abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:18:44 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135841868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.

Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135841958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Probleem opgelost.
Heb ik in Sri Lanka in actie gezien. Er was iets met het spoor en toen kwam de werkploeg aangereden op zo'n karretje. Toen ze klaar waren heeft onze trein het karretje met werkploeg weer omhoog de berg op getrokken. _O-
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:00 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135841987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet. Dan heb je ineens een half uur om Appingedam-Delfzijl v.v. te rijden inclusief kering.
pi_135842129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
Helaas is men vaak niet snugger genoeg om de tekst op de deur te lezen en staan er alsnog mensen voor die deur. Erg vervelend als machinist ;)

Hoop dat het helpt :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:25:49 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135842130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet.
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:26:38 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 11:27:19 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135842190
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135842198
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:28:25 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842230
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool
Als er geen defect is tussen Delfzijl en Appingedam kunnen ze daar prima rijden. Het lijkt erop dat er alleen ritten zijn ingekort vanwege de vertraging, dat kan je oplossen met een extra kruising onderweg.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:29:18 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135842263
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.
Eens. Hoeft geen ERTMS level 2 te zijn, 1 volstaat waarschijnlijk.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:29:51 #112
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135842283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.

Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:36:26 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135842513
quote:
22 januari 2014

Van donderdag 23 januari tot en met zondag 26 januari werken we bij de Noordertunnel van Utrecht Centraal.

We slopen de trap naar spoor 4 en we verwijderen het dak bij de Noordertunnel tussen spoor 3 en 4. Dit gebeurt overdag, het puin wordt ’s nachts afgevoerd met vrachtwagens. Ter hoogte van spoor 4 lopen reizigers in de Noordertunnel door een soort container. Nadat de werkzaamheden klaar zijn, gaat deze weer weg. De werkzaamheden vinden plaats vanwege de verbreding van het perron tussen spoor 3 en 4. Hierdoor schuift de nieuwe trap op en moet het dak van de Noordertunnel worden verstevigd.

Daarnaast bouwen we in het weekend bij spoor 4 onder andere een stukje extra perron en plaatsen we tijdelijke balken voor de bovenleiding. En bij de stationshal boven de sporen 1-5 wordt een oude balk losgezaagd en weggehaald.

Vanwege alle werkzaamheden zijn de sporen 1 t/m 5 dit weekend niet in gebruik.
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:39:32 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135842601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.

Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:59:46 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135843341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
Gevolg is dat de sprinters uit de richting Den Dolder dit weekend allemaal in Overvecht gaan keren, treinen uit Hilversum keren op CS spoor 11.

Als ze dat nou net andersom zouden doen was er een mooie aansluiting geweest.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:59:49 #116
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135843344
quote:
UTRECHT - De NS denkt nog eens goed na over het plan om de gele informatieborden op stations weg te halen. Aanvankelijk zouden de meeste borden verdwijnen, omdat de reizigers reisinformatie tegenwoordig opzoeken via internet, mobiele telefoon en de elektronische borden op de stations.

De consumentenorganisaties vinden echter dat de NS de geschatte 7 tot 12 procent die de gele vertrekstaten nog wel gebruikt niet mag negeren. Volgens het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft niet iedereen een smartphone, zijn digitale borden gevoelig voor storingen en zijn de displays slecht leesbaar voor veel slechtzienden.

Het aantal borden wordt van 3400 tot 700 teruggebracht. De NS had al aangekondigd per station één set van de gele borden te laten staan. Op grotere stations blijven meerdere exemplaren aanwezig. In de Tweede Kamer meldde staatssecretaris Wilma Mansveld woensdagavond dat de NS-directie met de consumentenorganisaties gaat overleggen
van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124556/

Weer ouderwetsch polderen :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_135843683
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Bier.
pi_135843718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
pi_135843840
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
Dit is een bezuinigingsmaatregel. Even daargelaten of ik het eens ben met het weghalen van de vertrekstaten, is niet zo relevant verder. Ik geef een alternatief waarmee (volgens mij) nóg meer bespaard kan worden dan met het weghalen van zoveel vertrekstaten. Dat er dan ook nog digitale dingen zijn zal me een beetje jeuken ;)
Bier.
pi_135844014
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.

http://www.voorbeterov.nl/140116c.php

(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)
pi_135844275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn 8-)
Informeel?
Bier.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:26:40 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135844363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding :{w
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:36:41 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135844754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
Ik kijk straks even.

Nu eten.


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:40:02 #124
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135844875
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende. :P
Zal het eens doen :) , ik hou niet zo van "we".
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:41:36 #125
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135844936
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik kijk straks even.

Nu eten.


[ afbeelding ]
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:



en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_135845124
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat.
Bier.
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:48:33 #127
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135845172
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat.
Dat komt o.a. door de winterrogge :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_135845192
Roggenbrood! *O*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 12:51:05 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135845235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:49 schreef Hoog_groen het volgende:
Roggenbrood! *O*
Mono :W
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:56:06 #130
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135845380
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik kijk straks even.

Nu eten.


[ afbeelding ]
Eet smakelijk! :D
pi_135845486
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mono :W
:D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 13:04:47 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135845648
dat was een inkoppertje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135846111
quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat was een inkoppertje
Is dat zo ? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 13:18:54 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135846217
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135846602
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:53:31 #136
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135847621
Crientj stalken hehehehe :9~
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:58:30 #137
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_135847895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
Vraag het hem :P . Hij bijt niet hoor :P .

Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft...
Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes'
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:17:38 #138
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135848813
Vanavond exclusief voor de mensen in Treinentopic een tutorial 'Hoe bijtjes te spotten' door onze Dr_Flash!! ^O^
pi_135849256
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:58 schreef MPG het volgende:

[..]

Vraag het hem :P . Hij bijt niet hoor :P .

Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft...
Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes'
Hij niet, ik wel. >:)
pi_135851169
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik kijk straks even.

Nu eten.


[ afbeelding ]
roggebrood :r :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135851210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
In de trein zitten. Nou ja een broodje filet americain kopen bij die meid naast je, na afloop van verkenningen voor de bijerij zoals al eerder aangegeven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135851232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hij niet, ik wel. >:)
kommaajonguh :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135851319
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mono :W
o ja dat kan natuurlijk ook nog.
pi_135851324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Crientj stalken hehehehe :9~
Ja ook dat natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:37:51 #145
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135852038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.

http://www.voorbeterov.nl/140116c.php

(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)
Goed bericht Driek. :) Vraag wel inderdaad of dit niet veel eerder al bekend was en hoe groot het risico is dat genomen is geweest met deze wissels.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_135852735
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135852774
quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Litpho het volgende:
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad.
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135852910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:41 schreef bork het volgende:

[..]

Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:

[ afbeelding ]

en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen ;)
Ben ik helemaal met je eens.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sandrvich op 23-01-2014 19:09:06 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:02:11 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135853213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hij niet, ik wel. >:)
:9
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:03:13 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135853271

NMBS 08078 (L3687)
Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema.
Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro....
Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje.
pi_135853485
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135853491
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om ;)
Dat was een aansluiting van 0 minuten, dus dat die gemold is was sowieso wel fijn :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:10:12 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135853650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche? 8)7
Volgens mij nog niet. Daar zag ik toen nog de Varkentjes heen rijden.
pi_135853764
Varkentjes + M6.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:23:34 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135854433
Bombardier en SBB liggen met elkaar overhoop over de nieuwe dubbeldekkers die voor SBB worden gebouwd. Bombardier ziet zich niet meer gebonden aan levertermijnen en heeft een claim van meer dan 300 miljoen CHF bij SBB neergelegd.

http://www.20min.ch/schwe(...)nen-Franken-29355124
pi_135854659
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135855223
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:43:47 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135855547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
pi_135855548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 G :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135856419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
pi_135856780
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.

Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
pi_135856831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Proeven hoe marktwerking echt werkt?
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:30:19 #163
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135857930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Proeven hoe marktwerking echt werkt?
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:31:26 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135857984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
pi_135858181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
pi_135858209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
Meerwerk = meerwerk.

Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:36:59 #167
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135858210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerking
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:38:02 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135858246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Meerwerk = meerwerk.

Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:41:10 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135858361
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.

Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 17:43:56 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135858481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.

Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. :')
bus 11 terug?

en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135858700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:52:40 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135858799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.

Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:57:23 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135858952
Op infra geldt een monopolie voor een bepaald gebied, op exploitatie niet. Dat geldt zo op het spoor, op de weg, op de energiemarkt, op de (lucht)havens, enz.
pi_135859183
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?
pi_135859301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.

Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:11:35 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135859327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.

Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. :')
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:12:14 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135859343
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bus 11 terug?

en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135859355
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur?
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:13:31 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135859378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:14:00 #180
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135859387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef b2py het volgende:
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur?
Een wat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:14:03 #181
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135859388
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.
Lui varken. :+
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:15:40 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135859428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Lui varken. :+
:Y Sporten doe ik als het mooi weer is, op de racefiets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:19:28 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135859538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Netbeheer is absoluut geen markt, het zijn lokale monopolisten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:40:14 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135860162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?
Nee, meestal niet. In veel gevallen zijn de netbeheerder in provinciale handen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:54:19 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135860584
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
pi_135860773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Dat maakt me wel nieuwsgierig:
- Maakt het leggen van de rails zo'n groot deel van de totale kosten uit?
- Wat is het maatschappelijk nut van een HSL met een zo lage treinfrequentie dat je met enkelspoor toe kan? Is dat nut er misschien wel degelijk aangezien Spanje vrij uitgestrekt en dunbevolkt is?
pi_135860837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Dus dubbele tunnels aanleggen moet je toch :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:02:40 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135860895
Het nut voor Spanje is om de regio's meer met elkaar te verbinden. Spanje is een gigantisch land dat ontzettend dunbevolkt is (er wonen slechts 47,3 miljoen inwoners): je hebt Madrid in het midden, dan heb je geruime tijd niks, en dan heb je de andere grote steden in de buurt van de kusten. Het Spaanse klassieke spoorwegnetwerk is verouderd (infra), traag, en moeilijk te onderhouden (vanwege het Iberisch breedspoor).

Met een gloednieuw hogesnelheidsnetwerk probeert de Spaanse overheid de regio's beter met elkaar en met Madrid te verbinden om zo te voorkomen dat de boel doodbloedt omdat de jongeren richting Madrid en Barcelona trekken.

Een paar treinen per dag zijn al genoeg om dat doel te bereiken, er is gewoon geen markt voor iedere 30 minuten een HST.




Stand van het Spaanse HST-netwerk, juli 2013. Bron: Wikipedia

[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 23-01-2014 19:23:51 ]
pi_135862069
straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 19:33:40 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135862352
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bus 2. Die stopt dichter bij huis.
dat kan natuurlijk ook. Die lijn was ook voor Klaasje aan te raden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135864060
quote:
Roosendaal-Dordrecht
Donderdag 23 Januari 19:46
Oorzaak
Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:34 uur verholpen.
Toch knap zo'n precieze inschatting :P
pi_135864925
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:25:11 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135864996
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt? :')
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.

edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135865575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.

edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman.
Oh gelukkig maar, een normale storing :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:46:37 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135866266
Nothing to see here, people. Move along!

[insert South Park-plaatje]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135870280
quote:
straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien.
Mooie omgeving/natuur en heurlijk rustig!
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:38:47 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135873386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.

Tjonge -O-
Hu wacht? Wat? Foto?
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:39:22 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135873425
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt? :')
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat? :?
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:39:42 #199
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135873439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Een soort zijwaartse lift dus :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 22:40:00 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135873456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hu wacht? Wat? Foto?
ik denk dat ik wel weet wat bedoeld wordt. Zal wel op staan dat het balkon vrij moet blijven omdat de cabine in gebruik is. Enkele ICM-stellen hebben dat
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:45:54 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135873764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat? :?
Daar komt het wel op neer.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Een soort zijwaartse lift dus :')
Als 1 spoor genoeg is hoef je er geen twee aan te leggen.

De HSL naar Portugal wordt nog kariger uitgevoerd: enkelspoor, geen bovenleiding, en waarschijnlijk Iberisch breedspoor.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:53:28 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135874140
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat? :?
Ja.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')