Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:43 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:44 | |
Dit topic ook maar gelijk? | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:51 | |
UIC approves quiet brake blocks Goed nieuws! ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:03 | |
De Belgen zijn de weg kwijt. De 1187, die enige tijd in Merelbeke heeft gestaan als 'toonzaal' voor mogelijke kopers, gaat naar Stockem. In Merelbeke staat de loc gruwelijk in de weg. In plaats van de loc aan een P-trein richting Arlon te sturen, is de loc meegestuurd in een P-trein naar Oostende. De loc stond in Schaarbeek. Ja, om kosten te besparen worden zulke transportjes altijd via de reizigersdienst gedaan, een extra loc dood meenemen. Scheelt weer een extra kostbaar transportje. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:05 | |
ja lekker, moet je hem eerst naar Oostende slepen als hij in Stockem moet zijn. Dat is zo'n beetje Vlissingen vs. Roodeschool ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:07 | |
Logisch is anders inderdaad. Ik durf bijna te wedden dat de loc volgende week weer terug naar Schaarbeek gaat, en dan met een P-trein naar Arlon. In de trackingsystemen staat namelijk dat de loc zsm naar Stockem moet, om daar in de werkplaats gestald te kunnen worden, droog. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:12 | |
Oh droog ook echt. Nou, eerst maar een weekje de zilte zeelucht in dan. Kan ie lekker gaan roesten ![]() | ||
ReisT | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:17 | |
Beste planners van NS, 18:11 is volgens jullie eigen regels gewoon nog spits dus geen goed moment om een treinstel af te koppelen. | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:18 | |
Ter ontspanning weer eens een bouwpakketjen (HO) van een Duits treinstation aangeschaft. Werkt bijna therapeutisch ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:19 | |
Waar? Hoeveel blijven er over? Op vrijdag kan dat vaak prima al hoor.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:20 | |
Beste wiezegtu? Iets met hoofdletter R? ![]() Beste, Volgens onze regels bepaalt de ijzerschuifcarroussel wel waar, wanneer en hoeveel treinstellen we aan of af koppelen en dient u gewoon te zwijgen. | ||
remcoP | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:28 | |
De spitstijden staan misschien nog in zomertijd. Het was volgens de ns namelijk nodig om 10 bakken virm naar Leeuwarden te sturen om 14:30 uur. | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:29 | |
Volkomen terecht ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:42 | |
is er een keer genoeg plek is het nog niet goed ![]() | ||
JDude | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:45 | |
Ter compensatie had de sprinter Eindhoven-Tilburg 8 bakken ipv 4. | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:48 | |
Echt hè ![]() Iedere trein zou de maximale perronlengte moeten benutten. | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:14 | |
Want overcapaciteit kost toch niks ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 19:15:20 ] | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:15 | |
Welke trein vertrekt er om 18:11 van Eindhoven naar Tilburg dan? Of wastie vertraagd? | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:21 | |
Laat toch gaan die dwaas joh, hij trollt maar wat ![]() | ||
Sj0rSz | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:23 | |
Dat gebeurt inderdaad niet zo vaak ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:26 | |
Men zou bij de NS in principe toch wel met het aantal check-in's kunnen zien hoeveel mensen er per station instappen over een x periode? Lijkt mij tenminste wel dat dat mag (niet individuele gegevens uitlezen, puur aantallen). Dan heb je na een paar maanden wel een solide reizigers aantal over de dag verdeeld. Daar kan je je materieel wel op aanpassen lijkt mij. Ik snap ook wel dat het niet altijd even makkelijk is met verstoringen en defecten aan materieel, en het is nogal veel. Maar het moet zeker beter kunnen. | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:28 | |
Eind 2015. Bijsturing 2.0 live. | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:29 | |
Er zal idd wel aardig wat test werk in zetten, heb je wat meer informatie wat het allemaal in moet houden en wat het proces tot nu toe is toevallig? | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:33 | |
Nee. | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:45 | |
Oprechte mening die je ook zou kunnen respecteren. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:52 | |
Ja, dat zou ik kunnen doen. Ik kan het net zo goed laten ![]() | ||
remcoP | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:54 | |
Zo dus | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:57 | |
elke dag Rail Away ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:06 | |
Ik ben bereid de treinkaartjes voor het Nieuwjaarsrondje te vergoeden. | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:12 | |
niet nodig joh. Onderweg genoeg plezier gehad, al blijf ik het jammer vinden dat ik door een afspraak elders niet mee kon om in Bremen in de kroeg een pilsje te happen, maar gelijk door moest reizen | ||
Adrie072 | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:14 | |
Prachtig daar! | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:14 | |
Ik heb zin om zaterdag 1 februari vrij last-minute ff kilometers te knallen voor een leuk prijsje (eurootje of 50 max) richting Duitsland/Frankrijk ofzo. Iemand leuke tips daarvoor (bijvoorbeeld richting Duitsland?)? En nee, voor Dld geen trek in een Nahverkehrsrondje in NRW ofzo. Edit: Zondag thuiskomen is geen probleem, maar wel vóór 17:00 moet ik weer in Zwijndrecht zijn. | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:20 | |
Kijk of je een retourtje München kunt krijgen met die nacht-ICE ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:20 | |
Nou dat was ook weer jammer. "De trein bestaat uit 3 locs en 14 rijtuigen en is anderhalve kilometer lang" ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:20 | |
We hebben daar wel meer gehapt dan een pilsje. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:22 | |
Schnitzel toch? Op het moment dat jullie Nederland weer binnenreden zat ik al in Utrecht ![]() | ||
Socios | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:22 | |
Gelukkig maar. Ik voel mij gewoon k*t, zit hier ook nog met 14 spoorboekjes die ik uit zou delen. | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:24 | |
Net geen ¤50 maar wel een leuk tripje. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:25 | |
Het werd steak ![]() Nog een rondje dan maar? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:25 | |
Nee Schnitzel hadden ze niet ![]() ![]() | ||
Peter | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:30 | |
Schnitzel was alleen bij het kindermenu ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:30 | |
ja eentje van 75 gram of zo toch? ![]() | ||
Peter | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:31 | |
van een biggetje denk ik jah ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:32 | |
Dat zet zoden aan de dijk ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:37 | |
"4 Kindermenu's, bitte!" | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:37 | |
Die broodjes schnitzel bij de Backwerk, eindbaas. ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:56 | |
De HLE 1187 is in plaats van naar Oostende al in Brugge uit de P-trein gehaald, en wordt tijdelijk - anders als gepland - in Brugge gestald. Binnen 3 maanden moet de loc wel naar Stockem, daar bleek ook even te weinig plek ... | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:00 | |
Nee Brugge en Oostende, dat is ook zo'n eind natuurlijk nog ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:01 | |
mongolen. Weet je hoeveel plek er in Marbehan is? ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:03 | |
Ja, maar de loc moet in verzekerde bewaring staan, dus achter de hekken en droog in een loods. | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:04 | |
Want? | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:05 | |
Dit is de loc die gebruikt wordt als er eventueel koper(s) zijn, en moet dus rijvaardig en netjes blijven. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:06 | |
En voor de locs die ze uiteindelijk kopen hoeft dat niet? ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:07 | |
7 liter en 30 uur wakker ![]() Ik kwam thuis, zei hallo tegen mijn vriendin. 4 minuten later lag ik in coma ![]() | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:07 | |
Met boodschappen! ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:08 | |
Bad Bentheim Sa, 01.02.14 ab 09:28 1 IC 141 Intercity Osnabrück Hbf Sa, 01.02.14 an 10:06 11 Umsteigezeit 17 Min. Osnabrück Hbf Sa, 01.02.14 ab 10:23 3 IC 2320 Intercity Hamburg Hbf Sa, 01.02.14 an 12:12 8 Hamburg Hbf Sa, 01.02.14 ab 17:46 14 IC 2321 Intercity Bremen Hbf Sa, 01.02.14 an 18:41 8 Umsteigezeit 12 Min. Bremen Hbf Sa, 01.02.14 ab 18:53 3 RE 4426 Regional-Express Leer(Ostfriesl) Sa, 01.02.14 an 20:14 4 & dan weer huiswaarts via Groningen wordt het denk ik. Zondag maar niet huiswaarts, had verkeerd de agenda bekeken. Moet 14:30 al thuis zijn. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:08 | |
Nadat ze je eerst gestript had van alcohol, tabak en drugs vond ze dat ook totaal geen probleem ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:08 | |
Ja, dat was voor mij het meest vermoeiende ![]() Was ook wel stom, ik wist dat er tussen de stations Hoogezand-Sappermeer en Martenshoek een grote Jumbo zat. Die zat dus dichterbij Martenshoek dan Hoogezand ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:09 | |
Nee, die heeft me goed kaal geplukt ja ![]() Maakt ze wel op andere manieren goed ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:09 | |
Die staan al in Stockem, veilig en droog. | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:10 | |
Je moet ook nooit in een wijk als Sappemeer uit gaan stappen hè.. | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:10 | |
Komende 11 dagen maar 1 rijdende dienst ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:11 | |
Nuchter had ik die beslissing ook niet gemaakt denk ik ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:23 | |
Oh, de Railcatering Utrecht is met een proef bezig om ook de IC tussen Rotterdam en Eindhoven te voorzien van catering, dus die gaan dan straks een rondje Utrecht-Rotterdam-Eindhoven-Utrecht lopen. Als de proef slaagt, tenminste. | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:25 | |
Oh, en de schermen in de cabine bij een VIRM doen ook wel eens iets wat niet zou horen.![]() Windows 95 kon niet opstarten .... | ||
Straatcommando. | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:29 | |
Wat een antieke zooi eigenlijk zeg ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:30 | |
Idd ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:30 | |
Daarom gewoon Mat'64, zit deze antieke zooi niet in. | ||
Prins_Pils | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:31 | |
Nee, dat IS antieke zooi ![]() | ||
Anno1982 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:32 | |
Wow, Pentium 166! 32 MB intern en 256 MB HDD. Moet zo te repareren zijn, even de floppy met MS-DOS er in, xcopy command.com c:\ en gaan. Hmm laat maar, zie net dat hij geen floppy heeft ![]() | ||
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:33 | |
Maar heeft geen last van de nieuwe crashende antieke zooi. | ||
Pino112 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:38 | |
Iets met een trein en ongeval gevaarlijke stoffen bij station Oss. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:39 | |
Ik moet heel hard huilen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:39 | |
Nee, het crasht voordat het last kan hebben van andere crashende zooi ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:40 | |
Grootschalig, hopelijk valt het mee. Inzet is op het begin altijd gigantisch, daarna zwakt het snel af. | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:41 | |
Niet in mijn achtertuin!!!! | ||
Pino112 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:42 | |
Melding zegt TIS 4.1: een klein ongeval met gevaarlijke stoffen, zoals een druppelende afsluiter of blazende veiligheid. | ||
boriq | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:43 | |
"Geschrokken" burgemeesters van andere gemeentes langs sporen in 3..2..1... | ||
ReisT | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:43 | |
Er bleef een losse SLT over van Utrecht richting Geldermalsen, dat betekende dat niet iedereen meekon. Ook nog eens een pokke eind lopen naar het voorste stel op 19b. Ter compensatie nu op de terug wel twee stellen. | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:46 | |
Dat moest ik gisteren toen ik zag dat een AV7 (scherm dat de 7 eerstvolgende vertrekkende treinen laat zitten) 3 minuten nodig heeft voor een reboot en dan nog een minuut voor het opbouwen van het tabelletje... | ||
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:47 | |
TB7 denk ik of heb ik wat gemist in een naamsverandering? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:49 | |
die Jumbo heb ik vanuit de trein wel gezien ja ![]() | ||
Pino112 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:49 | |
Lekkage uit goederentrein dus. | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:51 | |
tsjonge jonge, wat voor een trage zooi is dat? | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:03 | |
Volgens mij heet dat ding officiëel een AV7(/14/21 als er meerdere hangen). TBP is dat ding op het perron. Je snapt wat ik bedoel. ![]() Geen idee, maar als mijn iPad uit 2010 nog steeds 3D-games kan renderen dan verwacht ik dat dat soort schermen die ergens tussen 2011 en 2013 zijn gefabriceerd wel in staat zijn om de boel iets sneller te renderen dan wat ik voorbij zag komen... | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:06 | |
zelfs met de goedkoopste hardware zou het ruim binnen een minuutje moeten booten, zeker omdat er geen zware applicatie aan hoeft te hangen. Die draait elders wel. | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:23 | |
Inderdaad. Het enige wat die schermen hoeven te doen is het volgende: 1) Toon een tabel met treinen voor een bepaald station 2) Controleren of de tabel nog getoond wordt (watchdog) en als dit niet het geval is, opnieuw starten 3) Controleren of de watchdog nog draait (watchdog-watchdog) en zo nee, die herstarten. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:26 | |
en als die watchdog-ception dus stuk gaat ![]()
| ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:27 | |
Duh, daarvoor heb je een watchdog-watchdog-watchdog. En die laat je dagelijks controleren door een team ergens in Bangalore. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:30 | |
ja man, voor 3 cent per jaar ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:31 | |
En als het stuk gaat moeten ze eerst een incident inschieten bij hun service manager, waarop ze een doorlooptijd van 48 uur hebben. Omdat de eerstelijns geen rechten heeft wordt het geëscaleerd naar de tweedelijns die er de ballen van snapt (en het na een lang weekend doorschuift) om uiteindelijk uit te komen bij een derdelijns die niet telefonisch bereikbaar is, maar die het wel kan fixen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:35 | |
en uiteindelijk wordt er iets aan gedaan. Misschien. Ooit. Opgelost niet, maar iet aan gedaan ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:45 | |
Ik zie het al voor me, dat gaat dan ongeveer zo:
| ||
DeaDLocK2K | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:46 | |
Met het risico op dubbelpost en gezeur dat het modeltreinen zijn: http://www.dumpert.nl/med(...)pt_awesome_huis.html | ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:46 | |
het zou zomaar kunnen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:34 | |
Bijna goed:![]()
| ||
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:37 | |
zijn ook heel toevallig Qlinerlijnen die er tussen staan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:37 | |
Als dat waar zou zijn was het al minder kansloos versnipperd dan nu ![]() | ||
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:39 | |
Beetje verneukeratief dat er alleen een trein op het plaatje staat ;p | ||
dennistd | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:00 | |
Gefixt:![]() | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:02 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:24 | |
Maar van Leeuwarden naar Stavoren rijden toch ook alleen treinen? Zou pas een beetje raar worden als op het foldertje voor Groningen - Drachten of Groningen - Emmen óók alleen een trein staat. Da's ook een oplossing ja. ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:17 | |
Ik zit al vijf minuten met mijn bezopen harses te kijken maar ik zie niks ![]() | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:18 | |
Ga eerst maar eens ontnuchteren dan ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:24 | |
Ja, wie Let er dan ook op bussen ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 03:24 | |
Bussen ![]() | ||
Moira | zaterdag 25 januari 2014 @ 03:29 | |
Treinen ![]() | ||
spectrumanalyser | zaterdag 25 januari 2014 @ 09:57 | |
dadelijk lekker in de 841 naar Utrecht Centraal | ||
Maegrim | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:02 | |
Hier in breda valt er in beide richtingen van alles uit, maar die intercity direct blijft maar rijden ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:28 | |
Dan kom je uit mijn regio! Overigens praten wij hier niet in nummertjes zonder traject en vertrektijdstip. Voor de volgende keer ![]() | ||
Duvel | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:49 | |
Ah, daar is de kater. | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:18 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:41 | |
Daar is de kater inderdaad ![]() Mijn pa belt me gisteren om iets over half twaalf of ik zin heb in een dagje treinen. Euh sorry pa, maar dat is iets te laat :p | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:44 | |
Helaas... | ||
Ireyon | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:07 | |
Hoe tof is dit dan | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:14 | |
Voegenspoor ![]() | ||
Viezze | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:14 | |
Zie je wel, wissels zijn totaal overbodig. Saneren die handel! | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:14 | |
Befehl ist befehl!
| ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:21 | |
Trucs om te besparen in het OV | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:24 | |
Die laatste. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:40 | |
er zitten er veel meer in die aanzetten tot illegaal gedrag.Beetje hetzelfde als die bisschop die ooit vond dat een arme een brood mag stelen. Maar ja wat wil je dan ook van zo'n krant ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:43 | |
Ik heb nog gesuggereerd dat het op zondag wel zou kunnen omdat ik vandaag een date heb met een fles wodka in mijn stamkroeg maar helaas, hij moest en zou vandaag ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:53 | |
Telegraaf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2014 13:04:23 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:54 | |
Frieslander ja? ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:56 | |
Zo zat ik ook al ja. Roggebrood! ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:56 | |
Dat (en Limburger) was bedoeld om nog extra de nadruk te leggen op het bedroevende niveau van die schijtkrant. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2014 13:04:05 ] | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:57 | |
Wat is er vandaag te zien? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:59 | |
Niet het flauwste idee. Hij wil ertsboten bekijken in Venlo en met de HSL van Rotterdam naar Breda. Ik zal hem zo eens SMS'en (ja, ouwe man zonder smartphone) waar hij uithangt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:08 | |
ertsboten. Hmm. Goed alternatief gebruik voor VIRM. Past vast een hoop in ![]() | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:13 | |
Je kan de lading er zo aan de bovenkant inmikken. Scheelt een hoop vertraging van het ijzerschuiven! | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:14 | |
En het lossen ervan is ook een eitje! | ||
Dr_Flash | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:24 | |
Ja precies, gewoon zoeen ontspoorwisseltje vlak bij die fabriek neergooien, hoppaa ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 16:45 | |
![]() Zie rechts ![]() En dan Eva: ![]() | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 16:48 | |
Ik begrijp net dat het directe emailadres geblokkeerd is? | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 16:50 | |
Yep. En daarop een typische je-moet-niet-zo-zeuren-reactie: Passende reactie:
| ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:12 | |
Dit schiet niet op... een simpel contactformulier is veel sneller in te vullen, zeker als het formulier een beetje fatsoenlijk is opgezet waardoor een formfiller zoals LastPass de helft van de velden al kan invullen. | ||
Frozen-assassin | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:14 | |
Dit zullen we maar laaghangend fruit noemen... Maar zelfs dat ziet NS over de hoofd. Het is gewoon treurig. Ik zou als ik jou was bijna die screens twitteren of naar de klantenservice via Eva, hoe ironisch, sturen. | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:29 | |
Iemand die hier al ervaring heeft met Metronom? Bij mij staat volgende week de Metronom op de planning Hannover - Uelzen, Uelzen - Hamburg, Hamburg - Bremen. De eerste ICBerlijn naar Hannover, en terug via Leer - Groningen (Bremen - Leer met de IC), waarna ik naar Hatzum (lokale naam, Wie kent de echte naam?) doorga met Arriva. Weinig afstandknallen zoals eerst het plan was dus. | ||
Prins_Pils | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:32 | |
Metronom is prima, maar wat is je vraag precies? | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:34 | |
Volgens de drone die vandaag achter @NS_online scheelt Eva "ontzettend veel herhaalverkeer en zorgt ook voor een minder lange afhandeltijd", waar ik als klant "voordeel van heb" ook al zie ik het niet. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:37 | |
9035 VK ![]() | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:38 | |
U gaat door voor de koelkast. Nu is de wasmachine nog in de aanbieding voor de plaatsnaam | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:40 | |
Nou, of het echt verschilt met de DB-RE's of dat het wat hetzelfde is. Hoor van sommigen lovende woorden (ivm de extra service), en sommigen zijn minder positief. | ||
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:42 | |
zo'n formuliertje met veel invoervelden en ook een categorie waar de klacht/compliment in valt kan al idd behoorlijk helpen. Ik heb meer het idee dat Eva er is om zo weinig mogelijk klachten te krijgen. | ||
Regenjas | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:03 | |
Geboortedatum en OV-chipkaartnummer kunne bij Eva overgeslagen worden door "niet van toepassing" te beantwoorden. Dat je voor elk wissewasje bij zo'n beetje elk bedrijf een geslacht moet opgeven is mij al jaren een doorn in het oog, de ING heb ik in ieder geval al overtuigd dat het niet nodig is. | ||
Litpho | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:44 | |
Eva is er zodat @ns_online minder dom overkomt. @ns_online is er zodat Eva minder kunstmatig overkomt. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:44 | |
hoop ICM gezien tussen alkmaar en utrecht. helaas geen enkel V'tje. zelfs het V'tje wat al lang achter centraal station ter hoogte van het oude post-perron stond, is weg. en nog steeds staat een V250 waarvan de kopbak ontbreekt ter hoogte van Amsterdam Zaanstraat. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:45 | |
o en dan de tip om goedkoper te reizen.... check niet uit als je op je bestemming bent. koop een regulier enkele reis kaartje voor de terugweg en vergeet niet de eennalaatste halte uit te checken. | ||
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:47 | |
en dan te bedenken dat Eva er niets van snapt. Niet geschikt om mee om te gaan | ||
Prins_Pils | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:50 | |
Puicken service inderdaad. Nederige excuses van de hc als de trein een beetje vol is (dat is soms wel een ramp tussen Hamburg en Bremen). Verder precies hetzelfde als de DB-Dosto's, alleen ander kleurtje. | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:54 | |
Prima, ik laat mij benieuwen. Moet 's avonds nog bij me familie in Fryslân zijn, dus kan niet langs Miniatur Wunderland ![]() Volgende keer beter. | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:30 | |
Nu.nl/ | ||
bork | zaterdag 25 januari 2014 @ 20:02 | |
Als je er tussen komt ![]() | ||
greavy | zaterdag 25 januari 2014 @ 20:10 | |
Mijn KPN 3G is vaak sneller als het WiFi in de trein inderdaad ![]() Op de laptop wil ik het nog wel eens gebruiken, maar als het te traag is pak ik mijn hotspotfunctie | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 25 januari 2014 @ 20:49 | |
Wit weer. ![]() | ||
Frozen-assassin | zaterdag 25 januari 2014 @ 20:51 | |
Waar blijft de uitgedunde dienstregeling? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 25 januari 2014 @ 20:55 | |
Die rijden we al, naar Roodeschool en Delfzijl. ![]() | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:15 | |
Een dag later konden de metro's weer rijden, een paar zakken suiker bleken te helpen. Je moet er maar op komen ![]() | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:24 | |
Helden! ![]() | ||
spectrumanalyser | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:26 | |
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen. Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder. | ||
James1988 | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:27 | |
Beter voor de cijfertjes. | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:28 | |
Iets wat altijd gebeurt, 24/7? | ||
spectrumanalyser | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:32 | |
Ja. Het gaat om de stoptrein van Rhenen naar Breukelen, treinserie 7400. Breukelen is een klein station, dat maakt het grappig om dan de trein uit te stappen en uit te zwaaien. even later komt er een stoptrein die je verder brengt. ik vraag me af of wormerveer ook zo'n station gaat worden in de nabije toekomst. het is mij een raadsel waarom daar een perron aan toegevoegd is. | ||
b2py | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:33 | |
PHS. (Programma Hoogfrequent Spoorvervoer) | ||
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:46 | |
precies. De inhaling van de stoptreinen gaat in Wormerveer plaatsvinden in plaats van in Uitgeest. Het is de enige manier om de frequentie omhoog te krijgen op dat traject zonder te veel te moeten investeren. | ||
Salatrel | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:03 | |
die gaat volgens mij gewoon naar een kopspoor stukje verderop om daar te keren wanneer de SPR naar Rotterdam voorbij is dus heel verder gaat die niet ![]() | ||
Prins_Pils | zondag 26 januari 2014 @ 00:36 | |
Klopt. Al ervaart iedereen dat als 'WAJOO die trein rijdt gewoon verder naar Amsterdam zonder ons!!!1!11!!!!!1!!!' omdat dat keerspoor zo'n rete-eind weg ligt. | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 06:52 | |
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee. | ||
Socios | zondag 26 januari 2014 @ 08:39 | |
Echt hè. Sowieso nooit begrepen waarom "wifi" ingebouwd is. Blijkbaar niets geleerd van het debacle van de telefoons in de trein in de jaren '90. Als men dan toch zonodig moet internetten werkt 4G/3G werkt veel beter en makkelijker. Om de kosten hoeft men het ook niet te laten. (Oprechte mening, een ieder die denkt dat dit een "trollreactie" is, heeft het mis. Ik mag ook tentoonspreiden hoe ik over bepaalde treingerelateerde onderwerpen denk, bovendien hoef ik mij niet constant te verdedigen) Een mooie nieuwe treindag gewenst allemaal. ![]() | ||
Socios | zondag 26 januari 2014 @ 08:44 | |
Nee, zo noemen we het niet ![]() Anders ga ik ook weer treinstelnummers oplepelen. ![]() | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 09:18 | |
Of Schothorst, ook zo'n eind weg. | ||
arkkey | zondag 26 januari 2014 @ 10:01 | |
Dat trein wifi is wel een dik drama idd, ik vraag me ook af welke gek daar ooit voor gaat betalen. Ik gebruik het zelf eigenlijk ook alleen als mn databundel bijna op is (zijn er nog landen met duurdere data dan NL?) en ik niks te doen heb. Ik vermoed dat de helft van die tb's ook nog eens half gedownloade pagina's zijn ook die niet weergegeven worden. | ||
Fixers | zondag 26 januari 2014 @ 10:34 | |
Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit. Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen. | ||
Viezze | zondag 26 januari 2014 @ 10:41 | |
Als de reisplanner het aangeeft dan mag het. | ||
Litpho | zondag 26 januari 2014 @ 11:41 | |
Probeer de VS tarieven eens ![]() | ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 12:28 | |
Wellicht al in voorbereiding op het plan om het daadwerkelijk gereisde traject in rekening te brengen. Hengelo-Roermond wordt dan niet meer via Goor en Venray berekend, maar via Amersfoort en Eindhoven. | ||
DeaDLocK2K | zondag 26 januari 2014 @ 13:06 | |
Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat. | ||
_JdM_ | zondag 26 januari 2014 @ 13:12 | |
Vreemd dan dat Apeldoorn-Enschede met 40% korting 7.30 is, terwijl dat - voor de zomer- 7.60 koste. (snelste reis is via Deventer met de IC, de kortste afstand (in kilometers) is via Zupthen). Had NS er niet een persbericht eruit gedaan dat de route nu standaard via de kortste (in afstand) route werd gerekend? | ||
DeaDLocK2K | zondag 26 januari 2014 @ 13:16 | |
Oh is de geneuzel weer teruggedraaid? Mooi. Het was in ieder geval jarenlang met omreis. | ||
_JdM_ | zondag 26 januari 2014 @ 13:20 | |
Apeldoorn-Hengelo (dus via Zutphen) en Apeldoorn-Borne (dus via Almelo) kost hetzelfde (11 euro enkele reis zonder korting). Dat kan niet zo zijn dat ze in hetzelfde tariefpunt ligt, of bij een langere reis geen verschil in prijs heeft: Groningen-Borne en Groningen-Hengelo zijn niet even duur, terwijl dit wel langer (afstand en tijd) is dan Apeldoorn-Borne/Hengelo. Conclusie: Apeldoorn-Hengelo wordt gerekend via Zutphen, Apeldoorn-Borne via Almelo. (en beide keren mag je via Almelo) | ||
MTL | zondag 26 januari 2014 @ 13:26 | |
Jep, in Zutphen zit er in ieder geval nu een sticker op de automaat dat de tarieven sinds december standaard via de kortste route berekend worden. | ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 13:35 | |
Straks niet meer: ![]() Uit http://locov.nl/Images/Lo(...)14_tcm311-345110.pdf | ||
DeaDLocK2K | zondag 26 januari 2014 @ 13:35 | |
Ah okay. Ik reis al twee jaar met een AltijdVrij dus ik kom slechts heel sporadisch bij kaartautomaten en al helemaal niet meer in Zutphen. Vroeger ging ik nog wel eens naar Goor. | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 13:41 | |
Wat een kul zeg. "de snelle Intercity via Den Bosch" doet er precies even lang over als de "langzamere stoptrein van Veolia". En Groningen - Leeuwarden rijdt natuurlijk geen enkele mongool met NS ![]() En Almelo - Mariënberg of Mariënberg - Zwolle KAN niet eens "met het NS-netwerk" ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 14:16 | |
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerk ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 14:17 | |
en altijd een deel niet ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 14:19 | |
klopt, maar op deze manier kan de NS altijd een deel pakken. Het verrekt niet dat het een enorme omweg is en zoveel meer kost | ||
arkkey | zondag 26 januari 2014 @ 14:22 | |
Op de automaten hangt nu iig deze sticker: ![]() edit: f**k skydrive ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door arkkey op 26-01-2014 14:41:04 ] | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 14:34 | |
Er hangt niks? | ||
ReisT | zondag 26 januari 2014 @ 14:34 | |
Iemand enig idee wanneer 'straks' precies is? | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 14:52 | |
Bwoooh Ziggy! Heb je deze week in de NVBS-kalender gezien? Seinen, seinen en nogeens seinen! ![]() | ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 14:58 | |
Je bent een dag te vroeg ![]() | ||
ReisT | zondag 26 januari 2014 @ 14:59 | |
*slaat blaadje om* Meer seinen dan treinen! ![]() | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 15:20 | |
Scan eens in? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 15:31 | |
Inderdaad, want ik heb dat ding natuurlijk niet. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 15:32 | |
Ik zie nu trouwens opeens Samsom van Gert voor me... was dat de bedoeling? ![]() | ||
somoht | zondag 26 januari 2014 @ 15:40 | |
Is een bugje ![]()
Overigens de data die 9292 krijgt bevat geen passagestations, die geeft dus continu "illegale" en te dure adviezen, probeer maar eens Den Haag CS -> Almere Poort vs de NSplanner. Met een 2 minuten langere reis, is het wel "legaal",zonder moeizame overstap en goedkoper. /edit Overigens naar mijn weten zitten er in de NS planner geen enkele uitzondering op de terugsteek-policy. Als die er wel zouden zijn moet NS die data leveren/openbaar maken. [ Bericht 3% gewijzigd door somoht op 26-01-2014 15:48:36 ] | ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 15:50 | |
Uitzonderingen zijn in elk geval Maarn-Ede=Wageningen (via Driebergen-Zeist) en Oldenzaal-Bad Bentheim (via Hengelo). | ||
#ANONIEM | zondag 26 januari 2014 @ 15:54 | |
Ik heb het wel vaker gedaan dat terugsteken, nooit gezeik mee gehad. Zou de hc ook wel hard uitlachen als hij mij een boete zou uitdelen voor zoiets though. ![]() [ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2014 15:55:29 ] | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 15:55 | |
Jij bent lief en aandoenlijk Mono ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 16:14 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 16:17 | |
Hiero. Seinen. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 16:21 | |
Ah, ouwe armseinen. Ook mooi. ![]() Al ben ik meer van de moderne lichtseinen. | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 16:55 | |
Ouwe troep! ![]() | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:06 | |
Gister naar Moordrecht (Nieuwekerk - Gouda) gegaan voor de HTRS 189 096 met Mortara-shuttle, maar helaas ging die toch onderlangs via Breda, de storing was vroeger opgelost als prognose. Gelukkig wel de PCC-shuttle van Locon.![]() Locon 189 099 + PCC-shuttle Na opnieuw een mislukte poging te Dordrecht, maar ditmaal voor de RTB 189 103 ben ik op het parkeerdek van het Alexandrium (nabij Rotterdam Alexander) terechtgekomen. ![]() BE E01 + Co-shuttle Te Rotterdam Alexander passert aan de vroege kant, en met een slakkengangetje, de Bentheimer Eisenbahn E01 met Coevorden-shuttle naar de Kijfhoek. Omdat de Sprinter voor de trein zat, kreeg de Coevorder een rood sein. Hierop wachtte de Machinist tot het sein groen werd, zodat hij sneller door kon, en trekt hier net weer op. | ||
James1988 | zondag 26 januari 2014 @ 17:14 | |
Mooie foto van de plaatselijke McDonald's ![]() | ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 17:14 | |
Die stond gisteravond zeker anderhalf uur in Oldenzaal volgens mij | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 17:15 | |
Zo vaak geweest ![]() Toevallig ook van die trein trouwens. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:18 | |
Ja, dat kan kloppen, heeft in Oldenzaal staan kamperen. | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 17:21 | |
Wel aardig dat ie even wachtte tot het sein groen was. Ik zie dat je honger had bij het nemen van deze foto. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:22 | |
Iedereen maakt zulke opmerkingen over/met de McDonald's bij deze foto ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 17:27 | |
Het is dan ook een foto van de McDonald's. Met oh ja, een trein erop ![]() | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 17:27 | |
Of is het toch een foto van de shell? ![]() | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:28 | |
Ik vond het wel een leuk geheel. Heb hem ook zonder de McDonalds, waarbij de trein wat verder doorgereden is. | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 17:30 | |
Waar wacht je op? ![]() | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:31 | |
Die komt nog wel, ben nu bezig met de foto's van vandaag. Oa de koninklijke trein ^^ | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 17:33 | |
Ja ik ook ![]() ![]() Flaaaaaw ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:36 | |
![]() ![]() | ||
Socios | zondag 26 januari 2014 @ 17:38 | |
![]() Hey, foto's bewerken mag niet. ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 17:40 | |
Had je die lantaarnpalen niet neer kunnen halen? ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 17:42 | |
Is niet bewerkt. Is kwak op de lens. | ||
Prins_Pils | zondag 26 januari 2014 @ 17:45 | |
Zo. Nog meer gedram? ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 17:49 | |
Aardig, maar niet voor automobilisten. Zo te zien ligt er een overweg. | ||
Prins_Pils | zondag 26 januari 2014 @ 17:50 | |
Nee, viaduct. | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 17:51 | |
Spoor ligt daar op een dijklichaam, andere kant van Alexandrium achter de fotograaf kruist de metro. En nog een meter of 400 naar links ligt de A20. | ||
James1988 | zondag 26 januari 2014 @ 17:54 | |
Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen ![]() | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:56 | |
Viaduct. Anders heb je daar de gehele dag de grootste verkeerschaos. De Sprintert zat ervoor, en anders zat deze trein de hele tijd tegen rood of geel aan te hikken. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:57 | |
Nah, zover ga ik niet. Maar eigenlijk moet er wel iets gedaan worden aan die kale boompjes op de spoordijk. | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 17:58 | |
Klepelen! | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 17:59 | |
Dat noemt men 'winter'. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 17:59 | |
En nee, die kale boompjes moeten niet groen worden. | ||
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 18:00 | |
ja. Er zijn te veel grijze muizen op de weg ![]() | ||
Prins_Pils | zondag 26 januari 2014 @ 18:03 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 18:04 | |
![]() | ||
James1988 | zondag 26 januari 2014 @ 18:05 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 26 januari 2014 @ 18:08 | |
![]() | ||
Kentekenplaat | zondag 26 januari 2014 @ 18:25 | |
![]() Hier is wel een paint van te maken voor de gevorderden. | ||
Anno1982 | zondag 26 januari 2014 @ 18:51 | |
![]() ![]()
| ||
dennistd | zondag 26 januari 2014 @ 19:00 | |
Locs van de Bentheimer Eisenbahn zijn altijd wel aardig schoon volgens mij. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 19:14 | |
Klopt, zijn zelden grafbakken | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 19:42 | |
Zie de reacties verderop. ![]() Een week of twee geleden zorgde de BE nog voor minúten vertraging van mijn IC Gouda - Utrecht. | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 19:59 | |
Zugunfall im Bahnhof Wolfen Schienenersatzverkehr zwischen Bitterfeld und Dessau Am Bahnhof Wolfen (Landkreis Anhalt-Bitterfeld) sind am Sonntag mehrere Waggons eines Güterzuges entgleist. Der Zug hatte nagelneue Autos geladen. Mit einem großen Knall endete die Fahrt eines Autotransportzuges am Sonntag gegen 14.15 Uhr im Bereich des Wolfener Bahnhofes. Aus bisher noch ungeklärter Ursache waren vier Wagen eines Zuges, der von Tschechien nach Gelsenkirchen unterwegs war, aus den Gleisen gesprungen. Einer davon hatte die Bahnsteigkante gerammt und sie zerstört. Verletzt wurde bei dem Unfall niemand, eine Gefährdung für die Umwelt bestand nicht. Lees meer op mz-web.de incl. foto's | ||
greavy | zondag 26 januari 2014 @ 20:12 | |
Culemborg:![]() VR 203-2 + Koninklijke trein Vandaag ging de Koninklijke trein van Amersfoort naar Maastricht werkplaats op pad, om aldaar onderhoud te krijgen voor een rit in Februari. Te Culemborg passeert de VolkerRail 203-2 met dit transportje. Rechts ziet u nog een deel van de oude locomotievenloods. Geldermalsen: ![]() EETC 1251 + Skitrein Te Geldermalsen passeert de zwaar vertraagde Skitrein 13410 met aan kop de EETC 1251. De vertraging was te wijten aan een beschadigde bovenleiding tussen Venlo en Viersen. Station Geldermalsen is nog steeds strak ingepakt ten behoeve van de renovatie van het stationsgebouw. ![]() HTRS 189 096 + Mortara-shuttle Te Dordrecht passeert de HTRS 189 096 met de Mortara-shuttle. Helaas zal over een maandje of iets in die hoek dit jasje ook weer van het spoor verdwijnen, wanneer HUSA Nederland(HTRS) stopt met het spoorvervoer. Bij deze foto was het nog erg spannend of de foto ging lukken, maar gelukkig was de SGM anderhalve seconde voor het afklikken toch nog uit beeld. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 20:26 | |
Je mag wel jij zeggen, hoor. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 20:26 | |
Dat tweede snap ik uiteraard, dat eerste wist ik niet. | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 20:53 | |
Kan me voorstellen dat je bekendheid met de infra wel ophoudt ergens ver voor Alexander. ![]() | ||
Anne | zondag 26 januari 2014 @ 21:27 | |
Spuit elf, ik weet, maar ik moest lachen om de bewerkingen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 26 januari 2014 @ 22:12 | |
![]() | ||
b2py | zondag 26 januari 2014 @ 22:22 | |
Jij kan niet het HRN dromen enzo? ![]() ![]() | ||
Duvel | zondag 26 januari 2014 @ 22:43 | |
Ik weet nog net dat Groningen Noord op een viaduct ligt, daarna houdt het wel op. Ook al heel erg lang niet meer met de trein verder dan Groningen geweest. | ||
Fixers | zondag 26 januari 2014 @ 23:02 | |
Zeg je nu dat de reisplanner Hilversum Mediapark en Hilversum Noord de ene keer wél en de andere keer níet als hetzelfde station herkent? Omdat een deel van de database nog de oude naam gebruikt en een ander deel van de database de nieuwe naam? ![]() | ||
dennistd | maandag 27 januari 2014 @ 00:05 | |
Er ligt nu een tweede lijn tussen Bussum Zuid en Hilversum, waaraan station Hilversum Media Park ligt. Alle sprinters rijden nu via die lijn, terwijl de IC's de oude lijn via Hilversum Noord gebruiken (volgens de reisplanner dan he) [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 27-01-2014 00:15:11 ] | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 00:07 | |
![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 00:11 | |
Lowhanging fruit that. | ||
_JdM_ | maandag 27 januari 2014 @ 10:32 | |
Heuj, twee keer gecontroleerd in dezelfde trein door dezelfde HC. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 10:40 | |
Ik ha d zaterdag ook TWEE keer controle tussen Deventer en Nijmegen. TWEE. Is er weer een blafbrief geweest soms? ![]() | ||
V2 | maandag 27 januari 2014 @ 10:40 | |
Ik had vanochtend iets van 3 stellen ICM-III, met maar 1 conducteur. Werd nog omgeroepen zelfs, dat er maar één conducteur was, ondanks de regels, maar dat ze toch maar waren gaan rijden, en dat ze later wel zouden zien hoe het werd opgelost... | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 10:42 | |
ja, niemand die er verder een probleem in zag, maar okee ![]() | ||
somoht | maandag 27 januari 2014 @ 10:43 | |
Jup. Je kan het zien door de NS-app te wiresharken. Dat overzicht met waar een trein stopt vanuit de actuele vertrektijden bevat ook de passage-stations. | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 10:51 | |
Had ik vorige week dinsdag ook, tussen Arnhem en Ede - Wageningen en tussen Utrecht en Schiphol kwam de beste man weer langs. Vanochtend ook alweer gecontroleerd trouwens, goede voornemens? | ||
Viezze | maandag 27 januari 2014 @ 11:05 | |
Ik ben gisteren anders 0 keer gecontroleerd op Zwolle - Eindhoven. Wel zeer regelmatig railcatering langs zien komen, dat dan weer wel ![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 11:08 | |
Mooi traject om af te leggen denk ik, veel scheuren en om de reis even te onderbreken een overstapje. | ||
Viezze | maandag 27 januari 2014 @ 11:14 | |
Op zich wel aardig, alleen na een bepaald tijdstip rijden er nog maar twee keer per uur treinen Utrecht - Eindhoven dus ik moest gisteren vrij lang wachten op Utrecht ![]() Misschien van de week nog een keer Eindhoven - Groningen, dat kan indien goed gepland ook met 1 overstap ![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 14:38 | |
Verkeershinder bij nucleaire top Den HaagIk ben benieuwd waar ze die capaciteitsverdubbeling vandaan gaan halen.. | ||
lyolyrc | maandag 27 januari 2014 @ 15:09 | |
Die aansluiting is dus nog steeds slecht. Ik had er ook vaak last van in 2010 toen ik bijna elk weekend tussen Eindhoven en Zwolle reisde. Als de aansluitende trein lichte vertraging had, was de reis juist heel snel. | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 15:15 | |
ik mag hopen dat tegen die tijd al wat DD-AR op de baan is | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 15:16 | |
Als de 3500 (Schiphol-Eindhoven/Heerlen) rijdt zou het prima moeten gaan toch? | ||
Viezze | maandag 27 januari 2014 @ 15:16 | |
Ja, maar dat probleem is er dus alleen later op de dag of met werkzaamheden (als er maar twee ICs per uur rijden). | ||
lyolyrc | maandag 27 januari 2014 @ 15:18 | |
Ik reisde meestal 's avonds, als er nog maar 2 treinen per uur tussen Eindhoven en Utrecht waren. Dat waren dan uitgerekend ook de treinen die het slechtst aansloten op de treinen naar of vanuit Zwolle. | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 15:18 | |
Ah joh, gaat om twee dagen. Zo spannend is het niet. Gaat mij vooral om de capaciteit van het spoor waar ze die vandaan toveren. | ||
Viezze | maandag 27 januari 2014 @ 15:20 | |
Nou ga ik in Eindhoven meestal met de bus, en die aansluiting is slecht zondag overdag. Als er 's avonds nog maar twee ICs per uur rijden is die overstap weer goed. Oftewel, wachten moet ik toch | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 januari 2014 @ 15:25 | |
28 minuten wachtten oid? | ||
Viezze | maandag 27 januari 2014 @ 15:32 | |
Zwolle - Eindhoven 27 Eindhoven - Zwolle 28 Eindhoven - Zwolle, regelmatig de IC naar Zwolle zien staan, maar dan moet je nog een aardig eindje lopen dus nooit gered. | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 15:35 | |
Mooi tijd om te gaan pissen en nieuwe blikken voor de tweede etappe in te slaan ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 27 januari 2014 @ 15:40 | |
Kun je zelfs nog heen en weer naar de 'echte' Albert Heijn om niet de hoofdprijs voor je bier te hoeven betalen ![]() | ||
lyolyrc | maandag 27 januari 2014 @ 15:42 | |
Ja en dat was dan vaak ook op een tijdstip dat er weinig of geen winkels meer open waren op Utrecht CS. Ter variatie ben ik dan ook een paar keer overgestapt in Den Bosch en heb daar toen de IC naar Zwolle gepakt. Maar dat duurde langer en ik kon dan niet te laat vertrekken omdat ik anders Zwolle niet meer haalde. | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 15:49 | |
heb je alleen geen gekoeld bier | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 16:18 | |
Moet je bij die Stervex hufters ook nog maar afwachten. | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 16:25 | |
koelkastje voor onderweg mee dus? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 16:28 | |
Moet je bij Kees Kabelhaspel zijn he ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 16:30 | |
Die is ook thuis in sloopwerken. Komt goed uit, want het koelkastje moet natuurlijk wel genoeg ruimte hebben he | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 16:38 | |
Ja klopt, het moet aan de buitenkant niet groter zijn dan een pak melk maar er moeten wel 3 kratten in kunnen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 16:44 | |
beetje overdreven, maar zoiets is wel geinig: ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 16:50 | |
Zeker ja, heb daar weleens vaker naar zitten kijken ![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 17:14 | |
Zitten niet eens wieltjes onder.. | ||
Prins_Pils | maandag 27 januari 2014 @ 17:27 | |
Zou het ook een beetje raar vinden als die er WEL onder zaten. Enorm lange beugel eraan om zo'n klein kutding achter je aan te willen rollen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 17:41 | |
beetje raar ook in te schatten hoe groot dat ding nou is. Zo aan die hand lijkt het een behoorlijk lomp ding, maar er kunnen precies 6 blikjes in ![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 17:42 | |
Die monitor zal wel 17" zijn, you do the math ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 17:43 | |
Ik zie het gewoon al voor me: Fles die met het koelkastje naast hem aan het treinen is en er af en toe een koud blikje bier uit pakt ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 17:47 | |
Gewoon lekker zo'n hoerig rood ding op je tafeltje in je VIRM. Met een grondplaat in de vorm van zo'n tafeltje en 288 klemmen omdat dat ding anders om de kwart seconde op de grond lazert. Lacheman ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 17:49 | |
ik dacht meer dat je het ding op de stoel naast je zou zetten ![]() | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 17:50 | |
Klemmen met onverwachte werkzaamheden tot gevolg zeker! | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 17:51 | |
Laat mij maar klemmen ghe gheheh ![]() | ||
Bitlord | maandag 27 januari 2014 @ 18:26 | |
Ik begrijp dat er gedurende meerdere uren doorgeweeks tijdens de NSS-top de A4 afgesloten is. Aangezien er op sommige stukken geen vervangende wegen zijn zal het lekker druk worden in de trein! http://www.rijkswaterstaa(...)_24_en_25_maart.aspx | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 18:27 | |
NS zet extra en langere treinen in, zie ergens eerder dit topic vandaag. | ||
Bitlord | maandag 27 januari 2014 @ 18:28 | |
Had ik gelezen. Maar nu begrijp ik ook waar dat verwachte extra vervoer vandaan komt | ||
Bitlord | maandag 27 januari 2014 @ 18:50 | |
Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid heeft de afgelopen week nog wat filmpjes van treinongevallen op Youtube geupload. De andere vijftien zijn op hun account te bekijken | ||
Dr_Flash | maandag 27 januari 2014 @ 19:00 | |
2 dagen ![]() En dat was wel een IETS grotere teringzooi dan bij Hilversum ![]() | ||
Anno1982 | maandag 27 januari 2014 @ 19:05 | |
Mooi hoor die genitief en de humor over de Barnevelders. | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:30 | |
Istie al vol? | ||
b2py | maandag 27 januari 2014 @ 19:30 | |
Ja! |