Die rijden we al, naar Roodeschool en Delfzijl.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar blijft de uitgedunde dienstregeling?
Een dag later konden de metro's weer rijden, een paar zakken suiker bleken te helpen. Je moet er maar op komenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helden!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een dag later konden de metro's weer rijden, een paar zakken suiker bleken te helpen. Je moet er maar op komen
Iets wat altijd gebeurt, 24/7?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen.
Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
PHS. (Programma Hoogfrequent Spoorvervoer)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja. Het gaat om de stoptrein van Rhenen naar Breukelen, treinserie 7400.
Breukelen is een klein station, dat maakt het grappig om dan de trein uit te stappen en uit te zwaaien.
even later komt er een stoptrein die je verder brengt.
ik vraag me af of wormerveer ook zo'n station gaat worden in de nabije toekomst. het is mij een raadsel waarom daar een perron aan toegevoegd is.
precies. De inhaling van de stoptreinen gaat in Wormerveer plaatsvinden in plaats van in Uitgeest. Het is de enige manier om de frequentie omhoog te krijgen op dat traject zonder te veel te moeten investeren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
PHS. (Programma Hoogfrequent Spoorvervoer)
die gaat volgens mij gewoon naar een kopspoor stukje verderop om daar te keren wanneer de SPR naar Rotterdam voorbij is dus heel verder gaat die nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen.
Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:36 schreef Prins_Pils het volgende:
Klopt. Al ervaart iedereen dat als 'WAJOO die trein rijdt gewoon verder naar Amsterdam zonder ons!!!1!11!!!!!1!!!' omdat dat keerspoor zo'n rete-eind weg ligt.
Echt hè. Sowieso nooit begrepen waarom "wifi" ingebouwd is. Blijkbaar niets geleerd van het debacle van de telefoons in de trein in de jaren '90. Als men dan toch zonodig moet internetten werkt 4G/3G werkt veel beter en makkelijker. Om de kosten hoeft men het ook niet te laten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Mijn KPN 3G is vaak sneller als het WiFi in de trein inderdaad
Op de laptop wil ik het nog wel eens gebruiken, maar als het te traag is pak ik mijn hotspotfunctie
Nee, zo noemen we het nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zullen we maar laaghangend fruit noemen...
Of Schothorst, ook zo'n eind weg.quote:Op zondag 26 januari 2014 06:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee.
Probeer de VS tarieven eensquote:Op zondag 26 januari 2014 10:01 schreef arkkey het volgende:
(zijn er nog landen met duurdere data dan NL?
Wellicht al in voorbereiding op het plan om het daadwerkelijk gereisde traject in rekening te brengen. Hengelo-Roermond wordt dan niet meer via Goor en Venray berekend, maar via Amersfoort en Eindhoven.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:34 schreef Fixers het volgende:
Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
Jep, in Zutphen zit er in ieder geval nu een sticker op de automaat dat de tarieven sinds december standaard via de kortste route berekend worden.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh is de geneuzel weer teruggedraaid? Mooi. Het was in ieder geval jarenlang met omreis.
Straks niet meer:quote:Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerkquote:Op zondag 26 januari 2014 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een kul zeg. "de snelle Intercity via Den Bosch" doet er precies even lang over als de "langzamere stoptrein van Veolia". En Groningen - Leeuwarden rijdt natuurlijk geen enkele mongool met NSMeer betalen, meer overstappen EN langer onderweg zijn ja doei.
En Almelo - Mariënberg of Mariënberg - Zwolle KAN niet eens "met het NS-netwerk"
en altijd een deel nietquote:Op zondag 26 januari 2014 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |