
Een groots opgezette reclamecampagne van de US editie van Utopiaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef Rosh22 het volgende:
Nu iedereen toch met de wildste verhalen komt: Is het gek om te denken dat ze ergens zijn geland om een nieuw leven te beginnen? een soort van Utopia te bouwen.
Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor die eilandjes in de Andamanse Zee waar weinig radars te vinden zijn ivm natuurbescherming.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.
Ah de primaire radar inderdaad, maar daarvan wisten ze in ieder geval wel dat hij daar zou moeten hebben gevlogen, als wij het via flightradar zouden kunnen terugvinden lijkt het me sterk dat ze dat zelf niet weten inmiddels, daarnaast is het niet duidelijk of hij precies op hetzelfde punt vloog, of slechts in de buurt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.
Jup en nog wel meer staten:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef kurk_droog het volgende:
Maar die straal waar het vliegtuig allemaal heen kon reikt tot Iran en andere haatbaardstaten..?
Is het wel zeker dat de waypoints zo exact zijn gevolgd? Dat zou een geplande alternatieve route wel erg aanneembaar maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Ok, leek me ook het meest logische.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.quote:As part of the investigation, officials are looking into concerns that lithium batteries in the cargo hold, which have been blamed in previous crashes, could have played a role in the disappearance, according to U.S. officials briefed on the latest intelligence and law enforcement developments in the investigation. The officials spoke on condition of anonymity because they were not authorized to release details to the media.
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?
Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.
(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)
Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |