En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 ding. Er was zeker wat met die kist. Anders waren die Israeliėrs niet zo zenuwachtig.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:
[ afbeelding ]
			
			
			
			Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:32 schreef Loekie1 het volgende:
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.
'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Singapore naar Jakarta, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiėr begon zijn vliegcarričre bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat įls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
Misschien heeft de piloot op het laatst een middel ingenomen en is half buiten bewustzijn tegen een berg gevlogen.
			
			
			
			Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.
Eerst kwam het vliegtuig voorbij waypoint IGARI wat erg in de buurt leek van waar het vliegtuig min of meer van de radar verdwenen is of in ieder geval waar de transponders het contact hebben verloren.
[ afbeelding ]
Vervolgens leek het vliegtuig richting waypoint VAMPI te gaan.
[ afbeelding ]
Vervolgens vloog het vliegtuig richting waypoint GIVAL wat ook hierboven te zien is.
Uiteindelijk vloog het richting waypoint IGREX maar voorbij GIVAL is het signaal verloren gegaan.
[ afbeelding ]
Het vliegtuig lijkt dus richting het noordwesten te gaan maar daarbij een specifieke route aan te houden.
			
			
			
			Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddelsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?
Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
			
			
			
			Klopt, Maleisiė heeft het bestaan van die 2 ontkent. Sindsdien zijn ook die spoorloosquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?
Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
			
			
			
			En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
			
			
			
			op Skyvector.com kun je de waypoints zelf ingeven, dan krijg je de route te zien...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
			
			
			
			Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker makenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
			
			
			
			
			
			
			
			Die roze lijn is wel grofweg de route richting Amsterdam en Heathrow.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:
[ afbeelding ]
			
			
			
			STaan er op die eilanden bergen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Loekie1 het volgende:
Als het in zee was gedoken had er allang wat boven moeten komen drijven. Als je tegen een berg aanvliegt kunnen de resten tussen de bomen verborgen liggen.
			
			
			
			Had ik al hierboven geplaatst.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:43 schreef Draailamp het volgende:
Ook voor in de openingspost mijn inziens:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
			
			
			
			Dat plaatje van Drebbelman is interessant dan zie je dat het waarschijnlijk boven Smith Island een bepaalde route heeft ingezet en dan blijven er drie of vier routes over?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India...
De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya.
De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308.
Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
op Skyvector.com kun je de waypoints zelf ingeven, dan krijg je de route te zien...Interessant dan zie je zelfs de mogelijke vervolgroutes staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:
[ afbeelding ]
			
			
			
			Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
			
			
			
			Dus de Maleisiers doen onhandig, waarschijnlijk doen ze wel hun best.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wie of wat er aan boord was van dat vliegtuig, de Amerikanen zijn tot dusverre de enige betrouwbare partij van wie ik ten minste het vermoeden heb dat ze informatie naar buiten brengen op het moment dat ze vrijwel zeker weten dat iets is gebeurd (wat er met het vliegtuig daarna is gebeurd speculeren ze over maar ze zeggen niet dat is met zekerheid gebeurd) terwijl de Maleisiers iets roepen, dat ontkennen, en vervolgens alsnog bevestigen, en nu telkens de aandacht naar de oostkust proberen te houden, vreemd verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |