Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Belgen zijn de weg kwijt. De 1187, die enige tijd in Merelbeke heeft gestaan als 'toonzaal' voor mogelijke kopers, gaat naar Stockem. In Merelbeke staat de loc gruwelijk in de weg. In plaats van de loc aan een P-trein richting Arlon te sturen, is de loc meegestuurd in een P-trein naar Oostende. De loc stond in Schaarbeek.
Ja, om kosten te besparen worden zulke transportjes altijd via de reizigersdienst gedaan, een extra loc dood meenemen. Scheelt weer een extra kostbaar transportje.
Logisch is anders inderdaad. Ik durf bijna te wedden dat de loc volgende week weer terug naar Schaarbeek gaat, en dan met een P-trein naar Arlon. In de trackingsystemen staat namelijk dat de loc zsm naar Stockem moet, om daar in de werkplaats gestald te kunnen worden, droog.
Ter ontspanning weer eens een bouwpakketjen (HO) van een Duits treinstation aangeschaft. Werkt bijna therapeutisch . Ik hoop dat ik er wat beter van word en het is ook nog eens treingerelateerd.
Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef ReisT het volgende: Beste planners van NS, 18:11 is volgens jullie eigen regels gewoon nog spits dus geen goed moment om een treinstel af te koppelen.
Waar? Hoeveel blijven er over? Op vrijdag kan dat vaak prima al hoor..
Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef ReisT het volgende: Beste planners van NS, 18:11 is volgens jullie eigen regels gewoon nog spits dus geen goed moment om een treinstel af te koppelen.
Beste wiezegtu? Iets met hoofdletter R? Nou ja.
Beste,
Volgens onze regels bepaalt de ijzerschuifcarroussel wel waar, wanneer en hoeveel treinstellen we aan of af koppelen en dient u gewoon te zwijgen.
Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef ReisT het volgende: Beste planners van NS, 18:11 is volgens jullie eigen regels gewoon nog spits dus geen goed moment om een treinstel af te koppelen.
De spitstijden staan misschien nog in zomertijd. Het was volgens de ns namelijk nodig om 10 bakken virm naar Leeuwarden te sturen om 14:30 uur.
Op vrijdag 24 januari 2014 18:28 schreef remcoP het volgende: Het was volgens de ns namelijk nodig om 10 bakken virm naar Leeuwarden te sturen om 14:30 uur.
Waar? Hoeveel blijven er over? Op vrijdag kan dat vaak prima al hoor..
Ter compensatie had de sprinter Eindhoven-Tilburg 8 bakken ipv 4.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ter compensatie had de sprinter Eindhoven-Tilburg 8 bakken ipv 4.
Dat gebeurt inderdaad niet zo vaak
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Men zou bij de NS in principe toch wel met het aantal check-in's kunnen zien hoeveel mensen er per station instappen over een x periode? Lijkt mij tenminste wel dat dat mag (niet individuele gegevens uitlezen, puur aantallen). Dan heb je na een paar maanden wel een solide reizigers aantal over de dag verdeeld. Daar kan je je materieel wel op aanpassen lijkt mij.
Ik snap ook wel dat het niet altijd even makkelijk is met verstoringen en defecten aan materieel, en het is nogal veel. Maar het moet zeker beter kunnen.
Op vrijdag 24 januari 2014 19:26 schreef Monopoly het volgende: Men zou bij de NS in principe toch wel met het aantal check-in's kunnen zien hoeveel mensen er per station instappen over een x periode? Lijkt mij tenminste wel dat dat mag (niet individuele gegevens uitlezen, puur aantallen). Dan heb je na een paar maanden wel een solide reizigers aantal over de dag verdeeld. Daar kan je je materieel wel op aanpassen lijkt mij.
Ik snap ook wel dat het niet altijd even makkelijk is met verstoringen en defecten aan materieel, en het is nogal veel. Maar het moet zeker beter kunnen.
Canada in de Indian summer met de prachtige herfstkleuren. Een mooi slot aan drie weken Rail Away. Reis vrijdag mee van Sault St Marie via de Agawa Canyon naar Hawk Junction. 24/01, 19:55 uur, Nederland 2.
Op vrijdag 24 januari 2014 19:52 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, dat zou ik kunnen doen. Ik kan het net zo goed laten Respect moet je verdienen, het komt niet als regen uit de lucht dwarrelen.
Ik ben bereid de treinkaartjes voor het Nieuwjaarsrondje te vergoeden.
niet nodig joh. Onderweg genoeg plezier gehad, al blijf ik het jammer vinden dat ik door een afspraak elders niet mee kon om in Bremen in de kroeg een pilsje te happen, maar gelijk door moest reizen
Canada in de Indian summer met de prachtige herfstkleuren. Een mooi slot aan drie weken Rail Away. Reis vrijdag mee van Sault St Marie via de Agawa Canyon naar Hawk Junction. 24/01, 19:55 uur, Nederland 2.
Ik heb zin om zaterdag 1 februari vrij last-minute ff kilometers te knallen voor een leuk prijsje (eurootje of 50 max) richting Duitsland/Frankrijk ofzo. Iemand leuke tips daarvoor (bijvoorbeeld richting Duitsland?)? En nee, voor Dld geen trek in een Nahverkehrsrondje in NRW ofzo.
Edit: Zondag thuiskomen is geen probleem, maar wel vķķr 17:00 moet ik weer in Zwijndrecht zijn.
Op vrijdag 24 januari 2014 20:14 schreef greavy het volgende: Ik heb zin om zaterdag 1 februari vrij last-minute ff kilometers te knallen voor een leuk prijsje (eurootje of 50 max) richting Duitsland/Frankrijk ofzo. Iemand leuke tips daarvoor (bijvoorbeeld richting Duitsland?)? En nee, voor Dld geen trek in een Nahverkehrsrondje in NRW ofzo.
Edit: Zondag thuiskomen is geen probleem, maar wel vķķr 17:00 moet ik weer in Zwijndrecht zijn.
Kijk of je een retourtje München kunt krijgen met die nacht-ICE
Nou dat was ook weer jammer. "De trein bestaat uit 3 locs en 14 rijtuigen en is anderhalve kilometer lang" Denk eens na man die rijtuigen zijn toch nooit 100 meter per stuk, dat ziet iedereen
Op vrijdag 24 januari 2014 20:12 schreef Peterselieman het volgende: niet nodig joh. Onderweg genoeg plezier gehad, al blijf ik het jammer vinden dat ik door een afspraak elders niet mee kon om in Bremen in de kroeg een pilsje te happen, maar gelijk door moest reizen
Op vrijdag 24 januari 2014 20:12 schreef Peterselieman het volgende: niet nodig joh. Onderweg genoeg plezier gehad, al blijf ik het jammer vinden dat ik door een afspraak elders niet mee kon om in Bremen in de kroeg een pilsje te happen, maar gelijk door moest reizen
Gelukkig maar.
Ik voel mij gewoon k*t, zit hier ook nog met 14 spoorboekjes die ik uit zou delen.
Op vrijdag 24 januari 2014 20:14 schreef greavy het volgende: Ik heb zin om zaterdag 1 februari vrij last-minute ff kilometers te knallen voor een leuk prijsje (eurootje of 50 max) richting Duitsland/Frankrijk ofzo. Iemand leuke tips daarvoor (bijvoorbeeld richting Duitsland?)? En nee, voor Dld geen trek in een Nahverkehrsrondje in NRW ofzo.
Edit: Zondag thuiskomen is geen probleem, maar wel vķķr 17:00 moet ik weer in Zwijndrecht zijn.
De HLE 1187 is in plaats van naar Oostende al in Brugge uit de P-trein gehaald, en wordt tijdelijk - anders als gepland - in Brugge gestald. Binnen 3 maanden moet de loc wel naar Stockem, daar bleek ook even te weinig plek ...
Op vrijdag 24 januari 2014 20:56 schreef greavy het volgende: De HLE 1187 is in plaats van naar Oostende al in Brugge uit de P-trein gehaald, en wordt tijdelijk - anders als gepland - in Brugge gestald. Binnen 3 maanden moet de loc wel naar Stockem, daar bleek ook even te weinig plek ...
Op vrijdag 24 januari 2014 21:03 schreef greavy het volgende: Ja, maar de loc moet in verzekerde bewaring staan, dus achter de hekken en droog in een loods.
Op vrijdag 24 januari 2014 21:05 schreef greavy het volgende: Dit is de loc die gebruikt wordt als er eventueel koper(s) zijn, en moet dus rijvaardig en netjes blijven.
En voor de locs die ze uiteindelijk kopen hoeft dat niet?
Ja, dat was voor mij het meest vermoeiende Was ook wel stom, ik wist dat er tussen de stations Hoogezand-Sappermeer en Martenshoek een grote Jumbo zat. Die zat dus dichterbij Martenshoek dan Hoogezand Had me een heel stuk beschonken lopen bespaard als ik een station later was uitgestapt
Ja, dat was voor mij het meest vermoeiende Was ook wel stom, ik wist dat er tussen de stations Hoogezand-Sappermeer en Martenshoek een grote Jumbo zat. Die zat dus dichterbij Martenshoek dan Hoogezand Had me een heel stuk beschonken lopen bespaard als ik een station later was uitgestapt
Je moet ook nooit in een wijk als Sappemeer uit gaan stappen hč..
Oh, de Railcatering Utrecht is met een proef bezig om ook de IC tussen Rotterdam en Eindhoven te voorzien van catering, dus die gaan dan straks een rondje Utrecht-Rotterdam-Eindhoven-Utrecht lopen. Als de proef slaagt, tenminste.
Op vrijdag 24 januari 2014 21:25 schreef greavy het volgende: Oh, en de schermen in de cabine bij een VIRM doen ook wel eens iets wat niet zou horen. [ afbeelding ] Windows 95 kon niet opstarten ....
Wat een antieke zooi eigenlijk zeg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op vrijdag 24 januari 2014 21:25 schreef greavy het volgende: Oh, en de schermen in de cabine bij een VIRM doen ook wel eens iets wat niet zou horen. [ afbeelding ] Windows 95 kon niet opstarten ....
Waar? Hoeveel blijven er over? Op vrijdag kan dat vaak prima al hoor..
Er bleef een losse SLT over van Utrecht richting Geldermalsen, dat betekende dat niet iedereen meekon. Ook nog eens een pokke eind lopen naar het voorste stel op 19b. Ter compensatie nu op de terug wel twee stellen.
Dat moest ik gisteren toen ik zag dat een AV7 (scherm dat de 7 eerstvolgende vertrekkende treinen laat zitten) 3 minuten nodig heeft voor een reboot en dan nog een minuut voor het opbouwen van het tabelletje...
Dat moest ik gisteren toen ik zag dat een AV7 (scherm dat de 7 eerstvolgende vertrekkende treinen laat zitten) 3 minuten nodig heeft voor een reboot en dan nog een minuut voor het opbouwen van het tabelletje...
TB7 denk ik of heb ik wat gemist in een naamsverandering?
Ja, dat was voor mij het meest vermoeiende Was ook wel stom, ik wist dat er tussen de stations Hoogezand-Sappermeer en Martenshoek een grote Jumbo zat. Die zat dus dichterbij Martenshoek dan Hoogezand Had me een heel stuk beschonken lopen bespaard als ik een station later was uitgestapt
Dat moest ik gisteren toen ik zag dat een AV7 (scherm dat de 7 eerstvolgende vertrekkende treinen laat zitten) 3 minuten nodig heeft voor een reboot en dan nog een minuut voor het opbouwen van het tabelletje...
Geen idee, maar als mijn iPad uit 2010 nog steeds 3D-games kan renderen dan verwacht ik dat dat soort schermen die ergens tussen 2011 en 2013 zijn gefabriceerd wel in staat zijn om de boel iets sneller te renderen dan wat ik voorbij zag komen...
Geen idee, maar als mijn iPad uit 2010 nog steeds 3D-games kan renderen dan verwacht ik dat dat soort schermen die ergens tussen 2011 en 2013 zijn gefabriceerd wel in staat zijn om de boel iets sneller te renderen dan wat ik voorbij zag komen...
zelfs met de goedkoopste hardware zou het ruim binnen een minuutje moeten booten, zeker omdat er geen zware applicatie aan hoeft te hangen. Die draait elders wel.
zelfs met de goedkoopste hardware zou het ruim binnen een minuutje moeten booten, zeker omdat er geen zware applicatie aan hoeft te hangen. Die draait elders wel.
Inderdaad. Het enige wat die schermen hoeven te doen is het volgende: 1) Toon een tabel met treinen voor een bepaald station 2) Controleren of de tabel nog getoond wordt (watchdog) en als dit niet het geval is, opnieuw starten 3) Controleren of de watchdog nog draait (watchdog-watchdog) en zo nee, die herstarten.
En als het stuk gaat moeten ze eerst een incident inschieten bij hun service manager, waarop ze een doorlooptijd van 48 uur hebben. Omdat de eerstelijns geen rechten heeft wordt het geëscaleerd naar de tweedelijns die er de ballen van snapt (en het na een lang weekend doorschuift) om uiteindelijk uit te komen bij een derdelijns die niet telefonisch bereikbaar is, maar die het wel kan fixen.
Op vrijdag 24 januari 2014 22:35 schreef Dr_Flash het volgende: en uiteindelijk wordt er iets aan gedaan. Misschien. Ooit. Opgelost niet, maar iet aan gedaan
Ik zie het al voor me, dat gaat dan ongeveer zo:
quote:
2014-01-17 17:41 Rajesh K -- Customer reporting that AV7 41.8 at Roterdam is not working. Can't fix as no rights. 2014-01-17 17:41 Rajesh K assigned to L2 support team 2014-01-21 11:38 L2 support team reassigned to Ganesh H 2014-01-21 11:38 Ganesh H -- Not aware of any issues, L3 any idea? 2014-01-21 11:38 Ganesh H reassigned to L3 support team 2014-01-23 07:31 L3 support team reassigned to Shripati N 2014-01-24 11:29 Shripati N changed status to 'Active' 2014-01-24 15:31 Shripati N -- Looks like issue with system to me. Will investigate. 2014-01-24 17:19 Shripati N -- Still investigating 2014-01-24 20:39 Shripati N -- Unable to find issues with system 2014-01-24 21:28 Shripati N -- Have scheduled complete replacement of board 41.6 at Roterdam. Closing issue. 2014-01-24 21:44 Shripati N changed status to 'Closed'
er zitten er veel meer in die aanzetten tot illegaal gedrag.Beetje hetzelfde als die bisschop die ooit vond dat een arme een brood mag stelen. Maar ja wat wil je dan ook van zo'n krant
Ik heb nog gesuggereerd dat het op zondag wel zou kunnen omdat ik vandaag een date heb met een fles wodka in mijn stamkroeg maar helaas, hij moest en zou vandaag
Telegraaf Iedere Roemeen, Bulgaar, Pool, Frieslander, Limburger enzovoorts moet onmiddelijk het land uitgeschopt worden bij het jatten van een Mars maar ze zetten wel doodleuk tips op de website voor het stelen van OV-bedrijven
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2014 13:04:23 ]
Ik heb nog gesuggereerd dat het op zondag wel zou kunnen omdat ik vandaag een date heb met een fles wodka in mijn stamkroeg maar helaas, hij moest en zou vandaag
Niet het flauwste idee. Hij wil ertsboten bekijken in Venlo en met de HSL van Rotterdam naar Breda. Ik zal hem zo eens SMS'en (ja, ouwe man zonder smartphone) waar hij uithangt.
Dit schiet niet op... een simpel contactformulier is veel sneller in te vullen, zeker als het formulier een beetje fatsoenlijk is opgezet waardoor een formfiller zoals LastPass de helft van de velden al kan invullen.
Dit zullen we maar laaghangend fruit noemen... Maar zelfs dat ziet NS over de hoofd. Het is gewoon treurig. Ik zou als ik jou was bijna die screens twitteren of naar de klantenservice via Eva, hoe ironisch, sturen.
Bij mij staat volgende week de Metronom op de planning Hannover - Uelzen, Uelzen - Hamburg, Hamburg - Bremen. De eerste ICBerlijn naar Hannover, en terug via Leer - Groningen (Bremen - Leer met de IC), waarna ik naar Hatzum (lokale naam, Wie kent de echte naam?) doorga met Arriva.
Weinig afstandknallen zoals eerst het plan was dus.
Volgens de drone die vandaag achter @NS_online scheelt Eva "ontzettend veel herhaalverkeer en zorgt ook voor een minder lange afhandeltijd", waar ik als klant "voordeel van heb" ook al zie ik het niet.
Bij mij staat volgende week de Metronom op de planning Hannover - Uelzen, Uelzen - Hamburg, Hamburg - Bremen. De eerste ICBerlijn naar Hannover, en terug via Leer - Groningen (Bremen - Leer met de IC), waarna ik naar Hatzum (lokale naam, Wie kent de echte naam?) doorga met Arriva.
Weinig afstandknallen zoals eerst het plan was dus.
Nou, of het echt verschilt met de DB-RE's of dat het wat hetzelfde is. Hoor van sommigen lovende woorden (ivm de extra service), en sommigen zijn minder positief.
Dit schiet niet op... een simpel contactformulier is veel sneller in te vullen, zeker als het formulier een beetje fatsoenlijk is opgezet waardoor een formfiller zoals LastPass de helft van de velden al kan invullen.
zo'n formuliertje met veel invoervelden en ook een categorie waar de klacht/compliment in valt kan al idd behoorlijk helpen.
Ik heb meer het idee dat Eva er is om zo weinig mogelijk klachten te krijgen.
Geboortedatum en OV-chipkaartnummer kunne bij Eva overgeslagen worden door "niet van toepassing" te beantwoorden. Dat je voor elk wissewasje bij zo'n beetje elk bedrijf een geslacht moet opgeven is mij al jaren een doorn in het oog, de ING heb ik in ieder geval al overtuigd dat het niet nodig is.
hoop ICM gezien tussen alkmaar en utrecht. helaas geen enkel V'tje. zelfs het V'tje wat al lang achter centraal station ter hoogte van het oude post-perron stond, is weg.
en nog steeds staat een V250 waarvan de kopbak ontbreekt ter hoogte van Amsterdam Zaanstraat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
o en dan de tip om goedkoper te reizen.... check niet uit als je op je bestemming bent. koop een regulier enkele reis kaartje voor de terugweg en vergeet niet de eennalaatste halte uit te checken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Nou, of het echt verschilt met de DB-RE's of dat het wat hetzelfde is. Hoor van sommigen lovende woorden (ivm de extra service), en sommigen zijn minder positief.
Puicken service inderdaad. Nederige excuses van de hc als de trein een beetje vol is (dat is soms wel een ramp tussen Hamburg en Bremen). Verder precies hetzelfde als de DB-Dosto's, alleen ander kleurtje.
Treinreizigers verbruiken per maand 42 terabyte via gratis wifi Nederlanders verstoken per maand ruim 40.000 GB aan data op het wifi-netwerk dat beschikbaar is in intercity's van de NS. Een verdubbeling vergeleken met een jaar geleden.
Dat blijkt uit cijfers die NUtech heeft opgevraagd. In november 2013, de meest recente gegevens die beschikbaar zijn, werd in totaal meer dan 43.000 GB (ruim 42 TB) verbruikt in de trein. Een jaar geleden was dat nog geen 20.000 GB en eind 2011 zelfs nog maar 6.231 GB. Dat de totale hoeveelheid verbruikte data groeit, komt vooral door een toename in het aantal sessies op het wifi-netwerk van T-Mobile in de trein. Het gemiddeld aantal verbruikte MB's per sessie is namelijk vrij stabiel en schommelt rond de 11 MB.
3,3 miljoen sessies Het totaal aantal sessies per maand is in een jaar tijd echter toegenomen met 85,4 procent naar zo'n 3,3 miljoen. Een gemiddelde sessie duurt 55 minuten. Die tijd is afgelopen maanden redelijk stabiel en geeft aan dat internet veel tijdens lange treinreizen wordt gebruikt. Gratis wifi is sinds maart 2010 beschikbaar in de trein en blijft in ieder geval tot en met april 2014 gratis. Inmiddels heeft de NS alle 365 intercity's uitgerust met gratis wifi. Stoptreinen worden niet uitgerust met internet. Wel is er internet verkrijgbaar op 48 NS-stations. Daar verloopt de verbinding via KPN.
Als je er tussen komt , ik doe het niet meer gebruik mijn eigen spullen wel, is sneller helaas geen 100% dekking.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mijn KPN 3G is vaak sneller als het WiFi in de trein inderdaad Op de laptop wil ik het nog wel eens gebruiken, maar als het te traag is pak ik mijn hotspotfunctie
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen. Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende: vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen. Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
Ja. Het gaat om de stoptrein van Rhenen naar Breukelen, treinserie 7400. Breukelen is een klein station, dat maakt het grappig om dan de trein uit te stappen en uit te zwaaien. even later komt er een stoptrein die je verder brengt.
ik vraag me af of wormerveer ook zo'n station gaat worden in de nabije toekomst. het is mij een raadsel waarom daar een perron aan toegevoegd is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 25 januari 2014 22:32 schreef spectrumanalyser het volgende: Ja. Het gaat om de stoptrein van Rhenen naar Breukelen, treinserie 7400. Breukelen is een klein station, dat maakt het grappig om dan de trein uit te stappen en uit te zwaaien. even later komt er een stoptrein die je verder brengt.
ik vraag me af of wormerveer ook zo'n station gaat worden in de nabije toekomst. het is mij een raadsel waarom daar een perron aan toegevoegd is.
precies. De inhaling van de stoptreinen gaat in Wormerveer plaatsvinden in plaats van in Uitgeest. Het is de enige manier om de frequentie omhoog te krijgen op dat traject zonder te veel te moeten investeren.
Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende: vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen. Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
die gaat volgens mij gewoon naar een kopspoor stukje verderop om daar te keren wanneer de SPR naar Rotterdam voorbij is dus heel verder gaat die niet
Klopt. Al ervaart iedereen dat als 'WAJOO die trein rijdt gewoon verder naar Amsterdam zonder ons!!!1!11!!!!!1!!!' omdat dat keerspoor zo'n rete-eind weg ligt.
Op zondag 26 januari 2014 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: Klopt. Al ervaart iedereen dat als 'WAJOO die trein rijdt gewoon verder naar Amsterdam zonder ons!!!1!11!!!!!1!!!' omdat dat keerspoor zo'n rete-eind weg ligt.
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 25 januari 2014 20:10 schreef greavy het volgende: Mijn KPN 3G is vaak sneller als het WiFi in de trein inderdaad Op de laptop wil ik het nog wel eens gebruiken, maar als het te traag is pak ik mijn hotspotfunctie
Echt hč. Sowieso nooit begrepen waarom "wifi" ingebouwd is. Blijkbaar niets geleerd van het debacle van de telefoons in de trein in de jaren '90. Als men dan toch zonodig moet internetten werkt 4G/3G werkt veel beter en makkelijker. Om de kosten hoeft men het ook niet te laten.
(Oprechte mening, een ieder die denkt dat dit een "trollreactie" is, heeft het mis. Ik mag ook tentoonspreiden hoe ik over bepaalde treingerelateerde onderwerpen denk, bovendien hoef ik mij niet constant te verdedigen)
Dat trein wifi is wel een dik drama idd, ik vraag me ook af welke gek daar ooit voor gaat betalen. Ik gebruik het zelf eigenlijk ook alleen als mn databundel bijna op is (zijn er nog landen met duurdere data dan NL?) en ik niks te doen heb. Ik vermoed dat de helft van die tb's ook nog eens half gedownloade pagina's zijn ook die niet weergegeven worden.
Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
Op zondag 26 januari 2014 10:34 schreef Fixers het volgende: Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
Wellicht al in voorbereiding op het plan om het daadwerkelijk gereisde traject in rekening te brengen. Hengelo-Roermond wordt dan niet meer via Goor en Venray berekend, maar via Amersfoort en Eindhoven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
Vreemd dan dat Apeldoorn-Enschede met 40% korting 7.30 is, terwijl dat - voor de zomer- 7.60 koste. (snelste reis is via Deventer met de IC, de kortste afstand (in kilometers) is via Zupthen). Had NS er niet een persbericht eruit gedaan dat de route nu standaard via de kortste (in afstand) route werd gerekend?
Apeldoorn-Hengelo (dus via Zutphen) en Apeldoorn-Borne (dus via Almelo) kost hetzelfde (11 euro enkele reis zonder korting).
Dat kan niet zo zijn dat ze in hetzelfde tariefpunt ligt, of bij een langere reis geen verschil in prijs heeft: Groningen-Borne en Groningen-Hengelo zijn niet even duur, terwijl dit wel langer (afstand en tijd) is dan Apeldoorn-Borne/Hengelo.
Conclusie: Apeldoorn-Hengelo wordt gerekend via Zutphen, Apeldoorn-Borne via Almelo. (en beide keren mag je via Almelo)
Op zondag 26 januari 2014 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh is de geneuzel weer teruggedraaid? Mooi. Het was in ieder geval jarenlang met omreis.
Jep, in Zutphen zit er in ieder geval nu een sticker op de automaat dat de tarieven sinds december standaard via de kortste route berekend worden.
Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
Ah okay. Ik reis al twee jaar met een AltijdVrij dus ik kom slechts heel sporadisch bij kaartautomaten en al helemaal niet meer in Zutphen. Vroeger ging ik nog wel eens naar Goor.
Wat een kul zeg. "de snelle Intercity via Den Bosch" doet er precies even lang over als de "langzamere stoptrein van Veolia". En Groningen - Leeuwarden rijdt natuurlijk geen enkele mongool met NS Meer betalen, meer overstappen EN langer onderweg zijn ja doei.
En Almelo - Mariënberg of Mariënberg - Zwolle KAN niet eens "met het NS-netwerk"
Op zondag 26 januari 2014 13:41 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een kul zeg. "de snelle Intercity via Den Bosch" doet er precies even lang over als de "langzamere stoptrein van Veolia". En Groningen - Leeuwarden rijdt natuurlijk geen enkele mongool met NS Meer betalen, meer overstappen EN langer onderweg zijn ja doei.
En Almelo - Mariënberg of Mariënberg - Zwolle KAN niet eens "met het NS-netwerk"
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerk
Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
Op de automaten hangt nu iig deze sticker:
edit: f**k skydrive
[ Bericht 11% gewijzigd door arkkey op 26-01-2014 14:41:04 ]
Op zondag 26 januari 2014 14:52 schreef Dr_Flash het volgende: Bwoooh Ziggy! Heb je deze week in de NVBS-kalender gezien? Seinen, seinen en nogeens seinen!
Op zondag 26 januari 2014 10:34 schreef Fixers het volgende: Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
Is een bugje Die terugsteek-ontwijkfunctionaliteit werkt dus omdat in de dienstregeling die in de NS planner gestoken is, alle passagestations staan. De planner hoeft dus alleen maar te zorgen dat een station maar één keer wordt aangedaan. Waarom ie dus wel twee keer Hilversum Mediapark aandoet, komt omdat de Intercity tussen Hilversum en Mediapark nog via hvsn (Hilversum Noord) rijdt ipv Hilversum MediaPark (hvsm).
Overigens de data die 9292 krijgt bevat geen passagestations, die geeft dus continu "illegale" en te dure adviezen, probeer maar eens Den Haag CS -> Almere Poort vs de NSplanner. Met een 2 minuten langere reis, is het wel "legaal",zonder moeizame overstap en goedkoper.
/edit
Overigens naar mijn weten zitten er in de NS planner geen enkele uitzondering op de terugsteek-policy. Als die er wel zouden zijn moet NS die data leveren/openbaar maken.
[ Bericht 3% gewijzigd door somoht op 26-01-2014 15:48:36 ]
Ik heb het wel vaker gedaan dat terugsteken, nooit gezeik mee gehad. Zou de hc ook wel hard uitlachen als hij mij een boete zou uitdelen voor zoiets though.
[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2014 15:55:29 ]
Gister naar Moordrecht (Nieuwekerk - Gouda) gegaan voor de HTRS 189 096 met Mortara-shuttle, maar helaas ging die toch onderlangs via Breda, de storing was vroeger opgelost als prognose. Gelukkig wel de PCC-shuttle van Locon. Locon 189 099 + PCC-shuttle
Na opnieuw een mislukte poging te Dordrecht, maar ditmaal voor de RTB 189 103 ben ik op het parkeerdek van het Alexandrium (nabij Rotterdam Alexander) terechtgekomen. BE E01 + Co-shuttle Te Rotterdam Alexander passert aan de vroege kant, en met een slakkengangetje, de Bentheimer Eisenbahn E01 met Coevorden-shuttle naar de Kijfhoek. Omdat de Sprinter voor de trein zat, kreeg de Coevorder een rood sein. Hierop wachtte de Machinist tot het sein groen werd, zodat hij sneller door kon, en trekt hier net weer op.
Op zondag 26 januari 2014 17:06 schreef greavy het volgende: Na opnieuw een mislukte poging te Dordrecht, maar ditmaal voor de RTB 189 103 ben ik op het parkeerdek van het Alexandrium (nabij Rotterdam Alexander) terechtgekomen. [ link | afbeelding ] BE E01 + Co-shuttle Te Rotterdam Alexander passert aan de vroege kant, en met een slakkengangetje, de Bentheimer Eisenbahn E01 met Coevorden-shuttle naar de Kijfhoek. Omdat de Sprinter voor de trein zat, kreeg de Coevorder een rood sein. Hierop wachtte de Machinist tot het sein groen werd, zodat hij sneller door kon, en trekt hier net weer op.
Wel aardig dat ie even wachtte tot het sein groen was. Ik zie dat je honger had bij het nemen van deze foto.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 26 januari 2014 17:28 schreef greavy het volgende: Ik vond het wel een leuk geheel. Heb hem ook zonder de McDonalds, waarbij de trein wat verder doorgereden is.
Aardig, maar niet voor automobilisten. Zo te zien ligt er een overweg.
Viaduct. Anders heb je daar de gehele dag de grootste verkeerschaos. De Sprintert zat ervoor, en anders zat deze trein de hele tijd tegen rood of geel aan te hikken.
Zugunfall im Bahnhof Wolfen Schienenersatzverkehr zwischen Bitterfeld und Dessau
Am Bahnhof Wolfen (Landkreis Anhalt-Bitterfeld) sind am Sonntag mehrere Waggons eines Güterzuges entgleist. Der Zug hatte nagelneue Autos geladen.
Mit einem großen Knall endete die Fahrt eines Autotransportzuges am Sonntag gegen 14.15 Uhr im Bereich des Wolfener Bahnhofes. Aus bisher noch ungeklärter Ursache waren vier Wagen eines Zuges, der von Tschechien nach Gelsenkirchen unterwegs war, aus den Gleisen gesprungen. Einer davon hatte die Bahnsteigkante gerammt und sie zerstört. Verletzt wurde bei dem Unfall niemand, eine Gefährdung für die Umwelt bestand nicht. Lees meer op mz-web.de incl. foto's
Culemborg: VR 203-2 + Koninklijke trein Vandaag ging de Koninklijke trein van Amersfoort naar Maastricht werkplaats op pad, om aldaar onderhoud te krijgen voor een rit in Februari. Te Culemborg passeert de VolkerRail 203-2 met dit transportje.
Rechts ziet u nog een deel van de oude locomotievenloods.
Geldermalsen: EETC 1251 + Skitrein Te Geldermalsen passeert de zwaar vertraagde Skitrein 13410 met aan kop de EETC 1251. De vertraging was te wijten aan een beschadigde bovenleiding tussen Venlo en Viersen.
Station Geldermalsen is nog steeds strak ingepakt ten behoeve van de renovatie van het stationsgebouw.
HTRS 189 096 + Mortara-shuttle Te Dordrecht passeert de HTRS 189 096 met de Mortara-shuttle. Helaas zal over een maandje of iets in die hoek dit jasje ook weer van het spoor verdwijnen, wanneer HUSA Nederland(HTRS) stopt met het spoorvervoer. Bij deze foto was het nog erg spannend of de foto ging lukken, maar gelukkig was de SGM anderhalve seconde voor het afklikken toch nog uit beeld.
Viaduct. Anders heb je daar de gehele dag de grootste verkeerschaos. De Sprintert zat ervoor, en anders zat deze trein de hele tijd tegen rood of geel aan te hikken.
Dat tweede snap ik uiteraard, dat eerste wist ik niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Eindelijk iemand die zich dat wél kan voorstellen. Ik kan me nog een discussie over Schiedam Centrum ofzo herinneren...
Ik weet nog net dat Groningen Noord op een viaduct ligt, daarna houdt het wel op. Ook al heel erg lang niet meer met de trein verder dan Groningen geweest.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is een bugje Die terugsteek-ontwijkfunctionaliteit werkt dus omdat in de dienstregeling die in de NS planner gestoken is, alle passagestations staan. De planner hoeft dus alleen maar te zorgen dat een station maar één keer wordt aangedaan. Waarom ie dus wel twee keer Hilversum Mediapark aandoet, komt omdat de Intercity tussen Hilversum en Mediapark nog via hvsn (Hilversum Noord) rijdt ipv Hilversum MediaPark (hvsm). [ code verwijderd ]
Zeg je nu dat de reisplanner Hilversum Mediapark en Hilversum Noord de ene keer wél en de andere keer níet als hetzelfde station herkent? Omdat een deel van de database nog de oude naam gebruikt en een ander deel van de database de nieuwe naam?
Er ligt nu een tweede lijn tussen Bussum Zuid en Hilversum, waaraan station Hilversum Media Park ligt. Alle sprinters rijden nu via die lijn, terwijl de IC's de oude lijn via Hilversum Noord gebruiken (volgens de reisplanner dan he)
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 27-01-2014 00:15:11 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had vanochtend iets van 3 stellen ICM-III, met maar 1 conducteur. Werd nog omgeroepen zelfs, dat er maar één conducteur was, ondanks de regels, maar dat ze toch maar waren gaan rijden, en dat ze later wel zouden zien hoe het werd opgelost...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Op maandag 27 januari 2014 10:40 schreef V2 het volgende: Ik had vanochtend iets van 3 stellen ICM-III, met maar 1 conducteur. Werd nog omgeroepen zelfs, dat er maar één conducteur was, ondanks de regels, maar dat ze toch maar waren gaan rijden, en dat ze later wel zouden zien hoe het werd opgelost...
ja, niemand die er verder een probleem in zag, maar okee
Op maandag 27 januari 2014 00:05 schreef dennistd het volgende: Er ligt nu een tweede lijn tussen Bussum Zuid en Hilversum, waaraan station Hilversum Media Park ligt. Alle sprinters rijden nu via die lijn, terwijl de IC's de oude lijn via Hilversum Noord gebruiken (volgens de reisplanner dan he)
Jup. Je kan het zien door de NS-app te wiresharken. Dat overzicht met waar een trein stopt vanuit de actuele vertrektijden bevat ook de passage-stations.
Had ik vorige week dinsdag ook, tussen Arnhem en Ede - Wageningen en tussen Utrecht en Schiphol kwam de beste man weer langs. Vanochtend ook alweer gecontroleerd trouwens, goede voornemens?
Op zich wel aardig, alleen na een bepaald tijdstip rijden er nog maar twee keer per uur treinen Utrecht - Eindhoven dus ik moest gisteren vrij lang wachten op Utrecht Weten we dat weer voor de volgende keer
Misschien van de week nog een keer Eindhoven - Groningen, dat kan indien goed gepland ook met 1 overstap
De NS zet tijdens de spits op 24 en 25 maart extra treinen en langere treinen in tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Daardoor kunnen er 22.000 mensen per uur met de trein, 10.000 meer dan normaal, aldus Dronkers. Prorail heeft extra mensen paraat en houdt locomotieven achter de hand om gestrande treinen snel weg te kunnen slepen.
Ik ben benieuwd waar ze die capaciteitsverdubbeling vandaan gaan halen..
Op maandag 27 januari 2014 11:14 schreef Viezze het volgende: Op zich wel aardig, alleen na een bepaald tijdstip rijden er nog maar twee keer per uur treinen Utrecht - Eindhoven dus ik moest gisteren vrij lang wachten op Utrecht Weten we dat weer voor de volgende keer
Die aansluiting is dus nog steeds slecht. Ik had er ook vaak last van in 2010 toen ik bijna elk weekend tussen Eindhoven en Zwolle reisde. Als de aansluitende trein lichte vertraging had, was de reis juist heel snel.
Die aansluiting is dus nog steeds slecht. Ik had er ook vaak last van in 2010 toen ik bijna elk weekend tussen Eindhoven en Zwolle reisde. Als de aansluitende trein lichte vertraging had, was de reis juist heel snel.
Als de 3500 (Schiphol-Eindhoven/Heerlen) rijdt zou het prima moeten gaan toch?
Die aansluiting is dus nog steeds slecht. Ik had er ook vaak last van in 2010 toen ik bijna elk weekend tussen Eindhoven en Zwolle reisde. Als de aansluitende trein lichte vertraging had, was de reis juist heel snel.
Ja, maar dat probleem is er dus alleen later op de dag of met werkzaamheden (als er maar twee ICs per uur rijden).
Als de 3500 (Schiphol-Eindhoven/Heerlen) rijdt zou het prima moeten gaan toch?
Ik reisde meestal 's avonds, als er nog maar 2 treinen per uur tussen Eindhoven en Utrecht waren. Dat waren dan uitgerekend ook de treinen die het slechtst aansloten op de treinen naar of vanuit Zwolle.
Ik reisde meestal 's avonds, als er nog maar 2 treinen per uur tussen Eindhoven en Utrecht waren. Dat waren dan uitgerekend ook de treinen die het slechtst aansloten op de treinen naar of vanuit Zwolle.
Nou ga ik in Eindhoven meestal met de bus, en die aansluiting is slecht zondag overdag. Als er 's avonds nog maar twee ICs per uur rijden is die overstap weer goed. Oftewel, wachten moet ik toch
Ik reisde meestal 's avonds, als er nog maar 2 treinen per uur tussen Eindhoven en Utrecht waren. Dat waren dan uitgerekend ook de treinen die het slechtst aansloten op de treinen naar of vanuit Zwolle.
Ja en dat was dan vaak ook op een tijdstip dat er weinig of geen winkels meer open waren op Utrecht CS.
Ter variatie ben ik dan ook een paar keer overgestapt in Den Bosch en heb daar toen de IC naar Zwolle gepakt. Maar dat duurde langer en ik kon dan niet te laat vertrekken omdat ik anders Zwolle niet meer haalde.
Op maandag 27 januari 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende: Ik zie het gewoon al voor me: Fles die met het koelkastje naast hem aan het treinen is en er af en toe een koud blikje bier uit pakt
Gewoon lekker zo'n hoerig rood ding op je tafeltje in je VIRM.
Met een grondplaat in de vorm van zo'n tafeltje en 288 klemmen omdat dat ding anders om de kwart seconde op de grond lazert. Lacheman
Ik begrijp dat er gedurende meerdere uren doorgeweeks tijdens de NSS-top de A4 afgesloten is. Aangezien er op sommige stukken geen vervangende wegen zijn zal het lekker druk worden in de trein!
Op maandag 27 januari 2014 18:50 schreef Bitlord het volgende: Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid heeft de afgelopen week nog wat filmpjes van treinongevallen op Youtube geupload.