abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135812878
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bier.
pi_135813012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat mij betreft niet kritischer omdat metaalmoeheid heel moeilijk te detecteren is in zulke ongelofelijke bulten metaal. Tenzij je het treinkaartje 50% duurder maakt. Soms zijn er gewoon risico's.
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.
dag
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:16:13 #3
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135813079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten.
pi_135813185
NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55 Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:21:06 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135813301
Siemens heeft een nieuwe loc (BR189) geleverd aan de Oostenrijkse Steiermarkbahn. De loc zal gebruikt gaan worden voor goederentreinen tussen Oostenrijk, Duitsland en Nederland.



Nu is dit op zich nog niet zo bijzonder, maar vanaf 2015 zal een nieuwe Taurus (nummer 1216.961 voor de nummertjesfreaks) deze diensten gaan overnemen. Dat is wel bijzonder, want de Taurussen hebben tot op heden geen toelating in Nederland.

Bron: Siemens op Facebook

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 22-01-2014 19:30:21 ]
pi_135813518
Taurussen!!!1!! :9~ :9~ :9~
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:28:51 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135813678
Mijn beltoon is een Taurus O-)
pi_135813771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mijn beltoon is een Taurus O-)
Dat gaat me weer even te ver..
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:31:37 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135813812
Gewoon do-re-mi...
pi_135813865
Je hoeft metaalmoeheid ook niet te detecteren. Gewoon preventief de hele zooi vervangen als het een leeftijd van X jaar bereikt heeft of als er Y miljoen keer overheen gereden is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:39:10 #11
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135814225
Dat gebeurt ook.. na een x aantal jaren. Maar dat hoeft niet heel veel te zeggen op zich.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:44:49 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135814528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:18 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55 Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:47:08 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135814646
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.

Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo. :)
pi_135814647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten.
Zoals de V-250.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135814782
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:

[..]

En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
nog 282.000 wissels onderweg die elk moment inelkaar kunnen storten ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135814973
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:

[..]

En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
Dan wek je de suggestie dat reizigers belangrijker zijn dan omlopen. Ondenkbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:25:54 #17
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135817066
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zoals de V-250.
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:33:01 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135817558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:47 schreef James1988 het volgende:
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.

Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo. :)
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?
pi_135817661
Iets ten oosten van Breda.
pi_135818032


:+
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:40:48 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135818168
Merci :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:41:52 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135818263
quote:
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. :+
pi_135818324
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. :+
Hoe voel je je daarbij?
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:43:00 #24
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135818350
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. :+
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV *)
pi_135818400
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. :+
Je autistenreservaat bedoel je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135818517
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV *)
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tof :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:46:43 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135818665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tof :Y
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgen :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 20:46:43 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135818666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV *)
Gefeliciteerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:48:02 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135818762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe voel je je daarbij?
Niet anders dan anders.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV *)
Ah, gaaf!

quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je autistenreservaat bedoel je :P
o|O
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:48:44 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135818821
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Voor de gedesinteresseerde: Het gaat om het stuk spoor tussen de gemeentes Jossigny en Serris :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 20:49:51 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135818919
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defect
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135818946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgen :')
Hoe een ding waarop? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:52:38 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135819184
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe een ding waarop? :?
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:52:52 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135819212
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defect
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:53:53 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135819327
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.
Webcam op een stokje? Als vroeger 27MC bakies 5 meter lange antennes hadden kan het ook met een webcam...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 20:54:43 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135819411
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.
die komt met plezier langs lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135819497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...
Gewoon een oude telefoon aan een stroomkabel, in de router en streamen die beelden.! :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:57:27 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135819625
Bovendien, Fles.. een timelaps levert niks op, want op hoeveel fotootjes zal een TGv staan?
pi_135819726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV *)
Serris? :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:00:35 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135819867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):

[..]

Da's een flinke lijst.
Ik was een poosje geleden lid van een OV nieuwsbrief, maar id is gestopt, is dit een doorstart, of een andere?
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:02:03 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135819984
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

Serris? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende: :P

[..]

Voor de gedesinteresseerde: Het gaat om het stuk spoor tussen de gemeentes Jossigny en Serris :)
pi_135820015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bovendien, Fles.. een timelaps levert niks op, want op hoeveel fotootjes zal een TGv staan?
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van. :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135820089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Whoops, had ik overheen gelezen _O-
pi_135820270
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jonge je hebt er gewoon geen verstand van. :P

In de tijd dat de IC naar Deventer vanuit Rotterdam na de ochtendspits nog wel knoepertlang doorreed.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:06:29 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135820324
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jonge je hebt er gewoon geen verstand van. :P

Ohja, op standje ditiseigenlijkeengewonevideomaardansnelafgedraaid :')
pi_135820400
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:07:58 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135820436
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee 8)7
Ja, daar dacht ik in eerste instantie aan.... -O-
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:09:30 #48
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135820560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:


Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?
Ik hoorde vandaag nog een conducteur de overstap op de Fyra naar Amsterdam Centraal omroepen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:10:23 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135820653
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:

Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. :+
Dan fiets ik een paar keer per week vlak langs jouw huis.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135822024
NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:24:43 Leiden Centraal-Amsterdam Lelylaan: werkzaamheden voorbij, vertraging neemt geleidelijk af. http://t.co/axyyfHaEPO #Hfd reageer retweet
pi_135823015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135823865
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
ja ik ook. Alsof metaalmoeheid een totaal nieuw fenomeen is. Maar misschien was het wat anders wat wel een totaal nieuw fenomeen was :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:49:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135824004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.

Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
pi_135824382
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.

Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
Mja, papier kan niet zo goed tegen vocht.

Da's logisch dus.

:+
pi_135824457
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:00:31 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135824923
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Het probleem met de V250 is niet dat die trein total-loss is, want dat is hij niet. Het probleem is dat NS en NMBS geen vertrouwen meer hebben in AnsaldoBreda (terecht).

Over AnsaldoBreda gesproken: finmeccanica wil (alweer) van dat bedrijf af.
pi_135825007
Niet nog steeds?
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:20 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135825383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:
Niet nog steeds?
Zo te zien moet het inderdaad 'nog steeds' zijn: http://www.investireoggi.(...)sts-saranno-vendute/
pi_135825541
Strategic analysis targets high speed rail decision-makers

EUROPE: An economic study published on January 21 aims to help determine how best to expand the current European high speed network.

Commissioned by Alstom and SNCF from German management consultants Civity, the study formed the basis for a debate entitled ‘The Relevance of High Speed’ held at the European Parliament Salons in Brussels on the same day. Keynote speakers at the debate included Olivier Onidi, Director European Mobility Network at DG MOVE and Silvia-Adriana Ticau, Vice-President of the TRAN Committee.

Referring to the European Commission’s 2011 White Paper which envisages tripling of the present route-km of high speed lines by 2030 and completion of ‘a coherent network’ by 2050, the report notes that this would cost ¤300bn to ¤500bn at current prices and would require ‘a threefold increase in the pace of construction, which makes achievement of the plan within the envisaged timeframe rather unlikely’.

Targeting European and national policymakers, the study aims to determine the relevance of various high speed line options from a cost, revenue and socio-economic perspective. It takes into account ‘direct system costs’ and external costs, balancing these against benefits defined as ‘commercial revenues, external cost advantages and monetised user benefits from total travel time savings’. A sensitivity analysis is used to pinpoint the levers that have the greatest impact on costs and benefits, but the study also stresses that each corridor should be assessed individually.

The study defines the options as building very high speed lines for speeds of 300 km/h and more, constructing medium high speed lines for 250 to 280 km/h, and upgrading conventional lines for 200 to 220 km/h. Given that traffic in existing high speed corridors ranges from 3 million to 39 million trips a year, it seeks to cover a wide range of scenarios and emphasises the significant variations in infrastructure costs implied by the different options.

Seven corridors were chosen for further analysis:
• München – Wien – Bratislava;
• Amsterdam – Berlin – Warszawa – Kyiv;
• Bologna – Ljubljana – Salzburg – Wien;
• Tallinn – Riga – Kaunas – Warszawa;
• Sofia – Bucuresti;
• Praha – Warszawa;
• Berlin – Praha – Wien – Budapest.

Two of these, Amsterdam – Warszawa and Riga – Warszawa, are examined in more detail, concluding in both cases that construction of very high speed lines offers ‘the highest absolute benefit surplus’ calculated as total benefits less total costs, although the highest benefit:cost ratio would be the upgrading option.

Bron

Interessant, de huidige reistijd Amsterdam - Warschau is 11 uur en 58 minuten met 1 overstap op Berlin Hbf of Ostbf. Krijgen we misschien weer een echte EC. :D
Het ene uur naar Kyiv, uur daarop naar Talinn en uur daarop naar Budapest. Klaar. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 22:24:20 ]
pi_135826857
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
pi_135827001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?
pi_135827148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
In de ijzerschuifomloop daar terecht gekomen en de ns vond het wel best en liet m staan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 22:29:57 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135827293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
staat er voor instructie aan de machinisten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:38:06 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135827969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief? 8)7
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:42:47 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135828308
En wederom zitten er verschillen in Dienstregeling tussen de tijden die HAFAS aangeeft, en de downloadbare pdf van de TER zelf -O-

Traject Monaco - Nice
pi_135828387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

staat er voor instructie aan de machinisten
Bedankt, Peterselieman!
pi_135828440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?
In mijn 1e klas zetel.
pi_135828505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief? 8)7
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:46:12 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135828552
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 22:50:35 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135828889
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135829351
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
:')14.gif
pi_135829399
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
Jammer figuur ben je :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135830240
quote:
15s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jammer figuur ben je
Had aangegeven dat ik een zitplaats gereserveerd heb, hè.
pi_135830260
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet
:D
pi_135830318
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
Nee, dat ligt in de koelkast; had volkoren boterhammen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:21:51 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135831124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.
Salopérie de caténaire! :(
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:25:09 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135831313
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Salopérie de caténaire! :(
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages" :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:27:56 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135831493
Daarover gesproken...

Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:44:05 M.i.v. donderdag 23 jan.: uurdienstregeling Roodeschool-Groningen, vertrek .28 en Groningen-Roodeschool, vertrek .22 http://t.co/00MAoQNuyv reageer retweet
Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 23:26:25 M.i.v. morgen, 23 jan., door spoedwerkzaamheden ProRail geen treinen Appingedam-Delfzijl. Er rijden bussen. http://t.co/uCHLODjrcb reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:35:22 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135831947
grootste probleem schijnt in het kruiswissel te Sauwerd te liggen die nu maar stapvoets bereden mag worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:35:57 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135831993
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:37:51 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135832109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
Railbussen heeft Arriva inmiddels ook ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:39:39 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135832223


Probleem opgelost.
pi_135832453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages" :P
Dit is wel goeie Saloperie in ieder geval :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135832572
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:48:02 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135832660
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde :N
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_
pi_135833296
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135835424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallen :')
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2014 @ 07:08:35 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135836645
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallen :')
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:05:43 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135836962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
Je moet niet gaan schatten, dat deden ze bij Hoofddorp ook ooit eens ;)

Edit: Salopérie chez Village du Tête :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:52:19 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135837399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:13:58 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.

Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:17:20 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837803
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag!
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:22:24 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837918
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:46 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135838514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
Het zogeheten duits remmen? :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:58:50 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135838934
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje.
pi_135839543
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:23:26 #97
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135839868
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135839962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven.
Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen :')
pi_135841345
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 11:05:53 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135841367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')