abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135823015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135823865
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten".
ja ik ook. Alsof metaalmoeheid een totaal nieuw fenomeen is. Maar misschien was het wat anders wat wel een totaal nieuw fenomeen was :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:49:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135824004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan.
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.

Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
pi_135824382
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd.

Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren.
Mja, papier kan niet zo goed tegen vocht.

Da's logisch dus.

:+
pi_135824457
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:00:31 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135824923
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit.
Het probleem met de V250 is niet dat die trein total-loss is, want dat is hij niet. Het probleem is dat NS en NMBS geen vertrouwen meer hebben in AnsaldoBreda (terecht).

Over AnsaldoBreda gesproken: finmeccanica wil (alweer) van dat bedrijf af.
pi_135825007
Niet nog steeds?
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:20 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135825383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:
Niet nog steeds?
Zo te zien moet het inderdaad 'nog steeds' zijn: http://www.investireoggi.(...)sts-saranno-vendute/
pi_135825541
Strategic analysis targets high speed rail decision-makers

EUROPE: An economic study published on January 21 aims to help determine how best to expand the current European high speed network.

Commissioned by Alstom and SNCF from German management consultants Civity, the study formed the basis for a debate entitled ‘The Relevance of High Speed’ held at the European Parliament Salons in Brussels on the same day. Keynote speakers at the debate included Olivier Onidi, Director European Mobility Network at DG MOVE and Silvia-Adriana Ticau, Vice-President of the TRAN Committee.

Referring to the European Commission’s 2011 White Paper which envisages tripling of the present route-km of high speed lines by 2030 and completion of ‘a coherent network’ by 2050, the report notes that this would cost ¤300bn to ¤500bn at current prices and would require ‘a threefold increase in the pace of construction, which makes achievement of the plan within the envisaged timeframe rather unlikely’.

Targeting European and national policymakers, the study aims to determine the relevance of various high speed line options from a cost, revenue and socio-economic perspective. It takes into account ‘direct system costs’ and external costs, balancing these against benefits defined as ‘commercial revenues, external cost advantages and monetised user benefits from total travel time savings’. A sensitivity analysis is used to pinpoint the levers that have the greatest impact on costs and benefits, but the study also stresses that each corridor should be assessed individually.

The study defines the options as building very high speed lines for speeds of 300 km/h and more, constructing medium high speed lines for 250 to 280 km/h, and upgrading conventional lines for 200 to 220 km/h. Given that traffic in existing high speed corridors ranges from 3 million to 39 million trips a year, it seeks to cover a wide range of scenarios and emphasises the significant variations in infrastructure costs implied by the different options.

Seven corridors were chosen for further analysis:
• München – Wien – Bratislava;
• Amsterdam – Berlin – Warszawa – Kyiv;
• Bologna – Ljubljana – Salzburg – Wien;
• Tallinn – Riga – Kaunas – Warszawa;
• Sofia – Bucuresti;
• Praha – Warszawa;
• Berlin – Praha – Wien – Budapest.

Two of these, Amsterdam – Warszawa and Riga – Warszawa, are examined in more detail, concluding in both cases that construction of very high speed lines offers ‘the highest absolute benefit surplus’ calculated as total benefits less total costs, although the highest benefit:cost ratio would be the upgrading option.

Bron

Interessant, de huidige reistijd Amsterdam - Warschau is 11 uur en 58 minuten met 1 overstap op Berlin Hbf of Ostbf. Krijgen we misschien weer een echte EC. :D
Het ene uur naar Kyiv, uur daarop naar Talinn en uur daarop naar Budapest. Klaar. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 22:24:20 ]
pi_135826857
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
pi_135827001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?
pi_135827148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
In de ijzerschuifomloop daar terecht gekomen en de ns vond het wel best en liet m staan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 22:29:57 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135827293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
staat er voor instructie aan de machinisten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:38:06 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135827969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Socios het volgende:
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag.

Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger.
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief? 8)7
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:42:47 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135828308
En wederom zitten er verschillen in Dienstregeling tussen de tijden die HAFAS aangeeft, en de downloadbare pdf van de TER zelf -O-

Traject Monaco - Nice
pi_135828387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

staat er voor instructie aan de machinisten
Bedankt, Peterselieman!
pi_135828440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag?
In mijn 1e klas zetel.
pi_135828505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief? 8)7
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:46:12 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135828552
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 22:50:35 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135828889
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135829351
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
:')14.gif
pi_135829399
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

In mijn 1e klas zetel.
Jammer figuur ben je :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135830240
quote:
15s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jammer figuur ben je
Had aangegeven dat ik een zitplaats gereserveerd heb, hè.
pi_135830260
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet
:D
pi_135830318
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Yeah right _O-

Has je wel roggebrood bij je?
Nee, dat ligt in de koelkast; had volkoren boterhammen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:21:51 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135831124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan.
Salopérie de caténaire! :(
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:25:09 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135831313
quote:
12s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Salopérie de caténaire! :(
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages" :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:27:56 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135831493
Daarover gesproken...

Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:44:05 M.i.v. donderdag 23 jan.: uurdienstregeling Roodeschool-Groningen, vertrek .28 en Groningen-Roodeschool, vertrek .22 http://t.co/00MAoQNuyv reageer retweet
Arriva_NL twitterde op woensdag 22-01-2014 om 23:26:25 M.i.v. morgen, 23 jan., door spoedwerkzaamheden ProRail geen treinen Appingedam-Delfzijl. Er rijden bussen. http://t.co/uCHLODjrcb reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:35:22 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135831947
grootste probleem schijnt in het kruiswissel te Sauwerd te liggen die nu maar stapvoets bereden mag worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:35:57 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135831993
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:37:51 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135832109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
Railbussen heeft Arriva inmiddels ook ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:39:39 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135832223


Probleem opgelost.
pi_135832453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages" :P
Dit is wel goeie Saloperie in ieder geval :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135832572
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:48:02 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135832660
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde :N
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_
pi_135833296
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135835424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ;)
Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallen :')
  Redactie Sport donderdag 23 januari 2014 @ 07:08:35 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135836645
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallen :')
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:05:43 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135836962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
Je moet niet gaan schatten, dat deden ze bij Hoofddorp ook ooit eens ;)

Edit: Salopérie chez Village du Tête :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:52:19 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135837399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat?
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:13:58 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn.
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.

Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:17:20 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837803
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag!
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:22:24 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135837918
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:46 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135838514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
Het zogeheten duits remmen? :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:58:50 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135838934
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje.
pi_135839543
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:23:26 #97
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135839868
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135839962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven.
Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen :')
pi_135841345
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 11:05:53 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135841367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')