http://en.wikipedia.org/wiki/UPS_Airlines_Flight_6quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:45 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Lithium batterijen in het laadruim kunnen er mogelijk iets mee te maken hebben aldus een informant aan CNN...Heb zelf geen idee waarom overigens.
Mooi, ik heb een composite gemaakt:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tweede plaatje was dubbel met de derde, aangepast, volgens mij is dit zelfs bevestigd door het Maleisische ministerie van transport inmiddels![]()
.
Metaalmoeheid in de bevestigingspinnen van de motor aan de vleugel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
En Nederland heeft Israel geholpen met het in de doofpot te stoppen, maar hoe dan ook, het zal weinig met de ramp zelf te maken hoogstens voor wat extra ongemak gezorgd, die ramp werd volgens mij veroorzaakt door een verkeerd aangedraaide schroef, of iets in die richting.
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi, ik heb een composite gemaakt:
[ afbeelding ]
Klopt ie zo?
Tsja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Metaalmoeheid in de bevestigingspinnen van de motor aan de vleugel.
Motor brak af, nam de ander aan dezelfde vleugel mee.
Welke eilanden?quote:
Ja, daarom had ik die ook in de grotere kaart geplakt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij wel alhoewel ik niet zie staan dat hij daadwerkelijk over VAMPI heen is gevlogen, hoogstens in de richting, en daarna afgeweken maar dat plaatje van Drebbelman laat ook de normale vervolgroutes zien.
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vind ik onwaarschijnlijk, bijna alles uitzetten maar dat net aan laten, zoveel moeite doen om niet gevonden te worden en dan toch net dat ene piepertje aan laten staan, vergeten misschien, maar we hebben het wel over een doorgewinterde piloot en als hij zelfmoord wilde plegen, en kennelijk nog uren in die cockpit heeft gezeten, dan heeft hij zich tijdenlang voorbereid en nog uren gehad om alle stappen door te nemen (overigens geldt dit ook als hij de kaper is bijvoorbeeld).
De Andamanen en Nicobaren zijn vulkanische eilanden die niet zo hoog zijn volgens mij:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:50 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Waar hij heen op weg weg was. Ando .....
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
Haha, ok, tsja interessant maar als India ook niets op de radar heeft gezien dan vraag ik me af of het vliegtuig Smith Island uberhaupt heeft gehaald.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daarom had ik die ook in de grotere kaart geplakt.
De waypoints zijn wat meer ingezoomd en minder "ruis" die je op die skyvector hebt.
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom hij die pieper niet heeft uitgezet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als het gaat om zelfmoord van de piloot dan vind ik het niet eens zo heel gek. Hij zal alles uitvoerig hebben voorbereid en ik twijfel er niet aan dat het dan een bewuste keuze zou zijn. En waarom, dat kan van alles zijn. Die man heeft zijn eigen aflevering van air crash investigations gemaakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Island ?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, ok, tsja interessant maar als India ook niets op de radar heeft gezien dan vraag ik me af of het vliegtuig Smith Island uberhaupt heeft gehaald.
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiėle problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Omdat hij op den duur gevonden wilt worden, om het geschiedenis verhaal af te schrijven bvquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:55 schreef DeParo het volgende:
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom hij die pieper niet heeft uitgezet.
WAAR STEL IK DAT HIJ DAT NIET HEEFT???quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?
Nee? Voor een piloot niet? Hij kookte ook aardig, zo bleek. Lijkt me niks vreemds of ongezonds aan.quote:Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Het zou kunnen maar het lijkt me zeer vreemd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:57 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Omdat hij op den duur gevonden wilt worden, om het geschiedenis verhaal af te schrijven bv
Het was z'n hobby, z'n grote liefde, wat is daar nou zo ontzettend vreemd aan, hij ging ook naar buiten met z'n modelvliegtuigjes, dus wat dat betreftquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hij geen schulden heeft, er geen problemen zijn in de liefde, hij niet afgeperst wordt en hij helemaal goed in zijn hoofd was?
Het feit dat je in je vrije tijd bijna continue achter de pc zit te vliegen is ook niet helemaal gezond vind ik
Ik miste het vraagteken, sorry.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
WAAR STEL IK DAT HIJ DAT NIET HEEFT???
Ik opper een aantal mogelijkheden en de oproep daar informatie bij te zoeken, ik VRAAG er juist om. *zucht*
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?quote:
Had hij wel een andere liefde?quote:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik miste het vraagteken, sorry.[/quot]
Ok, maar je ziet dat ik dus nergens vanuit ga, maar een neutrale vraag probeerde te stellen?
[quote]Ik dacht dat je er vanuit gaat dat de piloot heilig was en dit niet op zijn geweten kan hebben.
