abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:46 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135838514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
Het zogeheten duits remmen? :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:58:50 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135838934
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje.
pi_135839543
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:23:26 #97
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135839868
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135839962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het zogeheten duits remmen? :P
Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven.
Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen :')
pi_135841345
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 11:05:53 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135841367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel.
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135841746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag!
Als jij een goede inhoudelijke aanzet wilt mailen, dan brei ik er wel een kop en een staart aan over zoveel mogelijk beperking van reizigershinder. Krijgt Arriva een brief en een bericht op de website.

Mail maar: info@voorbeterov.nl.

:)
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:18:44 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135841868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.

Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135841958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Probleem opgelost.
Heb ik in Sri Lanka in actie gezien. Er was iets met het spoor en toen kwam de werkploeg aangereden op zo'n karretje. Toen ze klaar waren heeft onze trein het karretje met werkploeg weer omhoog de berg op getrokken. _O-
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:00 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135841987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet. Dan heb je ineens een half uur om Appingedam-Delfzijl v.v. te rijden inclusief kering.
pi_135842129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
Helaas is men vaak niet snugger genoeg om de tekst op de deur te lezen en staan er alsnog mensen voor die deur. Erg vervelend als machinist ;)

Hoop dat het helpt :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:25:49 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135842130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet.
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:26:38 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 11:27:19 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135842190
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135842198
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:28:25 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842230
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool
Als er geen defect is tussen Delfzijl en Appingedam kunnen ze daar prima rijden. Het lijkt erop dat er alleen ritten zijn ingekort vanwege de vertraging, dat kan je oplossen met een extra kruising onderweg.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:29:18 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135842263
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.
Eens. Hoeft geen ERTMS level 2 te zijn, 1 volstaat waarschijnlijk.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:29:51 #112
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135842283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.

Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:36:26 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135842513
quote:
22 januari 2014

Van donderdag 23 januari tot en met zondag 26 januari werken we bij de Noordertunnel van Utrecht Centraal.

We slopen de trap naar spoor 4 en we verwijderen het dak bij de Noordertunnel tussen spoor 3 en 4. Dit gebeurt overdag, het puin wordt ’s nachts afgevoerd met vrachtwagens. Ter hoogte van spoor 4 lopen reizigers in de Noordertunnel door een soort container. Nadat de werkzaamheden klaar zijn, gaat deze weer weg. De werkzaamheden vinden plaats vanwege de verbreding van het perron tussen spoor 3 en 4. Hierdoor schuift de nieuwe trap op en moet het dak van de Noordertunnel worden verstevigd.

Daarnaast bouwen we in het weekend bij spoor 4 onder andere een stukje extra perron en plaatsen we tijdelijke balken voor de bovenleiding. En bij de stationshal boven de sporen 1-5 wordt een oude balk losgezaagd en weggehaald.

Vanwege alle werkzaamheden zijn de sporen 1 t/m 5 dit weekend niet in gebruik.
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:39:32 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.

Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:59:46 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135843341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
Gevolg is dat de sprinters uit de richting Den Dolder dit weekend allemaal in Overvecht gaan keren, treinen uit Hilversum keren op CS spoor 11.

Als ze dat nou net andersom zouden doen was er een mooie aansluiting geweest.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:59:49 #116
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135843344
quote:
UTRECHT - De NS denkt nog eens goed na over het plan om de gele informatieborden op stations weg te halen. Aanvankelijk zouden de meeste borden verdwijnen, omdat de reizigers reisinformatie tegenwoordig opzoeken via internet, mobiele telefoon en de elektronische borden op de stations.

De consumentenorganisaties vinden echter dat de NS de geschatte 7 tot 12 procent die de gele vertrekstaten nog wel gebruikt niet mag negeren. Volgens het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft niet iedereen een smartphone, zijn digitale borden gevoelig voor storingen en zijn de displays slecht leesbaar voor veel slechtzienden.

Het aantal borden wordt van 3400 tot 700 teruggebracht. De NS had al aangekondigd per station één set van de gele borden te laten staan. Op grotere stations blijven meerdere exemplaren aanwezig. In de Tweede Kamer meldde staatssecretaris Wilma Mansveld woensdagavond dat de NS-directie met de consumentenorganisaties gaat overleggen
van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124556/

Weer ouderwetsch polderen :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_135843683
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Bier.
pi_135843718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
pi_135843840
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
Dit is een bezuinigingsmaatregel. Even daargelaten of ik het eens ben met het weghalen van de vertrekstaten, is niet zo relevant verder. Ik geef een alternatief waarmee (volgens mij) nóg meer bespaard kan worden dan met het weghalen van zoveel vertrekstaten. Dat er dan ook nog digitale dingen zijn zal me een beetje jeuken ;)
Bier.
pi_135844014
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.

http://www.voorbeterov.nl/140116c.php

(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)
pi_135844275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
Informeel?
Bier.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:26:40 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135844363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:36:41 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135844754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
Ik kijk straks even.

Nu eten.


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:40:02 #124
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135844875
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende. :P
Zal het eens doen :) , ik hou niet zo van "we".
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')