SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-ZuidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - BrusselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.![]()
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat mij betreft niet kritischer omdat metaalmoeheid heel moeilijk te detecteren is in zulke ongelofelijke bulten metaal. Tenzij je het treinkaartje 50% duurder maakt. Soms zijn er gewoon risico's.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.dag![]()
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.![]()
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
![]()
Siemens heeft een nieuwe loc (BR189) geleverd aan de Oostenrijkse Steiermarkbahn. De loc zal gebruikt gaan worden voor goederentreinen tussen Oostenrijk, Duitsland en Nederland.
Nu is dit op zich nog niet zo bijzonder, maar vanaf 2015 zal een nieuwe Taurus (nummer 1216.961 voor de nummertjesfreaks) deze diensten gaan overnemen. Dat is wel bijzonder, want de Taurussen hebben tot op heden geen toelating in Nederland.
Bron: Siemens op Facebook
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 22-01-2014 19:30:21 ]![]()
Je hoeft metaalmoeheid ook niet te detecteren. Gewoon preventief de hele zooi vervangen als het een leeftijd van X jaar bereikt heeft of als er Y miljoen keer overheen gereden is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:18 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.![]()
![]()
Zoals de V-250.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
nog 282.000 wissels onderweg die elk moment inelkaar kunnen stortenquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:
[..]
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan wek je de suggestie dat reizigers belangrijker zijn dan omlopen. Ondenkbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:
[..]
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.quote:![]()
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:47 schreef James1988 het volgende:
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.![]()
Hoe voel je je daarbij?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.![]()
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.![]()
![]()
Je autistenreservaat bedoel jequote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tofquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tof![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet anders dan anders.quote:Ah, gaaf!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVquote:![]()
![]()
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defectAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe een ding waarop?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...quote:![]()
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defect![]()
Webcam op een stokje? Als vroeger 27MC bakies 5 meter lange antennes hadden kan het ook met een webcam...quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.![]()
die komt met plezier langs lijkt mequote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Gewoon een oude telefoon aan een stroomkabel, in de router en streamen die beelden.!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...![]()
![]()
Serris?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV![]()
![]()
Ik was een poosje geleden lid van een OV nieuwsbrief, maar id is gestopt, is dit een doorstart, of een andere?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):
[..]
Da's een flinke lijst.![]()
quote:quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
![]()
[..]
Voor de gedesinteresseerde: Het gaat om het stuk spoor tussen de gemeentes Jossigny en Serris![]()
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bovendien, Fles.. een timelaps levert niks op, want op hoeveel fotootjes zal een TGv staan?![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In de tijd dat de IC naar Deventer vanuit Rotterdam na de ochtendspits nog wel knoepertlang doorreed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.![]()
![]()
Ohja, op standje ditiseigenlijkeengewonevideomaardansnelafgedraaidquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.![]()
![]()
![]()
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, daar dacht ik in eerste instantie aan....quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee![]()
![]()
Ik hoorde vandaag nog een conducteur de overstap op de Fyra naar Amsterdam Centraal omroepen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Dan fiets ik een paar keer per week vlak langs jouw huis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:24:43Leiden Centraal-Amsterdam Lelylaan: werkzaamheden voorbij, vertraging neemt geleidelijk af. http://t.co/axyyfHaEPO #Hfd reageer retweet
![]()
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
ja ik ook. Alsof metaalmoeheid een totaal nieuw fenomeen is. Maar misschien was het wat anders wat wel een totaal nieuw fenomeen wasquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.![]()
Mja, papier kan niet zo goed tegen vocht.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.
Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
Da's logisch dus.![]()
![]()
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het probleem met de V250 is niet dat die trein total-loss is, want dat is hij niet. Het probleem is dat NS en NMBS geen vertrouwen meer hebben in AnsaldoBreda (terecht).quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Over AnsaldoBreda gesproken: finmeccanica wil (alweer) van dat bedrijf af.![]()
Zo te zien moet het inderdaad 'nog steeds' zijn: http://www.investireoggi.(...)sts-saranno-vendute/quote:![]()
Strategic analysis targets high speed rail decision-makers
EUROPE: An economic study published on January 21 aims to help determine how best to expand the current European high speed network.
Commissioned by Alstom and SNCF from German management consultants Civity, the study formed the basis for a debate entitled ‘The Relevance of High Speed’ held at the European Parliament Salons in Brussels on the same day. Keynote speakers at the debate included Olivier Onidi, Director European Mobility Network at DG MOVE and Silvia-Adriana Ticau, Vice-President of the TRAN Committee.
Referring to the European Commission’s 2011 White Paper which envisages tripling of the present route-km of high speed lines by 2030 and completion of ‘a coherent network’ by 2050, the report notes that this would cost ¤300bn to ¤500bn at current prices and would require ‘a threefold increase in the pace of construction, which makes achievement of the plan within the envisaged timeframe rather unlikely’.
Targeting European and national policymakers, the study aims to determine the relevance of various high speed line options from a cost, revenue and socio-economic perspective. It takes into account ‘direct system costs’ and external costs, balancing these against benefits defined as ‘commercial revenues, external cost advantages and monetised user benefits from total travel time savings’. A sensitivity analysis is used to pinpoint the levers that have the greatest impact on costs and benefits, but the study also stresses that each corridor should be assessed individually.
The study defines the options as building very high speed lines for speeds of 300 km/h and more, constructing medium high speed lines for 250 to 280 km/h, and upgrading conventional lines for 200 to 220 km/h. Given that traffic in existing high speed corridors ranges from 3 million to 39 million trips a year, it seeks to cover a wide range of scenarios and emphasises the significant variations in infrastructure costs implied by the different options.
Seven corridors were chosen for further analysis:
• München – Wien – Bratislava;
• Amsterdam – Berlin – Warszawa – Kyiv;
• Bologna – Ljubljana – Salzburg – Wien;
• Tallinn – Riga – Kaunas – Warszawa;
• Sofia – Bucuresti;
• Praha – Warszawa;
• Berlin – Praha – Wien – Budapest.
Two of these, Amsterdam – Warszawa and Riga – Warszawa, are examined in more detail, concluding in both cases that construction of very high speed lines offers ‘the highest absolute benefit surplus’ calculated as total benefits less total costs, although the highest benefit:cost ratio would be the upgrading option.
Bron
Interessant, de huidige reistijd Amsterdam - Warschau is 11 uur en 58 minuten met 1 overstap op Berlin Hbf of Ostbf. Krijgen we misschien weer een echte EC.
Het ene uur naar Kyiv, uur daarop naar Talinn en uur daarop naar Budapest. Klaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 22:24:20 ]![]()
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
In de ijzerschuifomloop daar terecht gekomen en de ns vond het wel best en liet m staan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
staat er voor instructie aan de machinistenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
![]()
En wederom zitten er verschillen in Dienstregeling tussen de tijden die HAFAS aangeeft, en de downloadbare pdf van de TER zelf
Traject Monaco - Nice![]()
Bedankt, Peterselieman!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat er voor instructie aan de machinisten![]()
In mijn 1e klas zetel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?![]()
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief?![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yeah right
Has je wel roggebrood bij je?![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet![]()
![]()
Nee, dat ligt in de koelkast; had volkoren boterhammen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yeah right
Has je wel roggebrood bij je?![]()
Salopérie de caténaire!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.![]()
![]()
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages"quote:![]()
![]()
Daarover gesproken...twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:44:05M.i.v. donderdag 23 jan.: uurdienstregeling Roodeschool-Groningen, vertrek .28 en Groningen-Roodeschool, vertrek .22 http://t.co/00MAoQNuyv reageer retweet
twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 23:26:25M.i.v. morgen, 23 jan., door spoedwerkzaamheden ProRail geen treinen Appingedam-Delfzijl. Er rijden bussen. http://t.co/uCHLODjrcb reageer retweet
![]()
grootste probleem schijnt in het kruiswissel te Sauwerd te liggen die nu maar stapvoets bereden mag worden ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nu mag Mono op de bus gaan rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dit is wel goeie Saloperie in ieder gevalquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde![]()
Thxquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Je moet niet gaan schatten, dat deden ze bij Hoofddorp ook ooit eensquote:Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
Edit: Salopérie chez Village du Tête![]()
![]()
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.![]()
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.![]()
Het zogeheten duits remmen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.![]()
![]()
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het zogeheten duits remmen?![]()
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten.![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het zogeheten duits remmen?
Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen![]()
![]()
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge![]()
![]()
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenenquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als jij een goede inhoudelijke aanzet wilt mailen, dan brei ik er wel een kop en een staart aan over zoveel mogelijk beperking van reizigershinder. Krijgt Arriva een brief en een bericht op de website.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag!
Mail maar: info@voorbeterov.nl.![]()
![]()
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.
Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Heb ik in Sri Lanka in actie gezien. Er was iets met het spoor en toen kwam de werkploeg aangereden op zo'n karretje. Toen ze klaar waren heeft onze trein het karretje met werkploeg weer omhoog de berg op getrokken.quote:![]()
![]()
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet. Dan heb je ineens een half uur om Appingedam-Delfzijl v.v. te rijden inclusief kering.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.![]()
Helaas is men vaak niet snugger genoeg om de tekst op de deur te lezen en staan er alsnog mensen voor die deur. Erg vervelend als machinistquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge![]()
Hoop dat het helpt![]()
![]()
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.![]()
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar RoodeschoolAltijd onderweg naar het avontuur![]()
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als er geen defect is tussen Delfzijl en Appingedam kunnen ze daar prima rijden. Het lijkt erop dat er alleen ritten zijn ingekort vanwege de vertraging, dat kan je oplossen met een extra kruising onderweg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool![]()
Eens. Hoeft geen ERTMS level 2 te zijn, 1 volstaat waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.![]()
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn dingquote:22 januari 2014
Van donderdag 23 januari tot en met zondag 26 januari werken we bij de Noordertunnel van Utrecht Centraal.
We slopen de trap naar spoor 4 en we verwijderen het dak bij de Noordertunnel tussen spoor 3 en 4. Dit gebeurt overdag, het puin wordt ’s nachts afgevoerd met vrachtwagens. Ter hoogte van spoor 4 lopen reizigers in de Noordertunnel door een soort container. Nadat de werkzaamheden klaar zijn, gaat deze weer weg. De werkzaamheden vinden plaats vanwege de verbreding van het perron tussen spoor 3 en 4. Hierdoor schuift de nieuwe trap op en moet het dak van de Noordertunnel worden verstevigd.
Daarnaast bouwen we in het weekend bij spoor 4 onder andere een stukje extra perron en plaatsen we tijdelijke balken voor de bovenleiding. En bij de stationshal boven de sporen 1-5 wordt een oude balk losgezaagd en weggehaald.
Vanwege alle werkzaamheden zijn de sporen 1 t/m 5 dit weekend niet in gebruik.
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.
Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.![]()
Gevolg is dat de sprinters uit de richting Den Dolder dit weekend allemaal in Overvecht gaan keren, treinen uit Hilversum keren op CS spoor 11.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn![]()
Als ze dat nou net andersom zouden doen was er een mooie aansluiting geweest.![]()
van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124556/quote:UTRECHT - De NS denkt nog eens goed na over het plan om de gele informatieborden op stations weg te halen. Aanvankelijk zouden de meeste borden verdwijnen, omdat de reizigers reisinformatie tegenwoordig opzoeken via internet, mobiele telefoon en de elektronische borden op de stations.
De consumentenorganisaties vinden echter dat de NS de geschatte 7 tot 12 procent die de gele vertrekstaten nog wel gebruikt niet mag negeren. Volgens het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft niet iedereen een smartphone, zijn digitale borden gevoelig voor storingen en zijn de displays slecht leesbaar voor veel slechtzienden.
