Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2014 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat mij betreft niet kritischer omdat metaalmoeheid heel moeilijk te detecteren is in zulke ongelofelijke bulten metaal. Tenzij je het treinkaartje 50% duurder maakt. Soms zijn er gewoon risico's.
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis. Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis. Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten.
Siemens heeft een nieuwe loc (BR189) geleverd aan de Oostenrijkse Steiermarkbahn. De loc zal gebruikt gaan worden voor goederentreinen tussen Oostenrijk, Duitsland en Nederland.
Nu is dit op zich nog niet zo bijzonder, maar vanaf 2015 zal een nieuwe Taurus (nummer 1216.961 voor de nummertjesfreaks) deze diensten gaan overnemen. Dat is wel bijzonder, want de Taurussen hebben tot op heden geen toelating in Nederland.
Je hoeft metaalmoeheid ook niet te detecteren. Gewoon preventief de hele zooi vervangen als het een leeftijd van X jaar bereikt heeft of als er Y miljoen keer overheen gereden is.
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
nog 282.000 wissels onderweg die elk moment inelkaar kunnen storten
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
Dan wek je de suggestie dat reizigers belangrijker zijn dan omlopen. Ondenkbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 22 januari 2014 19:47 schreef James1988 het volgende: Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.