Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
De werking van verschillende radars:![_73552365_boeing777_malaysianflight_624gr_v3.gif]()
==============================================================
Zoekgebied:![BPkp5o7l.jpg]()
==============================================================
Het vliegtuig:![lWrFyE5.png]()
==============================================================
De piloten:![p4520511a765438616.jpg]()
• Gezagvoerder (piloot)
Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis
![malaysia3_2849113b.jpg]()
• Eerste officier (co-piloot)
Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze
Achtergrondinformatie AD==============================================================
De passagiers:![140309-MH370-flight-path-2.png]()
Link naar de passagierslijst:
http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdfBijzondere passagiers:
![Surti-Dahlia.png]()
•
Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde
![article-2578020-1C2F5E8000000578-157_634x528.jpg]()
•
Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
•
Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:•
Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door
Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr.
Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
•
A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company•
Nikolai Brodskii (43) -
Russisch professioneel duiker en sportman•
Firman Siregar (25) -
Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes•
Paul Weeks (38) -
Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw==============================================================
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:![malaysia-airlines-777-disappears-over-south-china-sea-239-people-aboard-584x340.jpg]()
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 263 graden t.o.v. Noord naar 025 naar 308).==============================================================
Search and Rescue (SAR) team:![BinILccIYAA7THY.jpg]()
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten
De enige landen in de kleinste cirkel die
niet meedoen met de zoektocht zijn:
• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scheepvaartroutes Zuidoost-Azië:![map-3-shipping-1022-1745.jpg]()
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bakens Zuidoost-Azië:
![BirwabjCIAACtVF.png]()
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windrichtingenkaart:![800px-Map_prevailing_winds_on_earth.png]()
==============================================================
Nieuwsbronnen:• Malaysian Airlines -
http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html• nu.nl -
http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/• Wikipedia -
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370• The Guardian -
http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald -
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0• NRC -
http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date==============================================================
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout pilotenMayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische OceaanMeer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl==============================================================
Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:•
Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005•
Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998•
Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996•
Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010===============================================================
Eerdere kapingen:•
1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later
crashed as it tried to land in Guangzhou,
killing 128 people.• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to
Gardermoen airport, Oslo by
two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free.
The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? -
Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn -
http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog• Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.
![media_xll_2154028.jpg]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OUD NIEUWSSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
LAATSTE UPDATES:• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen:
TIME en
nu.nlIn theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
![wPlaneEngines_graphicB.jpg]()
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
![SEA_search_areas.gif]()
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ABC News•
2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act."------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reuters(Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![article-2580815-1C49899B00000578-763_634x581.jpg]()
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen aangegeven op de kaart, samen met de seismograaf van hieronder.==============================================================
Seismografen registreren mogelijke impact:
The signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China.==============================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:•
remlof - TS deel 1•
Speculant. - TS deel 2•
El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13•
MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8•
Kleffe_Dop - TS deel 6•
Toto69 - TS deel 7•
Nucky - TS deel 11•
niels0•
Arthur_Spooner•
RVer•
DeParo•
Marrije•
OEM•
matthijst•
MartijnA3•
eight•
Me_Wesley•
...FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Topics andere subfora:•
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370•
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee•
ONZ / Vind een vliegtuig•
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)•
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.==============================================================
STATUS NA 156 UUR (6,5 DAG): 2 KOKOSNOTEN, VERDER VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; geen vliegtuigen in Kuala Lumpur==============================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 19:34:56 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 17:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:[..]
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten?
Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 17:47 schreef DeParo het volgende:[..]
De piloot, wie dat dan ook was op dat moment, wist wel de transponders uit te zetten maar niet datgene wat voor het pingetje heeft gezorgd wat overigens naar het schijnt wel mogelijk was geweest om te doen.
Die kan ook uitgezet zijn op een gegeven moment want ze vlogen bij de laatste ping nog op normale hoogte;
quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent “pings,” the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
http://www.theguardian.co(...)dfc8e4b04f4ca4499fc3
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende:Gestolen: Boeing 727
Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearanceOok bizar eigenlijk.

Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord.
Niet eens zo gek lang geleden.
Misschien is hij dit wel:
http://www.barnstormers.c(...)Adv.++Freighter.htmlKost maar $650k
Er staat ook nog een passagiers 727 te koop. Kost maar $400k
In the coolest little capital of the world
quote:
Maar dat heeft hij niet gedaan wat het wellicht onwaarschijnlijk maakt dat het een van de piloten is.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 17:43 schreef DeParo het volgende:[..]
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
Ja maar ik heb net m'n tweede biertje opengemaakt, dus ik maak er maar een mooi verhaal van.
Vette OP trouwens zeg.
quote:
Zou strakker en compacter kunnen. Ik heb tijd zat El Matador, wil best de volgende voor m'n rekening nemen.
citaat uit post 275 vorige topic:
Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Waarom zijn er anonieme bronnen betrokken bij het onderzoek?
misschien durven die stiekeme kleuters in het Pentagon niet toe te geven
dat zij meer gegevens kunnen aflezen uit de military radar van Maleisie
dan dat de Maleisische militairen zelf kunnen?
[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-03-2014 18:12:50 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
Maar als het verhaal over de Andaman Eilanden waar is dan zijn de passagiers gekaapt ofzo? Blijf het apart vinden hoor.
En nog steeds weet ik niet waarom er niet met drones gezocht kan worden,
zodat iedereen online kan meezoeken
uiteindelijk lukt altijd alles
quote:
dan lees je hem niet.

Liever volledig dan onvolledig.
Nee, niets is een hoax op het moment. Alles wordt "ontkracht" door de Maleiers. Die medewerker is echt, bevestigd!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
[ Bericht 100% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-03-2014 18:07:56 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
quote:
Ik denk dat het meer heeft te maken dat de VS niet inzichtelijk willen maken hoe ze aan bepaalde inlichtingen komen.
Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook

Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef MaJo het volgende:Ik lees nu voor het eerst vandaag weer mee en opeens lijken de wilde theorieën nog te kloppen ook

Gaan ze nu als de wiedeweerga naar die eilandengroep neem ik aan?
Ja India vliegt daar nu met warmtecamera's.
quote:
Mijn gedachte is dat mensen betrokken bij het onderzoek een geheimhoudingsplicht hebben, vanwege 'de sensitivy' van het onderzoek. Dan wil je natuurlijk niet met je naam in de krant.
In the coolest little capital of the world
-dubbel-
weggedrebbeld
In the coolest little capital of the world
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
Nou dat is dan lekker toch inzichtelijk nu!
uiteindelijk lukt altijd alles
gijsman
blabla
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
daar zit wat in
Zijn zij nu de enigen of samen met de Indiers die zoeken in dat gebied?
quote:
Ja, sorry hoor, ik had mezelf gequote ipv ge edit
uiteindelijk lukt altijd alles
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende:Ik heb e.e.a. gemist...

Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Was niks dacht ik.
quote:
Zoals ik al eerder opmerkte: het lijkt er wel heel sterk op alsof men informatie heel bewust achter houdt en ontkennen maakt op mij op dit moment even weinig indruk.
Mijn gevoel zegt dat ze een heel aardig idee hebben wat er is gebeurd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Ik denk misschien veel en veel te simpel maar ik zie het echt zo:
De captain piloot ziet zijn leven niet meer zitten. Wilt geschiedenis schrijven en mensen op een dwaalspoor zetten dus hij heeft een plan bedacht.
Hij stijgt op en gaat richting Peking. Eenmaal op hoogte schakelt hij de co piloot uit op de een of andere manier (vergiftiging oid).
De captain vliegt draait en vliegt door. De passagiers en bemanning hebben lang niks in de gaten.
Uiteindelijk laat hij zich met zijn vliegtuig in de zee storten.
Missie voor hem geslaagd
1) hij is dood
2) hij heeft de geschiedenis boeken gehaald
3) hij heeft het laten lijken op een kaping en hij en zijn fam wordt niet gelijk fout aangekeken
4) misschien wordt hij wel nooit gevonden
Waarom ik geen kaping denk:
Er zaten dan wel wat vreemde passagiers in (gestolen paspoort, iemand met vliegervaring etc).
Maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je met een paar mensen een groep van 200 plus passagiers weet te overmeesteren. Ook als ze slapen, men wordt toch wakker van het tumult.
Op het moment dat er in de passagiersruimte paniek is is er denk ik vrijwel altijd een kans dat een bemanningslid de piloot kan waarschuwen en deze dus een noodalarm kan doen.
De cockpit deur is als het goed is gesloten dus bij een kaping zitten de piloten het langst veilig.
Lang genoeg veilig om alarm te slaan in iedergeval ga ik vanuit.
Terrorisme, explosie, raketaanval, menselijke fout is voor mij allemaal uitgesloten gezien de laatste nieuwsberichten en omdat er na een week niks gevonden is.
Ik denk dat Maleisië dit scenario sowieso niet bekend maakt omdat het niet goed is als een land genoot en collega dit op hun geweten heeft.
Het is een feit dat men hier, in de media en in de onderzoeken gek loopt te maken met allerlei scenario's.
Veel hadden zeker gekund, maar nu na een week neig ik met de dag meer naar een bewuste actie van de captain piloot
[ Bericht 0% gewijzigd door Draailamp op 14-03-2014 18:33:05 ]
quote:
Ach kom op man, daar klopt toch niks van.
quote:
Ik vind de OP juist top. Het is geordend, uitgebreid en zeer informatief.
Bovendien, alles wat ontkracht is staat in een spoiler.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
quote:
Die knakker zou het toestel op 70-90km afstand hebben zien branden en hij wist er ook nog bij te vertellen dat het toestel intact was.
En hij stuurt een mail 3 dagen nadat hij het gezien had omdat hij "niet zeker wist" of de autoriteiten zijn bericht hadden ontvangen. Yeah right.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:36 schreef MartijnA3 het volgende:[..]
Die knakker zou het toestel op 250km afstand hebben zien branden en hij wist er ook nog bij te vertellen dat het toestel intact was.
En hij stuurt een mail 3 dagen nadat hij het gezien had omdat hij "niet zeker wist" of de autoriteiten zijn bericht hadden ontvangen. Yeah right.
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef Greys het volgende:Dank!

Ik kan er zo gauw ook niets over terugvinden... raar. Was wel benieuwd wat het dan wél was, want het leek toch verdomd veel op een deur. Je vraagt je af of ze uberhaupt wel zijn gaan kijken

Oh, zou best kunnen dat het een deur was. Inmiddels weten we dat er op de oceaan van alles drijft wat er niet thuishoort.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:35 schreef eight het volgende:[..]
Ik vind de OP juist top. Het is geordend, uitgebreid en zeer informatief.
Bovendien, alles wat ontkracht is staat in een spoiler.
wat mij betreft hoeven die twee emo foto's bovenaan niet en die twe grappige paints onderin ook niet, maakt me verder ook niet uit maar als we het dan hebben over overkill, dan mogen die 4 van mij wel weg
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:38 schreef Scrummie het volgende:[..]
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:[..]
Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
Gaat het niet om, maar ik heb ook geen zin om het uit te leggen.
Toedels, ben weer weg hier.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:40 schreef Marrije het volgende:[..]
wat mij betreft hoeven die twee emo foto's bovenaan niet en die twe grappige paints onderin ook niet, maakt me verder ook niet uit maar als we het dan hebben over overkill, dan mogen die 4 van mij wel weg
Dat valt idd. onder overkill. Ik stoor mij er ook niet aan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:[..]
Het is niet te bewijzen want het toestel is nog niet gevonden.
Maar met logisch redeneren en met de laatste ontwikkelingen (signaal wat zich naar het westen beweegt) zijn de beweringen van olieman zeer onwaarschijnlijk.
Het is zeer onwaarschijnlijk maar nog niet helemaal uitgesloten.
Daarom ook spoiler
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:38 schreef eight het volgende:[..]
Oh, zou best kunnen dat het een deur was. Inmiddels weten we dat er op de oceaan van alles drijft wat er niet thuishoort.
Het is een puinhoop op zee. Vooral in Azië. Blikjes en plastic snackbakjes die 200 mijl buitengaats ronddrijven en grijswater, olie, sewage, bielswater wat gedumpt wordt zijn er schering en inslag. Vergeet niet, westerse rederijen doen net zo hard mee.
quote:
Turbofan gasturbine.
Wat is dat van die andaman eilanden?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende:Ik heb e.e.a. gemist...

Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Volgens mij hebben ze het zelfs gevonden maar het had weinig met dit vliegtuig te maken.
quote:
De mensen die geloven in een kaping denken dat hij hier neer is gekomen op een landingsbaan en dat hij nu overgespoten wordt etc
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef eigendeegcookie het volgende:citaat uit post 275 vorige topic:
Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Waarom zijn er anonieme bronnen betrokken bij het onderzoek?
misschien durven die stiekeme kleuters in het Pentagon niet toe te geven
dat zij meer gegevens kunnen aflezen uit de military radar van Maleisie
dan dat de Maleisische militairen zelf kunnen?
Wellicht dat de Maleisiërs meer weten dan ze toe willen geven en wellicht dat de Maleisiërs (en de Chinezen ook) niet willen dat het vliegtuig bijvoorbeeld in Amerikaanse handen valt.
quote:
De piloot en de maatschappij was Maleisisch, dat zegt genoeg.
quote:
Ik denk dat de Maleisiërs er inmiddels ook wel vanuit gaan het vliegtuig richting het westen is gevlogen, misschien al veel langer, en dan die vreemde satellietbeelden die eerder zijn verspreid.
quote:
Klopt.
En ze ook wel denken dat de captain er wel eens achter kan zitten, althans dat het een reeel beeld aan het worden is inmiddels
Bij CNN halen ze inmiddels ook de 'ping' en het miliary radar-verhaal door elkaar.
In the coolest little capital of the world
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:38 schreef Scrummie het volgende:[..]
Maar kan je bewijzen dat het onzin is? Want ik zie alleen maar suggestieve taal.
@El_matador, kan jij bevestigen dat het bevestigd is van die medewerker? D.m.v. een bron ofzo?
In de OP staat de link naar ABC News van gisteren (donderdag) waarin dat bevestigd wordt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Vannacht waren de experts vrij duidelijk, ze hadden zelfs kritiek omdat een ping normaal wijst dat pas begint te pingen als het in aanraking komt met water, dus dit ging over een ander systeem wat de piloot schijnbaar niet wist hoe uit te moeten zetten (of vergeten).
Maar het lijkt me dat een piloot met zo ontzettend veel ervaring toch wel weet hoe hij dit pingsysteem moet uitzetten??
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:01 schreef Draailamp het volgende:[..]
Klopt.
En ze ook wel denken dat de captain er wel eens achter kan zitten, althans dat het een reeel beeld aan het worden is inmiddels
Met het pilootverhaal heb ik weer wat moeite, door de ping, een piloot met zo ontzettend veel ervaring weet volgens mij wel degelijk hoe hij dat moet uitzetten maar dat is niet gebeurd, bovendien is deze piloot een zeer specifieke route richting het noordwesten gaan vliegen, en lijkt het niet naar de volle zee te zijn gebeurd daarvoor had hij waarschijnlijk genoeg alternatieven.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:14 schreef DeParo het volgende:[..]
Met het pilootverhaal heb ik weer wat moeite, door de ping, een piloot met zo ontzettend veel ervaring weet volgens mij wel degelijk hoe hij dat moet uitzetten maar dat is niet gebeurd, bovendien is deze piloot een zeer specifieke route richting het noordwesten gaan vliegen, en lijkt het niet naar de volle zee te zijn gebeurd daarvoor had hij waarschijnlijk genoeg alternatieven.
Myanmar komt steeds dichterbij...

Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een ding is zeker ; dit gaat over een paar maanden een boeiende documentaire worden op National Geographic Channel
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:21 schreef TLC het volgende:Een ding is zeker ; dit gaat over een paar maanden een boeiende documentaire worden op National Geographic Channel
Kan niet wachten inderdaad
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:[..]
Myanmar komt steeds dichterbij...

Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Geen idee, maar is dat niet het gebied waar ze al 7 dagen zoeken?
Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:[..]
Myanmar komt steeds dichterbij...

Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Een aardbeving?
Wie dit leest is gek
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:[..]
Myanmar komt steeds dichterbij...

Maareh, er was net voordat ik ging slapen gisteren die seismische observatie, die ik nog net in de OP kon zetten. Als het vliegtuig niet neergestort is daar waar het plaatje aangeeft (OP), wat heeft het dán veroorzaakt?
Een aardbeving?
Of lulkoek omdat de Chinezen niet willen dat de lading of passagiers in andere handen vallen?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef DeParo het volgende:[..]
Wellicht dat de Maleisiërs meer weten dan ze toe willen geven en wellicht dat de Maleisiërs (en de Chinezen ook) niet willen dat het vliegtuig bijvoorbeeld in Amerikaanse handen valt.
de Maleisiers hebben niks te willen; zij hebben m kwijtgemaakt.
Die begrijpen heus wel dat ze t niet kunnen maken dingen te verzwijgen.
Alleen Amerikanen zijn zo naief.
uiteindelijk lukt altijd alles
Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:23 schreef DeParo het volgende:[..]
Een aardbeving?
Of lulkoek omdat de Chinezen niet willen dat de lading of passagiers in andere handen vallen?

Mannen in witte duikpakken...
Wie dit leest is gek
quote:
Misschien waren er wel veel meer mensen aan boord dan tot dusverre is verteld

.
quote:
Vliegtuigrampenkennergrapje.
Red_85
'echt wel'
quote:
Blijft mooi dat verhaal...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 19:24 schreef eigendeegcookie het volgende:[..]
de Maleisiers hebben niks te willen; zij hebben m kwijtgemaakt.
Die begrijpen heus wel dat ze t niet kunnen maken dingen te verzwijgen.
Alleen Amerikanen zijn zo naief.
Dat ligt er aan wie of wat er aan boord was van dat vliegtuig, de Amerikanen zijn tot dusverre de enige betrouwbare partij van wie ik ten minste het vermoeden heb dat ze informatie naar buiten brengen op het moment dat ze vrijwel zeker weten dat iets is gebeurd (wat er met het vliegtuig daarna is gebeurd speculeren ze over maar ze zeggen niet dat is met zekerheid gebeurd) terwijl de Maleisiers iets roepen, dat ontkennen, en vervolgens alsnog bevestigen, en nu telkens de aandacht naar de oostkust proberen te houden, vreemd verhaal.
quote:
Kan ook echt zijn, wie zal het zeggen, staatsgeheimen

.
Red_85
'echt wel'
quote:
1 ding. Er was zeker wat met die kist. Anders waren die Israeliërs niet zo zenuwachtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016