Het aantal borden wordt van 3400 tot 700 teruggebracht. De NS had al aangekondigd per station één set van de gele borden te laten staan. Op grotere stations blijven meerdere exemplaren aanwezig. In de Tweede Kamer meldde staatssecretaris Wilma Mansveld woensdagavond dat de NS-directie met de consumentenorganisaties gaat overleggen
Weer ouderwetsch polderen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.Bier.![]()
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.![]()
Dit is een bezuinigingsmaatregel. Even daargelaten of ik het eens ben met het weghalen van de vertrekstaten, is niet zo relevant verder. Ik geef een alternatief waarmee (volgens mij) nóg meer bespaard kan worden dan met het weghalen van zoveel vertrekstaten. Dat er dan ook nog digitale dingen zijn zal me een beetje jeukenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
Bier.![]()
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.
http://www.voorbeterov.nl/140116c.php
(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)![]()
Informeel?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn
Bier.![]()
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik kijk straks even.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
Nu eten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zal het eens doenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende., ik hou niet zo van "we".
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]
en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat.Bier.![]()
Dat komt o.a. door de winterroggequote:Op donderdag 23 januari 2014 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Vraag het hemquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?. Hij bijt niet hoor
.
Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft...
Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes'KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
Vanavond exclusief voor de mensen in Treinentopic een tutorial 'Hoe bijtjes te spotten' door onze Dr_Flash!!![]()
![]()
Hij niet, ik wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Vraag het hem. Hij bijt niet hoor
.
Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft...
Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes'![]()
![]()
roggebroodquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In de trein zitten. Nou ja een broodje filet americain kopen bij die meid naast je, na afloop van verkenningen voor de bijerij zoals al eerder aangegevenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goed bericht Driek.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.
http://www.voorbeterov.nl/140116c.php
(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)Vraag wel inderdaad of dit niet veel eerder al bekend was en hoe groot het risico is dat genomen is geweest met deze wissels.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij omquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Litpho het volgende:
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:41 schreef bork het volgende:
[..]
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:
[ afbeelding ]
en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen
[ Bericht 28% gewijzigd door Sandrvich op 23-01-2014 19:09:06 ]![]()
![]()
NMBS 08078 (L3687)
Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema.
Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro....
Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje.![]()
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat was een aansluiting van 0 minuten, dus dat die gemold is was sowieso wel fijnquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Volgens mij nog niet. Daar zag ik toen nog de Varkentjes heen rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche?![]()
Bombardier en SBB liggen met elkaar overhoop over de nieuwe dubbeldekkers die voor SBB worden gebouwd. Bombardier ziet zich niet meer gebonden aan levertermijnen en heeft een claim van meer dan 300 miljoen CHF bij SBB neergelegd.
http://www.20min.ch/schwe(...)nen-Franken-29355124![]()
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.![]()
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.![]()
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 Gquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.![]()
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.![]()
Proeven hoe marktwerking echt werkt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.![]()
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Proeven hoe marktwerking echt werkt?![]()
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.![]()
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.![]()
Meerwerk = meerwerk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.![]()
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerkingquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.![]()
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Meerwerk = meerwerk.
Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.![]()
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
bus 11 terug?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
en anders een half uurtje lopen. is goed voor de bewegingAltijd onderweg naar het avontuur![]()
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.![]()
Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Op infra geldt een monopolie voor een bepaald gebied, op exploitatie niet. Dat geldt zo op het spoor, op de weg, op de energiemarkt, op de (lucht)havens, enz.![]()
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.![]()
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bus 11 terug?
en anders een half uurtje lopen. is goed voor de bewegingMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Een wat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef b2py het volgende:
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Lui varken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.![]()
![]()
quote:Sporten doe ik als het mooi weer is, op de racefiets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Netbeheer is absoluut geen markt, het zijn lokale monopolisten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nee, meestal niet. In veel gevallen zijn de netbeheerder in provinciale handen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?![]()
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.![]()
Dat maakt me wel nieuwsgierig:quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
- Maakt het leggen van de rails zo'n groot deel van de totale kosten uit?
- Wat is het maatschappelijk nut van een HSL met een zo lage treinfrequentie dat je met enkelspoor toe kan? Is dat nut er misschien wel degelijk aangezien Spanje vrij uitgestrekt en dunbevolkt is?![]()
Dus dubbele tunnels aanleggen moet je tochquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het nut voor Spanje is om de regio's meer met elkaar te verbinden. Spanje is een gigantisch land dat ontzettend dunbevolkt is (er wonen slechts 47,3 miljoen inwoners): je hebt Madrid in het midden, dan heb je geruime tijd niks, en dan heb je de andere grote steden in de buurt van de kusten. Het Spaanse klassieke spoorwegnetwerk is verouderd (infra), traag, en moeilijk te onderhouden (vanwege het Iberisch breedspoor).
Met een gloednieuw hogesnelheidsnetwerk probeert de Spaanse overheid de regio's beter met elkaar en met Madrid te verbinden om zo te voorkomen dat de boel doodbloedt omdat de jongeren richting Madrid en Barcelona trekken.
Een paar treinen per dag zijn al genoeg om dat doel te bereiken, er is gewoon geen markt voor iedere 30 minuten een HST.
Stand van het Spaanse HST-netwerk, juli 2013. Bron: Wikipedia
[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 23-01-2014 19:23:51 ]![]()
straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
dat kan natuurlijk ook. Die lijn was ook voor Klaasje aan te radenquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Toch knap zo'n precieze inschattingquote:Roosendaal-Dordrecht
Donderdag 23 Januari 19:46
Oorzaak
Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:34 uur verholpen.![]()
![]()
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt?
edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Oh gelukkig maar, een normale storingquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.
edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nothing to see here, people. Move along!
[insert South Park-plaatje]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Mooie omgeving/natuur en heurlijk rustig!quote:straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien.![]()
Hu wacht? Wat? Foto?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge![]()
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt?![]()
![]()
Een soort zijwaartse lift dusquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.![]()
![]()
ik denk dat ik wel weet wat bedoeld wordt. Zal wel op staan dat het balkon vrij moet blijven omdat de cabine in gebruik is. Enkele ICM-stellen hebben datquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar komt het wel op neer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?Als 1 spoor genoeg is hoef je er geen twee aan te leggen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een soort zijwaartse lift dus
De HSL naar Portugal wordt nog kariger uitgevoerd: enkelspoor, geen bovenleiding, en waarschijnlijk Iberisch breedspoor.![]()
Ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ja. Vastleggen in 1 bepaalde stand. Rechtdoorleidend normaalgesprokenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
De HSL naar Portugal wordt nog kariger uitgevoerd: enkelspoor, geen bovenleiding, en waarschijnlijk Iberisch breedspoor.![]()
Waarom laten die Portugezen niet de treinen in de breedte rijden...ipv in de lengte, dan kan kunnen ze korter op elkaar![]()
![]()
wat srsly?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
Oh, het sneeuwt in Delfzijl. Vandaar dat alles daar stuk is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Delfzijl is niets stuk, hoor.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
Oh, het sneeuwt in Delfzijl. Vandaar dat alles daar stuk is.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nee wat spoedreparaties omdat er niets stuk is natuurlijkquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl is niets stuk, hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja dat is legitiem.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Nee, er wordt gekeerd in Appingedam omdat de kering in Delfzijl niet haalbaar is door de vertraging die bij Sauwerd opgelopen wordt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee wat spoedreparaties omdat er niets stuk is natuurlijkPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Precies. Ze zijn nu in Sauwerd wissels aan het repareren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeerd in Appingedam omdat de kering in Delfzijl niet haalbaar is door de vertraging die bij Sauwerd opgelopen wordt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja dat zou kunnen. Als ik met jou afspreek dat jij mij het inpakpapier levert omdat jij dan kosten bespaart omdat je ervan overtuigd bent dat jij dat zelf beter kan, maar je bent te laat met het versturen van het inpakpapier. Tja dan ik niets naar jou opsturen. Dus kan ik niet op tijd leveren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer?krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Eensch.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen. Als ik met jou afspreek dat jij mij het inpakpapier levert omdat jij dan kosten bespaart omdat je ervan overtuigd bent dat jij dat zelf beter kan, maar je bent te laat met het versturen van het inpakpapier. Tja dan ik niets naar jou opsturen. Dus kan ik niet op tijd leveren.
Na het tekenen van het contract heeft Bombardier een houten mock-up gebouwd waarmee SBB de boer op is gegaan. Allerlei organisaties hebben hier vervolgens feedback op gegeven, waaruit SBB een lijstje heeft samengesteld met gevraagde veranderingen.
Bombardier wist al wel dat er veranderingen aan zouden komen, maar er kwam waarschijnlijk meer uit dan werd verwacht waardoor de deadlines niet meer haalbaar zouden zijn. Nu krijg je zo'n situatie waarbij SBB zegt "Ja maar je kon het weten" waarop Bombardier zegt "Nee, dit is wat we contractueel hebben afgesproken en alles wat je meer wilt kost je extra."
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.![]()
![]()
oeps
zonder het verhaal te lezen had ik al door dat het beton was en dus foute boel
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet echt bezig met een nieuw station, ze waren een ruimte bij een roltrap aan het opvullen. In Londen zijn ze al een tijdje bezig met refurbishment van roltrappen. Waaronder het aanleggen van extra noodroltrappen bij Victoria Tube Station, die ook de control room huisvestigt.![]()
Ah okay, thanks. Dat werd me uit het artikel niet echt duidelijkquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Niet echt bezig met een nieuw station, ze waren een ruimte bij een roltrap aan het opvullen. In Londen zijn ze al een tijdje bezig met refurbishment van roltrappen. Waaronder het aanleggen van extra noodroltrappen bij Victoria Tube Station, die ook de control room huisvestigt.![]()
![]()
Naja ze hebben in het artikel wel over "new station area" als in een nieuw gedeelte in het station. Victoria is vrij druk, dus ze moeten wat aan de ophopingen doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah okay, thanks. Dat werd me uit het artikel niet echt duidelijk![]()
Heen en terug altijd lopenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lekker heen terug met de bus lopen?Gezond enzo
Wel lekker dienstje. Moest naar Delfzijl toe, was de laatste die reed voor de werkzaamheden.
Op Sauwerd op geel-knipper binnen gekomen, en van trein gewisseld samen met de reizigers (zelfde perron). Daarna door geknald naar Appingedam, en toen weer terug.
En inderdaad, er lag een klein laagje sneeuw in Appingedam.
Kreeg richting Winschoten een berg sneeuw over de trein heen, enorme wolkbreuk. Enorm dikke vlokken. Bleef verder helaas niet liggen.![]()
Alsjeblieft zeg.Dan is het al waterkoud, moet er ook nog bevroren water op de grond liggen. Bah.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:53 schreef Monopoly het volgende:
Bleef verder helaas gelukkig niet liggen.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
de vorst blijft vooralsnog beperkt tot noordoost-Groningen. zal morgen dus wel weer dooien daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hihi.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl is niets stuk, hoor.![]()
Whoa, dit is niet mooi. Doet me wel denken aan die reclame van Centraal Beheer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
"Gaat altijd meer in dan je denkt he".quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whoa, dit is niet mooi. Doet me wel denken aan die reclame van Centraal Beheer.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Volgens mij loopt het uit...quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Precies. Ze zijn nu in Sauwerd wissels aan het repareren.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
http://www.treinreiziger.(...)lve_kilometer-145969quote:De Franse spoorwegen (SNCF) willen langere vrachttreinen inzetten. Daarom heeft de SNCF Fret recent een proef gedaan met een goederentrein van 1.476 meter. De reuzachtige goederentrein werd getrokken door drie locomotieven en had een totale massa van 3300 ton.
De test werd uitgevoerd tussen Lyon en Nîmes. Men hoopt de vrachttrein - de langste in Europa - tegen 2016 commercieel in te zetten. Een normale Franse goederentrein heeft een lengte tot ongeveer 750 meter. Door de lengte te verdubbelen hoopt de SNCF een nieuwe inpuls te geven aan het vrachtvervoer per spoor. Om die reden krijgt het Franse bedrijf ook steun van de Europese Commissie.
De ambitie is om de langere goederentreinen in te zetten tussen onder andere Parijs - Lille, Parijs - Marseille en Parijs - Le Havre. Ook op internationale corridors tussen Frankrijk en Spanje en Frankrijk en Duitsland zouden de lange treinen kunnen gaan rijden. Door de inzet van superlange goederentreinen zouden de transportkosten verder moeten dalen.
Hell yeah.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Lol trein voor ons is op een stroomloze brug tot stilstand gekomen. We keren terug naar Amsterdam Zuid en vervolgens gaan we linkerspoor naar Schiphol.![]()
Hangt toch waslijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:01 schreef b2py het volgende:
Hihi, tussen Zuid en Riekerpolder Aansluiting bij de brug over de Nieuwe Meer.
http://goo.gl/maps/jgVYW![]()
Nee. Klein stukje naar rechts draaienquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hangt toch waslijn?
http://goo.gl/maps/jgVYW
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Salopérie de caténaire!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Klein stukje naar rechts draaien![]()
![]()
stukje duwen zal ook wel niet gemogen hebben, anders was dat geen slecht idee geweest ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat heb ik weleens meegemaakt bij een tramquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
stukje duwen zal ook wel niet gemogen hebben, anders was dat geen slecht idee geweest ...![]()
![]()
![]()
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:07 schreef WhiteJoker het volgende:
Lol trein voor ons is op een stroomloze brug tot stilstand gekomen. We keren terug naar Amsterdam Zuid en vervolgens gaan we linkerspoor naar Schiphol.![]()
Ik heb dat gehad in Rotterdam zuid, lijn 2 toendertijd, Noodrem en tot stilstand komen precies tussen 2 rijdraden... duwen met ene paar man ging niet.... toen heeft de achteropkomende tram zachtjes BONK gedaanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
beetje dit idee:
[ afbeelding ]
was in Alkmaar![]()
Vroegah kon dat nog, met die Duewag dingen...
Tegenwoordig met Alstom rij je dat gelijk aan godbonken...
(Niks tegen Alstom trouwens, ze maken prachtdingen)![]()
Zag hem net staan vanaf de a10, wel knap om precies met die bak op dat kleine stukje zonder bovenleiding te gaan staan, er staan nu al 3 stellen slt bij elkaar, geen idee of dit onderdeel is van een groter plan, of dat de trdl denkt: prima zo, lekker gezellig voor ze.![]()
tsja, ze kunnen het ding er nu zo onderdoor duwen of wegtrekken en dan een nieuwe poging wagen. Vreemd dat het zo lang moet duren ...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:06 schreef tripel7 het volgende:
Zag hem net staan vanaf de a10, wel knap om precies met die bak op dat kleine stukje zonder bovenleiding te gaan staan, er staan nu al 3 stellen slt bij elkaar, geen idee of dit onderdeel is van een groter plan, of dat de trdl denkt: prima zo, lekker gezellig voor ze.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jezus wat slechtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alstom, al stom, haha.
Ik ga stuk hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er is een stel spontaan ontkoppeld, Telegraaf.
Ook niet goed natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven.Hebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
![]()
Nee, te simpel. Daar zijn Regeltjes tegen. En weet je hoe belangrijk die zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verderquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Oh wat zouden alle problemen makkelijk opgelost zijn als het aan mij lag![]()
![]()
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verder
Oh wat zouden alle problemen makkelijk opgelost zijn als het aan mij lag
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Foutje, bedanktquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.![]()
![]()
ook als je het stel helemaal dood maakt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee dan niet natuurlijk. Maar ja moet je daar WEL eerst aan denken hequote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?Inclusief alle passagiers? Dat lijkt me een beetje overdreven!
![]()
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?![]()
Single Point of Fingerpaintquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Materieelspecifiek.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten![]()
![]()
uiteraardquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstartenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
gewoon even in het slangetje blazen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstartenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het was een rangeerdeel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Inclusief alle passagiers? Dat lijkt me een beetje overdreven!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
![]()
Als de koppeling past qua hoogte hoef je alleen maar mechanisch en pneumatisch te combineren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?
Lucht pompen zodat de remmen gelost zijn en dan trekt zo'n SLT met gemak 12 bakken ICM![]()
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?Maar de SLT moest geduwd worden Mono
![]()
![]()
ze hebben een paar andere SLT'tjes gevonden en het gestrande stel weggehaaldAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ah zoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:21 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ikMaar de SLT moest geduwd worden Mono
Andersom geldt precies hetzelfde. Als je een onberemde ICM met 3-4 man over de brug kan duwen in Alkmaar, kan welk treintje dan ook de boel weg duwen/trekken
![]()
Misschien stond de handrem er nog op?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom kregen wij het dan niet voor elkaar een duewag tram weg te duwen?![]()
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laatquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Misschien stond de handrem er nog op?![]()
![]()
Ik weet niet hoe het met trams en weerstand zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laat![]()
And on our left we have Darkwing_Duck who wants to push two streetcars at a timequote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nieuw Televisieformat: So You Think You Can Tramduwen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 15:42:41 ]![]()
Wat is er precies aan de hand dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er precies aan de hand dan?![]()
Net nu de helft van de mensen in het gebied daar wel wil verhuizen. Hoe komen ze daar in godsnaam weg, humanitaire ramp.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.![]()
![]()
Oooh wat liefquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.Waarom geen goud? Dat heeft nog minder onderhoud nodig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hadden ze zich vergist en soms tin gebruikt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Italiaanse elfen zekerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.![]()
Al die aardbevingen verzieken het verrichte werk! Japanse wissels hebben we nodig, kamervragen!!!1!1
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 16:51:58 ]![]()
Er wordt toch druk gewerkt aan het meer invoeren van Japanse wissels? (oftewel het weghalen van wissels)![]()
Japanse wissels, Duits remmen, Italiaanse treinen. Complot van de as-mogendheden!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:53 schreef dcm360 het volgende:
Er wordt toch druk gewerkt aan het meer invoeren van Japanse wissels? (oftewel het weghalen van wissels)![]()
![]()
mja, van mij mogen ze wel vaker Duits remmen ipv kruipenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Japanse wissels, Duits remmen, Italiaanse treinen. Complot van de as-mogendheden!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Goederentrein ontspoord in Jemeppe-sur-Sambre
Een goederentrein van NMBS Logistics is omstreeks 14.35 uur ontspoord in een rangeerstation in Jemeppe-sur-Sambre, in de provincie Namen. Dat gebeurde nabij een industriële site van chemiegroep Solvay, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Drie wagons kwamen naast de sporen terecht tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg.
De wagons vervoerden goederen en chemische producten maar er werden geen lekken vastgesteld. Er raakte ook niemand gewond. De brandweer sloot de omgeving minder een een uur af om de situatie te evalueren. Het spoorverkeer tussen Tamines en Moustier was gedurende een korte tijd onderbroken, zegt de NMBS. Er zijn vertragingen van 10 minuten mogelijk op lijn 130.
Infrabel zegt dat technische ploegen momenteel ter plaatse zijn om het konvooi weer op de rails te zetten. De burgemeester van Jemeppe-sur-Sambre, Stéphanie Thoron (MR), geeft aan dat niemand moest worden geëvacueerd.![]()
Okee niks aan de hand dus. Al zullen de chloortreinen-nimby's wel weer op hun achterste benen staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:09 schreef greavy het volgende:
Goederentrein ontspoord in Jemeppe-sur-Sambre
Een goederentrein van NMBS Logistics is omstreeks 14.35 uur ontspoord in een rangeerstation in Jemeppe-sur-Sambre, in de provincie Namen. Dat gebeurde nabij een industriële site van chemiegroep Solvay, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Drie wagons kwamen naast de sporen terecht tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg.
De wagons vervoerden goederen en chemische producten maar er werden geen lekken vastgesteld. Er raakte ook niemand gewond. De brandweer sloot de omgeving minder een een uur af om de situatie te evalueren. Het spoorverkeer tussen Tamines en Moustier was gedurende een korte tijd onderbroken, zegt de NMBS. Er zijn vertragingen van 10 minuten mogelijk op lijn 130.
Infrabel zegt dat technische ploegen momenteel ter plaatse zijn om het konvooi weer op de rails te zetten. De burgemeester van Jemeppe-sur-Sambre, Stéphanie Thoron (MR), geeft aan dat niemand moest worden geëvacueerd.![]()
is Vlaams, dus die trein zal wel afgeschaft zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik denk dat het gewoon Vlaams is. Bij festivals hebben ze het ook over de inkom ipv entree.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nou en. Je snapd tog wad ur staad niettan jatogg?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: