Dat inderdaad, maar hoe dan ook, het laatste wat we weten is dat richting IGREX het signaal verloren is gegaan, het volgende waypoint zal ook zorgvuldig uitgekozen zijn, mochten ze daarvoor niet zijn neergestort uiteraard.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Op de hand vliegen. GPS instellen maar op de hand vliegen.
Nee klopt. Met de Flight Management Computer is dat wel weer in te stellen. Je kunt het instellen dat van zo, ik wil op dat waypoint op die hoogte zitten. Maar op de hand lijkt me het meest praktisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Waypoints gaan volgens mij niet op hoogte.
Die primaire radar werkt inderdaad een stuk breder om het zo maar te zeggen maar dekt ook niet alles schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Ho Chi Min ligt letterlijk aan de overkant. Zou wel heeeel vreemd zijn om terug te keren naar Maleisie/KL, niet? Bovendien verklaart het niet de rechte lijn (als die echt is) van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka. Of een door zuurstofgebrek verkeerd ingestelde route?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
[..]
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Nee hoor, je kunt prima onder de primaire radar doorvliegen, elke militaire vlieger leert dit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Dan slaat het nergens op dat ze die waypoints zijn blijven volgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuwe theorie, beetje gejat van de comments van avherald.com:
CNN:
[..]
Stel dat er brand is uitgebroken door die batterijen in het ruim, communicatiesystemen vielen uit voordat crew goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was, brand is niet te controleren en door een gat in de romp valt de druk en de zuurstof ongemerkt weg in het toestel. Crew probeert nog terug te komen richting Malaisie maar raakt buiten bewustzijn. Toestel vliegt door op automatische piloot en buiten radarbereik van Maleisïe stort het uiteindelijk ergens neer.
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen onder de secundaire radar (die actief is, dus contact maakt met de transponder) vliegen. De primaire radar kan je niet tegenhouden, want werkt passief.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, ik leer een hoop bij hier.
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:37 schreef niels0 het volgende:
[..]
Als er een berg voor zit doet ook de primaire niets. Je moet echt 'zichtbaar zijn' voor radarsystemen.
Sja, het zou de Maleisische onwil om nieuws naar buiten te brengen dan wel bevestigen logischer maken... Dat ze weet hebben van een kaping, maar dat niet naar buiten brengen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:34 schreef Timdude het volgende:
[..]
Als je kan reizen met valse paspoorten dan vraag ik me af of het erg moeilijk is om een vuurwapen mee te smokkelen in dat vliegtuig.. als ze die hadden.. maakt het weinig uit of mensen wakker zijn of niet..
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:36 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt prima onder de primaire radar doorvliegen, elke militaire vlieger leert dit.
[ afbeelding ]
Of in de buurt van hoge obstakels, bergen bijvoorbeeld, maar die getuigen hebben toch ook gezegd dat een vliegtuig heel laag is overgekomen?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Met de automatische piloot vast wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:41 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?
Dat denk ik ook, maar het kan wel. Het is ook niet altijd 50m, is afhankelijk van afstand tot radar en tussenliggende obstakels.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je dus 50 (!) meter boven de grond vliegen... Dat is nogal opvallend voor getuigen!
Boven zee vast wel, maar ook nog eens in het donker? Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:41 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Is dat voor een passagiersvliegtuig überhaupt zo lang en zomaar te doen?
Ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:42 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het kan wel. Het is ook niet altijd 50m, is afhankelijk van afstand tot radar en tussenliggende obstakels.
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder knap dat jij:
• zegt dat we op FOK! onmogelijk een zelfmoordenaar kunnen zien
• er al vanuit gaat dat het "tegen het zieke aan" is om flightsims te spelen? - er zijn volgens mij heel wat FOK!kers die geen piloot of machinist zijn, maar toch flight- of trainsims spelen. Ok, ze zijn een beetje nerdy, maar "tegen het zieke aan" en "obsessie" lijken me wat te harde woorden, zeker zo zonder kennis (je eerste punt)
Als die lijn naar Tibet kan dan kan Xinjiang toch ook, of in ieder geval die richting, maar aan de andere kant lijkt me dat de Chinezen dat wel hadden geweten als ze het al niet weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
[ afbeelding ]
Dan lijken me de lijnen naar Somalie en Tibet nog de meest rustige?
[ afbeelding ]
Flight sim thuisquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een radar kan inderdaad niet voorbij obstakels kijken, maar hoe dan ook, daar lijkt deze piloot zorgvuldig mee te zijn omgegaan hij wist bijna precies hoe te vliegen, militaire opleiding, wellicht.
Nog leuke dames in je cockpit uitgenodigd?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:44 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Gister nog van Kuala Lumpur met een 747 naar die Amerikaanse basis gevlogen. Ging prima!
absurd veel vliegtuigen. Is dit nu een drukke momentopname of is dit normaal?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Stel, je wil ongestoord vliegen (kaping) zonder opgemerkt te worden door andere vliegtuigen:
[ afbeelding ]
Dan lijken me de lijnen naar Somalie en Tibet nog de meest rustige?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |