abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137738045
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++
------------------------------------------------------------------------------------------------------------





------------------------------------------------------------------------------------------------------------



==============================================================

Informatieve filmpjes:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/


Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 14 augustus 2005

==============================================================

Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië:



==============================================================

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:



==============================================================

Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==============================================================

De werking van verschillende radars:



==============================================================

Zoekgebied:



==============================================================

Het vliegtuig:



==============================================================

De piloten:



• Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis



• Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze

Achtergrondinformatie AD

==============================================================

De passagiers:



Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

Bijzondere passagiers:



Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde



Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

BBC:
Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England

A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw

==============================================================

De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:




De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).


De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 263 graden t.o.v. Noord naar 025 naar 308).

==============================================================

Search and Rescue (SAR) team:



• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten

De enige landen in de kleinste cirkel die niet meedoen met de zoektocht zijn:
• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Scheepvaartroutes Zuidoost-Azië:



------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bakens Zuidoost-Azië:



------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Windrichtingenkaart:



==============================================================

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

==============================================================

Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:


Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?


Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten


Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan

Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

==============================================================

Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:

Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010

===============================================================

Eerdere kapingen:

1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.

• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people.

• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.

===============================================================

Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

===============================================================

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?

======================================================================

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
• Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OUD NIEUWS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=============================================================

LAATSTE UPDATES:

• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl

In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:



• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners



------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ABC News

2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.

This indicates it may well have been a deliberate act."


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reuters
(Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.

Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.

The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.

Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Mogelijke vliegroutes en bestemmingen aangegeven op de kaart, samen met de seismograaf van hieronder.

==============================================================

Seismografen registreren mogelijke impact:



The signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China.

==============================================================

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

remlof - TS deel 1
Speculant. - TS deel 2
El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13
MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
Kleffe_Dop - TS deel 6
Toto69 - TS deel 7
Nucky - TS deel 11
niels0
Arthur_Spooner
RVer
DeParo
Marrije
OEM
matthijst
MartijnA3
eight
Me_Wesley
...

FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

==============================================================



STATUS NA 156 UUR (6,5 DAG): 2 KOKOSNOTEN, VERDER VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID


Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; geen vliegtuigen in Kuala Lumpur

==============================================================

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 19:34:56 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137738082
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten?
Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
pi_137738124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
Die kan ook uitgezet zijn op een gegeven moment want ze vlogen bij de laatste ping nog op normale hoogte;

quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent “pings,” the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
http://www.theguardian.co(...)dfc8e4b04f4ca4499fc3
pi_137738166
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende:
Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Ook bizar eigenlijk. :')

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
Misschien is hij dit wel:
http://www.barnstormers.c(...)Adv.++Freighter.html
Kost maar $650k

Er staat ook nog een passagiers 727 te koop. Kost maar $400k
In the coolest little capital of the world
pi_137738267
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die kan ook uitgezet zijn op een gegeven moment want ze vlogen bij de laatste ping nog op normale hoogte;

[..]

http://www.theguardian.co(...)dfc8e4b04f4ca4499fc3
Maar dat heeft hij niet gedaan wat het wellicht onwaarschijnlijk maakt dat het een van de piloten is.
pi_137738272
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
Ja maar ik heb net m'n tweede biertje opengemaakt, dus ik maak er maar een mooi verhaal van.

Vette OP trouwens zeg.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:00:32 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137738369
Beetje overkill die OP en dat verhaal van die boorplatformgetuige was toch een hoax :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137738402
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:00 schreef Falco het volgende:
Beetje overkill die OP en dat verhaal van die boorplatformgetuige was toch een hoax :?
Zou strakker en compacter kunnen. Ik heb tijd zat El Matador, wil best de volgende voor m'n rekening nemen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:03:15 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137738431
Anyway, denk dat Malaysian Airlines en overheden bewust niet alle informatie prijsgeven bang dat ze gezichtsverlies oplopen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137738432
citaat uit post 275 vorige topic:
Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.

Waarom zijn er anonieme bronnen betrokken bij het onderzoek?
misschien durven die stiekeme kleuters in het Pentagon niet toe te geven
dat zij meer gegevens kunnen aflezen uit de military radar van Maleisie
dan dat de Maleisische militairen zelf kunnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-03-2014 18:12:50 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_137738453
Maar als het verhaal over de Andaman Eilanden waar is dan zijn de passagiers gekaapt ofzo? Blijf het apart vinden hoor.
pi_137738466
En nog steeds weet ik niet waarom er niet met drones gezocht kan worden,
zodat iedereen online kan meezoeken
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_137738470
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:00 schreef Falco het volgende:
Beetje overkill die OP en dat verhaal van die boorplatformgetuige was toch een hoax :?
dan lees je hem niet. :')

Liever volledig dan onvolledig.

Nee, niets is een hoax op het moment. Alles wordt "ontkracht" door de Maleiers. Die medewerker is echt, bevestigd!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137738502


[ Bericht 100% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-03-2014 18:07:56 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_137738545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:05 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer heeft te maken dat de VS niet inzichtelijk willen maken hoe ze aan bepaalde inlichtingen komen.
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 18:07:20 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137738546
Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook :o Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137738562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef MaJo het volgende:
Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook :o Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
Ja India vliegt daar nu met warmtecamera's.
pi_137738564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:05 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Mijn gedachte is dat mensen betrokken bij het onderzoek een geheimhoudingsplicht hebben, vanwege 'de sensitivy' van het onderzoek. Dan wil je natuurlijk niet met je naam in de krant.
In the coolest little capital of the world
pi_137738574
-dubbel-
weggedrebbeld
In the coolest little capital of the world
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 18:08:59 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137738591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja India vliegt daar nu met warmtecamera's.
Ik ben benieuwd!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137738621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer heeft te maken dat de VS niet inzichtelijk willen maken hoe ze aan bepaalde inlichtingen komen.
Nou dat is dan lekker toch inzichtelijk nu!
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:11:47 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137738664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer heeft te maken dat de VS niet inzichtelijk willen maken hoe ze aan bepaalde inlichtingen komen.
daar zit wat in

Zijn zij nu de enigen of samen met de Indiers die zoeken in dat gebied?
pi_137738670
quote:
Ja, sorry hoor, ik had mezelf gequote ipv ge edit
uiteindelijk lukt altijd alles
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 maart 2014 @ 18:14:09 #25
163650 Greys
pi_137738720
Ik heb e.e.a. gemist... :@ Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')