http://en.wikipedia.org/wiki/UPS_Airlines_Flight_6quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:45 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Lithium batterijen in het laadruim kunnen er mogelijk iets mee te maken hebben aldus een informant aan CNN...Heb zelf geen idee waarom overigens.
Mooi, ik heb een composite gemaakt:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels![]()
.
Metaalmoeheid in de bevestigingspinnen van de motor aan de vleugel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi, ik heb een composite gemaakt:
[ afbeelding ]
Klopt ie zo?
Tsja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Metaalmoeheid in de bevestigingspinnen van de motor aan de vleugel.
Motor brak af, nam de ander aan dezelfde vleugel mee.
Welke eilanden?quote:
Ja, daarom had ik die ook in de grotere kaart geplakt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).
De Andamanen en Nicobaren zijn vulkanische eilanden die niet zo hoog zijn volgens mij:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:50 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Waar hij heen op weg weg was. Ando .....
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
Haha, ok, tsja interessant maar als India ook niets op de radar heeft gezien dan vraag ik me af of het vliegtuig Smith Island uberhaupt heeft gehaald.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daarom had ik die ook in de grotere kaart geplakt.
De waypoints zijn wat meer ingezoomd en minder "ruis" die je op die skyvector hebt.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom hij die pieper niet heeft uitgezet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Island ?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, ok, tsja interessant maar als India ook niets op de radar heeft gezien dan vraag ik me af of het vliegtuig Smith Island uberhaupt heeft gehaald.
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiële problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Omdat hij op den duur gevonden wilt worden, om het geschiedenis verhaal af te schrijven bvquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:55 schreef DeParo het volgende:
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom hij die pieper niet heeft uitgezet.
WAAR STEL IK DAT HIJ DAT NIET HEEFT???quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?
Nee? Voor een piloot niet? Hij kookte ook aardig, zo bleek. Lijkt me niks vreemds of ongezonds aan.quote:Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Het zou kunnen maar het lijkt me zeer vreemd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:57 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Omdat hij op den duur gevonden wilt worden, om het geschiedenis verhaal af te schrijven bv
Het was z'n hobby, z'n grote liefde, wat is daar nou zo ontzettend vreemd aan, hij ging ook naar buiten met z'n modelvliegtuigjes, dus wat dat betreftquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?
Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Ik miste het vraagteken, sorry.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
WAAR STEL IK DAT HIJ DAT NIET HEEFT???
Ik opper een aantal mogelijkheden en de oproep daar informatie bij te zoeken, ik VRAAG er juist om. *zucht*
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?quote:
Had hij wel een andere liefde?quote:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik miste het vraagteken, sorry.[/quot]
Ok, maar je ziet dat ik dus nergens vanuit ga, maar een neutrale vraag probeerde te stellen?
[quote]Ik dacht dat je er vanuit gaat dat de piloot heilig was en dit niet op zijn geweten kan hebben.
Iemand wat zelfmoord wilt plegen zie je vaak niet aan de buitenkant, wij al helemaal niet vanuit FOK
Wat dus heel interessant is, als je via die eilandjes vliegt ( van waypoint naar waypoint niet per se volgens de lijntjes en dan vooral de kleine eilandjes bijvoorbeeld met veel natuur), dan is de kans klein dat je radars ziet, ik lees net bijvoorbeeld dat bij het eilandje Narcondam er geen radar is om de natuur te beschermen en ik denk dat hetzelfde geldt voor meer eilandjes in die omgeving.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India...
De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya.
De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308.
Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
Inderdaad. Na een week weten we nog niks, er is heel veel de revue gepasseerd maar ik denk dat we dit ook zeker moeten niet weg moeten stoppen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Had hij wel een andere liefde?
Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje?
Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen.
Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Je bent nu aan het speculeren, het was z'n grote liefde, dat is wat we weten daar zijn overigens ook filmpjes van op Youtube als het goed is dus die kan je analyseren als je dat interessant vindt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Had hij wel een andere liefde?
Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje?
Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen.
Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Ok, dat is al wat anders. Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw om aandacht, zo is me verteld, jij weet er vast meer van.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef Draailamp het volgende:
Qua zelfmoord:
Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan.
50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Ik bedoelde South Andaman excuus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Island ?
Of heeft het een andere naam, dat eiland? Waar hoort het bij?
Als hij dat heeft gedaan is hij ziek in zijn hoofd, ook dat hoef je niet te zienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:06 schreef El_Matador het volgende:
Zomaar met een succesvolle carriere de zee instorten EN 238 anderen meenemen, noem ik niet een simpele zelfmoord eerlijk gezegd.
Lekker makkelijk theorieën waarschijnlijk maken zo.. Zelfde geldt voor kapingen, diefstal van vliegtuigen en het dumpen van mensen boven de oceaan. Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Qua zelfmoord:
Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan.
50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:09 schreef MrTorture het volgende:
Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..
of hij wist het wel maar degene die hem bedreigde en de route voor hem uitstippelde niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
Volgens mij doet ook niemand dat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet.
Wat ik bedoel is dat de optie dat de piloten er iets mee te maken hebben niet weggewuift moet worden
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Whut? Linkje??quote:Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoendequote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiële problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Prachtig werk weer Niels. Hmm. Zou die niet door dat waypoint zijn opgepikt, in plaats van "ons" vliegtuig?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/18:40/12x/KLM836/2d82f94
Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
dat zullen ze wel onderzoeken en dan is er ook een kans dat ze niks vinden, wat niet wil zeggen dat er niks wasquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiële problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Tenzij de zelfmoordenaar een reden had om niet meer teruggevonden te worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
Dat is best mogelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtig werk weer Niels. Hmm. Zou die niet door dat waypoint zijn opgepikt, in plaats van "ons" vliegtuig?
Klopt, mijn plaatje zegt het ook als ik het daar maak, maar ik zie nu ook dat er een normale vliegroute vlak onder de grens loopt en daar zijn de getuigenverslagen van:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?
En weet je een hoogtemeting van die waypoints?
[..]
Whut? Linkje??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |