abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137743745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende :)
Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar een scenario "sowieso" uitsluiten lijkt me met zo weinig datapunten en dus zoveel vrijheden absoluut niet de bedoeling. Zeker niet als er experts (zie OP) zijn die stellen dat dit juist de "meest waarschijnlijke" optie is... :X

De transponder moet juist wel uit om het vliegtuig "onzichtbaar" (voor de secundaire radar) te maken.

De koerswijziging vind ik ook niet logisch in het geval van zelfmoord, maar de koerswijziging 270-025-308 zoals uit Drebbelmans plaatje (die ik over de Aziëkaart heb gelegd) vind ik ook erg vaag....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137743806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende:
Ik heb e.e.a. gemist... :@ Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
En die super onduidelijk sat. foto van die Chinezen? Wat was dat eigenlijk? Zelfs commerciele bedrijven hebben betere satelliet beelden :')
Was niet van het vliegtuig, dus laat gewoon duidelijke beelden zien wat het wel was
pi_137743819

Aangezien de piloot best een indrukwekkend flightsim had, is de kans toch best aanwezig dat hij het van te voren compleet heeft uitgedokterd.
Heeft in zijn vrije tijd alle mogelijke scenario's kunnen uitwerken.
pi_137743835
Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo
kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten. Ik zou die 2 iranezen met valse paspoorten toch wat beter onderzoeken..
maar als ze niet communiceerden via internet, telefoon valt er ook niets te vinden en lijken ze gewoon weg asielzoekers. kijk na of ze niet een internet cafe hebben bezocht ofzow

[ Bericht 23% gewijzigd door Timdude op 14-03-2014 20:26:32 ]
pi_137744016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef niels0 het volgende:

[..]

KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/18:40/12x/KLM836/2d82f94
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.
pi_137744035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:19 schreef Timdude het volgende:
Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo
kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten.
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?

Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.

(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)

Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:24:50 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137744054
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?

Volgens mij is alle data verzameld die duidt op een noordelijke/noordwestelijke richting.
vanaf een bepaald punt houdt het op en ik denk dat hij die koers niet is gevolgd, als dat echt klopt allemaal. Dan denk ik dat hij eerder richting het zuiden is gegaan en heeft gevlogen tot de brandstof op was, of een van de diepste punten binnen zijn bereik heeft gekozen
pi_137744063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137744068
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef Rosh22 het volgende:
Nu iedereen toch met de wildste verhalen komt: Is het gek om te denken dat ze ergens zijn geland om een nieuw leven te beginnen? een soort van Utopia te bouwen.
Een groots opgezette reclamecampagne van de US editie van Utopia :D
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137744078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.
Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor die eilandjes in de Andamanse Zee waar weinig radars te vinden zijn ivm natuurbescherming.
pi_137744108
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Ah de primaire radar inderdaad, maar daarvan wisten ze in ieder geval wel dat hij daar zou moeten hebben gevlogen, als wij het via flightradar zouden kunnen terugvinden lijkt het me sterk dat ze dat zelf niet weten inmiddels, daarnaast is het niet duidelijk of hij precies op hetzelfde punt vloog, of slechts in de buurt.
pi_137744113
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.
pi_137744117
Maar die straal waar het vliegtuig allemaal heen kon reikt tot Iran en andere haatbaardstaten..?
pi_137744217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137744247
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef kurk_droog het volgende:
Maar die straal waar het vliegtuig allemaal heen kon reikt tot Iran en andere haatbaardstaten..?
Jup en nog wel meer staten:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:29:46 #166
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137744281
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Is het wel zeker dat de waypoints zo exact zijn gevolgd? Dat zou een geplande alternatieve route wel erg aanneembaar maken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137744317
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
pi_137744408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:

[..]

Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
pi_137744420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:

[..]

Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Ok, leek me ook het meest logische.

Hoeft dus geen wakkere piloot te zijn dus. Dus decompressie en volslagen bewusteloosheid vanaf de Golf van Thailand is mogelijk.

Weet jij toevallig hoeveel losse flessen zuurstof zo'n kist bij zich heeft?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:33:04 #170
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137744434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137744436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.
pi_137744473
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:

CNN:
quote:
As part of the investigation, officials are looking into concerns that lithium batteries in the cargo hold, which have been blamed in previous crashes, could have played a role in the disappearance, according to U.S. officials briefed on the latest intelligence and law enforcement developments in the investigation. The officials spoke on condition of anonymity because they were not authorized to release details to the media.
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
pi_137744474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.

Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137744498
'Hamid bezoekt incidenteel ook de islamlessen in de bewuste moskee, zegt de geestelijk leider. '

Ik denk dat we het in die hoek moeten zoeken.
pi_137744502
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?

Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.

(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)

Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')