Iemand wat zelfmoord wilt plegen zie je vaak niet aan de buitenkant, wij al helemaal niet vanuit FOK
Wat dus heel interessant is, als je via die eilandjes vliegt ( van waypoint naar waypoint niet per se volgens de lijntjes en dan vooral de kleine eilandjes bijvoorbeeld met veel natuur), dan is de kans klein dat je radars ziet, ik lees net bijvoorbeeld dat bij het eilandje Narcondam er geen radar is om de natuur te beschermen en ik denk dat hetzelfde geldt voor meer eilandjes in die omgeving.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan vlieg je zo dat je geen primaire radars passeert, om niet opgemerkt te worden. Eerder naar het zuidwesten dan het noordwesten dus.
Deze 308-lijn gaat naar Iran, over India...
De lijn naar Tibet gaat over Bangladesh en de Himalaya.
De lijn naar Myanmar is kort maar wijkt sterk af van de gekozen 308.
Afrika is ook een optie en het voordeel is; geen radars onderweg...
Inderdaad. Na een week weten we nog niks, er is heel veel de revue gepasseerd maar ik denk dat we dit ook zeker moeten niet weg moeten stoppen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind zelf een zelfmoord niet realistisch, maar daarom juist iets om te onderzoeken; open blikveld
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Had hij wel een andere liefde?
Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje?
Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen.
Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Je bent nu aan het speculeren, het was z'n grote liefde, dat is wat we weten daar zijn overigens ook filmpjes van op Youtube als het goed is dus die kan je analyseren als je dat interessant vindt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Had hij wel een andere liefde?
Miste hij niet een vrouw, kinderen, huisje boompje beestje?
Ik heb de indruk dat hij een obsessie heeft met vliegen.
Niet een gezonde nerd maar tegen het zieke aan, en dan kun je gekke plannetjes bedenken vrees ik
Ok, dat is al wat anders. Zelfmoordpogingen zijn vaak een schreeuw om aandacht, zo is me verteld, jij weet er vast meer van.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef Draailamp het volgende:
Qua zelfmoord:
Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan.
50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Ik bedoelde South Andaman excuus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Island ?
Of heeft het een andere naam, dat eiland? Waar hoort het bij?
Als hij dat heeft gedaan is hij ziek in zijn hoofd, ook dat hoef je niet te zienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:06 schreef El_Matador het volgende:
Zomaar met een succesvolle carriere de zee instorten EN 238 anderen meenemen, noem ik niet een simpele zelfmoord eerlijk gezegd.
Lekker makkelijk theorieėn waarschijnlijk maken zo.. Zelfde geldt voor kapingen, diefstal van vliegtuigen en het dumpen van mensen boven de oceaan. Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Qua zelfmoord:
Ik heb gewerkt met mensen die zelfmoord pogingen hebben gedaan.
50 procent zie je niks aan, daar denk je juist van: "wat.... die ... serieus"
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:09 schreef MrTorture het volgende:
Dat verwacht je ook niet van deze twee piloten, dus het zou zomaar eens waar kunnen zijn..
of hij wist het wel maar degene die hem bedreigde en de route voor hem uitstippelde niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:42 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Misschien is hij het vergeten. Of is het ook wel zijn doel maar wilde hij het moeilijker maken
Volgens mij doet ook niemand dat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik verwacht niks van hen, want ik ken ze niet.
Wat ik bedoel is dat de optie dat de piloten er iets mee te maken hebben niet weggewuift moet worden
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig vliegt niet extreem ver bij het extreem toeristische Phuket (eilandje precies ten noorden van het laatste bevestigde waypoint GIVAL) langs. Ik ben er niet geweest, maar kan me zo voorstellen dat die stranden om 02:40 nog redelijk volzitten met getuigen.
Dat is nog het vaagste; in een gebied waar 1,3-1,5 miljard mensen wonen, GEEN getuige (alleen die McKay, maar een brandend vliegtuig daar klopt niet met de waypoints in de Straat van Malakka.
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Whut? Linkje??quote:Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoendequote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiėle problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Prachtig werk weer Niels. Hmm. Zou die niet door dat waypoint zijn opgepikt, in plaats van "ons" vliegtuig?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/18:40/12x/KLM836/2d82f94
Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar die rechte lijn van IGARI naar VAMPI klopt ook niet helemaal want hij is toen hij over land kwam boven Maleisie uitgekomen, vlakbij de grens met Thailand, dus het vliegtuig is volgens mij wel degelijk eerst een stuk naar het zuiden afgeweken misschien om buiten de normale vliegroutes te blijven.
Overigens zijn er getuigen die beweren een vliegtuig heel laag te hebben zien overkomen daar.
dat zullen ze wel onderzoeken en dan is er ook een kans dat ze niks vinden, wat niet wil zeggen dat er niks wasquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft een interessante optie, die zelfmoord, maar dat doe je niet bepaald zomaar.
