SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-ZuidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - BrusselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.![]()
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat mij betreft niet kritischer omdat metaalmoeheid heel moeilijk te detecteren is in zulke ongelofelijke bulten metaal. Tenzij je het treinkaartje 50% duurder maakt. Soms zijn er gewoon risico's.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.dag![]()
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis.
Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard.![]()
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
![]()
Siemens heeft een nieuwe loc (BR189) geleverd aan de Oostenrijkse Steiermarkbahn. De loc zal gebruikt gaan worden voor goederentreinen tussen Oostenrijk, Duitsland en Nederland.
Nu is dit op zich nog niet zo bijzonder, maar vanaf 2015 zal een nieuwe Taurus (nummer 1216.961 voor de nummertjesfreaks) deze diensten gaan overnemen. Dat is wel bijzonder, want de Taurussen hebben tot op heden geen toelating in Nederland.
Bron: Siemens op Facebook
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 22-01-2014 19:30:21 ]![]()
Je hoeft metaalmoeheid ook niet te detecteren. Gewoon preventief de hele zooi vervangen als het een leeftijd van X jaar bereikt heeft of als er Y miljoen keer overheen gereden is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:18 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 18:52:55Deventer-Zutphen: rest van de avond geen treinverkeer door onverwachte werkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #DvZp reageer retweet
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.![]()
![]()
Zoals de V-250.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
nog 282.000 wissels onderweg die elk moment inelkaar kunnen stortenquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:
[..]
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dan wek je de suggestie dat reizigers belangrijker zijn dan omlopen. Ondenkbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:44 schreef JDude het volgende:
[..]
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.quote:![]()
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:47 schreef James1988 het volgende:
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel.
Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo.![]()
Hoe voel je je daarbij?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.![]()
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.![]()
![]()
Je autistenreservaat bedoel jequote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tofquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tof![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet anders dan anders.quote:Ah, gaaf!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLVquote:![]()
![]()
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defectAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe een ding waarop?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...quote:![]()
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defect![]()
Webcam op een stokje? Als vroeger 27MC bakies 5 meter lange antennes hadden kan het ook met een webcam...quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.![]()
die komt met plezier langs lijkt mequote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Gewoon een oude telefoon aan een stroomkabel, in de router en streamen die beelden.!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk...![]()
![]()
Serris?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV![]()
![]()
Ik was een poosje geleden lid van een OV nieuwsbrief, maar id is gestopt, is dit een doorstart, of een andere?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):
[..]
Da's een flinke lijst.![]()
quote:quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
![]()
[..]
Voor de gedesinteresseerde: Het gaat om het stuk spoor tussen de gemeentes Jossigny en Serris![]()
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bovendien, Fles.. een timelaps levert niks op, want op hoeveel fotootjes zal een TGv staan?![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In de tijd dat de IC naar Deventer vanuit Rotterdam na de ochtendspits nog wel knoepertlang doorreed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.![]()
![]()
Ohja, op standje ditiseigenlijkeengewonevideomaardansnelafgedraaidquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van.![]()
![]()
![]()
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, daar dacht ik in eerste instantie aan....quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee![]()
![]()
Ik hoorde vandaag nog een conducteur de overstap op de Fyra naar Amsterdam Centraal omroepen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Dan fiets ik een paar keer per week vlak langs jouw huis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef James1988 het volgende:
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:24:43Leiden Centraal-Amsterdam Lelylaan: werkzaamheden voorbij, vertraging neemt geleidelijk af. http://t.co/axyyfHaEPO #Hfd reageer retweet
![]()
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
ja ik ook. Alsof metaalmoeheid een totaal nieuw fenomeen is. Maar misschien was het wat anders wat wel een totaal nieuw fenomeen wasquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.![]()
Mja, papier kan niet zo goed tegen vocht.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.
Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
Da's logisch dus.![]()
![]()
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het probleem met de V250 is niet dat die trein total-loss is, want dat is hij niet. Het probleem is dat NS en NMBS geen vertrouwen meer hebben in AnsaldoBreda (terecht).quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Over AnsaldoBreda gesproken: finmeccanica wil (alweer) van dat bedrijf af.![]()
Zo te zien moet het inderdaad 'nog steeds' zijn: http://www.investireoggi.(...)sts-saranno-vendute/quote:![]()
Strategic analysis targets high speed rail decision-makers
EUROPE: An economic study published on January 21 aims to help determine how best to expand the current European high speed network.
Commissioned by Alstom and SNCF from German management consultants Civity, the study formed the basis for a debate entitled ‘The Relevance of High Speed’ held at the European Parliament Salons in Brussels on the same day. Keynote speakers at the debate included Olivier Onidi, Director European Mobility Network at DG MOVE and Silvia-Adriana Ticau, Vice-President of the TRAN Committee.
Referring to the European Commission’s 2011 White Paper which envisages tripling of the present route-km of high speed lines by 2030 and completion of ‘a coherent network’ by 2050, the report notes that this would cost ¤300bn to ¤500bn at current prices and would require ‘a threefold increase in the pace of construction, which makes achievement of the plan within the envisaged timeframe rather unlikely’.
Targeting European and national policymakers, the study aims to determine the relevance of various high speed line options from a cost, revenue and socio-economic perspective. It takes into account ‘direct system costs’ and external costs, balancing these against benefits defined as ‘commercial revenues, external cost advantages and monetised user benefits from total travel time savings’. A sensitivity analysis is used to pinpoint the levers that have the greatest impact on costs and benefits, but the study also stresses that each corridor should be assessed individually.
The study defines the options as building very high speed lines for speeds of 300 km/h and more, constructing medium high speed lines for 250 to 280 km/h, and upgrading conventional lines for 200 to 220 km/h. Given that traffic in existing high speed corridors ranges from 3 million to 39 million trips a year, it seeks to cover a wide range of scenarios and emphasises the significant variations in infrastructure costs implied by the different options.
Seven corridors were chosen for further analysis:
• München – Wien – Bratislava;
• Amsterdam – Berlin – Warszawa – Kyiv;
• Bologna – Ljubljana – Salzburg – Wien;
• Tallinn – Riga – Kaunas – Warszawa;
• Sofia – Bucuresti;
• Praha – Warszawa;
• Berlin – Praha – Wien – Budapest.
Two of these, Amsterdam – Warszawa and Riga – Warszawa, are examined in more detail, concluding in both cases that construction of very high speed lines offers ‘the highest absolute benefit surplus’ calculated as total benefits less total costs, although the highest benefit:cost ratio would be the upgrading option.
Bron
Interessant, de huidige reistijd Amsterdam - Warschau is 11 uur en 58 minuten met 1 overstap op Berlin Hbf of Ostbf. Krijgen we misschien weer een echte EC.
Het ene uur naar Kyiv, uur daarop naar Talinn en uur daarop naar Budapest. Klaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 22:24:20 ]![]()
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
In de ijzerschuifomloop daar terecht gekomen en de ns vond het wel best en liet m staan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
staat er voor instructie aan de machinistenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.
Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.![]()
![]()
En wederom zitten er verschillen in Dienstregeling tussen de tijden die HAFAS aangeeft, en de downloadbare pdf van de TER zelf
Traject Monaco - Nice![]()
Bedankt, Peterselieman!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat er voor instructie aan de machinisten![]()
In mijn 1e klas zetel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?![]()
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief?![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yeah right
Has je wel roggebrood bij je?![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet![]()
![]()
Nee, dat ligt in de koelkast; had volkoren boterhammen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yeah right
Has je wel roggebrood bij je?![]()
Salopérie de caténaire!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.![]()
![]()
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages"quote:![]()
![]()
Daarover gesproken...twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:44:05M.i.v. donderdag 23 jan.: uurdienstregeling Roodeschool-Groningen, vertrek .28 en Groningen-Roodeschool, vertrek .22 http://t.co/00MAoQNuyv reageer retweet
twitter:Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 23:26:25M.i.v. morgen, 23 jan., door spoedwerkzaamheden ProRail geen treinen Appingedam-Delfzijl. Er rijden bussen. http://t.co/uCHLODjrcb reageer retweet
![]()
grootste probleem schijnt in het kruiswissel te Sauwerd te liggen die nu maar stapvoets bereden mag worden ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nu mag Mono op de bus gaan rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dit is wel goeie Saloperie in ieder gevalquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde![]()
Thxquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Je moet niet gaan schatten, dat deden ze bij Hoofddorp ook ooit eensquote:Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
Edit: Salopérie chez Village du Tête![]()
![]()
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.![]()
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.![]()
Het zogeheten duits remmen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.![]()
![]()
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het zogeheten duits remmen?![]()
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten.![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het zogeheten duits remmen?
Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen![]()
![]()
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge![]()
![]()
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenenquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
Altijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: