abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137741604
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 ding. Er was zeker wat met die kist. Anders waren die Israeliėrs niet zo zenuwachtig.
En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.
pi_137741647
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.

'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper.
Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.

Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Singapore naar Jakarta, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.

Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.

Hij weet waar hij over spreekt. De Australiėr begon zijn vliegcarričre bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.

Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat įls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.

Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml

Misschien heeft de piloot op het laatst een middel ingenomen en is half buiten bewustzijn tegen een berg gevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 14-03-2014 19:42:04 ]
pi_137741710
Co-piloot
Shahs co-piloot op vlucht MH 370 is Fariq Abdul Hamid (27). Hij werkt sinds 2007 bij Malaysia Airlines en heeft 2763 vlieguren op zijn naam staan. De eerste officier vliegt naar verluidt nog niet zo lang op Boeings van het type 777-200.

Hamid beleefde vorige maand zijn eerste 'moment of fame' tijdens een optreden in het Amerikaanse televisieprogramma CNN Business Traveler. Correspondent Richard Quest filmde in de cockpit hoe de twintiger een Boeing 777-200 van Hong Kong naar Kuala Lumpur vloog. In de uitzending verklaarde de piloot dat zijn eerste officier een perfecte landing uitvoerde 'volgens het boekje'.

Eerder deze week raakte bekend dat Hamid de regels van Malaysia Airlines overtrad door op een vlucht van Thailand naar Maleisiė twee vrouwelijke passagiers uit te nodigen in de cockpit en zich uitgebreid te laten fotograferen met de dames. Een van hen verklaarde tegenover Australische media dat de co-piloot tijdens de ontmoeting de ene na de andere sigaret op stak. Op sociale media werd het verhaal achteraf ontkracht door berichten dat vier personen niet rechtop naast elkaar kunnen poseren in een cockpit en dat de foto elders moet zijn genomen.

Moskee
Hamid is de zoon van een hooggeplaatste official van het departement Openbare Werken in een van de Maleisische deelstaten. Hij staat bekend als een zachtmoedige en beleefde 'jongen' die regelmatig de buurtmoskee bezoekt in zijn woonplaats net buiten Kuala Lumpur, zo verklaart imam Ahmad Sharafi Ali Asrah tegenover persagentschap Agence France Presse.

Hamid bezoekt incidenteel ook de islamlessen in de bewuste moskee, zegt de geestelijk leider. Hij noemt de berichtgeving over de vermeende 'veiligheidsovertreding' van de co-piloot (het toelaten van vrouwelijke passagiers in de cokcpit, red.) 'stemmingmakerij' die in zijn ogen louter is bedoeld om hem in diskrediet te brengen. 'Fariq is een goede jongen die zich altijd heel bescheiden opstelt,' aldus de imam.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)lovig-groentje.dhtml
pi_137741833
Loekie, de inhoud uit het tweede artikel werd al vermeld in een ander AD-artikel, staat in de OP. Bovenste toegevoegd bij mogelijke scenario's -> zelfmoord (co)piloot.

Het vliegtuig is trouwens op 3 minuten na exact een week vermist:

2:37 AM
Saturday, March 15, 2014 (MYT)
Time in Malaysia
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137741883
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:

[ afbeelding ]
Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.

Eerst kwam het vliegtuig voorbij waypoint IGARI wat erg in de buurt leek van waar het vliegtuig min of meer van de radar verdwenen is of in ieder geval waar de transponders het contact hebben verloren.



Vervolgens leek het vliegtuig richting waypoint VAMPI te gaan.



Vervolgens vloog het vliegtuig richting waypoint GIVAL wat ook hierboven te zien is.

Uiteindelijk vloog het richting waypoint IGREX maar voorbij GIVAL is het signaal verloren gegaan.



Het vliegtuig lijkt dus richting het noordwesten te gaan maar daarbij een specifieke route aan te houden.
pi_137741953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:32 schreef Loekie1 het volgende:
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.

'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper.
Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.

Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Singapore naar Jakarta, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.

Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.

Hij weet waar hij over spreekt. De Australiėr begon zijn vliegcarričre bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.

Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat įls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.

Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml

Misschien heeft de piloot op het laatst een middel ingenomen en is half buiten bewustzijn tegen een berg gevlogen.
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
pi_137741956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is wel interessant om naar die waypoints te kijken.

Eerst kwam het vliegtuig voorbij waypoint IGARI wat erg in de buurt leek van waar het vliegtuig min of meer van de radar verdwenen is of in ieder geval waar de transponders het contact hebben verloren.

[ afbeelding ]

Vervolgens leek het vliegtuig richting waypoint VAMPI te gaan.

[ afbeelding ]

Vervolgens vloog het vliegtuig richting waypoint GIVAL wat ook hierboven te zien is.

Uiteindelijk vloog het richting waypoint IGREX maar voorbij GIVAL is het signaal verloren gegaan.

[ afbeelding ]

Het vliegtuig lijkt dus richting het noordwesten te gaan maar daarbij een specifieke route aan te houden.
Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?

Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137742018
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?

Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels ;) ;).
pi_137742023
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, zijn die waypoints (dat is primaire radar neem ik aan?) bevestigd?

Ik zie op de kaart trouwens VAMPI en GRIVAL niet, de rest wel.
Klopt, Maleisiė heeft het bestaan van die 2 ontkent. Sindsdien zijn ook die spoorloos :P
pi_137742032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.

Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India...
De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya.
De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308.
Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137742055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels ;) ;).
op Skyvector.com kun je de waypoints zelf ingeven, dan krijg je de route te zien...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_137742066
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:
Ik vind het vreemd dat hij de transponders en dergelijke wel uitzet maar de pieper zeg maar niet, volgens mij kunnen ze dat wel degelijk, en dan wist hij ook dat ze hem alsnog konden traceren.
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
pi_137742090
Als het in zee was gedoken had er allang wat boven moeten komen drijven. Als je tegen een berg aanvliegt kunnen de resten tussen de bomen verborgen liggen.
pi_137742112
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:

[ afbeelding ]
Die roze lijn is wel grofweg de route richting Amsterdam en Heathrow.
pi_137742129
Ook voor in de openingspost mijn inziens:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
pi_137742148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Loekie1 het volgende:
Als het in zee was gedoken had er allang wat boven moeten komen drijven. Als je tegen een berg aanvliegt kunnen de resten tussen de bomen verborgen liggen.
STaan er op die eilanden bergen?
pi_137742168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:43 schreef Draailamp het volgende:
Ook voor in de openingspost mijn inziens:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)waarschijnlijk.dhtml
Had ik al hierboven geplaatst.
pi_137742176
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.

Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India...
De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya.
De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308.
Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
Dat plaatje van Drebbelman is interessant dan zie je dat het waarschijnlijk boven Smith Island een bepaalde route heeft ingezet en dan blijven er drie of vier routes over?!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

op Skyvector.com kun je de waypoints zelf ingeven, dan krijg je de route te zien...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant dan zie je zelfs de mogelijke vervolgroutes staan.
pi_137742200
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Had ik al hierboven geplaatst.
pi_137742217
Lithium batterijen in het laadruim kunnen er mogelijk iets mee te maken hebben aldus een informant aan CNN...Heb zelf geen idee waarom overigens.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:45:28 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137742219
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb deze aan de OP toegevoegd:

[ afbeelding ]
pi_137742242
dubbel
pi_137742259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).
pi_137742278
Er zijn vast wel bergen op die eilanden.
pi_137742284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wie of wat er aan boord was van dat vliegtuig, de Amerikanen zijn tot dusverre de enige betrouwbare partij van wie ik ten minste het vermoeden heb dat ze informatie naar buiten brengen op het moment dat ze vrijwel zeker weten dat iets is gebeurd (wat er met het vliegtuig daarna is gebeurd speculeren ze over maar ze zeggen niet dat is met zekerheid gebeurd) terwijl de Maleisiers iets roepen, dat ontkennen, en vervolgens alsnog bevestigen, en nu telkens de aandacht naar de oostkust proberen te houden, vreemd verhaal.
Dus de Maleisiers doen onhandig, waarschijnlijk doen ze wel hun best.
Als het Pentagon meer kan aflezen uit de Maleisische military radar dan Maleisie zelf,
zullen ze waarschijnlijk niet direct te hulp schieten, en daarmee deze feiten blootleggen.
Na n poosje snappen ze dat geen ander dan zij [de Amerikanen dus] heeft kunnen achterhalen waar t toestel is, en komen ze wel met gegevens naar voren, maar dan uit 'anonieme bron'. Hoe doorzichtig.
Van wie zou Maleisie die militaire radarsystemen eigenlijk gekocht hebben?
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')