Waren er aanwijzingen voor:
• financiėle problemen/hoge schulden
• frustratie op het werk/geen promotie
• vrouwen in het spel
• afpersing
• psychose/andere mentale aandoening
• anders...?
Tenzij de zelfmoordenaar een reden had om niet meer teruggevonden te worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
Dat is best mogelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtig werk weer Niels. Hmm. Zou die niet door dat waypoint zijn opgepikt, in plaats van "ons" vliegtuig?
Klopt, mijn plaatje zegt het ook als ik het daar maak, maar ik zie nu ook dat er een normale vliegroute vlak onder de grens loopt en daar zijn de getuigenverslagen van:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Drebbelmans plaatje zegt hetzelfde, waarom zou ie niet over Thailand hebben kunnen vliegen?
En weet je een hoogtemeting van die waypoints?
[..]
Whut? Linkje??
Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar een scenario "sowieso" uitsluiten lijkt me met zo weinig datapunten en dus zoveel vrijheden absoluut niet de bedoeling. Zeker niet als er experts (zie OP) zijn die stellen dat dit juist de "meest waarschijnlijke" optie is...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfmoord kunnen we zowiezo uitsluiten denk ik, daarvoor hoefde de transponder niet uit en evens hoefde het vliegtuig niet van koers te veranderen, een simpele duik de zee in is voldoende
En die super onduidelijk sat. foto van die Chinezen? Wat was dat eigenlijk? Zelfs commerciele bedrijven hebben betere satelliet beeldenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef Greys het volgende:
Ik heb e.e.a. gemist...Die foto van een paar dagen geleden van wat 'wellicht de deur van het toestel zou kunnen zijn', drijvend in het water... is daar nou nog van gezegd wat het dan wél was? Die witte rechthoek met dat 'raampje/gat' er in? Zijn ze uberhaupt gaan kijken?
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
KLM836 ( SIN - AMS ) vloog daar precies op dat moment.
http://www.flightradar24.com/2014-03-07/18:40/12x/KLM836/2d82f94
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:19 schreef Timdude het volgende:
Ik denk toch dat dit een mislukte kaap poging geweest is, het uitzetten van die transponder enzo
kapers van 9/11 waren ook best intelligent.. mocht er een organisatie of een aantal terroristen achter zijn gekomen via via dat deze 2 piloten het niet zo nauw nemen met de regeltjes dan is dit natuurlijk de perfecte boeing om te kapen..binnen komen in de cockpit is geen probleem met deze 2 rokende piloten.
vanaf een bepaald punt houdt het op en ik denk dat hij die koers niet is gevolgd, als dat echt klopt allemaal. Dan denk ik dat hij eerder richting het zuiden is gegaan en heeft gevlogen tot de brandstof op was, of een van de diepste punten binnen zijn bereik heeft gekozenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn er aanwijzingen dan dat hij eerst na naar het noordwesten (308) gevlogen te hebben, ineens naar het zuidwesten (~160) zou afbuigen?
Volgens mij is alle data verzameld die duidt op een noordelijke/noordwestelijke richting.
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar KLM zou een signaal hebben teruggestuurd min of meer dan.
Een groots opgezette reclamecampagne van de US editie van Utopiaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:53 schreef Rosh22 het volgende:
Nu iedereen toch met de wildste verhalen komt: Is het gek om te denken dat ze ergens zijn geland om een nieuw leven te beginnen? een soort van Utopia te bouwen.
Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor die eilandjes in de Andamanse Zee waar weinig radars te vinden zijn ivm natuurbescherming.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:16 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja Visual Flight Rules tussen de bergen door, geen radar die je ziet dan, ook geen primaire.
Ah de primaire radar inderdaad, maar daarvan wisten ze in ieder geval wel dat hij daar zou moeten hebben gevlogen, als wij het via flightradar zouden kunnen terugvinden lijkt het me sterk dat ze dat zelf niet weten inmiddels, daarnaast is het niet duidelijk of hij precies op hetzelfde punt vloog, of slechts in de buurt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die waypoints zijn passieve, primaire radar toch? Daar kan je toch geen signaal naar toe sturen?
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee waypoints, van die driehoekjes, zijn niet tastbaar. het is gewoon een referentiepunt op een kaart.
Jup en nog wel meer staten:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:26 schreef kurk_droog het volgende:
Maar die straal waar het vliegtuig allemaal heen kon reikt tot Iran en andere haatbaardstaten..?
Is het wel zeker dat de waypoints zo exact zijn gevolgd? Dat zou een geplande alternatieve route wel erg aanneembaar maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, ik snap het. Dan zou je denken dat er een ervaren piloot aan het roer zit, want een kaper met vliegervaring zou geen waypoints volgen lijkt me. Een aanstaande zelfmoordenaar in de laatste minuten van zijn leven ook vrijwel zeker niet, wel?
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Ok, leek me ook het meest logische.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Gewoon de naam van het waypoint intoetsen op de GPS ontvanger en de autopilot op GPS zetten, heel eenvoudig.
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisļe stort het uiteindelijk ergens neer.quote:As part of the investigation, officials are looking into concerns that lithium batteries in the cargo hold, which have been blamed in previous crashes, could have played a role in the disappearance, according to U.S. officials briefed on the latest intelligence and law enforcement developments in the investigation. The officials spoke on condition of anonymity because they were not authorized to release details to the media.
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar als hij zo laag overkomt en onder radars doorvliegt lijkt dat niet gebeurd te zijn daar?!
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als kaper? Na 17 (!) minuten de transponder uitzetten of eerst een uurtje wachten totdat de meesten liggen te slapen, dan met 2-3 man naar achteren, de crew onklaar maken en zachtjes naar de cockpit lopen?
Een kaping die al zo kort na de start begint, met zoveel nog wakkere mensen lijkt me niet logisch.
(al denk ik dat het kapingsscenario samen met decompressie + bewusteloosheid en in zee vliegen de meest waarschijnlijke scenario's zijn)
Vraagje aan de luchtvaartkenners; Kan je de autopiloot zo instellen dat ie deze koerswijzigingen maakt? Ik neem aan van wel. Zoniet, moet er minstens 1 piloot/kaper met kennis van vliegen, wakker zijn geweest om die vreemde koerswijzigingen te maken.
Dat inderdaad, maar hoe dan ook, het laatste wat we weten is dat richting IGREX het signaal verloren is gegaan, het volgende waypoint zal ook zorgvuldig uitgekozen zijn, mochten ze daarvoor niet zijn neergestort uiteraard.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.
Nee klopt. Met de Flight Management Computer is dat wel weer in te stellen. Je kunt het instellen dat van zo, ik wil op dat waypoint op die hoogte zitten. Maar op de hand lijkt me het meest praktisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.
Die primaire radar werkt inderdaad een stuk breder om het zo maar te zeggen maar dekt ook niet alles schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Ho Chi Min ligt letterlijk aan de overkant. Zou wel heeeel vreemd zijn om terug te keren naar Maleisie/KL, niet? Bovendien verklaart het niet de rechte lijn (als die echt is) van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka. Of een door zuurstofgebrek verkeerd ingestelde route?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
[..]
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisļe stort het uiteindelijk ergens neer.
Nee hoor, je kunt prima onder de primaire radar doorvliegen, elke militaire vlieger leert dit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Dan slaat het nergens op dat ze die waypoints zijn blijven volgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
[..]
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisļe stort het uiteindelijk ergens neer.
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:37 schreef niels0 het volgende:
[..]
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.
Sja, het zou de Maleisische onwil om nieuws naar buiten te brengen dan wel bevestigen logischer maken... Dat ze weet hebben van een kaping, maar dat niet naar buiten brengen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:34 schreef Timdude het volgende:
[..]
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:36 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt prima onder de primaire radar doorvliegen, elke militaire vlieger leert dit.
[ afbeelding ]
Of in de buurt van hoge obstakels, bergen bijvoorbeeld, maar die getuigen hebben toch ook gezegd dat een vliegtuig heel laag is overgekomen?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Met de automatische piloot vast wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:41 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?
Dat denk ik ook, maar het kan wel. Het is ook niet altijd 50m, is afhankelijk van afstand tot radar en tussenliggende obstakels.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Boven zee vast wel, maar ook nog eens in het donker? Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:41 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?
Ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:42 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het kan wel. Het is ook niet altijd 50m, is afhankelijk van afstand tot radar en tussenliggende obstakels.
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij:
• zegt dat we op FOK! onmogelijk een zelfmoordenaar kunnen zien
• er al vanuit gaat dat het "tegen het zieke aan" is om flightsims te spelen? - er zijn volgens mij heel wat FOK!kers die geen piloot of machinist zijn, maar toch flight- of trainsims spelen. Ok, ze zijn een beetje nerdy, maar "tegen het zieke aan" en "obsessie" lijken me wat te harde woorden, zeker zo zonder kennis (je eerste punt)
Als die lijn naar Tibet kan dan kan Xinjiang toch ook, of in ieder geval die richting, maar aan de andere kant lijkt me dat de Chinezen dat wel hadden geweten als ze het al niet weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
[ afbeelding ]
Dan lijken me de lijnen naar Somalie en Tibet nog de meest rustige?
[ afbeelding ]
Flight sim thuisquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.
Nog leuke dames in je cockpit uitgenodigd?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:44 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!
absurd veel vliegtuigen. Is dit nu een drukke momentopname of is dit normaal?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
[ afbeelding ]
Dan lijken me de lijnen naar Somalie en Tibet nog de meest rustige?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |